Σχόλιο στην επιφυλλίδα του καθηγητή Γιανναρά 25 Οκτωβρίου 2009

15
259

Γιώργος Σαλεμής

Ο καθηγητής Γιανναράς,ξαναχτύπησε!

Στην τακτική του κυριακάτικη επιφυλλίδα,όπου όλα τα σφάζει και όλα τα μαχαιρώνει εδώ και δεκάδες χρόνια,αποφαίνεται:

“Η Ν.Δ. δεν θα αποκτήσει ποτέ δική της πολιτική ραχοκοκαλιά και ρεαλιστική ταυτότητα, αν δεν ξεκαθαρίσει η ίδια στον εαυτό της, τι πιστεύει για τον «εμφύλιο»: Ηταν ενοχή και ανεξίτηλη πολιτική μειονεξία ή καύχηση και τίτλος τιμής η αντίσταση στο ζαχαριαδικό πραξικόπημα, στον ένοπλο εξαναγκασμό να προσαρτηθεί και η Ελλάδα στον ολοκληρωτικό σταλινικό «παράδεισο»; Δεν θα ορθοποδήσει ποτέ η Ν.Δ. αν συνεχίσει να μειονεκτεί απροβλημάτιστη απέναντι στον «προοδευτικό» φασισμό καπηλείας των οραμάτων της Αριστεράς”. Καθημερινή 25/10/09

Επειδή πολλά μας έχει πει ο προφέσορας,για το “ζαχαριαδικό πραξικόπημα”,ας δούμε τί γράφει ο Κ.Ζουράρις,τον οποίο, και το βιβλίο του οποίου, εξεθείαζε ο κ.Γιανναράς, μόλις πριν λίγες μέρες στον Ιανό. (την Τρίτη στις 20/10/09, ακούστε εδώ ΟΛΗ την εκδήλωση)

“Η οιονεί νικηφόρα δεξιά,ολοκλήρωσε μετά τον εμφύλιο την αίρεση και την άλωση της μάνας-εκκλησίας του Γένους,που είχε ξεκινήσει η Βαυαροκρατία.Η Ιερά Σύνοδος έγινε υποκατάστημα του υφυπουργείου Ασφαλείας και Προμηθευτής ευχελαίου της Αυλής.Οι θεολογικές σχολές ξερνούσαν εθναμύντορες κομμουνιστοφάγους,που έχοντας εντελώς χάσει την νηπτική παράδοση της καθ’ημάς Ανατολής,διαμόρφωναν “αντικειμενικά”κριτήρια “σωτηρίας”,στιγματίζοντας τους “άθεους κομμουνιστοσυμμορίτας”και “ευλογώντας,με το αζημίωτο,τους “ένθεους”χίτες,φασίστες και ταγματασφαλίτες.Μόνον το Άγιο Όρος,Νήψις και Παράκλησις μαζί,ικετεύει ταπεινά το Γένος να πάψει την φρίκη.Το κείμενο,προφητικό,παραμυθητικό και ιερό,δημοσιεύηκε τον Ιανουάριο του 1946 με την υπογραφή πολλών Αγιορειτών Πνευματικών,επί Πρώτου του μακαριστού Γέροντος Γαβριήλ του Διονυσιάτη.”……..

(Παραθέτει εδώ κάποια αποσπάσματα από το κείμενο των Πατέρων) “…..

Το θεοβάδιστον Όρος διακρίνει καίρια,δηλαδή κρίνει ότι “άνθρωποι του μίσους δεν είναι γνήσιοι χριστιανοί”.Καμιά λοιπόν δικαιολογία για σταυροφορία.Ειρήνη,συγγνώμη και αποταγή του γεώδους φρονήματος.Εκκοπή του αλαζονικού θελήματος.Όλοι έχουν το δίκιο τους κι όλοι πρέπει να συμμαζέψουν το άδικό τους.Για να συμμαζέψουν,όσο γίνεται,την ανθρωποβορία,την αλληλοσφαγή”……Ασυγκίνητη όμως από την ικεσία του Αγίου Όρους,η ποιμαντορική ράβδος ευλογούσε τους χαφιέδες,τους στρατοδίκες,ευλογούσε τα εκτελεστικά αποσπάσματα και κάθε Κυριακή εξευτέλιζε τον Κυριακό Λόγο,ψάλλοντας το υπέρ των μισούντων και αγαπώντων ημάς και υπέρ της ειρήνης του σύμπαντος κόσμου,επάνω σ’ένα κρατήρα κρανίων.Κρανίου τόπος….

