Θέατρο παραλόγου

17
346

Δημήτρης Αγγελής

Χθές είδαμε για μία ακόμα φορά το γνωστό μας πλέον σκηνικό: η Χρυσή Αυγή, κατά τ’ άλλα κόμμα του ελληνικού Κοινοβουλίου, παρανόμως –καλύτερα: με τρόπους μαφιόζικης, τραμπουκικής οργάνωσης– επέβαλε τον δικό της νόμο, λογοκρίνοντας παράσταση στο θέατρο Χυτήριο. Το αιτιολογικό, σύμφωνα με δήλωση του βουλευτή Η. Παναγιώταρου, είναι ένα καταπληκτικό μνημείο ρατσισμού: «Είναι η παράσταση ενός Αλβανού (ρατσισμός νο 1) που παρουσιάζει το έργο ενός Αμερικανού (ρατσισμός νο 2) κίναιδου (ρατσισμός νο 3). Τέτοιες παραστάσεις στην Ελλάδα τέλος».

Θεωρητικά στην Ελλάδα υπάρχουν νόμοι κατά των διακρίσεων και του ρατσισμού, υπάρχει αστυνομία, υπάρχει ελεύθερη έκφραση, αλλά συγχρόνως υπάρχει και η Χρυσή Αυγή, κατά τ’ άλλα κόμμα του ελληνικού Κοινοβουλίου, για να παραβιάζει τους νόμους, ν’ απελευθερώνει τους συλληφθέντες και να ξυλοκοπεί τους αντιφρονούντες. Η ελληνική ακροδεξιά, που μονίμως ανησυχεί μήπως γίνουμε ισλάμ, αποκαλύπτει για πολλοστή φορά τον ταλιμπάν που κρύβει μέσα της…

Προσωπικά δεν συμφωνώ με τις ιδέες που εκφράζει το έργο, θεωρώ ότι προσβάλλουν την πίστη μου, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι θα πάω να κάψω το θέατρο. Δεν έχω ανάγκη κανέναν Μεγάλο Ιεροεξεταστή για να μου δώσει «γραμμή» τι να κάνω, απλώς δεν θα δω την παράσταση. Αλλίμονο, άλλωστε, αν η πίστη του ανθρώπου μεταβαλλόταν τόσο εύκολα ή ετίθετο σε κίνδυνο από μία και μόνο παράσταση· τότε δεν πρόκειται για πίστη εν ελευθερίᾳ («όστις θέλει» είπε ο Χριστός, δεν υποχρέωσε κανέναν), είναι ψυχολογικό αναπλήρωμα μιας προβληματικής προσωπικότητας. Και θα περίμενα να δω ορισμένους φωτισμένους κληρικούς ή ακόμα και μέλη της Ιεραρχίας να πάνε οι ίδιοι και ν’ ανοίξουν το θέατρο, δείχνοντας σε όλους τι θα πει αυθεντικό εκκλησιαστικό ήθος…

πηγή: http://manifestomag.wordpress.com

17 Σχόλια

  1. Όλα καλά, κ. Αγγελή, συμφωνώ με όσα γράφετε…

    Αλλά εκείνη την τελευταία πρότασή σας τι τη θέλατε; (“[i]Και θα περίμενα να δω ορισμένους φωτισμένους κληρικούς ή ακόμα και μέλη της Ιεραρχίας να πάνε οι ίδιοι και ν’ ανοίξουν το θέατρο, δείχνοντας σε όλους τι θα πει αυθεντικό εκκλησιαστικό ήθος…[/i]”)
    Δηλαδή, καθ᾿ υμάς, “[i]φωτισμένοι κληρικοί[/i]”, με “[i]αυθεντικό εκκλησιαστικό ήθος[/i]”, είναι αυτοί που θα οδηγούσαν τον κόσμο σε μια παράσταση όπου βλασφημείται, ως ιστορικό πρόσωπο, ο Θεός τον οποίο έχουν ταχθεί να υπηρετοὐν και παρουσιάζεται ο αναμάρτητος να διαπράττει αμαρτήματα στα οποία ελάχιστοι πιστοί υποπίπτουν!!!
    Πού είδατε αυτόν τον “φωτισμό” και το “εκκλησιαστικό ήθος”;
    Αυτό κι αν είναι θέατρο του παραλόγου!!

