“Μηχανισμοί”- “Συστήματα” καταδυνάστευσης και η επόμενη “μέρα” της κρίσης (B΄μέρος)

12
139

Ο κ. Κοντογιώργης στο β΄μέρος της συζήτησής μας χαρακτήρισε την κυρίαρχη ελληνική διανόηση: “οι συγκατανευσιφάγοι”.  Αιτιολόγησε την μεταβολή του έθνους κοσμοσυστήματος σε έθνος κράτος και εξήγησε πως η τωρινή χειραγωγούμενη κρίση του κράτους μετακυλύεται στην κοινωνία.   Διερωτήθηκε για το έννομο συμφέρον των πολιτών έναντι των πολιτικών και απάντησε σε ερώτησή μας για το “πέρασμά” του από την ΕΡΤ.
Ερμήνευσε το κομματικό “πελατειακό”  φαινόμενο και “ισσορόπησε” το δίπολο εθνομηδενισμού & αρρωστημένου εθνικισμού.  Απαντώντας σε ερωτήματα των “αντιφωνητών” προσδιόρισε στοιχεία της μεταπολίτευσης ως την φαυλοκρατία του 19ου αιώνα.

H συζήτηση έκλεισε με προτάσεις-ιδέες θεσμικoύ και ουχί δεοντολογικού χαρακτήρα όπως:

  • τον “δημοσκοπικό δήμο” για να εκφράζει την βούληση της κοινωνίας,
  • την ενεργοποίηση του απανταχού της γης ελληνισμού στα κοινά του Ελλαδικού κράτους,
  • τον “έλεγχο” πολιτικών από τυχαίο δείγμα “ελεγκτών” πολιτών,
  • την νέα “ανάγνωση” του Ελληνικού παραδείγματος (το παρελθόν του Ελληνισμού διδάσκει το μέλλον)

“κατεβάστε” εδώ το αρχείο ΗΧΟΥ της συζήτησης με δεξί “κλίκ” & save target/link as

12 Σχόλια

  1. επιτέλους ένας άνθρωπος που μιλάει έξω από τα δόντια, απ’ τους λίγους…Θα παρακαλούσα το επιτελείο του Αντίφωνου να μας δίνει και άλλες τέτοιες συνεντεύξεις μεγάλου μήκους…

  2. καλος λογος αλλα, οπως οι περισσοτεροι νεορωμαιοι διανοουμενοι, ωραιοποιει το παρελθον. δεν υπηρχαν πελατειακες σχεσεις επι τουρκοκρατιας λεει.. ειμαστε σιγουροι; οσο για τον χριστιανισμο και το βυζαντιο λεει οτι ελληνοποιηθει ο ιουδαιοχριστιανισμος !!! μηπως ομως ιουδαιοχριστιανισθει ο ελληνισμος.

  3. Εὐχαριστοῦμε τὸ Ἀντίφωνο γιὰ αὐτὲς τὶς ὡραιότατες συνεντεύξεις του. Ὁ λόγος τοῦ Γ. Κοντογιώργη ἐξαιρετικός. Εἶναι σὰν ἕνα ἄλλο φῶς μέσα στὸ σκοτάδι. Αὐτὸ ποὺ ἀναρωτιέμαι εἶναι ποιὰ γνώμη ἔχει ὁ κ. Γ. Κοντογιώργης γιὰ τὸν Τριαδικὸ Θεὸ. Κάπου λέγει: ὁ Θεὸς ὑπάρχει ὅταν Τὸν πιστεύῃς. Τί ἐννοεῖ μὲ αὐτὸ; Μπορεῖ νὰ ὑπάρξῃ κοινωνία δίχως ἕνα μεταφυσικὸ κέντρο ἀναφορᾶς; Οἱ ἑλληνικὲς κοινότητες/κοινά/πόλις χαρακτηρίζονται, ἀπὸ τὰ Ὁμηρικά χρόνια, ἀπὸ ἕνα ἱερὸ κέντρο, δηλαδὴ κτίζονται γύρω ἀπὸ ἕνα ἱερὸ κέντρο: στὴν ἀρχαιότητα ἦταν π.χ. ὁ Παρθενώνας ἀφιερωμένος στὴν θέα Ἀθηνὰ καὶ στὴν ἐκχριστιανισμένη ἐποχὴ τοῦ Ἑλληνισμοῦ ὁ Ἱερὸς Ναὸς τῆς Ἁγίας τοῦ Θεοῦ Σοφία, ἡ Ἁγία Σοφία, ἐν Κωνσταντινουπόλει καὶ ἔδρα τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχίου ἕως τὴν Ἅλωσίν της, τὸ 1453 (Τρίτη, 29 Μαΐου). Θὰ θέλαμε περισσότερες τοποθετήσεις τοῦ κ. Γ. Κοντογιώργη γύρω ἀπὸ αὐτὰ τὰ θέματα τὴν ἐπομένη φορά. Εὐχαριστῶ.