” Οι αιρεσιάρχες αυτοί ψευτοποιμένες της “Εκκλησίας της Ελλάδος”,”διάλεξαν” τον τόπον τους,σύμφωνα με την χειρότερη παράδοση των δυτικών σχισματικών,”διάλεξαν”να είναι με τους νεκροφόρους του Θεού,εναντίον των “αθέων”.Διάλεξαν δηλαδή,φτύνοντας την νήψη και την αποφατικότητα της Ανατολικής ορθόδοξης και καθολικής Εκκλησίας,τον τόπο του εγκλήματος,τον τόπο του μερικού και όχι του καθολικού,αποφάσισαν πως ο τόπος της Εκκλησίας είναι εναντίον….Εναντίον ποιού;Η Εκκησία εναντίον του καθολικού της Σώματος;” …..

Οι φαρισαίοι και οι γραμματείς που βούλιαξαν επί εμφυλίου και μετά,στην αιρετική αυτή ποιμαντική,ένα χρέος είχαν μόνον:να υπενθυμίσουν στους τραγικούς παίχτες της αδελφοκτονίας,μαζί με τον Χρυσόστομο,πως το αλλήλους πολεμείν, τόπον εστί δούνε τω διαβόλω. Ο μόνος ορθόδοξος “τόπος”για τους εκδυτικισμένους αυτούς αιρεσιάρχες ήταν να καταγγείλουν το άτοπο του εμφυλίου και να κηρύξουν ότι η Εκκλησία έχει ένα και μόνον τόπο:την αγκαλιά της για δικαίους και αδίκους και πιο πολύ για τους κυνηγημένους. Οι ποιμένες στον εμφύλιο αντί να αγκαλιάσουν,διάλεξαν:διάλεξαν τον συμμοριτοπόλεμο,τους καλούς εναντίον των κακών.Διάλεξαν δηλαδή τον τόπον του διαβόλου.”

σελ.26-30 από το βιβλίο του Κ.Ζουράρι “Γελάς Ελλάς Αποφράς”εκδόσεις Αρμός 1990.)

Διαλέξε και ο καθηγητής Γιανναράς τον τόπο του αλλά να θυμάται πάντα τον στίχο που ψάλουμε την Μ.Παρασκευή:

“τριβόλοι και παγίδες οδοί του τρισαθλίου,παράφρονος Ιούδα”.

Εγώ δεν ξεχνάω ποτέ τον άλλον και ψάλοντας για να με ακούει πορεύομαι: “πεπλάνηται ο πλάνος,ο πλανηθείς λυτρούται,σοφία Ση,Θεέ μου.”

Ο πεπλανημένος λυτρωθής.

15 Σχόλια

  1. Η αλήθεια παρεχει ασφαλεια.
    Γιατι δεν προσεγγιζετε επιστημονικα τα γεγονοτα του 1947,
    η ιστορικοs κ.Τασουλα Δερβενιωτη το πραττει .

  2. Γιὰ πρώτη μᾶλλον φορὰ στὴν Ἑλλάδα ἔχουμε στὴν παρούσα περίοδο τέτοιο ποσοστὸ μανιχαϊστικῆς σκέψης. Μὲ τὸν ἕναν-μὲ τὸν ἄλλον. Καλός-Κακός.

    Γιὰ τοὺς μὴ μανιχαϊστὲς καὶ μανιχαΐζοντες, δὲν ὑπάρχει καμμία διχογνωμία στὰ ἐδῶ λεγόμενα Γιανναρᾶ καὶ Ζουράρι*: ὁ ἕνας μιλᾶ γιὰ τὴν ἔνοπλη προσπάθεια μιᾶς μειονότητας νὰ προσαρτηθεῖ ἡ χώρα στὸν “κομμουνιστικὸ παράδεισο”, ἀκόμα καὶ μὲ θύματα, ἀφοῦ τὰ θύματα ἀνήκουν στοὺς “κακοὺς” “μοναρχοφασίστες”, ὁ ἄλλος γιὰ τὴν ἐργαλειακὴ χρήση τῆς ποιμενούσης Ἐκκλησίας ἀπὸ τὸ κρᾶτος, ἐκείνην τὴν περίοδο, γιὰ τὸν προπαγανδισμὸ τῆς ἀντίστασης στὸ πραξικόπημα.
    Μιλοῦν γιὰ διαφορετικὸ θέμα, καὶ δὲν διαπιστώνω διαφωνία.