    (Κατά τη γνώμη μου, προτιμότερο θα ήταν ν’ αγνοούσε κανείς την παράσταση και να μην τη διαφήμιζε, ούτε αρνητικά ούτε θετικά.)

  2. Νομίζω ότι με αφορμή αυτό το θέμα κρινόμεθα πνευματικά. Προσωπικά, δυσκολεύομαι να πιστέψω ότι στην Ελλάδα μας, στην χώρα των μαρτύρων και των ηρώων, γίνεται ακόμα και συζήτηση σχετικά με το εάν στο όνομα της τέχνης επιτρέπονται τέτοιου είδους εκδηλώσεις απόψεως για τα ιερά και τα όσια. Η πραγματική τέχνη έχει άλλωστε πάντοτε ως αντικείμενο της το ιερό και τη σχέση του ανθρώπου προς αυτό. Τα άλλα είναι κακώς εννοούμενοι υποκειμενισμοί.

    Δυστυχώς αποδεικνύεται ότι ο ελληνικός λαός έχει απωλέσει σε μεγάλο βαθμό την αυτοσυνειδησία του. Ο Χριστός μας να παρουσιάζεται έτσι… Ο Σωτήρας του γένους μας… Υπάρχει η αμαρτωλότητα η προερχόμενη από την αδυναμία της σαρκός και εκείνη η εωσφορική που προέρχεται από την πονηρία του πνεύματος. Δεν υπάρχει καμία δικαιολογία για τέτοιες παραστάσεις. Είναι εκ του πονηρού, του αιώνιου εχθρού του ανθρώπου.

    Εάν μας είχε μείνει έστω και ελάχιστο φιλότιμο, θα έπρεπε η χλεύη μας να είχε κάνει αυτούς τους ανθρώπους να εγκαταλείψουν την πατρίδα μας. Δεν τίθεται βέβαια ζήτημα βίας, αλλά τίθεται ζήτημα μομφής. Νομίζω ότι ο Χριστός θα μας δικάσει για το ότι αφήσαμε να διασυρθεί έτσι το όνομα Του.

    Περαιτέρω καταδεικνύεται ένα άλλο κρίσιμο ζήτημα της σχέσεως της παράδοσής μας με τις συνθήκες της πολιτείας μας και της πολιτειακής μας ζωής. Το ένα βρίσκεται σε απόσταση και αντιδιαστολή προς το άλλο, και αυτό δεν μπορεί να συνεχιστεί έτσι. Περισσότερα επ’ αυτού στο μέλλον.

    Εν κατακλείδι, δεν χρειάζεται βία ενάντια σε αυτούς τους ανθρώπους που ηθελημένα ή αθέλητα εργάζονται το έργο του πονηρού. Η μαζική μας χλεύη και αποστροφή θα ξεγυμνώσει την ουσία των έργων τους. Και επειδή όλοι είμαστε αμαρτωλοί, μακάρι να συμφιλιωθούμε και να ενωθούμε εν Χριστώ.