  4. Όπως τα λέει είναι . Δεν ιουδαϊκόποιήθηκε ο Ελληνισμός, εκτός και αν θεωρήσουμε Ελληνισμό τα διονυσιακά όργια και την μαντεία που κατάργησε.

  5. “εκτός και αν θεωρήσουμε Ελληνισμό τα διονυσιακά όργια και την μαντεία που κατάργησε.”

    αυτά τα όργια χαρακτηρίζουνε περισσότερο τον Ελληνισμό από ό,τι οι δέκα εντολές του Μωυσή ή ονόματα όπως Ιωσήφ, Ιωακείμ, Ισαάκ φίλτατε και όσο για την κατάργησή οργίων, είχαμε και πρόσφατα ακόμα την ευκαιρία να διαπιστώσουμε την εφαρμογή των από Μητροπολίτη.
    Η ηθικολογία στην βάση μιας Θρησκείας καταλήγει υποκρισία!

  6. Ἡ Ῥωμηoσύνη εἶναι ἡ σύνθεσις [b]Ἀθηνῶν [/b]καὶ [b]Ἱεροσολύμων[/b] μὲ ὅρους τῆς [b]Ῥώμης[/b] ποὺ συνετελέστη εἰς τὴν Κωνσταντινούπολιν. Καὶ αὐτός εἶναι ὁ λόγος ποὺ εἶμαστε ὁ μοναδικὸς -ἀπὸ ὅσο γνωρίζω- λαὸς ποὺ ἔχει ὀνόματα [b]ἑλληνικά [/b]- π.χ. Ἑλένη, Ἀλέξανδρος -, [b]ἑβραϊκά[/b] – π.χ. Μαρία, Μανώλης -, καὶ [b]λατινικά[/b] – π.χ. Κωνσταντῖνος, Μαρίνα. Αὐτὰ τὸ ὀνόματα τὰ νιώθουμε δικά μας, καὶ εἶναι δικά μας, ρωμαίϊκα. Μποροῦμε νὰ φανταστοῦμε μιὰ ἑλληνικὴ χώρα ποὺ νὰ μὴν ἔχῃ αὐτὰ τὰ ὀνόματα διαφορετικῶν προελεύσεων; Καὶ αὐτὸ μᾶς ἀρέσῃ, καὶ αὐτοί εἶμαστε. Πάντα θὰ ὑπάρχουν βέβαια κάποιοι γιὰ ποικίλους λόγους ποὺ δὲν θὰ θέλουν νὰ ἀνήκουν στὸν πολιτισμὸ προελεύσεων τους. Λόγου χάριν· νὰ ἀλλάξῃ τὸ ὄνομά του, τὴν πίστη του, τὴν γλῶσσα του. Μπορεῖ κανεὶς νὰ συναντήσῃ ἕναν Ἄγγλο ποὺ ἀλλαξε τὴν πίστη του καὶ ἔγινε μουσουλμάνος, βουδιστὴς, ἢ καὶ ἄθεος. Ἀλλὰ κανένας σόφρων ἄνθρωπος δὲν μπορεῖ νὰ ἱσχυρισθῇ ὅτι οἱ Ἄγγλοι δὲν εἶναι Ἀγγλικανοὶ, ἀλλὰ εἰδολολάτρες ἐπειδὴ λένε ἕως σήμερα τὴν Κυριακὴ [ἡμέρα, δηλαδή ἡμέρα ἀφιερωμένη στὸν Κύριον (Ἰησοῦν Χριστὸν)] sunday (ἡμέρα ἀφιερωμένη στὸν θεὸν ἥλιον).

  7. Θα σας διαψεύσω φίλτατε, όλοι οι Χριστιανοί έχουνε ονόματα Ελληνικά, Εβραϊκά και Λατινικά, δεν είμαστε οι μοναδικοί.
    Άλλο όμως Ελληνισμός, άλλο Ρωμιοσύνη. Δεν ισχυρίζομαι ότι δεν έχουνε καμία σχέση, αλλά δεν ταυτίζονται, ούτε η λεγόμενη Ρωμιοσύνη έχει, όπως προσπαθούνε να μας πείσουνε πεισματικά ορισμένοι, τα αποκλειστικά δικαιώματα πάνω στον Ελληνισμό. Υπάρχει Ελληνισμός πέρα και έξω από τον Χριστιανισμό, όπως ισχύει φυσικά και το αντίστροφο.