    Βέβαια, ὁ μανιχαϊστὴς πρέπει νὰ βρεῖ χασμαώδεις διαφωνίες, ἀγεφύρωτες ἀπόψεις, ἀντικείμενες στρατεύσεις καὶ δὲ συμμαζεύεται. Ἔ, ἄσ’ τον νὰ ψάχνει. Ὄταν ὅμως βάζει καὶ τὴν ἐκκλησιαστικὴ σωτηρία σ’ ὅλα αὐτὰ (τελευταῖες γραμμές) καὶ μάλιστα μὲ προϋπόθεση γι’ αὐτὴν τὴ συστράτευση μὲ τὴν γνώμη του, ἐκεῖ ἀρχίζω καὶ ὀργίζομαι.

    Ὡραῖα ὅλα αὐτά, ἀλλὰ ὁ βαρβᾶτος μανιχαϊσμὸς τί δουλειὰ ἔχει στὸ Ἀντίφωνο;

    *ΠΡΕΠΕΙ νὰ σημειωθεῖ ὅτι θὰ μποροῦσε ΚΑΛΛΙΣΤΑ νὰ ὑπάρχει διχογνωμία ἀνάμεσα στοὺς δύο, γιατί ὄχι ἄλλωστε, ἁπλῶς τυχαίνει ἐδῶ νὰ μὴν ὑφίσταται κάτι τέτοιο. Μόνο μία μερίδα άνθρώπων ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ νὰ διαφωνεῖ: τὰ μέλη τοῦ ΚΚΕ. Ἴσως καὶ κάποιων παραθρησκευτικῶν σεχτῶν στὴν Ἀμερική ἢ ἀλλαχοῦ.

  3. Καὶ γιὰ νὰ τριτώσει τὸ κακὸ τοῦ σχολιασμοῦ,
    ἂς ὑποθέσουμε, ἐν εἴδει ὑποθέσεως ἐργασίας, ὅτι ὁ Γιανναρᾶς καὶ ὁ Ζουράρις διαφωνοῦν γιὰ τὸν ἐμφύλιο (ὅπως ΔΕΝ προκύπτει ἀπὸ τὰ ἀποσπάσματα, ἀλλὰ θὰ μποροῦσε κάλλιστα νὰ προέκυπτε ἀλλιῶς ἢ ἀλλοῦ ἢ ἄλλοτε), γιὰ τὴν ὑποστατικὴ πραγματοποίηση τῆς ἑτερότητος τοῦ ἀνθρωπίνου προσώπου (ὅπως ἐπίσης δὲν προκύπτει) ἢ γιὰ τὸν βέλτιστο τρόπο δημιουργίας μουσακᾶ καὶ συνδυασμοῦ τῶν ὑλικῶν του (οὐκ οἶδα).

    1) Αὐτὸ θὰ ἔπρεπε νὰ ἐμποδίζει τὸν πρῶτο νὰ “ἐκθειάζει” τὸ βιβλίο τοῦ δευτέρου γιὰ τὴν πολιτειολογία τοῦ Μακρυγιάννη;
    2) Αὐτὸ θὰ ἔπρεπε νὰ τοὺς καθιστᾶ ἐχθροὺς ἢ ἐν πάση περιπτώσει ὄχι φίλους ἢ ὄχι συνοδοιπόρους στὶς ἀναζητήσεις ἢ ἐπ’ οὐδενὶ εὑρισκόμενους στὸ ἴδιο πάνελ;
    3) Νὰ τρῶνε μαζὶ ἐπιτρέπεται;
    4) Τὸν Μάνη τί τὸν ἔχετε;