  3. Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Στην Ελλάδα δεν έχουμε κουλτούρα διαλόγου: δεν συμφωνούμε με το πνεύμα μιας παράστασης γιατί είναι αντιχριστιανική, σιωνιστική, με προσανατολισμό αριστερό ή δεξιό, πάμε να την κάψουμε. Δεν συμφωνούμε με τις απόψεις κάποιου, τον χαρακτηρίζουμε παράλογο.
    Το ζήτημα όμως είναι το εξής: αν ο Χριστός μάς αφήνει ελεύθερους να επιλέξουμε τη ζωή μας, αν επιτρέπει να υβρίζεται το όνομά Του χωρίς να ρίχνει φωτιά να κάψει πάραυτα τους υβριστές, γιατί πρέπει εμείς να είμαστε βασιλικότεροι του βασιλέως; Χρειάζεται ο Χριστός την προστασία μας; Αν η ανθρώπινη ελευθερία, με βάση το «όστις θέλει» και τους τρεις πειρασμούς του Χριστού στην έρημο, συνιστά θεμέλιο λίθο της ανθρώπινης ύπαρξης, η μαρτυρία του χριστιανού μέσα στον κόσμο δεν είναι να αγωνίζεται γι’ αυτό το θείο δώρο, ακόμα και σε πείσμα ή εις βάρος του εαυτού του; Και πώς μαρτυρεί Χριστόν η Εκκλησία αν δεν βρίσκεται με αληθινό πνεύμα αυτοθυσίας (τουτέστιν με κόστος πραγματικό, όχι στα λόγια μόνο), στο πλάι του τραυματισμένου και του αδύναμου, εκείνου που υφίσταται την ωμή βία, εν προκειμένω της Χρυσής Αυγής;
    Ναι, η Εκκλησία έπρεπε να είναι απόψε εκεί, μπροστά στο θέατρο. Όχι για να παρακολουθήσει βέβαια την παράσταση, αλλά για να δείξει ότι σέβεται το αυτεξούσιο του ανθρώπου, ότι το θεωρεί θεία δωρεά προς όλους κι όχι δωρεά κατά το δοκούν. Αν πατερναλιστικά θεωρούμε ότι με απαγορεύσεις και ξυλοδαρμούς «προστατεύουμε» τους συμπολίτες μας απ’ το άσεμνο θέαμα, πόσο σεβασμό δείχνουμε στο ανθρώπινο πρόσωπο; Κι αν στο κάτω-κάτω οι άλλοι δεν δείχνουν σεβασμό στην πίστη μας, εμείς ως εκκλησιαστική κοινότητα πρέπει να τους παλουκώσουμε;
    Η Εκκλησία έπρεπε να είναι απόψε εκεί και για έναν ακόμη λόγο: γιατί για μία ακόμη φορά έγινε αντικείμενο χλεύης (κάντε μια βόλτα σε όλα τα ειδησεογραφικά μέσα, μα ΣΕ ΟΛΑ!), γιατί η σιωπή της σήμερα ερμηνεύεται ως συμφωνία και σύμπλευση με τις άθλιες πρακτικές και τη ρατσιστική ρητορική της Χρυσής Αυγής. Είναι εύκολος ο χριστιανισμός υπό την προστατευτική ομπρέλα της «επικρατούσας θρησκείας» και της Χρυσής Αυγής. Αλλά πόσο χριστιανισμός είναι;

  4. Κανείς από τους σχολιαστές δεν πρότεινε να κάψουμε ή να παλουκώσουμε τους συντελεστές οποιασδήποτε παράστασης. Προτείναμε να τους αγνοήσουμε. Μην τα μπλέκουμε.

    Στην Εκκλησία δεν βρίσκουμε αφηρημένες έννοιες (αυτές ανήκουν στο δόγμα της “πολιτικής ορθότητας”). Βρίσκουμε πρόσωπα: Τον Χριστό, την Παναγία, τους Αγίους, τους νεκρούς και ζώντες αδελφούς μας. Κι όταν αυτά βλασφημούνται ή χλευάζονται, είναι όχι μόνο παράλογο αλλά και σχιζοφρενικό να επικροτούμε τους χλευαστές εν ονόματι μιας αφηρημένης “ελευθερίας”. Οι άλλοι είναι “ελεύθεροι” να βλασφημήσουν και να χλευάσουν τα ιερά και τα όσια της εκκλησιαστικής κοινότητας. Εμείς όμως θα ήμασταν βλάκες ή ανισόρροποι αν στεκόμασταν δίπλα σε αυτούς που καθυβρίζουν τον πολύτιμο Μαργαρίτη της Εκκλησίας.

    Άλλο το να καταδικάσουμε τις πρακτικές και τη ρητορική της Χρυσής Αυγής και κάποιων φονταμενταλιστών Ορθοδόξων, να κηρύσσουμε την αγάπη προς τους εχθρούς και τη μη βία, κι άλλο να υπερασπιζόμαστε τους υβριστές και το “δικαίωμά” τους να βλασφημούν τον Χριστό.

    Κι αλίμονο αν η Εκκλησία πορευόταν με βάση το τι γράφουν και πώς την κρίνουν τα ΜΜΕ! Αλίμονό μας, αν τους Πατέρες και διδασκάλους της τους αντικαθιστούσαν οι δημοσιογράφοι και οι κοινωνικοί κήνσορες! “[i]Οὐαὶ ὅταν ὑμᾶς καλῶς εἴπωσιν πάντες οἱ ἄνθρωποι[/i]”, όπως είπε και ο Κύριος.

