O Tάσιος, ο Γιανναράς κι ο Μαΐλης. Τρεις άνθρωποι δύο τακτικές για την απαιτούμενη Επανάσταση

32
194

Γιώργος Μιλτ. Σαλεμής

Σήμερα,1η Μαΐου 2010,ο καθηγητής Θ.Τάσιος μετά από μια σειρά παρόμοιων παρεμβάσεων,
δημοσιεύει,στο Βήμα,άρθρο με τίτλο “Φιλότιμο και αντεπίθεση τώρα…”.
Πρώτα-πρώτα ξεκαθαρίζει ότι το σύνθημα“αντεπίθεση τώρα”δεν έχει σχέση με το ανάλογο του Περισσού.
Μετά,αφού διαπιστώνει ότι
“Το φιλότιμο λέει οτι δέν θα τα βάψομε μαύρα, δέν θα αλληλοδαγκωνόμαστε σάν τα απελπισμένα ποντίκια, δέν θα αποδιοργανωθούμε κι άλλο, δέν θα μας πιάσει ηττοπάθεια. Το μεγάλο σύνθημα θα είναι «Αντεπίθεση με ψηλά το κεφάλι και με σφιγμένα δόντια». Ω, τους ακούω τους πολιτικούς αναλυτές να με κεραυνώνουν:

«Δέν γίνονται οικονομικά θαύματα με στιχάκια τού Κατηχητικού». Εχω επίγνωση του κινδύνου που διατρέχουν οι απόψεις μου. Ελα όμως που η Επιστήμη άλλα λέει: Η αναίρεση ενος αιτίου αναιρεί και το αποτέλεσμα. Εάν λοιπόν το αποτέλεσμα διαγνώσθηκε οτι οφείλεται σε ηθοπολιτικό έλλειμμα μεγάλου ποσοστού όλων-μας, ηθοπολιτικής κατηγορίας οφείλει να είναι και το φάρμακο. Αρα, η Αντεπίθεση Φιλότιμου (Α.Φ.) στην οποία αναφερόμαστε, αποκτά κύρος επιστημονικό.”

προτείνει δέκα “μέτρα Φιλότιμου” και καταλήγει:

“Μα, καλά, τα πιστεύεις πως θα γίνουν όλα τούτα κι άλλα τόσα; Απάντηση: Πρώτον, είπαμε «πόλεμο έχομε, αντεπίθεση»- όχι μεμψιμοιρίες. Δεύτερον, σε καιρούς μεγάλων εθνικών κρίσεων, η αγωνιστική Πίστη στο Οραμα είναι εργαλείο, όπως το 1940- δέν είναι απόδειξη θεωρήματος.”
Συντάσετε δηλαδή ο καθηγητής του Ε.Μ.Π.,ο ορθολογιστής,ο μηχανικός,ο αρχιτέκτονας, με εκείνους που ισχυρίζονται εδώ και καιρό ότι

“Ο μηδενισμός μεταβάλλεται έτσι σε πανδημική ψυχοπαθολογία στον σύγχρονο κόσμο.Είναι ασθένεια κοινωνική.Ασθένεια του πολιτισμού,η οποία δεν επιδέχεται θεσμική αντιμετώπιση.Η θεραπεία της δεν εξαρτάται πλέον από την αλλαγή των θεσμών,αλλά από την αλλαγή των ψυχών:από μια μεταφυσική επανάσταση/μεταστροφή”.Θ.Ι.Ζιάκας Σύγχρονος Μηδενισμός εκδ.Αρμός.

Ο διάκονος,επί εξήντα και πλέον έτη,των φυσικών επιστημών βάζει στην άκρη τις γραμμικές εξισώσεις και στα άκρα το Φιλότιμο.Σαλπίζει αντεπίθεση με πολεμικές ιαχές την “Πίστη” και το “Οραμα”!!!
Χαιρετίζουμε το καθηγητή Θεοδόση Τάσιο,εκείνον και τις Φιλότιμες Μεραρχίες του!
Τον βλέπουμε να προελαύνει δίπλα στον Μακρυγιάννη,όπου κι αυτός το Φιλότιμο έβαζε πάντα μπροστά!

Άρθρο όμως γράφει και ο καθηγητής Χ.Γιανναράς.  Στην Καθημερινή, όπως πάντα.
Ο καθηγητής της φιλοσοφίας,ο θεολόγος,ο συγγραφέας του “Αλφάβητου της Πίστης” του “Ρητού και του Άρρητου”, της “Ελευθερίας του Ήθους” όμως με τί ασχολείται;
Πρώτα-πρώτα πατάει ένα ξεγυρισμένο λιβάνισμα στον …Βγενόπουλο!  Ναι, σωστά διαβάσατε κι σωστά έγραψα.  Στον Βγενόπουλο.  Ο Γιανναράς μάλλον δεν είναι Παναθηναϊκός αφού πολλές φορές έχει εκφραστεί εναντίον του ποδοσφαίρου.  Η ανάρρηση της “ομάδας”αυτής σε πρωταθλήτρια υπό την καθοδήγηση του Βγενόπουλου και άλλων παραγόντων της οικονομικής ζωής του τόπου, δεν νομίζω ότι άλλαξε δραματικά τη στάση του απέναντί του.
Άλλος  είναι λοιπόν ο λόγος του πολιτικού έρωτος του πολιτικού προσώπου κι όχι το πρωτάθλημα:

“Λόγος στέρεος, ευθύβολος, λιτός, εντόπιζε προβλήματα, έδειχνε λύσεις, δεν ενδιαφερόταν για τις εντυπώσεις. Κόμιζε συγκεκριμένες, ρεαλιστικές προτάσεις ο λόγος του Α. Βγενόπουλου, όχι ιδεολογήματα, επιφάσεις λύσεων και υπεκφυγές. Ηταν έκπληξη, σε συζήτηση για τα κοινά, η φανερή ειλικρίνεια του συνομιλητή, η προσωπική μετοχή του και έγνοια, έκτυπη στα λεγόμενα, αλλά και στο ύφος, στη φυσιογνωμική εκφραστική, στις αφτιασίδωτες εκρήξεις της οργής του.
Για τους νοήμονες Ελληνες ήταν σημάδι ελπίδας. Ακουγαν όχι έναν ιδιοφυή ίσως, αλλά άσχετον με την πράξη πολιτικό αναλυτή ή θεωρητικό της οικονομίας, είχαν μπροστά τους έναν από τους σημαντικότερους παράγοντες του οικονομικού βίου της χώρας.  Και μιλούσε γλώσσα, που ενώ αφορούσε στην οικονομία και στην πολιτική της διαχείριση, πρόδιδε βιωματική εμπλοκή, πόνο για ό,τι απηχεί η λέξη «πατρίδα», για την τιμή και υπόληψη του κοινού μας ονόματος.  Γνωρίσματα ανύπαρκτα στον λόγο και των καλύτερων από τους επαγγελματίες της πολιτικής”.

Ποιά μεταφυσική διαθέτει ο καθένας! Ο μηχανικός και ο θεολόγος.Πού εναποθέτει ο ένας καθηγητής και πού ο άλλος την Ελπίδα,ε!Ο ένας την εναποθέτει στον καθέναν μας,στην κοινωνία,στον “πατριωτισμό των Ελλήνων”,στους πολλούς ή καλύτερα σε όλους!Στην Πίστη και στο Οραμα.Ο άλλος,στον Βγενόπουλο,στον πατριωτισμό του “μεταπράτη”.   Στον έναν!Και αυτός ο ένας δεν είναι ο Θεός!!!
(ο Βγενόπουλος αυτό ακριβώς είναι:μεταπράτης ξένων κεφαλαίων και συμφερόντων-των συμφερώντων των μετόχων της MIG- στην Ελληνική επικράτεια και αυτό δεν το λέω μειωτικά για κείνον αφού σαφώς η “ματαπρατικότητά” του δεν σημαίνει αυτομάτως και την ανθελληνικότητά όπως και δεν την αποκλείει.)

Παρακάτω,αφού κάνει τη συνηθισμένη του ιταμή προσωπική επίθεση στον ΓΑΠ-δεν μένει τίποτα άλλο παρά να του ρίξει και δυο σκαμπίλια όταν βρεθεί μπροστά του-θέτει στην ημερήσια διάταξη το ζήτημα της Εξουσίας!!!
Ω,ναι!  Ο θεολόγος μεταλλάχτηκε σε επαναστάτη!  Ο “πάνσοφος αλιεύς” ενεδείχθει σε Κερένσκι!Προσβλέπει ο καθηγητής σε μια “γνήσια κοινωνική εξέγερση (όχι καμώματα κουκουεδικού αμοραλισμού)”!  Αμύλλεται με τον Μαΐλη στο ζήτημα της “εξέγερσης”, της “γνήσιας”,της “κοινωνικής”!  Τον προλαβαίνει στο τάϊμινγκ,τον ξεπερνά σε γρηγοράδα.

“Τότε θα χρειαστεί, αν απομένουν περιθώρια, κάποια στιβαρά χέρια να πάρουν το τιμόνι, να διαχειριστούν τα απομεινάρια και τα ερείπια – θα καταφύγει η ελλαδική κοινωνία στην παροπλισμένη ποιότητά της, θα την επιστρατεύσει, θα συγκροτηθεί «κυβέρνηση προσωπικοτήτων». Εκεί θα κληθεί αυτονόητα κάποιος Βγενόπουλος, κάποιος Παπαδήμος, κάποιος Βασ. Μαρκεζίνης, αυτονόητα οι νέστορες ταλαντούχοι της διπλωματίας (κάποιος Χρ. Ζαχαράκης και Θεμ. Στοφορόπουλος), αυτονόητα ένας Αθαν. Γκότοβος για την Παιδεία, κάποιοι ανάλογοι για τη δημόσια διοίκηση, για την υγειονομική οργάνωση, κάποιος κέρβερος με υπερεξουσίες για το Εθνικό Ραδιοτηλεοπτικό Συμβούλιο.  Το αυτονόητο της επιστράτευσης θα προκύπτει από τη διεθνή καταξίωση, την τεκμηριωμένη ανιδιοτέλεια, τη νηφάλια ρεαλιστική φιλοπατρία.”