    Υ.Γ. έχω ακούσει για περιπτώσεις, στις οποίες κατά την βάπτιση, απορρίφθηκε η τέλεση του μυστηρίου με την δικαιολογία, ότι τα προτεινόμενα ονόματα δεν ήτανε Χριστιανικά(!) και όσο για κάτι μουσουμανικά δεν θα είχα και εγώ κανένα πρόβλημα με τέτοιου είδους ενστάσεις, αλλά επρόκειτο εν μέρει και για περιπτώσεις στις οποίες απορρίφθηκαν ονόματα όπως Περικλής, Αχιλλέας κ.ο.κ αντιθέτως δεν έχω ακούσει ότι κάποιος ιερέας έχει απορρίψει ονόματα με ερβαϊκή προέλευση. Γίνεται σαφές πιστεύω, ότι τέτοιες περιπτώσεις εβραιομανίας και ανθελληνισμού, οφείλουνε να εξαφανιστούνε την στιγμή ακόμα στην οποία εκδηλώνονται.

  8. Τραγικό!!!
    Εδώ ο άνθρωπος μιλάει για τόσα ωραία πράγματα. Δίνει το [b]όραμα[/b] που χρειαζόμαστε σαν κοινωνία και εσείς κολλάτε στη λεπτομέρεια της λεπτομέρειας.
    Σε τι διαφέρετε από τους κολλημένους χούλιγκαν; Νομίζετε πως έχετε διάφορα επειδή δεν πλακώνεστε στο ξύλο και απλά αλληλογραφείτε;
    Η ουσία είναι πως όπως οι χούλιγκαν χάνετε το ποδόσφαιρο και ασχολείσθε με το ξύλο.
    Να γα… την καλλιέργεια σας.

    Υ.Γ. Αν πρόσεχε κανείς σας τι λέει ο άνθρωπος θα καταλαβαίνατε πως υπάρχου διάφοροι τρόποι να δει κάποιος την ιστορία. Μην προσπαθείτε να ανακαλύψετε τι είναι το έθνος με τη ματιά του σήμερα.

  9. και εγώ να γα… την νοοτροπία σου να σχολιάζεις αποκλειστικά και μόνο αυτά τα οποία γράφουνε οι άλλοι και να τους αποκαλείς χούλιγκαν επειδή δεν σου αρέσουνε.
    Προς ενημέρωσή σου…πολιτισμένε, συστάσεις τέτοιου είδους στο σπίτι σου και σε κανέναν άλλον!

  10. Ok έχεις δίκιο. Συγνώμη αν σε πρόσβαλα. Σκοπό είχα να δώσω μια άλλη οπτική και να είμαι λίγο καυστικός. Μάλλον έπεσε πολύ tabasco sauce.
    Την επόμενη φορά θα μιλάω στο τρίτο πρόσωπο.

    Τραγικό!!!
    Εδώ ο άνθρωπος μιλάει για τόσα ωραία πράγματα. Δίνει το όραμα που χρειαζόμαστε σαν κοινωνία και κάποιοι κολλάνε στη λεπτομέρεια της λεπτομέρειας.
    Σε τι διαφέρουν από τους κολλημένους χούλιγκαν; Νομίζουν πως έχουν διάφορα επειδή δεν πλακώνονται στο ξύλο και απλά αλληλογραφούνε;
    Η ουσία είναι πως όπως οι χούλιγκαν χάνουν το ποδόσφαιρο και ασχολούνται με το ξύλο.

    Υ.Γ. Αν πρόσεχε κανείς τι λέει ο άνθρωπος θα καταλάβαιναν πως υπάρχουν διάφοροι τρόποι να δει κάποιος την ιστορία. Δεν πρέπει να προσπαθούνε να ανακαλύψουν τι είναι το έθνος με τη ματιά του σήμερα.

    Καλύτερα έτσι;

  11. “Σκοπό είχα να δώσω μια άλλη οπτική και να είμαι λίγο καυστικός.”

    Οι προθέσεις είναι όπως και οι κ…τρυπίδες, όλοι έχουν από μία…

  12. Υποκρισία κύριε ανώνυμε είναι να ανάγεις την παραλειτουργία , την διαφθορά του όποιου μητροπολίτη σε καθολικό νόμο… Δεν μίλησα για ηθικολογία εγώ αλλά για σχέσεις ανθρώπων επί τη βάσει του Χριστιανισμού. Ηθικολογία δεν υπάρχει στο Χριστιανισμό. Υπάρχει στάση ζωής, ήθος ως αναφορά προς τον συνάνθρωπο.

Σχολιάστε:

Πληκτρολογήστε το σχόλιό σας
Please enter your name here