Ο Ευαγγελισμός στην Ευρωπαϊκή ζωγραφική (ΕΤ1)

1
111

Οι απεικονίσεις της Παναγίας της Θεοτόκου μέσα από διάσημους πίνακες Δυτικο-Ευρωπαϊκής ζωγραφικής.

Παραγωγή:Ελληνική
Σκηνοθέτης: Γιώργος Δάμπασης
Αφήγηση: Αθηνά Σωτηροπούλου
Επιστημονικός σύμβουλος: Αγγελα Ταμβάκη

 

1 σχόλιο

  1. Προ-ηγείται το περιεχόμενο – εξ ού αναδύεται η μορφή;
    Ή, προ-ηγείται η μορφή – εξ ής αναδύεται το περιεχόμενο;

    Η [i]δογματικώς[/i] σχεδόν [i]ουδέτερη[/i], αυτή, επισκόπηση – από μέρους της δημόσιας τηλεόρασης – πάνω στις παραλλαγές της θρησκευτικής εικονοποιίας, μας φέρνει σε θέση να διακρίνουμε ότι υπάρχει μια ορισμένη (σε ποικιλία εκδοχών, ασφαλώς) Μορφοπλασία η οποία [b]συμμερίζεται[/b] το Νόημα με το οποίο συσσωματώνεται σε εικαστικό γεγονός, ενώ υπάρχει μια άλλη (σε ποικιλία εκδοχών και ετούτη) η οποία δεν δυσκολεύεται όταν θέλει ακόμα και να το [b]αντιστρατεύεται[/b]. Όπως κι ότι προβαίνει, ασφαλώς, εύρος… πολύ ανάμεσά τους.
    Πριν απ’ αυτούς τους εντοπισμούς, βεβαίως, η διερεύνηση του [i]προσκυνητή[/i] αναδύεται ριζικά απαιτητικώτερη από τη διερεύνηση του [i]θηρευτή αισθητικών συγκινήσεων[/i].

    [b]Μα, εξ αυτού ακριβώς (σε συνδυασμό με τις ενεστώσες ευκαιρίες επικοινωνίας) και η ελπίδα για μια [i]επανασύγκλιση[/i] των [i]ευαισθησιών[/i] ανάμεσα στους «ένθεν», «κακείθεν», αναζητητές της πρώτης απ’ τις δύο, προκείμενες, οδούς των ζωών μας.[/b]
    Όπως η ιστορία η ίδια – στις μέρες μας – έχει θαρρώ αρχίσει να επιμαρτυρεί.

    ΥΓ: Εν τω μεταξύ, η Κυριακή της Ορθοδοξίας φαίνεται να ακεραιώνει τουςς συμβολισμούς της: Όταν καθιερώθηκε, η διάκριση του ορθού δόγματος ισοδυναμούσε με τον θρίαμβο των λειτουργικών εικόνων. Σήμερα, ο θρίαμβος των λειτουργικών εικόνων συμβάλλει αμεσώτερα από ο,τιδήποτε άλλο στη διάκριση του ορθού δόγματος.

Σχολιάστε:

Πληκτρολογήστε το σχόλιό σας
Please enter your name here