Θαυμάστε πολιτική σκέψη!  Η ελληνική κοινωνία θα σωθεί από “δύο στιβαρά χέρια”!
Κάτι σαν τον Στάλιν μήπως;  Κι αυτός είχε μαθητεία σε ιεροδιδασκαλείο.  Η ελληνική κοινωνία θα σωθεί αν επανακάμψουν ο Ζαχαράκης και ο Στοφορόπουλος!  Ο σερ Μαρκεζίνης (αλήθεια πού ήταν τόσα χρόνια και τώρα βγήκε σαν το σαλιγκάρι στη βροχή;) και ο Βγενόπουλος!
Αυτό ήταν το πρόβλημα της ελληνικής κοινωνίας, που δεν είχαμε δεύτερης γενιάς Μαρκεζίνιδες ενώ είχαμε δεύτερης γενιάς Μητσοτάκιδες και τρίτης γενιάς Παπανδρέου!  Που δεν είχαμε μια καλύτερη εκδοχή του Κοσκωτά.

“Αλλά με ποια θεσμική διαδικασία μπορεί να προκύψει εγχείρημα συγκρότησης κυβερνητικού σχήματος «επιστρατευμένων προσωπικοτήτων»; Αν την πρωτοβουλία αναλάβει το εκφαυλισμένο κοινοβούλιο, θα έχουμε μιαν επανάληψη του 1989: Οι μαριονέτες των αυτουργών της καταστροφής θα αναλάβουν να κουκουλώσουν τα κακουργήματα των εντολέων τους.  Πώς, όμως, θα γίνει δυνατό να έχουμε ανυπότακτη στην τυραννική κομματοκρατία κυβέρνηση, χωρίς να παραβιαστεί το Σύνταγμα; Αλλά και πώς να αγνοήσουμε ότι το Σύνταγμα η κομματοκρατία το έχει κόψει και ράψει στα μέτρα της;”

Εδώ πετάγεται όρθιος ο Μάκης Μαΐλης με την γροθιά (την αριστερή παρακαλώ)υψωμένη!Έχει ξινισμένα τα μούτρα του για τον χαρακτηρισμό περί “κουκουέδικου αμοραλισμού” αλλά κάνει την καρδιά του πέτρα.Δεν θα βρει καλύτερον υπερασπιστή της άποψης ότι το Σύνταγμα είναι αντιλαϊκό και μάλιστα με “φασιστικής έμπνευσης”τις διατάξεις περί Προέδρου!!!  Δεν θα βρει ο Μάκης Μαΐλης καλύτερο προπαγανδιστή της άποψης που διατύπωσε ενώπιον του Μητσοτάκη, στις 29/4 στο Μέγα, όπου η Τρέμη άρχισε να τρέμει,η δε Ελλάδα “άρχισε να γελά και έγινε Γελλάδα”.

“Πώς, όμως, θα γίνει δυνατό να έχουμε ανυπότακτη στην τυραννική κομματοκρατία κυβέρνηση, χωρίς να παραβιαστεί το Σύνταγμα; ”ιδού το μεγάλο ερώτημα που βασανίζει τα πνεύματα όλων των επαναστατών!Πώς δεν θα στάξει η ουρά του γαϊδάρου;;; ε, πώς; Πώς θα παραβιάσουμε το Σύνταγμα ώστε να καταργήσουμε τα κόμματα που είναι κατοχυρωμένα …Συνταγματικά αλλά και θα το υπερασπιστούμε(!)καταργώντας τα …Συνταγματικά κατοχυρωμένα κόμματα;

“Τα ερωτήματα απαιτούν έκτακτη ευφυΐα ακομμάτιστων συνταγματολόγων και το είδος σπανίζει. Ο απλός πολίτης αποθέτει ελπίδες μόνο στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας παρά την (φασιστικής έμπνευσης) κολόβωση των αρμοδιοτήτων του από την ανδρεϊκή συνταγματική αυθαιρεσία του 1985.  Μοναδικό όπλο του Προέδρου είναι η απειλή παραίτησής του που θα επιφέρει εκλογές: πράγμα αδιανόητο σε συνθήκες πτώχευσης και πανικού. Με αυτή την απειλή μπορεί να «εκβιάσει» ο Πρόεδρος τη συγκατάθεση των καταστροφέων για ρεαλιστική ανάσχεση των συνεπειών της εγκληματικής τους ιδιοτέλειας.  Προσφέροντάς τους αμνηστία, αν αποσυρθούν από την πολιτική, όπως συνετά προτείνει ο Α. Βγενόπουλος.”

Να και το πολιτικό πρόγραμμα της κυβέρνησης των “Επιστράτων” η οποία θα εξέλθει πάνοπλη όχι από τις κάλπες με την καθολική ψηφοφορία όλων των Ελλήνων πολιτών αλλά από τα κρανία των γκαλοπατζίδων, του Φαναρά, του Μαύρου, του Θεοδωρικάκου,του Παναγόπουλου και των λοιπών:

“Μια έγκυρη δημοσκόπηση ευρύτατου δείγματος θα μπορούσε να διευκολύνει την πρωτοβουλία του Προέδρου της Δημοκρατίας: Να φανερωθεί τεκμηριωμένα το ποσοστό των πολιτών που απαιτούν την υποχρεωτική απόσυρση των σημερινών κομματικών σχημάτων και του προσωπικού τους.  Τον σχηματισμό κυβέρνησης «επιστρατευμένων προσωπικοτήτων» με διπλή εντολή: Να αναχαιτίσει τις συνέπειες της κρατικής χρεοκοπίας και διάλυσης. Να προκηρύξει, σε εύθετο χρόνο, Συντακτική Συνέλευση για να αποκτήσει η χώρα καινούργιο εξ υπαρχής Σύνταγμα που θα υπηρετεί τις ανάγκες της κοινωνίας και όχι τα συμφέροντα των κομματικών συντεχνιών.  Σύνταγμα που θα επιβάλει τη λειτουργία μόνο δημοκρατικών κομμάτων, με δημοκρατική εσωτερική (οργανωτική) δομή και άρθρωση, με διαφανή οικονομικά, με ελεγχόμενη (από συνταγματικό δικαστήριο) την πιστότητά τους στις αρχές της δημοκρατίας”.

Να πώς γίνονται οι επανάστασεις!  Όχι με όπλα αλλά με γκάλοπ!  Όχι με τους εξεγερμένους εργάτες,αγρότες,φοιτητές,στρατιώτες αλλά με ερωτηματολόγια.Όχι με την άμεση δημοκρατία των συμβουλίων των επιτρόπων-ανά πάσα στιγμή ανακλητών-αλλά με τα συμβούλια των έκκλητων δημοσκόπων.
Να πώς γίνονται και οι προβοκάτσιες με στόχο τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας!  Ο οποίος Πρόεδρος της Δημοκρατίας επανεκλέχτηκε παρά και ενάντια στην προφητεία του Γιανναρά ότι δεν θα ξαναπροταθεί.
Να και πώς κατοχυρώνεται η δημοκρατία!  Με “συνταγματικό δικαστήριο”!  Όπως αυτό που έχουν οι Τούρκοι και κανονίζει ποιό είναι δημοκρατικό κόμμα και ποιό όχι γιατί οι Τούρκοι δεν μπορούν μόνοι τους,με την ψήφο τους,να το κάνουν.  Εδώ καταλαβαίνουμε πλήρως πώς εννοεί ο Γιανναράς “το κατ’αλήθειαν ζην” και το “οι πάντες ομοδοξούσι και έκαστος επιμαρτυρεί”.  Εδώ βλέπουμε πόση αξία έχουν τα παχιά λόγια για δημοκρατία.  Εδώ βλέπουμε ότι η δημοκρατία του Γιανναρά πηγάζει από τα γκάλοπ κι όχι από τον λαό και τα κόμματα που εκείνος συγκροτεί, το Σύνταγμα κατοχυρώνει και όπου κατά οκτακοσαριές χιλιάδες,ο λαός,αποφασίζει δημοκρατικά ακόμα και για να βγάλει τα μάτια του.  Δεν μπορεί,ο Γιανναράς,να υποστηρίξει ανοιχτά μια ανοιχτή εκτροπή και γι’αυτό κάνει όλες αυτές τις μανούβρες και ίσα που κάνει λόγο για “γνήσια κοινωνική εξέγερση”.  Σιγά μην πιστεύει ο προφέσορας στην κοινωνία των “Μετα-ελλήνων”,στην κοινωνία των “ελληνοφώνων του βαλκανικού νότου”.

Οδός Αβύσσου αριθμός 0(μηδέν)!

Άβυσσος μας χωρίζει πια από τον καθηγητή Γιανναρά!
Από τη μια είμαστε,όλοι μαζί εμείς,που Πιστεύουμε, που Ελπίζουμε, που Αγαπάμε!
Μπροστά έχουμε τα Πρόσωπα των Γερώντων του Έθνους, ζώντων και τεθνεώτων.
Όσους μιλάνε στο πνεύμα μας και όσους μας συμβουλεύουν για το καλό και το αγαθό.
Πάνω μας έχουμε τον Χριστό“ και πάσαν την ζωή ημών Χριστώ τω Θεώ παραθώμεθα”.
Από την άλλη ο Γιανναράς και τα ταγκαλάκια του.  Το μίσος, η εμπάθεια, η διαβολή, η διαίρεση,οι ύβρεις και τα σχέδια επί σχεδίων για εκτροπές “συνταγματικές”, Συντακτικές,προσωπικότητες και προσωπεία.
Δύο είναι οι τακτικές στην απαιτούμενη Ελληνική Επανάσταση!
Η “επανάσταση”των Θεσμών(και των δεσμών) και η Επανάσταση του Πνεύματος!
Η “επανάσταση”των Ολίγων και η Επανάσταση των Όλων!
Ήρθε ο καιρός για τον καθένα να διαλέξει.
Με ποιόν θα πάει και ποιόν θ’αφήσει.
Πίσω τα γεφύρια μας ήδη κόβονται κι “εγώ είμαι δω να σας θυμίζω τις μέρες τις παλιές”!

