Σ. Ράμφος στα «ΣΤΑ ΑΚΡΑ» για «Το μυστικό του Ιησού»

9
402

Η Βίκυ Φλέσσα φιλοξένησε στα Άκρα τον  Στέλιο Ράμφο που σχολίασε και συζήτησε για το βιβλίο του «Το μυστικό του Ιησού», τα Θεοφάνεια του 2007.  Δείτε εδώ όλη την συζήτηση.

“κατεβάστε” εδώ το video με δεξί “κλίκ” & save as…

 

9 Σχόλια

  1. mallon o filosofos ipie polla potirakia krasaki otan egrafe osa egrapse…..
    osoi den theloun na einai orthodoxoi as ginoun atheoi,katholikoi,protestantes i oti allo epithimoun….
    kali san nixta kirie filosofe…

  2. Pour une science fondee sur l’ analyse quantitative,ce que les anciens appelaient la “forme” d’ une chose (c’est-a-dire son contenu qualitatif) ne joue pratiquement auqun role.C’est d’ailleurs pour cette raison que la science et l’ art qui,a l’ epoque pre-rationaliste,etaint encore synonymes,sont maintenant strictement separes l’ un de l’ autre,et c’ est encore pour la meme raison que la beaute, au regard de la science moderne,n’ouvre pas la moindre avenue vers la connaissance.
    Titus Burckhardt- Alchimie

  3. Le monde des SYMBOLES
    La croix et le carre
    Les deux derniers symboles fondamentaux sont la croix et le carre. Leur correlation est si etroite qu’il est indispensable de les etudier ensemble. Mais prenons bien garde! Nous abordons pour la premier fois le plus redoutable probleme que pose une etude du symbolisme:celui du passage d’un symbole a un autre, autrement dit du lien qui existe entre plusieurs symboles.Le danger majeyr est ici celui de la logique.Le symbolisme n’est pas logique, ne l’ oublions jamais.Il est pulsion vitale, reconnaisance instinctive;c’est une experiance du sujet total,qui nait a son propre drame par le jeu insaisissable et complexe des innombrables liens qui tissent son devenir en meme temps que celui de l’ univers a qui il appartient et auquel il emprunte la matiere de toutes se re-connaissances.Car finalement il s’agit toujour de naitre avec, en mettant l’accent sur cet avec, petit mot mysterieuxou git tout le mystere du symbole… Pourtant,le danger que nous proposons d’ eviter,nous y tomberons inevitablement.Force nous sera bien d’ utiliser pour nous expliquer-
    notre malheur est de ne pouvoir nous borner a une initiation qui ne serait qu;experience desintellectualisee-tout un materiel de concepts dont l’ agencement et l’ expose ne peuvent se passer d’une certain abstraction, d’une apparance de systeme.Du mois ne soyons pas dupes et cherchons sans cesse a retrouver cette attitude de spontaneite experimentale, cette innocence, on serait tente de dire cet etat natif, qui caracterise la mentalite sacrale du bedouin contemplatif dont les yeux, largement ouverts, mettent en communication deux monde connaturels qu’anniment les memes rythmes:son monde interieur et le monde exterieur… σελ.26
    Gerard de Champeaux

  4. …Le schema que tout au long des millenaires les hommesont inlassablement utilise recoit ici le sceau eclatant de la Revelation: il n’ y a pas a en chercher de plus parfait. C’est le plus propre a symboliser non seulement le mystere du Dieu present dans la creation a travers l’ armonie ordonne qu’il y maintient, mais encore la constante aspiration de la matiere a se transfigure par l’ esprit.
    C’ est a ce niveau des structures sacrees, de soi non representables qu’il faut se placer pour interpreter correctement ces images du monde. Elles n’ont pas la pretention de donner de l’univers une expression scientifique, comme le fait notre cosmologie moderne.On ne le repetera jamais assez.Les phenomenes cosmiques n’ y figurent que sous leur aspect de symboles revelateurs de l’ordre universel et de l’ action de la divinite.La difficulte que nous avons a faire ce depart entre le phenomene d’ experience et la realite symbolique qu’ il manifeste, n’ existe pas pour les anciens; pour eux, la realite, c’est precisement cet aspect cache, percu dans l’epiphanie symbolique elle-meme.Cela resulte de la mature meme du symbole.
    Introductions a la nuit des temps;le monde des symboles
    Gerard de Champeaux

  5. Για τον φιλόσοφο σχημάτισα άποψη αφού αφιέρωσα χρόνο από τη ζωή μου και διάβασα κείμενα του ισχύει και γι αυτόν η έκκληση που έχω απευθύνει στους πεφωτισμένους διανοητές μας δηλαδή να μας αφήσει ήσυχους να πάει στην Εσπερία αφού γι αυτόν είμαστε σε στασιμότητα εξελικτική και πολιτισμική ήτοι Ταλιμπάν (τίτλος βιβλίου με συνέντευξη του).
    Επίσης προτείνω όλοι αυτοί να κάνουν συχνά αυτοκριτική για τη δική τους πνευματική και ψυχική ισορροπία καλό είναι να συναισθάνονται που βρίσκονται κάθε φορά.
    Στον γαλλομαθή σχολιαστή απευθύνω έκκληση ή να μεταφράσει τα κείμενα που παραθέτει ή να μεταβεί μαζί με τον φιλόσοφο στην Εσπερία , αν του είναι τόσο δύσκολο να γράψει στην Ελληνική γλώσσα.