  5. Αγαπητέ ανώνυμε,

    κατά την άποψή μου δεν αγγίζετε την ουσία του θέματος. Ποια είναι άραγε η ουσία του;

    Πρώτα σας πω τι, όπως εγώ νομίζω, δεν είναι η ουσία του. Δεν πρόκειται για πρόβλημα ελευθερίας της σκέψης. Η σκέψη, ο νους είναι ούτως ή άλλως ελεύθερος. Δεν πρόκειται περί προβλήματος ελευθερίας της έκφρασης. Εάν κάποιος θεωρεί ότι μπορεί να υποστηρίξει την άποψη ότι ο Χριστός ήταν… (θου, Κύριε φυλακή τω στόματί μου) με κάποια λογική ή επιστημονικότητα, ας το κάνει. Αλλά βεβαίως δεν είναι δυνατόν κάτι τέτοιο, και γι’ αυτό δεν το κάνουν.

    Γιατί παρουσιάζουν μία παράσταση, μία αλληγορία για ένα θέμα που δεν συνδέεται με το πρόσωπο του Χριστού, ωσάν να συνδέεται; Μα βεβαίως για να σκανδαλίσουν. Είναι δηλαδή πονηροί, όπως και ο κυριός τους, ο Πονηρός, ο εχθρός του ανθρώπου. Αυτού το έργο υπηρετούν, θεωρώντας ότι θα ωφεληθούν. Ωστόσο, με αυτόν τον τρόπο αυτοκαταδικάζονται, διότι διαλύουν το δεσμό της κοινωνίας ανάμεσα στους ανθρώπους που είναι και ήταν πάντα το Θείο.

    Επομένως, σε αυτό το επίπεδο τελειώνουν τα περί κουλτούρας διαλόγου, και πρέπει κανείς να πάρει θέση είτε με το Χριστό είτε με το Διάβολο, τρίτον τι ουκ έστι. Ο διάλογος έχει νόημα εάν υποφώσκει αγαθή προαίρεση. Εάν όχι, έχει καταδικαστεί εξ αρχής. Τί να συζητήσεις με ανθρώπους, οι οποίοι απολυτοποιούν την αμαρτία; Ο κίναιδος είναι άνθρωπος ο οποίος πάσχει ψυχικά. Μέχρι εδώ καλά, όλοι αμαρτωλοί είμαστε. Αλλά το να καθιστάς την αμαρτία σου, την αποτυχία σου ιδανικό για τους άλλους ανθρώπους, είναι “άνω ποταμών”, είναι προσβολή στο πρόσωπο του Θεού. Και αλίμονο σε όποιον ο Θεός τού δείξει το πρόσωπό του.

    Ο Χριστός είναι ο Κύριος του όντος. Εάν είμαστε χριστιανικό έθνος, οφείλουμε να έχουμε συνείδηση αυτού. Δυστυχώς, η παρούσα κατάσταση αποδεικνύει ότι δεν έχουμε, διαφορετικά αυτοί οι άνθρωποι θα πήγαιναν σε κάποια χώρα που αρέσκεται να γελοιοποιεί τα θεία. Καμία βία, θα τους στέλναμε και με εισιτήριο πρώτης θέσης.

    Επομένως χειρότεροι και από τους συντελεστές της παράστασης είμαστε εμείς, που απωλέσαμε τη συνείδηση του τι είναι είναι ελληνικό και ορθόδοξο και αγωνιούμε πότε θα “ξαναβγούμε στις αγορές”, πότε δηλαδή θα κλείσουμε εκ νέου ειρήνη με τον Μάμμωνα. Έχω όμως την εντύπωση ότι η περίοδος χάριτος πέρασε. Τώρα θα λάβουμε τα επίχειρα.

    Εάν θέλετε, συνεχίστε να ασχολείστε με αφηρημένες και ανώφελες ελευθερίες. Πραγματική ελευθερία είναι να θέτεις τον εαυτό σου, αυτό είναι το αυτεξούσιο. Ποιος είναι όμως ο αληθής εαυτός. Εκείνος που κοινωνεί, όχι ο υποκειμενικός ατομικός εαυτός που αντλεί το περιεχόμενο της βουλήσεώς τους από τυχαίες φυσικές κλίσεις, ροπές και λογισμούς. Σε αυτό το επίπεδο δεν υπάρχει ελευθερία, διότι ο ίδιος ο ατομικός άνθρωπος κατάργησε το αυτεξούσιό του. Στην εκκλησία είναι γνωστό ότι όποιος θέλει να είναι ελεύθερος πρέπει να είναι δούλος Χριστού, διότι ο Χριστός είναι η κοινωνία.