  4. 1.Όταν λέμε ότι ο Δία αμμίξας το καλό και το κακό και το δώρισε στους ανθρώπους,δεν σημαίνει ότι και ο Σωτήρης Μητραλέξης πρέπει να κάνει το ίδιο.Είναι καθήκον όλων μας,και του Σωτήρη Μητραλέξη επίσης,τόσο πριν όσο και μετά Χριστόν να διαχωρήσουμε το καλό και το κακό αφ’ενός για να αντέξουμε τα βάσανα της ζωής αφ’ετέρου δε για να για νικήσουμε το κακό και να το υπερβούμε.Αυτό είναι το μόνο της ζωής μας ταξίδιον,είτε μας αρέσει είτε όχι.
    2.Πολλά αντιμανιχαϊστικά κεράσια,μικρό καλάθι χρειάζονται.
    3.Έτσι πρέπει,κύριε Μητραλέξη,να οργίζεστε!Είναι μια φυσιολογική αντίδραση όταν δεν υπάρχουν επιχειρήματα,αλλά βεβαιότητες βεβαιωμένες άπαξ δια παντός.
    4.”Να αντιστεκόμαστε στην πίστη μας αλλά και στην απιστία μας”,να τι μας έμαθε ο θεολόγος άμα και φιλόσοφος Γιανναράς,τον οποίο παρά ταύτα,σέβομαι,υπολήπτομαι και θεωρώ τον άλλον,μαζί με τον Ζιάκα,μεγαλύτερο ζώντα διανοητή της σύγχρονης εποχής.
    5.Αλλά είναι μανιχαϊσμός να δεχτούμε ό,τι ο Γιανναράς πρεσβέβει επί παντός επιστητού.Σωστά;

  5. Το αντίφωνο ας κρατηθεί εκεί που οι διαφωνούντες παράγουν ήθος αντλούντες κριτήρια από ψήγματα “ήθους ελευθερίας”. Τα υπόλοιπα πλεονάζουν ήδη, προ πολλού κι επί πάντων -σχεδόν.

  6. 1.Η σκέψη σας προϋποθέτει μια βεβαιότητα:ότι όντως πρόκειται για μια μειοψηφία που θέλει να επιβάλλει τη γνώμη της έστω και με θύματα.Έχετε υποψιαστεί ότι μπορεί να μην έτσι;
    2.Ο σταλινισμός,γι’αυτό το χαρακτηριστικό του κυρίως ελέγχεται:γιατί καταγορεί, για κάποιο λόγο τις μειοψηφίες,τις ενοχοποιεί και μετά τις εξοντώνει “νόμιμα”!Το ίδιο κάνει και ο κάθε λογής ολοκληρωτισμός.
    Πρέπει να κατηγορήσουμε,να ενοχοποιήσουμε και μετά να εξοντώσουμε με “του θεού τη χάρη”την κάθε λογής μειοψηφία.Μετά,στην “εκκλησία”, θα σώσουμε την ψυχή μας(!)
    3.Ο αντιμανιχαϊστικός σας αγώνας,τελειώνει στα όρια του τραπεζιού σας(!)Μπορείτε να τρώτε και να πίνεται με όποιον διαφωνείτε αλλά δεν μπορείτε να τον ανεχτείτε στο Αντίφωνο;;;;!!!!!

  7. Οι πολιτικές αναλύσεις του κ. Γιανναρά δεν διεκδικούν, πράγματι, δάφνες οξυδέρκειας και ευθυκρισίας.

    Τι άλλο να σκεφτεί κανείς, όταν βλέπει να του διαφεύγει το κραυγαλέο – αποφασιστικό για όλη τη μεταπολεμική μας ιστορία! – γεγονός ότι η Δεξιά αντιμετώπισε την Αριστερά με στρατόπεδα συγκέντρωσης κι εξορίας, δηλαδή με μεθόδους για τις οποίες δύσκολα θα μπορούσε να διεκδικήσει “τίτλο τιμής”;

    Βεβαίως, θα αντιτείνει κανείς, ότι εάν νικούσε η Αριστερά, τότε την ίδια μοίρα θα επεφύλασε στη Δεξιά. Πιθανότατα. Πλην όμως αυτό δεν μπορεί να δικαιώσει τις μεθόδους που χρησιμοποιήθηκαν όχι “πιθανότατα”, αλλά πραγματικά, από την επικρατούσα Δεξιά έως και το 1974.