 

32 Σχόλια

  1. Αν περιμενεις απο το χριστο,λυπαμαι αλλα το μονο που μπορει να περιμενεις ειναι να τουρκεψεις και παλι,αλλα δεν νομιζω οτι θα σας κακοπεφτε.

  2. Zήτω η νέα επανάσταση
    αρχηγέ μαζί σου
    είσαι ο νεογέροντας ο μασίαχ του ραγιαδοελληνισμού
    ζήτω ζήτω ζήτω

  3. Ο αρθρογράφος κάνει με τη σειρά του προσωπική επίθεση στον καθηγητή Γιανναρά χωρίς όμως να μας λέει με αντεπιχειρήματα αν ισχύει ή όχι οτι σε πολλά του σημεία το Σύνταγμα είναι κομμένο και ραμένο στα μέτρα της κομματοκρατίας. Χωρίς να μας λέει στην ουσία σε τι έχει άδικο στα συμπεράσμα του ο Γιανναράς.
    Ούτε με αφορίσματα γίνεται επανάσταση κύριε. Γίνεται με αυτενέργεια, με οργάνωση, με μυαλό. Μια σύγχρονη επανάσταση. Αυτό νομίζω προτείνει ο Γιανναράς.

  4. ΑΝ ΕΧΕΙΣ ΤΗΝ ΕΥΓΕΝΗ ΚΑΛΟΣΥΝΗ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ”ΓΙΩΡΓΟΣ Π.” ΗΔΗ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙΤΑΙ ΑΠΟ ΕΜΕΝΑ ΕΔΩ ΚΑΙ ΕΝΑ ΣΧΕΔΟΝ ΧΡΟΝΟ.

    ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ
    ΓΙΩΡΓΟΣ Π.

  5. 1.Δεν είναι κακό να δέχεται ο Γιανναρας,κάπου-κάπου,και καμιά προσωπική επίθεση αφού κι εκείνος προσωπικές επιθέσεις εξαπολύει κατά πάντων μηδέ και του Αρχιεπισκόπου εξαιρουμένου.Ίνα τηρηθούν οι γραφές “μάχαιραν έδωκες…”
    2.Το Σύνταγμα αυτό που έχουμε είναι το καλύτερο που είχε ποτέ η Ελλάδα.Δεν μας χαρίστηκε αλλά κερδίθηκε με αγώνες και θυσίες ακριβότερες από έναν ή δύο μισθούς και κάτι πόντους στον ΦΠΑ και τους ΕΦΚ.Ακόμα κι αν δεν είναι τέλειο-όπως και δεν είναι αφού ζούμε στο καπιταλισμό και στο πολιτικό σύστημα που προσιδιάζει σ’αυτόν-δεν μπορούμε να προπαγανδίζουμε την κατάλυσή του και ειδικά τέτοιες στιγμές.Αν το κάνουμε κι αν,κούφια η ώρα,η προπαγάνδα βρει ευήκοα ώτα,τότε ο ψυχρός εμφύλιος πόλεμος θα γίνει θερμός εμφύλιος πόλεμος που δεν θα έχει δύο αλλά δέκα εκατομμύρια παρατάξεις.Ο ένας θα φάει τον άλλον.
    3.Η επίθεση που δέχεται το Σύνταγμα από τον Γιανναρά,έλκει την καταγωγή της από το καλοκαίρι του 2008,από τότε δηλ.που το περιβόητο κείμενο του Νίκου Ράπτη είδε τη δημοσιότητα.Επικεντρώνονται δε οι επιθέσεις αυτές στα κόμματα.Μα τα κόμματα είναι στοιχείο του πολιτεύματος!Δεν είναι ο μαϊντανός.Είναι παράγοντες της δημοκρατίας.Αν αυτή περιορίζεται και από την δράση των ίδιων αυτών των κομμάτων ίσως,τα κόμματα πάλι,αυτά ή άλλα πάντως τα κόμματα,καλούνται να την αποκαταστήσουν.Αν τα κόμματα δεν υπάρχουν και υπάρχουν “επίστρατοι”τότε να δείτε τί θα γίνει.Αν δεν μπορούμε να ελέγξουμε τα κόμματα που συγκροτούνται και ζουν από τους πολίτες πώς θα ελέγξουμε τους δωτούς “επίστρατους”,τον Βγενόπουλο που έχει πίσω του του Άραβες και τον Μαρκεζίνη που έχει πίσω του τον τίτλο του Σερ;Αυτή τη δημοκρατία θέλουμε;να την κυβερνάνε άτομα κι όχι συλλογικότητες;Αν τα κόμματα φταίνε να τα αλλάξουμε,όπως τα αλλάξαμε ήδη πολλές φορές και αρκετά.Αρκεί να σκεφτούμε ότι η ΝΔ που σήμερα έμαθε να ψηφίζει τον αρχηγό της με εκατοντάδες χιλιάδες μέλη,επί Καραμανλή δεν είχε καν μέλη,είχε μόνο αρχηγό.Οι καιροί αλλάζουν.
    4.Αυτενέργεια,οργάνωση,μυαλό,θέλουν όλα τα πράγματα.Οι επαναστάσεις όμως θέλουν και μερικά ακόμα:Θέλουν να είναι σαφές ποιοι είναι οι εχθροί και ποιοί οι φίλοι.Αλλά και οι ενδεχόμενοι εχθροί και οι ενδεχόμενοι φίλοι.Θέλουν να ξέρουν ποιός είναι ο κρίκος που αν τον κρατήσουμε γερά θα μας δώσει τον έλεγχο της αλυσίδας.Μας χρειάζεται λοιπόν η κατεύθυνση του κύριου χτυπήματος.Ακόμα οι επαναστάσεις θέλουν να ξέρουν τί λογής είναι η αλυσίδα,Και για να λέγονται επαναστάσεις κι όχι πραξικοπήματα,τότε η “αλυσίδα” δεν πρέπει να δένει τον άνθρωπο,να χειροτερεύει τη ζωή περιορίζοντας την ελευθερία του αλλά να τον ελευθερώνει και να του δίνει μεγαλύτερες δυνατότητες να αυτοκυβερνηθεί.
    Οι επαναστάσεις δεν γίνονται όταν αυτοί που κυβερνάγανε μέχρι τώρα δεν μπορούν να κυβερνάνε πια ούτε όταν αυτοί που κυβερνιώνται δεν θέλουν να κυβερνηθούν όπως κυβερνιώντουσαν μέχρι τώρα.Γίνονται όταν αυτοί που κυβερνιώνται θέλουν να κυβερνιώνται μόνοι τους και όχι από μεσάζοντες ή δωτούς εγκαθέτους.Αυτό όμως για να γίνει προϋποθέτει μια “μεταφυσική επανάσταση”,μια επανάσταση στα Πνεύματά του Λαού.Και μη σας φαίνεται παράξενο.Όλες οι μεγάλες επαναστάσεις τέτοιες πνευματικές επαναστάσεις έχουν ως προοίμιό
    τους.Απλώς δεν έχει ακόμα μελετηθεί σωστά,σαν ένα ξεχωριστό στάδιο στην προετοιμασία τους.Είναι δε τόσο καθοριστικό αυτό το στάδιο που από την ποιότητά του θα εξαρτηθεί η κατοπινή έκβαση της επανάστασης.Το ότι οι μεγαλύτερες επαναστάσεις των δύο τελευταίων αιώνων καταρρεύσανε σε δικτατορίες ή απέτυχαν στο μεγαλύτερο μέρος των σκοπών τους μας δείχνει από μια ακόμα γωνία ότι το παν είναι η επανάσταση “εν τω πνεύματι”

  6. Θα δεχτώ ότι ο Γιανναράς είναι πολλές φορές αυστηρός με διάφορα πρόσωπα του δημόσιου βίου.
    Κι εγώ διαφωνούσα πολλές φορές για την σκληρή κριτική που ασκούσε στον Αρχιεπίσκοπο Χριστόδουλο, ωστόσο τεκμηρίωνε τη στάση του αυτή.
    Συμφωνώ απόλυτα στο οτι το Σύνταγμα ήταν καρπός αγώνων του λαού αυτού. Και οτι αυτός ο λαός αξίζει πολύ περισσότερα απ’όσα καλείται δυστυχώς να αντιμετωπίσει τώρα. Τα κόμματα είναι μέρος της πολιτικής ζωής και του τρόπου με τον οποίο λειτουργεί η Δημοκρατία μας. Ποιός θα διαφωνήσει όμως με το γεγονός οτι τα κόμματα λειτουργούν στην καλύτερη περίπτωση με συντεχνιακούς όρους και στο ότι σκαρφαλώνουν στις υψηλές θέσεις μόνον όσοι είναι στην αυλή του εκάστοτε προέδρου, οι καριερίστες πολιτικοί απλώς και μόνο επειδή υπηρέτησαν το κόμμα.
    Περιμένουμε αλήθεια απ’αυτούς να μας δώσουν λύσεις στα τεράστια προβλήματα που δεκαετιές τώρα αποτέλουν γάγγραινα για την Ελληνική κοινωνία; Οι ίδιοι είναι μέρος του προβλήματος, γιατί απο εκεί ξεκινάει ο φαύλος κύκλος.
    Φυσικά κάνενας δεν εύχεται εμφύλιο πόλεμο, ούτε κατάλυση του Συντάγματος. Τρόπος να έρθουν τα πάνω-κάτω στο πολιτικό σκήνικό, ειρηνικά και στα πλαίσια του Συντάγματος είναι ο λαός να επιλέξει θαρραλέους εκπροσώπους, με τόλμη που θα έχουν διαφορετική πρόταση και θα βάλουν πάνω απ’όλα το συλλογικό συμφέρον και όχι κομματικές, προσωπικές ή καθε άλλου είδους σκοπιμότητες.
    Σε ότι γράφεις για επανάσταση συμφωνώ απόλυτα. Εξάλλου για να έχει την κρίση ο λαός και να διακρίνει ποιότητες, όλα αυτά που γράφεις είνα απαραίτητη προϋπόθεση για να μην κυλήσουν σε δικτατορίες.
    Επανάσταση εν τω πνευματι ναι, σημαίνει όμως Παιδεία.

