Ο Eλληνισμός και ο κόσμος σήμερα. Μία απάντηση στην κρίση; (4/6)

1
225

Γιώργος Κοντογιώργης

Η κρίση που διέρχεται ο κόσμος σήμερα επαναφέρει το ερώτημα:  Εξακολουθεί ο ελληνικός κόσμος να είναι επίκαιρος; Μπορεί να βοηθήσει τον σημερινό άνθρωπο να κατανοήσει τον κόσμο της εποχής του, να δώσει απαντήσεις στα προβλήματα που αντιμετωπίζει ή, ενδεχομένως, να του υποδείξει το μέλλον;

Αναθεωρώντας τον τρόπο που ορίζουμε θεμελιώδεις έννοιες, όπως η δημοκρατία, η αντιπροσώπευση, η ελευθερία και τα δικαιώματα, η πολιτική, η εργασία, το παγκόσμιο σύστημα, ή φαινόμενα, όπως ο πόλεμος και η ειρήνη, η παγκοσμιοποίηση, η οικονομική αγορά, ο καθηγητής Γιώργος Κοντογιώργης προσεγγίζει τον Ελληνισμό ως κοσμοσύστημα. Παράλληλα, δίνει μέσα από τη σειρά των διαλέξεων του το κλειδί για την κατανόηση του σύγχρονου κόσμου, υπό το πρίσμα του μέλλοντος, που διδάσκει ο Ελληνισμός.

17 Ιανουαρίου – 21 Φεβρουαρίου, Χώρος Αμφιθέατρο Ιδρύματος Β & Μ Θεοχαράκη

1 σχόλιο

  1. Ἀγαπητέ κύριε καθηγητά, ὁ Ἑλληνισμός γιά νά ξαναγίνει διδάσκαλος τῶν Ἐθνῶν, ἀλλά καί γιά νά διδάξει ὁ ἴδιος τά παιδιά του, θά πρέπει νά ξαναγεννηθεῖ ἡ Παιδεία του, μέσα ἀπό τό Ἑλληνορθόδοξο Χριστιανικό πνεῦμα τοῦ Βυζαντίου. Ἐάν στοχαστοῦμε κάποτε εὔστοχα, θά ἀνακαλύψουμε μεταξύ τῶν ἄλλων ὀρθῶν πραγμάτων ὅπου θά κατεβάσει ἡ τραυματισμένη καί νοθευμένη σκέψη μας (ἀπό τήν πλύση ἐγκεφάλου τῆς τηλεόρασης, κλπ, κλπ) , ὅτι ἡ ἐποχή μας δυστυχῶς εἶναι ἐγκληματικά χρονοκτόνος. Ὁ δύστυχος μαθητής ἀπό τά νηπιακά του χρόνια ἕως ὁ φοιτητής στό πανεπιστήμιο ἀναλώνεται ἐπί το πλεῖστον ὡς ἕνα τυμπανισμένο νεκρό ὄρνιο στό χάος. Τό χάος σαφῶς εἶναι ἐκεῖνο τό νοσυρό κοσμοσύστημα ὅπου ἀναφέρεστε. Ἀπομένη λοιπόν νά προσδιορίσουμε τόν Ἑλληνιστικό ἐκεῖνο δορυφόρο ὅπου θά μᾶς μεταφέρει στή χαμένη μας πνευματικότητα. Συμφωνῶ μέ τή σκέψη σας, δέν *προηγῆστε λοιπόν τῆς ἐποχῆς μας , διότι εἶναι λάθος νά λέγεται σέ ἕναν ἄνθρωπο ὅτι προηγῆται τῆς ἐποχῆς του, ὅταν προοδεύει πνευματικά, ἀλλά συνεχίζεται ὡς πνεῦμα καρτερικό ἀπό ἐκεῖ ὅπου σταμάτησε ἡ Ἑλληνιστική προοδευτική ἐποχή . Καί ἡ Ἑλληνιστική προοδευτική ἐποχή ἔχει στάσεις, ὀπισθοδρομήσεις, καί νοσυρές ἐγκαθιδρύσεις πλανεμένων δημοκρατιῶν. Παραδείγματος χάρη: ἀπό τότες ὅπου ἡ τέχνη καί ὁ «πολιτισμός» στήν ἀρχαία Ἑλλάδα ἐργαζόντανε (μέσω νοσηρῶν ἐγκεφάλων, ἀνώμαλων, κλπ) γιά τήν ἀπελευθέρωση τῆς γύμνιας τοῦ ἀνθρωπίνου σώματος (βλέπε: τά γυμνά ἀγάλματα στήν ἀρχαία Ἑλλάδα) τό πνεῦμα του ξεσκεπάστηκε , καί μέ τόν καιρό αὐτό τό γυμνό πνεῦμα κατήντησε (ὡς φυσικό ἐπακόλουθο) ἀφοδευτήρας ( τουαλέτα) γιά νά ἀφοδεύει ὁ κάθε παραμορφωμένος τήν δημοκρατία του.-

Σχολιάστε:

Πληκτρολογήστε το σχόλιό σας
Please enter your name here