    Είναι άλλωστε λιγάκι παράξενο να τα λέει αυτά ο αντιδυτικιστής κ. Γιανναράς! Μήπως έχει ξεχάσει ότι στο άρμα των ΗΠΑ μάς προσέδεσε σφιχτά η μετεμφυλιακή Δεξιά;

  8. “Η Ν.Δ. δεν θα αποκτήσει ποτέ δική της πολιτική ραχοκοκαλιά και ρεαλιστική ταυτότητα, αν δεν ξεκαθαρίσει η ίδια στον εαυτό της, τι πιστεύει για τον «εμφύλιο»: Ηταν ενοχή και ανεξίτηλη πολιτική μειονεξία ή καύχηση και τίτλος τιμής η αντίσταση στο ζαχαριαδικό πραξικόπημα, στον ένοπλο εξαναγκασμό να προσαρτηθεί και η Ελλάδα στον ολοκληρωτικό σταλινικό «παράδεισο»; Δεν θα ορθοποδήσει ποτέ η Ν.Δ. αν συνεχίσει να μειονεκτεί απροβλημάτιστη απέναντι στον «προοδευτικό» φασισμό καπηλείας των οραμάτων της Αριστεράς”.
    Η παραπάνω πρόταση αποκτά αμέσως ειδικό βάρος όταν λάβει κανείς υπόψη του ότι μετά τη μεταπολίτευση δηλ, για 30 και χρόνια τώρα, κυρίαρχη και άρχουσα νοοτροπία /πολιτική/ ιδεολογία/ στο Μπαχαλισταν είναι η παλαιομαρξιστικη, τσάμπα-επαναστατική , «Τσοβόλα δώστα όλα» αριστερίζουσα υποκουλτούρα. Η ΚΝΕ κυκλοφορεί ακόμη με αφίσες του Λένιν και το ΚΚΕ είναι «μαγαζί γωνία»; όπως είπε και η …αιωνία πρόεδρος του ΚΚΕ Α.Παπαρηγα…..Πολύ καλά τα λέει ο ΧΓ. Όχι ότι περιμένουμε λύσεις από τη ΝΔ… Θεός φυλαξει…!!

  9. Κάνεις λάθος αγαπητέ Παντελεήμονα, κι εσύ όπως και ο κ. Γιανναράς.

    Η ιδεολογία που κυριαρχεί από το 1974 και μετά [b]δεν είναι [/b] η παραδοσιακή αριστερή – ούτε και η παραδοσιακή δεξιά, βεβαίως. Δεν έχει καμιά σχέση με το ΚΚΕ, όπως δεν έχει και με την ΕΡΕ.

    Είναι η [b]νεοφιλελεύθερη [/b]ιδεολογία, που αντλεί την προέλευσή της από την Αγγλία του 19ου αιώνα (ειδικότερα: η “Σχολή του Μάντσεστερ”) και με την οποία ειδικά ο “παλαιομαρξισμός”, όπως τον αποκαλείς, ήταν σε ανοικτή και ολομέτωπη αντιπαράθεση.

    Τούτη η νεοφιλελεύθερη ιδεολογία, που αναζωπυρρώθηκε σχετικά πρόσφατα μέσω του “θατσερισμού” για να επεκταθεί από εκεί (με διάφορες μικροπαραλλαγές) στο σύνολο των ηγετικών ελίτ ανά τον κόσμου – εκ των οποίων (ιδεολογιών) η σταθερότερη είναι η ιδεολογία της “παγκοσμιοποίησης” -, είναι αυτή που σχετίζεται άμεσα με το … μπαχαλιστάν, τόσο στους δρόμους όσο και ([i]επικινδυνότερα ακόμη![/i]) στους [b]θεσμούς και στις ηγετικές τάξεις [/b]της εποχής μας.