    Στην ουσία διαβάζοντας την απάντηση, θα έλεγα οτι προσωπικά δεν διαφωνώ και ευχαριστώ γιατί δεν ήταν απάντηση ανευ περιεχομένου.
    Φιλικά 😀

  7. Φίλε Σωτήρη
    Χαίρομαι που συμφωνούμε και πιο πολύ χαίρομαι που σε οφελεί η σκέψη μου.
    Δυο λέξεις να σου πω μόνο για την Παιδεία.Αλίμονο αν περιμένουμε από το σχολείο και μόνο να φτιάξει καλούς ανθρώπους.Οι καλοί και αγαθοί άνθρωποι που είναι το ζητούμενο σε μια κοινωνία,νόημα,σκοπός,περιεχόμενό της,δεν μπορεί να “παράγωνται”μόνο με έναν τρόπο και δη μ’εκείνον που είναι εξαρτημένος από την εξουσία.Η καλή κι αγαθή κοινωνία πρέπει “να κόψει το λαιμό της”προκειμένου να σπάσει αυτό το μονοπώλιο.Οι άνθρωποι πρέπει να γίνονται καλοί και στην οικογένεια και στο σχολείο και στην εκκλησία και στη γειτονιά και στο πανεπιστήμιο και στην εργασία και στη σχόλη και στο χορό και στην παρέα και στον Ερωτα και παντού ακόμα και στον ύπνο που κοιμόνται.
    Οι άνθρωποι καλούνται να φτιάξουν την κοινωνία και τους άλλους ανθρώπους αρχίζοντας πρώτα από τον εαυτό τους.
    Και το ν’αλλάξει κάποιος τον εαυτό του ΔΕΝ κοστίζει τίποτα.Δεν έχει ΦΠΑ ούτε 21% ούτε 23%.Τα αποτελέσματα είναι άμεσα,”μετρήσιμα”και το κυριότερο δεν μπορεί ποτέ κανένας να σου τα πάρει.Όσο δε δίνεις από αυτά τόσο περισσότερα έχεις αφού και τα ίδια έμειναν σε σένα αλλά και άλλα σου έρχονται.
    Να δεν σαν παράδειγμα το κείμενο που έγραψα χθες.Δικό μου είναι αν και το μοιράστηκα μαζί σου!Έχω κι αυτό,έχω και την παρέα σου,έχω και τα καλά σου λόγια,έχω και το ερέθισμα να σου απαντήσω αναλόγως!Συμφέρει!
    Τέλος σου προτείνω να διαβάσεις τα “Ισοκρατήματα”.Μιλάνε για “άλλους ανθρώπους”που έδινα ό,τι είχαν γιατί Πίστευαν!

  8. «Ο άλλος,στον Βγενόπουλο,στον πατριωτισμό του “μεταπράτη”. Στον έναν!Και αυτός ο ένας δεν είναι ο Θεός!!!
    (ο Βγενόπουλος αυτό ακριβώς είναι:μεταπράτης ξένων κεφαλαίων και συμφερόντων-των συμφερώντων των μετόχων της MIG- στην Ελληνική επικράτεια και αυτό δεν το λέω μειωτικά για κείνον αφού σαφώς η “ματαπρατικότητά” του δεν σημαίνει αυτομάτως και την ανθελληνικότητά όπως και δεν την αποκλείει.)»

    «Είναι παράγοντες της δημοκρατίας.Αν αυτή περιορίζεται και από την δράση των ίδιων αυτών των κομμάτων ίσως,τα κόμματα πάλι,αυτά ή άλλα πάντως τα κόμματα,καλούνται να την αποκαταστήσουν.Αν τα κόμματα δεν υπάρχουν και υπάρχουν “επίστρατοι”τότε να δείτε τί θα γίνει.Αν δεν μπορούμε να ελέγξουμε τα κόμματα που συγκροτούνται και ζουν από τους πολίτες πώς θα ελέγξουμε τους δωτούς “επίστρατους”,τον Βγενόπουλο που έχει πίσω του του Άραβες και τον Μαρκεζίνη που έχει πίσω του τον τίτλο του Σερ;Αυτή τη δημοκρατία θέλουμε;να την κυβερνάνε άτομα κι όχι συλλογικότητες;Αν τα κόμματα φταίνε να τα αλλάξουμε,όπως τα αλλάξαμε ήδη πολλές φορές και αρκετά.Αρκεί να σκεφτούμε ότι η ΝΔ που σήμερα έμαθε να ψηφίζει τον αρχηγό της με εκατοντάδες χιλιάδες μέλη,επί Καραμανλή δεν είχε καν μέλη,είχε μόνο αρχηγό.Οι καιροί αλλάζουν.»

    Παιδια, δε χρειαζεται να ανακαλυψουμε το τροχο για να φτιαξουμε κρατος. Τον εαυτο μας και το τι θελουμε πρεπει να προσδιορισουμε. Το ελληνικο κρατος ΕΙΝΑΙ μεταπρατικο εξ υπαρχης. Ο μεταπρατης Βγενοπουλος υστερα από 200 χρονια μας χαλαει? Η ολυμπιακη μας ΔΟΘΗΚΕ χαρισμα από …άλλον μεταπρατη. Φαγαμε, ηπιαμε, τα καναμε λιμπα εε, και τωρα ηρθε ο άλλος μεταπρατης να τη παρει πισω για να τη φτιαξει. (φτωχεια, χρεωμενη, τρισαθλια). ΟΛΟΙ ειμαστε μεταπρατες!!!!
    Τα σπιτια μας από το ΙΚΕΑ
    Τα αυτοκινητα μας , ο ρουχισμος μας , τα φαγητα μας , οι πρωτες υλες μας…ΤΑ ΠΑΝΤΑ.
    Τον Βγενοπουλο ουτε τον γνωριζω ουτε ξερω από πού κραταει. Αλλα ξερω ότι όταν ενας απλος υπολληλος της πολεοδομιας πιανεται με καταθεσεις 250 εκατομμυριων και με απιστευτα ακινητα…κατι ΠΟΛΥ σαπιο υπαρχει στη συλλογικοτητα, στα κομματα, και σε οποιες ανακλητες (αραγε από ποιους?) επιτροπες…
    Από τη ναυμαχια του Ναυαρινου μεχρι σημερα ζουμε αχαλινωτο μεταπρατισμο.Το τραινο της μετανεοτερικοτητας μαλλον περασε και αυτό ..και εμεις χασαμε και αυτό και το προυγουμενο. Παμε μπουσουλώντας όταν οι αλλοι τρεχουνε.
    Και απλα το ΔΝΤ ηρθε να μας μαζεψει με καροτσακι μπας και προλαβουμε τους αλλους…
    Εάν λοιπον υπαρχουν ανθρωποι με χρηματα που θελουν να ΠΡΑΞΟΥΝ κατι ας το κανουν…..Γιατι για επαναστατημενους αγροτες και στρατιωτες….. ΓΥΡΙΣΤΕ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΑΛΛΟ ΠΡΕΥΛΟ.

  9. Σαν σχόλιο μόνο, γιατί συμφωνώ απόλυτα σε όλα αυτά θα προσθέσω τα λόγια ενός ανθρώπου: http://www.youtube.com/watch?v=la6DSLpBNo8
    αξίζει να τον ακούσουμε και να δούμε τι λέει σχετικά. Υπάρχουν και άλλα 2 μέρη τα οποία κανείς εύκολα μπορεί να βρεί βλέποντας το πρώτο.

  10. Στο “Φοιτητικό Αντίφωνο”,βρήκα τούτη τη δήλωση του Κώστα
    Ζουράρι.Την επισυνάπτω στο ανωτέρω κείμενό μου.Ο στόχος μου είναι προφανής:Να καταρακώσω κι άλλο την πολιτική σκέψη του Γιανναρά και συγκεκριμένα το καινούργιο του φλέρτ με τον Βγενόπουλο.

    Φοιτητικὸ ἈντίφωνοΦιλοσοφία – Θεολογία – Πολιτικὴ – Ἐκδηλώσεις – ΣυνεντεύξειςΕΚΤΑΚΤΟ: ΔΗΛΩΣΗ ΚΩΣΤΑ ΖΟΥΡΑΡΙ ΓΙΑ ΤΙΣ 4 ΔΟΛΟΦΟΝΙΕΣ
    Μάρφιν:Πρωτουργός ηθικός αυτουργός

    Πρωτουργός ,βεβαίως ,για τις δολοφονίες τραπεζοϋπαλλήλων της οδού «Σταδίου», είναι η τράπεζα Μάρφιν. Το διοικητικό της συμβούλιο .Ναι!