    Εν τέλει, ελευθερία και αυτεξούσιο είναι επίσης να γράφεις χρησιμοποιώντας το όνομά σου. Μια χαρά άνθρωπος μου φαίνεστε, άλλωστε.

    σας ευχαριστώ

  6. Ἀκριβῶς, πολύ καλά τό θέτεις.
    Νοιώθεις τήν ἴδια φόρτιση.
    Καί φυσικά, δέν πᾶς νά τόν χτυπήσεις κλπ (ὅ,τι κάνει ἡ Χρ. Αὐγή), ἀλλά τοῦ κάνεις μήνυση γιά ἐξύβριση κλπ.
    Ἀντιδράς μέ νόμιμο τρόπο.
    Δέν μπορεῖ νά προσβάλλει τά “ἐπίσημα” Θεῖα αὐτῆς τῆς χώρας ὁ ὁποιοσδήποτε, χωρίς νἄχει τρεχάματα, δηλ. δικαστήρια. Ὄχι αὐτοδικία – ἐννοεῖται. Ἀλλά : σοβαρή, νηφάλια καί κατηγορηματική ἀντίδραση.
    Ἔτσι θἄπρεπε νά πράξει ἡ Ἱεραρχία τῆς Ἐκκλησίας, νά καταθέσει μήνυση, διότι ἀκριβῶς : τῆς βρίζουν τόν πατέρα. Δέν “θυμώνει” ;
    Ἡ Χρ. Αὐγή κάνει τεράστιο κακό, εἶναι “δικοί τους”.
    Εἶναι τσιμπούρια κολλημένα σέ ἕνα δίκαιο αἴτημα (τόν σεβασμό τῶν Θείων). Σέ ὅλα, αὐτό κάνουν, καπηλεία καί ἐξουθένωση τῶν δίκαιων αἰσθημάτων ἀντίστασης .
    Ὅπως οἱ κουκουλοφόροι προβοκάτορες στίς δίκαιες διαδηλώσεις τοῦ κόσμου : τίς καταστρέφουν καί ἀκυρώνουν τήν δυναμική τους.

    Εὐχαριστῶ γιά τήν φιλοξενία

  7. Επαναλαμβάνω την ερώτηση στον αρθρογράφο.
    Αν σε αυτή τη θεατρική παράσταση βριζόταν ο πατέρας του, θα ήταν το ίδιο απαθής;

    Απορίας άξιον, γιατί δεν έχει απαντήσει ακόμα!

  8. Κύριε Αγγελή;

    Βαισική προϋπόθεση για να σας πάρει στα σοβαρά το αναγνωστικό σας κοινό είναι:

    1. Το κείμενό σας να αποπνέει νηφαλιότητα και όχι έντονο συναισθηματισμό, ή μεροληψία.

    2. Η αναφορά σας σε πραγματικά γεγονότα να είναι ακριβής και όχι κατά το δοκούν.

    3. Να χρησιμοποιείτε την ελληνική γλώσσα με τρόπο τέτοιον ώστε να μπορούν να σας καταλάβουν οι αναγνώστες σας και να μην γράφετε λέξεις τις οποίες εννοείτε με δικό σας τρόπο.

    Συγκεκριμένα:

    1. Η Χρυσή Αυγή (Χ.Α.) δεν είναι “κατά τα άλλα” κόμμα του ελληνικού κοινοβουλίου, ούτε βρίσκεται παρανόμως μέσα σε αυτό. Ψηφίστηκε από σχεδόν μισό εκατομμύριο Έλληνες πολίτες.

    2. Όταν λέτε “μαφιόζικης” και “τραμπούκικης” οργάνωσης, προφανώς κάτι άλλο εννοείτε. Οι μαφιόζοι και οι τραμπούκοι δεν ήσαν ποτέ νόμιμες οργανώσεις αλλά σπείρες ή/και συμμορίες. Η Χ.Α. είναι ένα επίσημο και ανεγνωρισμένο από τον Άρειο Πάγο πολιτικό κόμμα. Αν επιμένετε στους απαράδεκτους όρους “μαφιόζοι” και “τραμπούκοι” καλό θα ήταν να είστε έτοιμος να τους υποστηρίξετε και ενώπιον της δικαιοσύνης.