    Με αυτό το δεδομένο, η ανάγνωση των καιρών μας υπό το πρίσμα πεπερασμένων διαιρέσεων (όπως “αριστερά-δεξιά”) είναι τελείως ατυχής και απαιτεί μεγάλες δόσεις φανατικής καθήλωσης και τελικά αλλοίωσης τόσο της παρούσης όσο και της ιστορικής πραγματικότητας για να σταθεί.

  10. Το ότι το σημερινό “ΚΚΕ” έχει το ίδιο όνομα με το ΚΚΕ του 1988 ή το ΚΚΕ του 1946,δεν σημαίνει ότι πρόκειται για το ίδιο κόμμα.
    Ειδικά μετά το 1990 η μετάλλαξη είναι τρομακτική.
    Ο Ζαχαριάδης και ο Στάλιν,μπροστά στη γραμμή του Περισσού,φαντάζουν “δεξιοί οπορτουνιστές”.
    Επομένως δεν μπορούμε να ερμηνεύσουμε τον εμφύλιο ή την πολιτική του Ζαχαριάδη,αναλύοντας την πολιτική της Αλέκας.
    Πολύ περισσότερο δεν μπορούμε να ερμηνεύσουμε ή και να κρίνουμε τον Μαρξισμό από την πολιτική του ΠΑΣΟΚ την εποχή του Τσοβόλα.
    Είναι σαν να θέλουμε να βγάλουμε συμπέρασμα για την Εκκλησία μελετώντας τους …”παπαροκάδες”.

  11. Ευχαριστώ για την απάντηση.

    Συμφωνώ ότι δεν πρόκειται για παραδοσιακή αριστερά νοοτροπία, αν και δεν είμαι σίγουρος πως ορίζεται ο παραδοσιακός αριστερός. Ο Λένιν όριζε τον κομμουνιστή ως αυτόν που….ανήκει στο κομμουνιστικό κόμμα.
    Όσο αναφορά τώρα για μας.
    1. Είμαστε οι πιο αντι-αμερικανοί της Ευρώπης και συνάμα οι πιο αμερικανοποιημενοι. Όλα ιδιωτικά. Ξένες γλώσσες, αθλητισμός, μουσικές σπουδές χόμπι. Τα πάντα πρέπει να πληρωθούν ιδιωτικά.
    2. Ξέφρενος άκρατος καπιταλισμός, γεμίσαμε αυθαίρετες βίλες και Κραγιόν και συνάμα τα δημόσια σχολεία και πανεπιστήμια κατεστραμμένα και καμένα από ομάδες κρετίνων που καθοδηγούνται η εμπνέονται από «αριστερούς» πολιτικούς του στυλ Α. Αλαβάνου.
    3. Προάσπιση συντεχνιακών συμφερόντων σε όλα τα επίπεδα, κλεισμένοι δρόμοι, πρωτογονισμός και φαυλοκρατία στη δημόσια διοίκηση (αστυνομία, δικαστικό σώμα κτλ) ,κουλτούρα της άρνησης και της ανυπακοής ακόμα και για τα αυτονόητα.
    Ας μην συνεχίσω…γνωστά πράγματα.
    Μακάρι να είχαμε καμία Θάτσερ (θυμάστε πως αντιμετώπισε την απεργία των ανθρακωρύχων ? Θυμάστε πως αποφάσισε να αποκλείσει τις αγγλικές ομάδες από την Ευρώπη για δέκα χρόνια….). Οι δικοί μας αφού γευματίσουν με το Κοκκαλη και τον Μπόμπολα και αφού ζητήσουν συγγνώμη που θέλησαν να καταργήσουν το πανεπιστημιακό άσυλο από τις τσόγλανο-άναρχο-παρέες θα ανέβουν στη δημόσια κούρσα τους και με την δημόσια ασφάλεια τους θα πάνε για ύπνο.
    Στα πανεπιστήμια κλείνουν τις αίθουσες για να ψηφίσουν για το…μεσανατολικό ζήτημα και το εμπάργκο στη Κουβά και δεν τους λέει κανένας να κοιτάξουν το επίπεδο των δημοσίων νοσοκομείων μας, των σχολείων και των γηροκομείων. Τα πεζοδρόμια χάλια, τα πάρκα …ανύπαρκτα, παντού το γκρι μπετόν του ατομικού συμφέροντος με σφραγίδα κρατικής παρέμβασης! Συνταξιούχοι να περιμένουν στις ουρές του ΙΚΑ ενώ το δημόσια χρήμα καταληστεύεται. Σκουπίδια παντού διότι βλέπεται ,αν τολμήσετε να κάνετε ΧΥΤΑ στη γειτονία μου θα τα κάψω όλα.
    Ελλάς ,το βασίλειο της αριστερίζουσας κουμπούρας! Η κατίσχυση του ωφελιμιστικού συνδικαλισμού στο ζενίθ της!
    Ας πάνε μια βόλτα στη Σκανδιναβία νε μάθουν τι σημαίνει πραγματικός σοσιαλισμός με φιλελεύθερο σύστημα οικονομίας και κράτος Πρόνοιας.
    Ελλάς , η μονή χώρα που διατηρεί ΚΚΕ και λογιών λογιών αριστερές μαρξιστικό/λενινιστικό /τροτσκιστικές παραοργανωσεις , 20 χρόνια μετά τη πτώση του τοίχους. Μπράβο μας !