    Οι μεγαλοπόνηροι διευθυντές της Μάρφιν αγνοούσαν μήπως ότι το υποκατάστημά τους είχε υποστεί , παλαιότερα ,επίθεση ;Οι μικροπόνηροι σύμβουλοι του μεγαλοπονήρου διευθυντηρίου της Μάρφιν, αγνοούσαν μήπως, ότι, μπροστά από το υποκατάστημά τους διέρχονται όλες οι διαδηλώσεις των Αθηνών; Και τι είναι μια τράπεζα; Μήπως είναι νηπιαγωγείο, ώστε να αισθάνεται η τράπεζα ασφαλής;H Mάρφιν δεν έβλεπε ,επί ενάμιση χρόνο, πώς τα εξαγριωμένα κοροΐδα στις ΗΠΑ ,στην Αγγλία και παντού ,καταφέρονταν παντοιοτρόπως εναντίον του ληστοπλουτοκρατικού εσμού των υποθηκοφάγων ,πανωτοκοκλεπτών και λοιπών τραπεζιτών ληστών ,αυτουργών της κλεψιάς;

    Συμπέρασμα 1°

    Η Μάρφιν πρέπει να διωχθεί για πρωτουργόν ηθικήν αυτουργίαν . Ενώ εγνώριζε την θέση του υποκαταστήματός της και το μένος των θυμάτων της ,εναντίον του τραπεζικού κλεπτοσυστήματος , η Μάρφιν ,λόγω απληστίας και πλουτοκρατικής αλαζονείας ,δεν έκλεισε, προληπτικώς ,το υποκατάστημά της .Υπάρχει αμείλικτη η «αιτιώδης συνάφεια» ,ανάμεσα στο αποτέλεσμα-οι δολοφονημένοι υπάλληλοί της – και στην εναρκτήρια αιτία : δεν κλείνω το υποκατάστημα…Αν η Μάρφιν είχε κλείσει το μαγαζί της ,της Σταδίου ,τα θύματά της θα ζούσαν σήμερα ;Μάρφιν ,ναι ή ου ;

    Συμπέρασμα 2°

    Η Μάρφιν βαρύνεται με προδήλως βαρείαν «εγκληματικήν αμέλειαν», η οποία ,ποινικώς ,ισούται με «ενδεχόμενον δόλον ».Η Μάρφιν εγνώριζε πλήρως και την εκτεθειμένη θέση του μαγαζιού της και την ελεεινή φήμη του τραπεζικού κλεπτοσυστηήματος ,παγκοσμίως .Άρα ,η Μάρφιν εγνώριζε ,μετά λόγου γνώσεως , ότι οι υπάλληλοί της κινδυνεύουν .Κι όμως ,εν επιγνώσει του κινδύνου ζωής ,που διέτρεχαν οι υπάλληλοί της ,η Μάρφιν τους άφησε να δολοφονηθούν.

    Συμπέρασμα 3°

    Η ελληνική δικαιοσύνη , πρέπει ,πάραυτα ,να διατάξη την προφυλάκιση του διευθυντηρίου της Μάρφιν και να σκησή δίωξη εναντίον του ,για ανθρωποκτονία και ηθικήν αυτουργίαν .Κάθε ολιγώρια της δικαιοσύνης ,συνιστά και εν ταυτώ ,εγκληματικήν πράξιν ,λόγω παραλείξεως καθήκοντος .Η Μάρφιν είναι ο πρωτουργός ηθικός αυτουργός των φόνων.

    Κώστας Γ. Ζουράρις

  11. ΝΑ ΚΑΤΑΡΡΑΚΩΣΕΙΣ; ΣΙΓΑ ΡΕ ΦΙΛΕ. ΚΟΨΕ ΚΑΤΙ!!
    ΔΕΝ ΘΑ ΓΙΝΕΙΣ ΓΝΩΣΤΟΣ ΚΑΝΟΝΤΑΣ “ΔΗΘΕΝ” ΚΡΙΤΙΚΗ ΣΕ ΓΝΩΣΤΟΥΣ ΔΙΑΝΟΗΤΕΣ.
    Η ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ Η ΣΥΛΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΣΟΥ ΕΙΝΑΙ ΓΝΩΣΤΗ ΚΑΙ ΑΠΟ ΑΛΛΑ ΓΡΑΦΤΑ ΣΟΥ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΤΡΟΦΟΔΟΤΟΥΜΕΝΗ ΑΠΟ ΕΜΠΑΘΕΙΑ ΚΑΙ ΜΑΝΙΑ.

    Υ.Γ. ΣΥΓΓΝΩΜΗ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΑΝΤΕΞΑ ΑΛΛΟ!!! ΕΙΣΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΠΡΟΚΛΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΟΙΝΗ ΛΟΓΙΚΗ.

  12. Μάλλον μπερδεύτηκες…φίλε!Δεν καταρρακώνω εγώ την πολιτική σκέψη του Γιανναρά.Την καταρρακώνει εκείνος κι η ζωή,η εμπειρία,το βίωμα.Εγώ απλώς “καταρρακώνω κι άλλο”παραθέτοντας το κείμενο του Ζουράρι.
    Μετά.Δεν κάνω κριτική ούτε “δήθεν” κριτική,σε γνωστούς διανοητές αλλά συγκεκριμένα στον Γιανναρά.Και την κάνω μετά από είσοσι χρόνια μελέτης των κειμένων.Στην πραγρατικότητα,η κριτική μου στον πολιτικό Γιανναρά στηρίζεται στον φιλοσοφο και θεολογο Γιανναρά.
    Τέλος.Δεν είναι σωστό να με κατηγορείς ότι με ενδιαφέρει η δημοσιότητα κι άρα γι’αυτό κάνω κριτική.Θα τρομάξω από την νροπή και δεν θα ασκώ το καθήκον μου σαν πολίτης να λέω τη γνώμη ακόμα και για τις αυθεντίες.Πάντως σε συγχωρώ! Και σε ευχαριστώ για την καλή κουβέντα στο τέλος.Αν όντως είναι πρόκληση για την κοινή λογική τότε έχω πετύχει το σκοπό μου!

  13. ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΚΑΙ ΕΓΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΑΝΤΗΣΗ!!!
    ΠΑΝΤΩΣ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΓΟΝΙΜΕΣ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ, ΚΑΙ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ ΣΚΑΝΔΑΛΑ. ΟΙ ΑΠΟΨΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΟΥΝΤΑΙ…

  14. ΔΕΝ ΘΑ ΓΙΝΕΙΣ ΓΝΩΣΤΟΣ ΚΑΝΟΝΤΑΣ “ΔΗΘΕΝ” ΚΡΙΤΙΚΗ ΣΕ ΓΝΩΣΤΟΥΣ ΔΙΑΝΟΗΤΕΣ.

    Συμφωνώ απόλυτα! Και το πιο τραγικό και ενοχλητικό απο όλα είναι οτι νομίζει αυτός ο τύπος (Σαλέμης) οτι γράφει και ωραία… Τραγικό

    Λίγος σεβασμός στον Γιανναρά. Εμπνέει πολύ κόσμο, χρειαζόμαστε τις απόψεις του

  15. Αν έγραφα ανωνύμως,κάποιος θα μπορούσε να πει ότι επιτίθεμαι στον Γιανναρά κρυπτόμενος πίσω από την ανωνυμία.Μπορεί να είσασταν και σεις,κύριε.Τώρα που γράφω υπογράφοντας πρέπει να απολογηθώ γιατί τάχα θέλω να γίνω γνωστός(!).
    Προφανώς από σεμνότητα και σεις δεν γράφεται το επίθετό σας!
    Όσο για την ποιότητα του γραψίματός θέλω να σημειώσω ότι είναι δύο ειδών.Η λογοτεχνική και η πολιτική.Για την λογοτεχνική λίγο με νοιάζει.Για την πολιτική όμως πολύ θα ήθελα να ακούσω τις αντιρρήσεις σας,τα αντεπιχειρήματά σας!Αν αυτά υπήρχαν τότε θα υποχρεωνόμουν στη σιωπή.Ιδού λοιπόν πεδίον δόξης λαμπρόν για να δούμε και πόσο ωραία γράφετε αλλά και τί έχετε μάθει από τον Γιανναρά που είναι η έμπνευσή σας.

  16. Τόσο πολύ σε πείραξε η καταγραφή της αλήθειας, σχετικά με μια σπηθαμιαία “πολιτική” προσωπικότητα, όπως ο Γιωργάκης, ή ο Κωστάκης(γιατί και για αυτόν έχει μιλήσει ο Γιανναράς); Nομίζω πως όταν υποκύπτεις στον πειρασμό να αντιμετωπίζεις ανθρώπους κάποιας, αναγνωρισμένης, εμβέλειας, τουλάχιστον θα πρέπει να είσαι νηφάλιος στην σκέψη σου.

  17. Από όλο αυτό το κείμενο μόνο αυτό έχετε να σχολιάσετε κύριε Φάνη Κ;
    Εσάς δεν σας πειράζει τίποτα στην επιφυλλιδογραφία του Γιανναρά;
    Ή μήπως δεν τολμάτε να τα διατυπώσετε όταν βρίσκεστε μπροστά σε “ανθρώπους αναγνωρισμένης εμβέλειας”;
    Αυτή η “αναγνωρισμένη εμβέλεια”μας έφαγε!Και ο ραγιαδισμός απέναντί της.Το αν ο “αναγνωρισμένης εμβέλειας άνθρωπος”ρίχνει “βλήματα”στα κεφάλια μας δεν πρέπει να το κρίνουμε,να το εξετάσουμε;Αν διαφωνούμε να μη το πούμε;Να αφήσουμε στο απυρόβλητο την “αναγνωρισμένη του εμβέλεια”;

    Οι “επιθέσεις”που μου γίνονται από διάφορους που τάχα αναγνωρίζουν την εμβέλεια του Γιανναρά,αποδεικνύουν γιατί ο Γιανναράς των επιφυλλίδων είναι τραγικά επικίνδυνος.”Τραγικά”γιατί από όλους εκείνους αμφιβάλλω αν υπάρχει ένα 10% που έχει μελετήσει τα σημαντικότερα βιβλία του Γιανναρά.Αν έχει μάθει τουλάχιστον ό,τι καλό κόμισε ο Γιανναράς.”Τζάμπα Γιανναριστές” θεραπεύουν το αντιδραστικό και πουριτανικό ωτίον τους με κυριακάτικες δώσεις πολιτικού τυχοδιωκτισμού!
    Με τη φράση”Καλύτερα το χάος παρά ο εμπαιγμός”,τελειώνει τη σημερινή του επιφυλλίδα ο προφέσορας.Ο Μαΐλης μπροστά του είναι κορασίδα του κατηχητικού.
    Είναι βλάκες οι αναρχικοί αλλιώς θα έβαζαν τις ρήσεις του Γιανναρά προμετωπίδα στις προκηρύξεις του!!!