    3. Επίσης, καθώς εσείς όλοι οι δήθεν “δημοκράτες”, “προοδευτικοί” και (βεβαίως-βεβαίως) “αριστεροί” κόπτεστε για την κοσμιότητα του δημοσίου λόγου, μάθετε ότι δεν είναι και τόσο κομψό να αποκαλείτε αναιτίως ένα λαοφιλές πολιτικό κόμμα “συμμορία”. Χρειάζονται και απτές αποδείξεις εγκληματικής δραστηριότητας. Αν κάτι τέτοιο δεν το έχετε καλό θα ήταν να το βουλώνατε διότι εκτίθεστε. Εκτός αν είστε και εσείς φίλος του γνωστού ανεπάγγελτου και άεργου “κυρίου” Τσατσόπουλου, οπότε έχετε το ακαταλόγιστο.

    4. Η Χ.Α. και οι Έλληνες πολίτες που ήσαν εκεί δεν “λογόκριναν” καμμία παράσταση. Ανοίξτε επιτέλους και ένα λεξικό. Διαμαρτυρία έκαναν, όχι λογοκρισία.

    5. Σας καλώ, σας προσκαλώ και σας προκαλώ να μου αποδείξετε ΓΙΑΤΙ η φράση που εσείς παραθέσατε «Είναι η παράσταση ενός Αλβανού (ρατσισμός νο 1) που παρουσιάζει το έργο ενός Αμερικανού (ρατσισμός νο 2) κίναιδου (ρατσισμός νο 3). Τέτοιες παραστάσεις στην Ελλάδα τέλος», είναι “ρατσισμός”. Πρόκειται για μία καθ’ όλα ακριβή περιγραφή της πραγματικότητας. Ο σκηνοθέτης είναι (Ελληνο-)Αλβανός, το βιβλίο όπου βασίζεται η παράσταση ενός Αμερικανού συγγραφέα, παρουσιάζει δε έναν (για την ακρίβεια πολλούς) κίναιδους, και σύμφωνα με την επιθυμία αυτών που διαφωνούν, τέτοιες παραστάσεις θα πρέπει να μην ανεβαίνουν στην Ελλάδα. Πού λοιπόν βρίσκεται ο ρατσισμός; Επαναλαμβάνω, σύμφωνα με τον ορισμό της λέξεως βάσει του λεξικού, όχι της δικής σας ιδεοληπτικής σκοπιάς.

    6. Στην Ελλάδα, στην πράξη και όχι θεωρητικά όπως λέτε, υπάρχουν νόμοι κατά του ρατσιμού αλλά υπάρχουν και νόμοι κατά της προσβολής της θρησκευτικής πίστεως. Οι νόμοι θα πρέπει όμως να εφαρμόζονται όλοι, πάντοτε και με ισονομία. Στην συγκεκριμένη περίπτωση πριν καν η διαμαρτυρία αποκτήσει ποινικώς κολάσιμα χαρακτηριστικά, υπάρχει παραβίαση πληθώρας άλλων νόμων τόσο του Συντάγμαατος όσο και του κοινού ποινικού δικαίου. Δεν σας είδα όμως να ενδιαφέρεστε γι’ αυτό, γιατί άραγε; Η ελευθερία της έκφρασης (και αυτό δείχνετε να το αγνοείτε μάλλον εσκεμμένα) δεν σημαίνει ασυδοσία, ούτε την προσβολή άλλων θεσμών και αξιών δηλ. των νόμων. Οι νόμοι είναι υπεράνω της ελεύθερης έκφρασης και αυτό ισχύει σε όλα τα σοβαρά σύγχρονα κράτη, ίσχυε μάλιστα και στην αρχαία ελληνική δημοκρατία, αν κάνετε τον κόπο να διαβάσετε σχετικώς. Δηλαδή, εσείς είστε υπέρ μιάς επιλεκτικής εφαρμογής των νόμων με βάση την προσωπική οπτική (δηλ. ιδεολογική τοποθέτηση) γωνία του καθενός. Ελπίζω όχι. Διότι αυτό δεν θα ήταν κράτος, αλλά παρα-κράτος.