  12. Γιατί αγαπητέ Παντελεήμονα, είσαι δηλαδή σίγουρος πώς ορίζεται ο παραδοσιακός δεξιός και έχεις απορία μόνο για το πως ορίζεται ο παραδοσιακός αριστερός;

    Όσα αναφέρεις αριθμημένα, τώρα, καταρχάς δεν αφορούν σε κανένα σημείο του αποκλειστικά και μόνο την Ελλάδα. Μια από τις πιο αντιαμερικάνικες χώρες είναι λ.χ. η Γαλλία κι όλα όσα λες ισχύουν και γι’ αυτήν εις τη νιοστή. Ή μηπως η Θάτσερ δεν διέλυσε τελικώς την οικονομία της Μ. Βρετανίας;

    Νομίζω ότι δεν βλέπεις το πρόβλημα που λέγεται Νεοφιλελευθερισμός κι έτσι επιλέγεις μια ανάγνωση μάλλον ιδεολογική παρά νηφάλια της σημερινής πραγματικότητας. Προτιμάς δηλαδή να βλέπεις κάποιου είδους “αριστερά” πίσω από τα συμπτώματα σήψης και μηδενισμού του παρόντος – περιπτωσιολογικά όμως, θα σου υπενθυμίσω ότι μόλις πριν λίγες μέρες προέβησαν σε επιθέσεις και καταστροφές με λοστούς και στιλέτα μέσα σε πανεπιστήμιο ομάδες φοιτητών της νεοδημοκρατικής ΔΑΠ – κι αυτοί από τον … Αλαβάνο εμπνεύστηκαν;

    ΥΓ Τις αγγλικές ομάδες δεν τις απέκλεισε από τις ευρωπαϊκές διασυλλογικές οργανώσεις η Θάτσερ αλλά η ΟΥΕΦΑ.

  13. Γνώμη μου είναι ότι επιτέλους πρέπει να σταματήσουμε να συγκρίνουμε τη χώρα μας με χώρες άλλου βεληνεκούς. Γάλλια, Αγγλία, Αμερική είναι στους G7. Έχουν πολλά εκατομμύρια πληθυσμό, βαριά βιομηχανία και αποφασίζουν για το πλανήτη. Δεν με νοιάζει τι κάνουν στα εσωτερικά τους. Το μπαχαλισταν μας θα έπρεπε ίσως να κοιτάξει άλλες χώρες , στα μέτρα μας. Ιρλανδία, Φιλανδία, Πορτογαλία , Δανία κλπ.
    Όσο αναφορά για τα κόμματα εξουσίας στην Ελλάδα ΝΔ και Πασοκ και αυτά αδιάφορο με αφήνουν. Κόμματα χωρίς καμία ραχοκοκαλιά. Χωρίς θέσεις , συγκεκριμένες προτάσεις, η ιδέες. Μια από τα ίδια. Άχρωμα άγευστα, ανίκανα.
    Όμως η νοοτροπία και αυτών των κόμματων είναι και αυτή παλαιοημερολογίτικη. Ποιμνιοστάσια, με τον αρχηγό αφέντη, ρουσφέτια, δημοσιοϋπαλληλίκι, κομματανθρωποι στα πόστα κλπ.
    Και τις «δεξιές» αποχρώσεις τις αφήνουμε στον Ελληνορθόδοξο συναγερμό….Δυστυχώς φιλέ Ευγένιε, πολιτικός πρωτογονισμός σε όλα τα κόμματα της Βουλής. Αλλά είπαμε , η νοοτροπία πάντα θυμίζει ανατολικό μπλοκ . Ατελείωτη γραφειοκρατία, οι σπιθαμιαίοι σημαιοφόροι, αξιολόγηση μηδέν κλπ.