  18. ΑΥΤΟ ΚΑΤΑΛΑΒΕΣ ΕΣΥ ΑΠ’ ΤΗΝ ΕΠΙΦΥΛΛΙΔΑ ΤΟΥ ΚΑΙ ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ΠΟΥ ΕΧΕΙΣ ΔΙΑΒΑΣΕΙ; ΟΤΙ ΠΡΟΩΘΕΙ ΤΗΝ ΑΝΑΡΧΙΑ; ΜΑΛΛΟΝ ΘΕΛΕΙΣ ΠΟΛΥ ΔΙΑΒΑΣΜΑ ΑΚΟΜΗ!!!

  19. Όντως πρέπει να διαβάσω πολύ ακόμα.Μου χρειάζονται πολλές γνώσεις,και όχι μόνον για τον Γιανναρά.
    Αν μερικά προβλήματα α-μάθιας των ανθρώπων λύνονται με το διάβασμα άλλα δεν λύνονται καθόλου γιατί οφείλονται σε δομικά προβλήματα της σκέψης τους.
    Έτσι δεν μπορούν να καταλάβουν το προφανές ότι όταν ο εν λόγω καθηγητής,όλα τα τελευταία χρόνια,προπαγανδίζει την εξόντωση της “κομματοκρατίας”,όταν καταγγέλει το κοινοβούλιο ως απόλυτα διεφθαρμένο που δεν σηκώνει αλλαγή αλλά ανατροπή,στην πραγματικότητα καλύπτει πολιτικά αλλά και προετοιμάζει όλα τα ντου-από όπου κι αν προέρχονται- ενάντια στο κτήριο και στον θεσμό του κοινοβουλίου!Όταν θέτει ζήτημα “αντιδημοκράτικότητας”του Συντάγματος,στην ουσία συμμαχεί με τον Περισσώ,τον νομιμοποιεί να επιδιώκει να το ανατρέψει.Γιατί να μην ανατρέψεις κάτι που δεν αλλάζει από μόνο του;Γιατί να μην κάψεις κάτι που είναι τόσο αντιλαϊκό και διεφθαρμένο;Να σε ποιά αλλόκοτα πράγματα οδηγεί η σκέψη του καθηγητή.

  20. “ΜΗΝ ΑΠΛΩΝΕΣΑΙ” ΑΛΛΗ ΛΥΣΗ ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ (ΠΟΛΥ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΗ), ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΤΟΥ ΕΠΙΦΥΛΛΙΔΑ, ΚΑΙ ΕΣΥ ΤΗ ΔΙΑΣΤΡΕΦΕΙΣ.
    ΜΟΥ ΑΡΕΣΕ ΟΜΩΣ ΑΥΤΟ ΜΕ ΤΑ ΔΟΜΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΚΕΨΗΣ ΠΟΥ ΕΓΡΑΨΕΣ!!! ΣΥΓΓΝΩΜΗ ΠΟΥ ΣΕ ΕΝΟΧΛΟΥΜΕ ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΚΑΤΩΤΕΡΟΙ ΚΑΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΚΟΙ!!! ΑΝΟΙΓΟΥΜΕ ΔΡΟΜΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΙΔΙΟΦΥΙΕΣ ΣΑ ΚΑΙ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ ΣΟΥ.

  21. Ποιά είναι η “Συνταγματική” λύση;το γκάλοπ που καλεί το Πρόεδρο να κάνει;Ή μήπως το συνταγματικό δικαστήριο;”η γνήσια κοινωνική εξέγερση” τί λογής είναι;Πώς θα εκλέξει τους εθνοσύμβουλους της “Συντακτικής”;Πώς θα αποκλείσει την εκλογή των “παλιών” και κατά τη γνώμη του διεφθαρμένων βουλευτών:θα τους στείλει εξορία ή θα τους στερήσει τα πολιτικά δικαιώματα;Σε μια τέτοια “γνήσια” εξέγερση ποιός θα εμποδίσει τον Μαΐλη να πάρει την μπουκιά από το στόμα του Γιανναρά;Εσύ Ανώνυμε;δεν μου φαίνεσαι για Ροβεσπιέρος.
    Πώς θα την ξεχωρίσουμε “γνήσια”εξέγερση από από την ερζάτς;φέρει πιστοποίηση κοινωνικών φρονημάτων;
    Και καλά,κοτζάμ γνήσια κοινωνική εξέγερση,θα γίνει για να μας κυβερνήσει ο Βγενόπουλος;

    “Σε κυβέρνηση προσωπικοτήτων δεν χωράει ούτε ελάχιστο δείγμα από το πολιτικό προσωπικό των τελευταίων τριάντα χρόνων της αποτροπιαστικής κομματοκρατίας. Προτιμότερο το χάος από τον εμπαιγμό.”
    Εύγε!Να τον χαίρεστε!

  22. “/” Κάθε πολίτης ή ομάδα πολιτών στο δημοκρατικό πολίτευμα δικαιούται να πιστεύει και να προπαγανδίζει όποια πρόταση, πολιτική, ιδεολογική, κοσμοθεωρητική, προτιμάει. Το μόνο που δεν δικαιούται, είναι να ακυρώνει αυτή την ελευθερία των επιλογών, να καταλύει τους θεσμισμένους όρους της δημοκρατίας. Παύει να υπάρχει πολίτευμα δημοκρατίας, όταν μειοψηφίες θέλουν να επιβάλουν στην πλειοψηφία των πολιτών, με βία, τραμπουκισμό και παρανομία, τις απόψεις τους, το «δίκιο» τους. Αυτό το όριο αυτοάμυνας είναι η αλφαβήτα της δημοκρατίας, η στοιχειώδης και αυτονόητη λογική που θεμελιώνει θεσμικά την ελευθερία. Γι’ αυτό και όταν αρχηγοί κομμάτων ή στελέχη ή εκπρόσωποι διακηρύχνουν επίσημα και επιβεβαιώνουν έμπρακτα ότι τους νόμους που ψηφίζει το κοινοβούλιο αυτοί τους ακυρώνουν με βία και τρομοκρατία στους δρόμους, τότε, όπου λειτουργεί δημοκρατία, επεμβαίνει Ανώτατο Συνταγματικό Δικαστήριο και παύει να αναγνωρίζει ως πολιτικό κόμμα τη φασιστοειδή συντεχνία.”/”
    ΑΥΤΑ ΓΡΑΦΕΙ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΘΕΣΜΟΥΣ.

    “/”Αν ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, με τις αρμοδιότητες που του απομένουν, τολμήσει την επιστράτευση αυτής της ποιότητας και μας οδηγήσει σε πραγματική μεταπολίτευση και Συντακτική Εθνοσυνέλευση, ξαναγεννιέται ελπίδα.”/”
    ΚΑΙ ΑΥΤΑ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΗ ΛΥΣΗ ΠΟΥ ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ.

    ΤΟ ΧΑΟΣ ΠΟΥ ΠΕΡΙΓΡΑΦΕΙ, ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΖΕΙ ΤΗ ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΟΠΟΥ ΚΑΤΑΛΥΕΤΑΙ Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΑΠΟ ΜΕΙΟΨΗΦΙΕΣ ΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΕΙ ΠΙΟ ΠΑΝΩ.

    Ή ΔΕΝ ΞΕΡΕΙΣ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ (ΔΕΝ ΤΟ ΠΙΣΤΕΥΩ), Ή ΔΙΑΣΤΡΕΒΛΩΝΕΙΣ ΕΠΙΤΗΔΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΕΙΣ ΤΗ ΦΙΛΟΔΟΞΙΑ ΣΟΥ ΝΑ “ΚΑΤΑΚΕΡΑΥΝΩΣΕΙΣ” ΤΟΝ ΓΙΑΝΝΑΡΑ.
    ΑΣ ΕΙΝΑΙ. ΚΑΘΕΝΑΣ ΜΕ ΤΑ ΠΑΘΗ ΤΟΥ!!! ΝΑ ΞΕΡΕΙΣ ΟΜΩΣ ΟΤΙ ΔΕΝ ΜΙΛΑΣ ΟΠΩΣ ΓΡΑΦΕΙΣ ΣΕ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΜΕ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΚΗ ΔΟΜΙΚΗ ΣΚΕΨΗ!! ΚΑΙ ΣΕ ΑΥΤΟ ΣΥΝΗΓΟΡΟΥΝ ΟΙ ΑΠΟΨΕΙΣ ΟΛΩΝ ΣΤΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ POST ΠΟΥ ΚΑΜΙΑ ΔΕΝ ΣΥΜΦΩΝΕΙ ΜΕ ΤΗΝ ΔΙΚΗ ΣΟΥ.
    ΑΛΛΑ ΞΕΧΑΣΑ. Η ΔΟΜΙΚΑ ΜΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΚΗ ΣΚΕΨΗ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟ Η ΔΙΚΗ ΣΟΥ!!!