    7. Σας επαναλαμβάνω ότι η Χ.Α. δεν είναι “κατά τα άλλα” κόμμα του ελληνικού κοινοβουλίου, ούτε βρίσκεται παρανόμως μέσα σε αυτό, αλλά είτε σας αρέσει είτε όχι, ψηφίστηκε μέσω νομίμων, εγκύρων και δημοκρατικών εκλογών από σχεδόν μισό εκατομμύριο Έλληνες πολίτες.

    8. Λέτε, ότι η Χ.Α. παραβίασε τους νόμους. Συμφωνώ ότι τα πράγματα δεν έγιναν όπως θα γίνονταν στην Δανία, την Ολλανδία ή την Σουηδία π.χ. Σε αυτό όμως φταίει το επίσημο κράτος για δύο λόγους: 1ον διότι ενώ οι συντελεστές της παράστασης είχαν υποπέσει σε σωρεία αδικημάτων δεν επενέβη -αυτεπαγγέλτως- ο αρμόδιος εισαγγελέας για να σταματήσει την παράσταση ως όφειλε σύμφωνα με τον νόμο και 2ον διότι από την στιγμή που αυτό δεν έγινε και η λαϊκή διαμαρτυρία ξέφυγε, οι παρούσες αστυνομικές δυνάμεις δεν ενήργησαν με τον ενδεδειγμένο τρόπο.

    9 . Από την στιγμή λοιπόν που το επίσημο ελληνικό κράτος δεν τηρεί κατά γράμμα το Σύνταγμα, ο κάθε Έλλην πολίτης έχει δικαίωμα με κάθε τρόπο να αντιταχθεί σε αυτόν που επιχειρεί να το καταλύσει. Συνεπώς, όταν το “Κράτος” είναι απόν, τότε ο λαός όχι απλώς δικαιούται αλλά υποχρεούται να υπερασπιστεί παντοιοτρόπως την τήρηση του Συντάγματος. Το άρθρο 120 είναι σαφέστατο και δεν επιτρέπει καμμία παρερμηνεία. Συμβουλευθείτε το και θα καταλάβετε καλύτερα.

    10. Κατ’ αρχάς δεν υπήρξαν συλληφθέντες. Επιχειρήθηκε να γίνει προσαγωγή ενός ηλικιωμένου κυρίου ο οποίος έτυχε να είναι παρών από περιέργεια και καμμία σχέση δεν είχε με την Χ.Α ούτε και με τους εκεί διαμαρτυρούμενους Έλληνες πολίτες. Στο σημείο αυτό εντύπωση μου προκαλεί και την εύλογη απορία, ποιά ήταν άραγε η στάση σας όταν στην διάρκεια επεισοδίων σε πορεία στην Θεσ/νίκη με “αντιεξουσιαστές”, ο κύριος Κουράκης βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ μετά από απευθείας τηλεφώνημα στον υπουργό “Προ. Πο.” κύριο Χρυσοχοΐδη (στην κυριολεξία) απελευθέρωσε και επιλεκτικά μάλιστα, κάποιους “αντιεξουσιαστές” οι οποίοι είχαν συλληφθεί από την ΕΛ.ΑΣ. διότι στις τσάντες που κρατούσαν βρέθηκαν μέσα, μαχαίρια, τσεκούρια, σκοινιά και μπουκάλια μετασκευασμένα σε βόμβες μολότοφ. Όλα αυτά υπάρχουν καταγεγραμμένα σε τηλεοπτικό video συμπεριλαμβανομένου και του τηλεφωνήματος του Κουράκη πρός τον τόττε υπουργό. Μάλιστα ο ίδιος ο Κουράκης δεν αρνήθηκε το συμβάν αντιθέτως το παραδέχθηκε λέγοντας πως είναι “περήφανος που ανάμεσα στους αντιεξουσιαστές ήταν και τα …παιδιά του” (!) Πώς διαμαρτυρηθήκατε τότε; Μιάς και μιλάτε για τήρηση των νόμων και κατηγορείτε την Χ.Α. για αντιποίηση αρχής, δεν θα ήταν ενδιαφέρον να μας το θυμίσετε;