  14. Μα αγαπητέ Παντελεήμονα, όταν λες τώρα ότι “πρέπει επιτέλους να σταματήσουμε να συγκρίνουμε τη χώρα μας με χώρες άλλου βεληνεκούς”, ξεχνάς ότι συ ο ίδιος έκανες τέτοιες συγκρίσεις λέγοντας μεταξύ άλλων ότι:

    – “Είμαστε οι πιο αντι-αμερικανοί της Ευρώπης και συνάμα οι πιο αμερικανοποιημενοι” (= [i]σύγκριση με τους ευρωπαίους γενικώς[/i])`
    – “Μακάρι να είχαμε καμία Θάτσερ (θυμάστε πως αντιμετώπισε την απεργία των ανθρακωρύχων ? Θυμάστε πως αποφάσισε να αποκλείσει τις αγγλικές ομάδες από την Ευρώπη για δέκα χρόνια….).” (=[i]σύγκριση με θατσερική Αγγλία του 1980[/i])`
    – “Ας πάνε μια βόλτα στη Σκανδιναβία νε μάθουν τι σημαίνει πραγματικός σοσιαλισμός με φιλελεύθερο σύστημα οικονομίας και κράτος Πρόνοιας” (=[i]σύγκριση με σκανδιναβικές χώρες)[/i]` και
    – “Ελλάς , η μονή χώρα που διατηρεί ΚΚΕ και λογιών λογιών αριστερές μαρξιστικό/λενινιστικό /τροτσκιστικές παραοργανωσεις , 20 χρόνια μετά τη πτώση του τοίχους.” (= [i]σύγκριση με όλες τις χώρες γενικώς[/i]) !

    Λοιπόν, γνώμη μου είναι ότι δεν βλάπτει να ρίχνουμε ματιές στο τι γίνεται στις υπόλοιπες χώρες, ειδικά τις ευρωπαϊκές. Το θέμα είναι πώς το κάνουμε, διότι μέχρι τώρα το κάνουμε είτε με σύμπλεγμα κατωτερότητας (οι “εκσυγχρονιστές”) είτε με σύμπλεγμα ανωτερότητας (οι “ελληναράδες”), και πάντως πολύ θολά και μπερδεμένα και στις δυο περιπτώσεις.

    Το μπαχαλιστάν μας λοιπόν δεν είναι συνολικά μια δική μας ιδιαιτερότητα. Άλλωστε μην ξεχνάς ότι η πρόσφατη κρίση, που έφερε στην επιφάνεια το σκάνδαλο των golden boys και της εκτεταμμένης διαφθοράς στο επίπεδο των ελίτ κάνοντας μπάχαλο τον πλανήτη, b]δεν ξεκίνησε από την Ελλάδα ούτε και από ευθύνες ηθικές, οικονομικές και νομικές δικές της.[/b] Δεν έχουμε, θέλω να πω, το μονοπώλιο στο … μπαχαλίζειν!

    Ηθικός, πνευματικός αλλά και οικονομικός και νομικός υπεύθυνος γι’ αυτά τα διεθνή μπάχαλα είναι, κοντολογίς, ο [b]νεοφιλελευθερισμός[/b] και καμμιά αριστερή ή δεξιά ιδεολογία, κάποια στοιχεία των οποίων – και των δυο! – έχει ενσωματώσει μεν αλλά στο δικό του πλαίσιο.

    Αυτόν πρέπει να εξετάσουμε.

    Συμφωνώ πάντως στις επισημάνσεις σου για τα πολιτικά κόμματά μας.

Σχολιάστε:

Πληκτρολογήστε το σχόλιό σας
Please enter your name here