  23. Μα είναι δομική αδυναμία της σκέψης να μην καταλαβαίνεις ότι ο Γιανναράς στο τέλος της σελίδα αντιφάσκει με τον…εαυτό του στην αρχή της σελίδας!Προβοκάρει τον Πρόεδρο και τον καλεί,αυτόν,έναν άνθρωπο,να πάρει την ευθύνη και να απολύσει την νόμιμα και συνταγματικά εκλεγμένη κυβέρνηση όπως έκανε ο βασιλιάς το ’65!Και με τί πρόσχημα;με τα γκάλοπ και την κατάρρευση της οικονομίας,του πολιτικού συστήματος κλπ.Όλες οι συνταγματικές εκτροπές κάποια παρόμοια “απειλή”προφασίζονταν.
    Δεν είναι μόνο αυτό το σημείο που ο προφέσορας αντιφάσκει με τον εαυτό του.Είναι πολλά.Ένα όμως χαρακτηριστικό:κάποτε έγραψε ένα βιβλίο που λέγεται “η απανθρωπία του δικαιώματος”.Εκεί,αναλύει την άποψη ότι το δικαίωμα του πολίτη είναι “απάνθρωπο”γιατί τον εξισώνει με όλους τους άλλους ενώ κάθε πρόσωπο που είναι μοναδικό και ξεχωριστό χρήζει ιδιαίτερης,προσωπικής,μεταχείρησης.(Με την άποψη αυτή βασικά συμφωνώ).Όταν τώρα έρχεται και ζητάει να εξοστρακίσει όλους τους πολιτικούς με μόνο κριτήριο την παρουσία τους στην πολιτική σκηνή τα τελευταία 30 χρόνια,περνάει τον Ρουβίκονα.
    Παύει να είναι ο Γιανναράς των υπέροχων βιβλίων και γίνεται εκείνος των επιφυλλίδων.Κρατάω τον πρώτο και σου χαρίζω τον δεύτερο.

    Έλα τώρα μη θύγεσαι.”δομικά προβλήματα της σκέψης”σημαίνει ότι σου λείπει “κάτι”για να σκεφτείς σωστά.Ένα εργαλείο,μια πληροφορία,κάτι τέτοιο.Δεν σημαίνει ότι όποιος έχει ένα τέτοιο πρόβλημα στη σκέψη του είναι βλάκας.Μπορεί να μην έχει διαβάσει όλο το έργο του Γιανναρά για παράδειγμα και γι’αυτό τον κρίνει με επιείκια.
    Και να σου πω και κάτι άλλο να καλμάρεις.Δεν είναι καθόλου εύκολο να πιστέψεις και να δεχτείς ότι ένας τόσο σπουδαίος θεολόγος και διανοητής υποπίπτει σε τέτοια λάθη.Είναι και οδυνηρό.Αλλά αν διαφωνείς,ακόμα κι αν αυτός είναι ο δασκαλός σου,οφείλεις να το καταθέσεις και να το υπερασπιστείς.

    Δύο φορές στάθηκα μπροστά του,στη διάρκεια τριών ετών,και του είπα με μεγάλη αγάπη τη γνώμη μου.Είναι καταγεγραμμένη.Φαντάζομαι το ίδιο να έχουν κάνει και άλλοι που τον εκτιμούν και τον σέβονται.
    Τα πράγματα όμως έφτασαν εκεί όπου το όπλο της ήπιας κριτικής δεν φτάνει.

  24. Ερώτημα διαχρονικό:

    Όταν διαφθείρεται η εξουσία, ποιά είναι η δικλείδα ασφαλείας για εμάς τους πολίτες;

    Υπάρχουν γύρω μας οι άξιοι και οι άριστοι με δυνατή ακόμα τη θέλησή και πλούσια τα ψυχικά τους αποθέματα, ώστε να δώσουν λύση στο αδιέξοδο του τόπου.

    Πώς μπορούν να προωθηθούν με νόμιμες διαδικασίες στην ανάληψη της διακυβέρνησης της χώρας;

  25. Ποιοί είναι αυτοί οι άξιοι κι οι άριστοι;Πού ήταν όταν η εξουσία διεφθέρη;Γιατί το επέτρεψαν αυτό;Μήπως δεν ήταν τόσο άξιοι και τόσο άριστοι;Μήπως απλώς αυταπατόνται;Μήπως έχουν μεγάλη ιδέα για τον εαυτό τους;Υπάρχουν λοιπόν αναμάρτητοι;Ποιές είναι οι κοινωνικές διαδικασίες που ενώ απ’τη μια οδήγησαν στη διαφθορά της εξουσίας από την άλλη οδήγησαν στη δημιουργία αρίστων;Από τί “υλικό”είναι φτιαγμένοι αυτοί οι άριστοι;Μπορούν να φτιάξουν άλλους άριστους;Ξέρουν τον τρόπο ή μήπως είναι σαν του ημιόνους οι οποίοι είναι μεν άριστοι αλλά ανίκανοι να αναπαράξουν τον εαυτό τους;Κι αν δεν μπορούν να αναπαράξουν τον εαυτό τους γιατί τότε είναι άριστοι;Κι να δεν μπορούν να αναπαράξουν τον εαυτό τους γιατί θα σώσουν την κοινωνία;Κι αν μπορούν να σώσουν την κοινωνία γιατί δεν το ξέρουν;Κι αφού δεν το ξέρουν σε τί συνίσταται η αξιοσύνη τους;
    Τί είναι αυτή η περιβόητη εξουσία;είναι κάτι συμπαγές,μονολιθικό;Είναι μια “έξω”κοινωνική υπόσταση;έχει τάχα μεταφυσικό χαρακτήρα;Είναι τόσο ισχυροί ως άνθρωποι,οι θεράποντές της που δεν μπορούν να ηττηθούν στη δημόσια αντιπαράθεση;Είναι τόσο ικανοί να κρύπτονται από τα όμματα των αρίστων,από τη “σπάθη”της κριτικής των;Μήπως οι εν λόγω άριστοι υπήρξαν κάμποσες φορές ψηφοφόροι τους;Μήπως οι εν λόγω άριστοι υπήρξαν κάμποσες φορές κολυμβητές στις παραλίες ενώ θα έπρεπε να είναι ψηφοφόροι στις κάλπες;Μήπως οι εν λόγω άριστοι κοίταξαν πολλά χρόνια τη “δουλίτσα τους”και το “σπιτάκι τους” και αφού εδραίωσαν τη θέση τους ιδιωτεύοντας τώρα είναι έτοιμοι να μας κυβερνήσουν;Υποψιάζονται άραγε οι άριστοι ότι κάπως έτσι ξεκίνησαν την καριέρα τους στην εξουσία και οι σημερινοί διεφθαρμένοι θεράποντές της;Ποιό φυλακτό διαθέτουν για να τους φυλάει ώστε να μη διαφθαρούν κι εκείνοι;Είναι προϊδεασμένοι ότι και το άλας μπορεί να μωρανθή;Πώς καταλαβαίνουν το ζήτημα της εξουσίας;είναι μια απλή εναλλαγή των κακών προσώπων από καλά πρόσωπα και πάπαλα;αυτό είναι το ζήτημα για το οποίο υποφέρουμε τώρα τόσα δεινά;Να συνεχίσω;

  26. Φίλε και συνέλληνα Σαλεμή,

    οι άξιοι και οι άριστοι υπάρχουν. Αρκεί να δεις λίγο πιο προσεκτικά γύρω σου. Μπορεί και συ ν’ ανήκεις σ’ αυτούς μιάς και σε βλέπω να επιχειρείς κατά το δυνατόν αμερόληπτη κριτική σε πρόσωπα και θεσμούς.

    Το θέμα όμως είναι ότι οι άξιοι και άριστοι δύσκολα χωρούν σε μια κοινωνία. Δύσκολα ο κόσμος τους αναζητά για να πάρει μια γνώμη τους και ακόμα χειρότερα τους κρίνει. Η καλή γνώμη (δόξα) γι’ αυτούς δεν υφίσταται και δεν καλλιεργείται σε περιόδους απληστίας και λαιμαργίας για τα υλικά αγαθά, για τον πλούτο και το χρήμα -όπως ακριβώς συνέβη τις δεκαετίες που πέρασαν-, όταν όμως φτάσει η κοινωνία και ο πολιτισμός στο χείλος του γκρεμού, τότε ο κόσμος θυμάται την ύπαρξή τους.

    Δεν θέλω να αναφέρω ονόματα και πρόσωπα, γιατί, παρά το πλήθος τους, είμαι βέβαιος ότι θα αδικήσω κάποιον. Υπάρχουν όμως και ζουν ανάμεσά μας. Είναι ταπεινοί, είναι γνώστες, είναι αληθινοί και ικανοί σε πολλά, έχουν όμως ένα μειονέκτημα οι περισσότεροι:

    δεν κυνηγούν με πάθος την εξουσία. Κρύβονται σχεδόν, λόγω κυρίως της πνευματικής του κατάρτισης. Όσοι πάλι απ’ αυτούς επιχείρησαν πολλές φορές να διεκδικήσουν κάποια αξιώματα χάριν των κοινών, απογοητεύθηκαν για το λόγο που σου αναφέρω πιο πάνω.

    Ο κόσμος, φίλε, δεν θέλει την αλήθεια. Του αρέσει το παραμύθι και το όνειρο…

  27. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι “το κάλλος κρύπτεσθαι φιλεί”.
    Αλλά εμείς οι Έλληνες βρήκαμε τρόπο να το καλούμε σε σχέση.
    Τότε,αυτό μας φανερώνεται και μας σώζει!
    Τί αξία θα είχε το κάλλος αν δεν μπορούσε να έρθει και να σκηνώσει εν ημίν;
    Σε ευχαριστώ για την επιείκια Ανώνυμε,για τα καλά σου λόγια,αν και δεν τοποθετώ σε καμία περίπτωση τον εαυτό μου στων αρίστων τον χορό.Μου αρκεί αυτό το “επιχειρείς κατά το δυνατόν αμερόληπτη κριτική σε πρόσωπα και θεσμούς”.Αν μου αναγνωρίζετε ότι προσπαθώ να είμαι δίκαιος-ότι προσπαθώ κι όχι ότι τα καταφέρνω πάντα-τότε θεωρώ ότι κάτι έχω κάνει σε αυτό τον Κόσμο.

