Μια σεμνή πρόταση

12
191

του Ιωνάθαν Ι. Τσίφτη

Μια σεμνή πρόταση, ώστε οι λαθρομετανάστες που έχουν εισρεύσει στη χώρα μας να παύσουν να αποτελούν βάρος για την κοινωνία μας και αντί να επιδίδονται σε διαρρήξεις, να συμμετάσχουν σε ένα εγχείρημα παγκοσμίου βεληνεκούς που σκοπό έχει να επιστρέψει στον νόμιμο κύριό τους, τα κλοπιμαία μιας παλαιότερης ληστείας

{pdf=https://www.antifono.gr/portal/files/pdf/Metanastes_Tsifths.pdf|750|1200}

“κατεβάστε” εδώ το κείμενο “κλίκ” & save as…

Ιωνάθαν Ι. Τσίφτης (άλλως Άγης Πετάλας), «Μια σεμνή πρόταση» Νέα Εστία, τχ. 1827 (Νοέμβριος 2009), σ. 817-840

12 Σχόλια

  1. Αριστούργημα.
    Αντάξιο του άλλου Ιωνάθαν (όχι του γλάρου!)
    Το στέλνω αμέσως σε τρεις φίλους μου που ξέρω πως θα το εκτιμήσουν.

  2. ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΟΦΕΙΛΩ ΝΑ ΟΜΟΛΟΓΗΣΩ ΕΙΝΑΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΟ ΑΡΙΣΤΟΥΡΓΗΜΑ ΑΠΟ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΑΠΟΨΕΩΣ.
    ΔΥΣΤΥΧΩΣ Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΕΙΝΑΙ ΑΝΕΦΑΡΜΟΣΤΗ. ΜΙΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ.
    ΑΠΟ ΤΟ ΟΤΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΟΥΤΕ ΝΑ ΦΤΙΑΧΤΟΥΝ ΣΤΡΑΤΟΠΕΔΑ ΠΟΥ ΝΑ ΧΩΡΕΣΟΥΝ ΤΟΝ ΟΓΚΟ ΤΩΝ ΛΑΘΡΟΜΕΤΑΝΑΣΤΩΝ, ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΦΥΛΑΞΗΣ ΚΑΙ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΟΤΙ ΔΕ ΜΑΣ “ΠΑΙΡΝΕΙ” ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ “ΕΚΒΙΑΣΜΟΥΣ” ΣΤΟΥΣ ΕΥΡΩΠΑΙΟΥΣ ΕΤΑΙΡΟΥΣ ΟΛΑ ΣΥΝΗΓΟΡΟΥΝ ΣΤΗ ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΤΑΣΙΜΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ.
    ΑΥΤΟ ΟΜΩΣ ΠΟΥ ΜΕ ΒΡΙΣΚΕΙ ΕΝΤΕΛΩΣ ΑΝΤΙΘΕΤΟ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΒΑΖΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΜΑΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΜΠΛΕΚΟΥΜΕ ΜΕ ΘΕΜΑ ΕΝΤΕΛΩΣ ΑΣΧΕΤΟ ΚΑΙ ΕΠΙΚΑΙΡΙΚΟ.
    Η ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΤΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΠΑΓΙΟ ΚΑΙ ΔΙΑΡΚΕΣ ΑΙΤΗΜΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΗΣ Ή ΕΚΒΙΑΣΜΟΥ ΓΙΑ ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ ΑΙΤΗΜΑ.
    ΔΗΛΑΔΗ ΑΝ ΟΙ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΣΥΜΦΩΝΟΥΣΑΝ ΝΑ ΑΝΟΙΞΟΥΜΕ ΤΑ ΣΥΝΟΡΑ ΚΑΙ ΝΑ ΣΚΟΡΠΙΣΟΥΝ ΟΙ ΛΑΘΡΟΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ ΣΤΗΝ ΥΠΟΛΟΙΠΗ ΕΥΡΩΠΗ ΘΑ ΠΑΡΑΙΤΗΘΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΟ ΑΙΤΗΜΑ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗΣ ΤΩΝ ΜΑΡΜΑΡΩΝ;

    ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ
    ΜΕ ΤΙΜΗ ΓΙΩΡΓΟΣ Π.

  3. Αγαπητέ Γιώργο, μάλλον σου διέφυγε ο βαθύτερος – ανελέητα ειρωνικός – χαρακτήρας αυτού του εξαιρετικού κειμένου του Ιωνάθαν/Τζόναθαν Τσίφτη/Σουίφτ.