  6. ορθή επανάληψη

    Για τον φιλόσοφο σχημάτισα άποψη αφού αφιέρωσα χρόνο από τη ζωή μου και διάβασα κείμενα του ισχύει και γι αυτόν η έκκληση που έχω απευθύνει στους πεφωτισμένους διανοητές μας δηλαδή να μας αφήσει ήσυχους να πάει στην Εσπερία αφού γι αυτόν είμαστε σε στασιμότητα εξελικτική και πολιτισμική ήτοι Ταλιμπάν (τίτλος βιβλίου με συνέντευξη του).
    Επίσης προτείνω όλοι αυτοί να κάνουν συχνά αυτοκριτική για τη δική τους πνευματική και ψυχική ισορροπία καλό είναι να συναισθάνονται που βρίσκονται κάθε φορά.
    Στον γαλλομαθή σχολιαστή απευθύνω έκκληση ή να μεταφράσει τα κείμενα που παραθέτει ή να μεταβεί μαζί με τον φιλόσοφο στην Εσπερία , αν του είναι τόσο δύσκολο να γράψει στην Ελληνική γλώσσα.

  7. ΚΛΗΜΕΝΤΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΩΣ
    ΠΡΟΤΡΕΠΤΙΚΟΣ ΠΡΟΣ ΕΛΛΗΝΑΣ
    5.1Εκοσμησε επισης τουτο το συμπν εμμελως και εφερε σε συμφωνια τη διαφωνια των στοιχειων, για να καταστηση τον κοσμο μια συνολικη αρμονια. Αφησε τη θαλασσα απολυμενη και την εμποδισε ν’ ανεβη στη γη, τη γη παλι την εστερεωσε επιπλεουσαν και την επηξε σαν οπιο της θαλασσας.Επισης και την ορμη του πυρος την εμαλακωσε με τον αερα σαν να αaspect aνεμιξε τον Δωριο ηχο με τον Λυδιο και ετιθασευσε την σκληρη ψυχροτητα του αερα με την εμπλοκη του πυρος, συνθετοντας αρμονικως τουτους τους υψηλους των ολων φθογγους.
    Αυτο λοιπον το ασμα το ακηρατο, το ερεισμα των ολων και την αρμονια των παντων, αφου απλωθηκε απο τα μεσα στα περατα και απο τα ακρα στα μεσα, συνηρμοσε τουτο το συμπαν, οχι συμφωνα με την Θρακια μουσικη, την αναλογη με του Ιουβαλ, αλλα συμφωνα με την πατρικη βουλησι του Θεου, την οποια εζηλευσε ο Δαβιδ.
    On ne le repetera jamais assez. Les phenomenes cosmiques n’y figurent que sous leur aspect de symboles revelateurs de l’ ordre universel et de l’ action de la divinite.

  8. “Αληθως”, για να ικανοποιησω την απαιτηση του αναγνωστη σας μεταφραζω το αποσπασμα απο το βιβλιο του Titus Burckhardt: Alchimie
    Sa signification et son image du monde σελ. 59 (ολοκληρη την παραγραφο).
    …Το ποιοτικο περιεχομενο των πραγματων δεν ανηκει στην υλη,αυτη δεν ειναι για αυτο παρα ενας καθρεφτης, οπου αυτο μπορει να γινει αντιληπτο χωρις εν τουτοις να ειναι περιορισμενο στο υλικο επιπεδο.Μια επιστημη θεμελιωμενη στην ποσοτικη αναλυση και η οποια, στη θεση το στοχασμου των πραγματων στην ολοτητα τους, “σκεφτεται δρωντας και δρα σκεπτομενη”, δεν μπορει παρα να ειναι τυφλη εν σχεσει προς την απειρως πολυπλοκη ουσια των πραγματων. Για μια τετοια επιστημη, αυτο που οι αρχαιοι ονομαζαν “μορφη” ενος πραγματος (δηλαδη το ποιοτικο του περιεχομενο) δεν εχει στην ουσια καμια σημασια. Επιπλεον ειναι για αυτο το λογο που η επιστημη και η τεχνη οι οποιες, στην προ-ορθολογικη εποχη, ηταν συνωνυμες, ειναι τωρα αυστηρα χωρισμενες η μια απο την αλλη, και ειναι ακομα για τον ιδιο λογο που η ομορφια, στο βλεμμα της συγχρονης επιστημης, δεν ανοιγει ουτε ενα ελαχιστο δρομο προς την γνωση.

Σχολιάστε:

Πληκτρολογήστε το σχόλιό σας
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