Περί μονοθεϊσμού
Σχετικά με το άρθρο του Μητροπολίτη Περγάμου κ. Ιωάννη, ο αναγνώστης μας Αρσένιος Γεώργιος Μέσκος μάς έστειλε μια σύντομη τοποθέτηση αναφορικά με τον μονοθεϊσμό.
Στο τεύχος του Ιουλίου ο Μητροπολίτης Περγάμου κ. Ιωάννης διατυπώνει την άποψη ότι ο μονοθεϊσμός στην ορθόδοξη χριστιανική παράδοση θεωρεί τον «άλλον» όχι απλώς ανεκτό αλλά condition sine qua non για τον «έναν». Απόδειξη αυτής της θέσης θεωρεί την τριαδική κατανόηση της θεότητας. Πόσο όμως μπορεί να ευσταθεί ένα τέτοιο επιχείρημα; Ο «άλλος» στο τριαδικό περί Θεού μοντέλο έχει άραγε καμία ομοιότητα με τον «άλλον» στο κοινωνικό ή πολιτιστικό επίπεδο; Ο «άλλος» του τριαδικού μοντέλου είναι ομοούσιος με τον «έναν» και έχει την ίδια ακριβώς θέληση και την ίδια ακριβώς ενέργεια-πράξη με αυτόν. Ο «άλλος» στο κοινωνικό και πολιτιστικό επίπεδο είναι πρώτιστα αυτός που έχει διαφορετική θέληση και διαφορετική ενέργεια-πρακτική. Το έωλον του επιχειρήματος είναι περισσότερο από προφανές, αλλά είναι και αποκαλυπτικό. Για τον χριστιανισμό, και δη την Εκκλησία, ο μόνος «άλλος» που είναι αποδεκτός είναι αυτός που έχει την ίδια θέληση και την ίδια πράξη με τον «έναν»! Οι χριστιανοί δεν είναι όλοι φονταμενταλιστές, ο χριστιανισμός όμως, και δη η ορθόδοξη και ρωμαιοκαθολική εκδοχή του, είναι προγραμματικά φονταμενταλιστικός, όπως γλαφυρά, αν και ακουσίως, περιγράφει ο σεβασμιότατος Ιωάννης.
Σχετικά με το άρθρο “Περί Μονοθεϊσμού” του Μητροπολίτη Περγάμου κ. Ζηζιούλα και την απάντηση του Αρσένιου Μέσκου, θα ήθελα να παρατηρήσω τα εξής:
Είναι απολύτως αυθαίρετο να θεωρήσουμε την Εκκλησία “μονοθεϊσμό”!
Είναι εξίσου αυθαίρετο να θεωρήσουμε την λεγόμενη Ιουδαϊκή θρησκεία, μονοθεϊσμό, επειδή δεν περιέχει κανέναν απολύτως Θεό, ούτε έναν, ούτε πολλούς.
Είναι πέρα για πέρα αυθαίρετο να θεωρήσουμε τα εκστατικά συγγράμματα του Μωάμεθ, μονοθεϊσμό.
Η δευτέρα Βατικάνειος Σύνοδος κήρυξε πως ο Χριστιανισμός και ο Μωαμεθανισμός έχουν τον ίδιο Θεό. Δυστυχώς για όλους είναι απλά παραληρήματα του Αλάθητου! Τις πολιτικές σκοπιμότητες του Οικουμενικού Πατριαρχείου τις κατανοούμε όλοι μας.
Ο κύριος Μέσκος ξεχνά απελπιστικά εσκεμμένως πως η Εκκλησία ανήκει στην [u]ενανθρώπιση[/u] του δευτέρου Προσώπου.
Όπως και ο κ. Ζηζιούλας ξεχνά, πως ο Άλλος είμαι πρώτα εγώ ο ίδιος ο Χριστιανός και ο υποψήφιος Χριστιανός και ο κάθε άνθρωπος.
Ίσως επειδή έχουμε έλλειψη Χριστιανών!
Εκδόσεις αμέθυστος
http://amethystosbooks.blogspot.com/