  4. ΜΑ ΓΙ’ ΑΥΤΟ ΕΙΠΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΗ ΟΤΙ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΟ ΑΡΙΣΤΟΥΡΓΗΜΑ!
    ΣΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΟΜΩΣ Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΔΙΑΤΥΠΩΝΕΤΑΙ ΜΕ ΑΚΡΑ ΣΟΒΑΡΟΤΗΤΑ. ΚΑΙ ΕΚΕΙ ΚΑΝΩ ΤΗΝ ΚΡΙΤΙΚΗ ΜΟΥ. ΜΗΠΩΣ ΚΑΝΩ ΛΑΘΟΣ; ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΑΥΤΗ ΣΑΡΚΑΣΤΙΚΗ; ΔΙΑΦΩΤΙΣΕ ΜΕ ΣΕ ΠΑΡΑΚΑΛΩ.

    ΧΑΡΗΚΑ ΠΟΛΥ ΠΟΥ ΤΑ ΞΑΝΑΛΕΜΕ!

  5. Ένα υπέροχο πάντρεμα αρχαίων κειμένων, παραδοσιακής ποίησης, ιστορικής αλήθειας, αυτοκριτικής μελαγχολίας, διηγηματικής σαφήνειας, σαρκαστικής τρυφερότητας

  6. Κ. ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ
    ΑΝ ΣΥΜΦΩΝΗΣΩ ΜΑΖΙ ΣΑΣ (ΟΤΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΟΥΤΕ ΠΡΟΤΑΣΗ, ΟΥΤΕ ΣΕΜΝΗ) ΘΑ ΑΝΑΓΚΑΣΤΩ ΝΑ ΓΙΝΩ ΑΚΟΜΗ ΠΙΟ ΑΥΣΤΗΡΟΣ ΣΤΗΝ ΚΡΙΤΙΚΗ ΜΟΥ. ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΑΝΑΓΝΩΣΗ ΤΟΥ ΑΠΟ ΚΟΙΝΟΥ ΟΜΟΛΟΓΟΥΜΕΝΩΣ ΑΡΙΣΤΟΥΡΓΗΜΑΤΟΣ, ΤΙ; ΕΧΟΥΜΕ ΠΛΗΘΩΡΑ ΔΙΑΠΙΣΤΩΤΙΚΩΝ ΚΕΙΜΕΝΩΝ ΕΠΙ ΠΑΝΤΟΣ ΕΠΙΣΤΗΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ. ΘΕΛΟΥΜΕ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΕΦΑΡΜΟΣΙΜΕΣ. ΟΛΑ ΤΑ ΑΛΛΑ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΜΑΣ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ.

  7. [quote name=”Νίκος Παπαγεωργίου”]http://www.anixneuseis.gr/?p=5447&cpage=2#comment-34740[/quote]

    Κι ενώ περιγράφουμε – ενίοτε υπέροχα – τα συμπτώματα της κατά δήλωσίν της μόνο αθώα, αρνούμαστε την ανάλυση των αιτίων, πολλώ δε μάλλον την υπεύθυνη πρόταση επίλυσης των προβλημάτων της κοινωνίας μας.

    Το λάθος μας βρίσκεται μέσα στην καταγγελία μας. Αθωώνουμε τους εαυτούς μας κατηγορώντας τους υπόλοιπους, δικαιολογούμε την τεμπελιά μας μπροστά στην κτηνώδη δύναμη των αεριτζήδων, λογοτεχνούμε την απραξία μας, ξεχνάμε τις δικές μας αδυναμίες και την ανθρώπινη φύση. Π.χ. δεν θα προσπαθήσεις και συ να κληρονομήσει το ηλίθιο παιδί σου τα κάθε είδους δικά σου κεκτημένα;

    Η λύση είναι στη διαφάνεια (νόμος). Κόμματα με υποχρεωτικό αναλυτικό επιχειρηματικό σχέδιο πενταετίας.

  8. σ’ αυτά θα συμφωνήσω 100%.
    Οι λύσεις είναι πολλές, αλλά είμαστε αποφασισμένοι να αφήσουμε να λειτουργήσει ο θυσιαστικός μηχανισμός; Και ποιός θα αποφασίσει ποιός θα θυσιαστεί;

    ευχαριστώ πολύ για τη συζήτηση

    ΓΙΩΡΓΟΣ Π.

  9. Γειά, επειδή ασχολούμαι με το κείμενο του Jonathan Swift «ΣΕΜΝΗ ΠΡΟΤΑΣΗ ΩΣΤΕ ΝΑ ΠΑΥΣΟΥΝ ΤΑ ΤΕΚΝΑ ΤΩΝ ΦΤΩΧΩΝ Ν’ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΒΑΡΟΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟΝ ΤΟΠΟ ΚΑΙ ΝΑ ΚΑΤΑΣΤΟΥΝ ΩΦΕΛΙΜΑ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ» σε μια εργασία, μου δίνεις λιγάκι αν μπορείς πιο λεπτομερή στοιχεία για αυτό που ανέβασες για να το λάβω υπόψη μου βιβλιογραφηκά…
    ευχαριστώ πολύ πολύ! 😀

Σχολιάστε:

Πληκτρολογήστε το σχόλιό σας
Please enter your name here