    Αντί περαιτέρω σχολιασμού της ουσίας της παρέμβασής σου θα πρότεινα να ακούσεις την εισήγηση του Θ.Ι.Ζιάκα που δημοσιεύεται σήμερα στην “πρώτη σελίδα”του Αντιφώνου.Μετά,και αφού ενδεχομένως αναρωτηθείς για τον Ιωνά,θα βρεις το κείμενο της Παλαιάς Διαθήκης(μεταφρασμένο) στη στήλη “Ισοκράτημα”.

  28. Αυτοργάνωση και αλληλεγγύη.

    Γιατί να δυΪλίζουμε τον κώνωπα και να προσπαθούμε να μπαλώσουμε ένα χιλλιοτρυπημένο ασκί; Το κεφαλαιοκρατικό σύστημα οικονομίας (και η πολιτική του έκφραση, η αστική κοινοβουλευτική δημοκρατία) δείχνει πλέον τα θεσμικά, πολιτικά, οικονομικά και οικολογικά όριά του. Μπορεί να ανανληψει, αλλά με τι κόστος σε αριθμό και ποιότητα ανθρώπινων ζωών και οικολογικής επιβάρυνσης;

    Το ελλαδικό κράτος ομοίως ξαναπέφτει σε κώμα (όπως τόσες άλλες φορές) και, αν όχι να του ρίξουμε μια καλή να καταστραφεί μια ώρα αρχύτερα, τουλάχιστον ας μη μας μέλλει να συναινέσουμε σε άλλη μια ήττα (οικονομική, πολιτισμική, οικονομική, πνευματική) για να το νεκραναστήσουμε.

    Άλλωστε δεν πιστεύω πως θα βλαφθει ο ελληνισμός (προτιμώ τον όρο ελλ. πολιτισμός πάντως) από μια ενδεχόμενη κατάρρευση του ελλαδικού κοσσοβαροειδούς κρατιδίου του ’21. Ίσως να ωφεληθεί κιόλας από την εξαφάνιση αυτού του άθλιου, προδοτικού καλουπιού που τον περιορίζει εδώ και 200 χρόνια (και ο τόσο αγαπητός σας Γιανναράς το έχει υποστηρίξει αυτό).

    Δεν προτάσσω καμμιά καταστροφολαγνεία, καθώς η καταστροφή υπάρχοντων δομών που προκρίνω προκύπτει από την ασφυκτιώσα δημιουργικότητα των ανθρώπων και του πολιτισμού μας, που δε θα μπορέσει να εκφραστεί μέχρι να αποτινάξει από πάνω της όλα όσα την κρατούν αλυσσοδεμένη.

    Και είναι πολλά και απρόσμενα, αλλά θέλει ειλικρίνεια να τα εντοπίσουμε και να τα παραδεχτούμε.

    Όλα τα εργαλεία για αυτή την “επανάσταση” που -ευτυχώς- όλοι κρίνετε αναγκαία, αλλά -δυστυχώς- σπεύδετε να αχρηστεύσετε αυτοαποκλεισμένοι σε διανοητικές ξιφουλκήσεις και αναζητήσεις σωτήρων, υπάρχουν.

    Κατά τη γνώμη μου δε θα έβλαπτε να ρίξουμε μια ματιά στον πολιτισμό που προβάλλει ο αναρχικός χώρος, τα προτάγματά του και τις πολιτικές του πρακτικές. Είναι ό,τι πιο κοντινό έχω εντοπίσει στο αρχαιοελληνικό “άθλημα της δημοκρατίας” που εξεθείαζε ο Γιανναράς σε περσινό του σεμινάριο στη στοά του βιβλίου.

    Προσωπικά, το βρίσκω πιο κοντινό στις παραστάσεις και τον ελληνικό μου πολιτισμό να προσπαθώ να αυτοργανωθώ σε επίπεδο κοινότητας, να συνδιαμορφώσω θέσεις και πρακτικές αδιαμεσολάβητα σε επίπεδο συνέλευσης για οποιοδήποτε θέμα και τόσα πολλά άλλα που προτάσσουν και πράττουν χρόνια τώρα οι “δαίμονες” αναρχικοί, παρά να υποταχθώ στα τόσα απάνθρωπα, πνευματοκτόνα και ξένα (και προς τον πολιτισμό και την ανθρώπινη υπόστασή μου) στα οποία με καλούν να υποταχθώ οι τόσοι “υπέρμαχοι του ελληνισμού”.

    Έχω την αίσθηση από την Ιστορία πως συχνά στο Θεό αρέσουν τα ανέκδοτα και το ειρωνικό στη δική μας περίπτωση είναι πως το άνθος του πολιτισμού μας έχει ξαναφυτρώσει εκεί που όλοι φτύνουν και δεν κοιτά κανείς: στους κόλπους του αναρχικού χώρου.

    Για να μλήσω λίγο με τη γλώσσα του μύθου:εχουμε τσιμεντάρει τα πάντα και θαμπωνόμαστε από τη γλάστρα με το εισαγόμενο, θηριώδες, συνθετικό φυτό που χρειάζεται χημικά λιπάσματα και ειδικό περιβάλλον για να αναπτυχθεί, και παραβλέπουμε -κι ενίοτε τσαλαπατάμε με μανία- το αγριολούλουδο που επίμονα ξεπροβάλλει ανάμεσα από τις τσιμεντένιες πλάκες ενάντια σε κάθε αντιξοότητα(και αναπτύσσοντας αγκάθια μετά από λίγο για να αντισταθεί στις απόπειρες ξεριζώματός του) και που αποτελεί γνήσιο γόνο του χώματος που πατάμε.

    Είμαστε έτοιμοι να προκρίνουμε -και ήδη εγκρίνουμε τόσα χρόνια- λύσεις φτιαγμένες από άλλους για ανάγκες άλλων, αντί να ξεκινήσουμε μια διαλεκτική με τον αναρχικό χώρο, που τόσο διαφέρει από εκείνους του εξωτερικού, τον πιο γνήσια ελληνικό πολιτισμικά: από αντίληψη, πρακτικές, προβκηματισμούς. Ενδεικτικό του πλούσιου πολιτισμού που υπάρχει σε αυτό το χώρο είναι η ύπαρξη χριστιανικών αναρχικών ομάδων και η απόρριψη της ιδεολογίας (στη συντριπτική πλειοψηφία δεν υπάρχουν έλληνες αναρχιστές, αλλά έλληνες αναρχικοί-με αναρχική πολιτική αντίληψη δηλαδή, ενώ έξω ο όρος “αναρχισμός” κυριαρχεί).

    Η εκκίνηση μιας ειλικρινούς διαλεκτικής με αυτό το χώρο θα ήταν πολύ ενδιαφέρουσα πιστεύω, θα εξέπληττε αρκετούς σας (όπως και μένα πριν 2 έτη) και οι όποιες ζυμώσεις προκύψουν πιστεύω πως έχουν τη δυναμική να απελευθερώσουν πολιτισμικό, πολιτικό, οικονομικό και πνευματικό δυναμικό γνήσια ελληνικό (ή ρωμέικο) που πολλά χρόνια τώρα βρίσκεται ανενεργό στην περιοχή μας.

    Για να συνοψίσω, η δική μου πρόταση για την απαιτούμενη επανάσταση, δίχως να προβαίνω σε καμμιά έκπτωση της λογικής ή της πνευματικότητάς μας, βρίσκεται σπερματικά στις δύο λέξεις στην αρχή του κειμένου μου.

    Άλλες λύσεις πιστεύω πως θα χρειαστούν κάποιες παραχωρήσεις είτε σε επίπεδο λογικής, είτε σε επίπεδο ανθρωπιάς.

    Ε. ~ένας χριστιανός αναρχικός

    ΥΓ: μια ενδιαφέρουσα εικονοσκόπηση για το ήθος του κυνικού και επηρμένου έμπορου-“σωτήρα” που ξεπροβάλλει σταδιακά (μέσα από τα 3 κότερά του)που απαρνήθηκε τις μικρές ευθύνες του για την 5η Μάη, και η αυτοκριτική κάποιων άλλων για τους 3 θανάτους της 5ης Μάη (που θα μπορούσαν εξ’ίσου έυκολα να απαρνηθούν)

    http://www.youtube.com/watch?v=hqJX0MFLHlw&feature=player_
    http://athens.indymedia.org/front.php3?lang=el&article_id=1174787
    http://anarxiko-resalto.blogspot.com/2010/05/5.html

    ΥΓ2: κι ένα μικρό δείγμα ελληνικότατου πολιτισμού, που σκάει ανάμεσα από τις πλάκες του πεζοδρομίου, εκεί που κανείς δεν κοιτάει: η μουσική της Ωχράς Σπειροχαίτης
    http://www.disobey.net/wxra/

  29. Αυτό είναι το μεγαλείο του Ελληνισμού. άνθρωποι που συζητάνε σε βαθύ επίπεδο τα πολιτικά δρόμενα όπως όλοι ανεξαιρέτως σχολιάσατε σε αυτό το άρθρο. Νομίζετε ότι εμείς οι Έληνες έχουμε τους πολιτικούς που αξίζουμε. Με το χέρι στην καρδιά , όχι με αφορισμούς απλά σκεφτείτε το παίρνοντας την πάντα λυτρωτική απόσταση από τα πράγματα. Μην αρκστείτε όμως στο ψευδοεπιχείρημα ότι εμείς τους εκλέγουμε, άρα εμείς ευθυνόμαστε…

Σχολιάστε:

Πληκτρολογήστε το σχόλιό σας
Please enter your name here