    11. Μιλάτε για “αντιφρονούντες” και για το “ξυλοκόπημά” τους. Ο όρος αντιφρονούντες έχει συνήθως άλλη βαρύτερη και πιό ευαίσθητη σημασία. Επίσης, οι εικόνες που “έπαιξαν” στις τηλεοράσεις σαφώς και δείχνουν μια εκατέρωθεν λεκτική αντιπαράθεση, όμως σε καμμία περίπτωση δεν είδα -εγώ τουλάχιστον- να “ξυλοκοπούνται” από την Χ.Α. ή τους άλλους διαμαρτυρόμενους οι συντελεστές της παράστασης ή τυχόν άλλοι “αντιφρονούντες”. Τελικά, έχετε πλήρη και σαφή αντίληψη του τι έγινε, ή μιλάτε παρορμητικά;

    12. Κύριε Αγγελή σας παρακαλώ εις το μέλλον να μην μας κουράζετε με παρόμοια φληναφήματα. Δεν είμαστε ταλιμπάν αλλά Έλληνες, που πάνω απ’ όλα θέλουμε να ζούμε σε μιά χώρα όπου όλοι σέβονται τους νόμους. Ούτε θα επιτρέψουμε σε εσάς τους “δήθεν” να μας μετατρέψετε σε “ισλαμοχώρα” επειδή εν ονόματι κάποιας θολής πολιτικής ορθότητας και μιας ψευδεπίγραφης ελευθερίας της έκφρασης, είμαστε υποχρεωμένοι να ανεχόμαστε τα βρομερά έργα τέχνης σας. Αν εσείς είστε τόσο φιλότεχνοι να πάτε στο Ιράν να ανεβάσετε ένα έργο που θα παριστάνει τον Μωάμεθ σε ρόλο κίναιδου. Εδώ στην Ελλάδα τέτοια ρυπαρο-δημιουργήματα ΤΕΛΟΣ.

    13. Και όχι σε ‘μας το παραμύθι “Προσωπικά δεν συμφωνώ με τις ιδέες που εκφράζει το έργο, θεωρώ ότι προσβάλλουν την πίστη μου, κλπ…) Διότι κανείς δεν πήγε να κάψει κανένα θέατρο! Αυτά βρίσκονται στην δική σας αρρωστημένη, διεθνιστική φαντασία. Αλλά αν όντως εσείς είστε πραγματικά τόσο θρήσκος και Χριστιανός αντί να κάθεστε να χάνετε τον χρόνο σας γράφοντας ανοησίες καλύτερα θα ήταν να είχατε βρεθεί έξω από το “Χυτήριο” διαμαρτυρόμενος με τον δικό σας “ευρωπαϊκό”, κοσμιότερο τρόπο, δίνοντας ταυτόχρονα και το καλό παράδειγμα στους κακούς “φασίστες” τους Χρυσαυγίτες και τους άλλους “θρησκόληπτους”. Αντ’ αυτού μας κουνάτε επιδεικτικά το δάχτυλο και μας κάνετε μαθήματα ηθικής μέσω πληκτρολογίου και καθισμένος στον καναπέ σας ενώ παράλληλα βλέπετε τα τουρκο-σήριαλ στην τηλεόρασή σας.

    Θα κλείσω λέγοντας ότι με σοφιστείες δεν θα μας πείσετε. Διότι εδώ δεν μας απασχολεί αν αυτό το είδος “τέχνης” στοχεύει στο να μεταβληθεί η πίστη των Χριστιανών απομακρύνοντάς τους από την πίστη τους. δεν είμαστε τόσο ευκολόπιστοι. Αυτό που μας ενδιαφέρει είναι να περάσει το μήνυμα και να καταλάβει ο κάθε περίεργος “προοδευτικός” ότι 1ον οι νόμοι ισχύουν ισόνομα για όλους, και 2ον ότι οι μέρες όπου ατιμώρητα κάποιοι προσβάλλουν κατά συρροή των Χριστιανισμό έχουν περάσει ανεπιστρεπτί.

    ΥΓ: Η αναφορά σας σε “φωτισμένους κληρικούς” ή/και “μέλη της Ιεραρχίας” [να πάνε οι ίδιοι και ν’ ανοίξουν το θέατρο, δείχνοντας σε όλους τι θα πει αυθεντικό εκκλησιαστικό ήθος] από την μια δείχνει πόσο άσχετος είστε με την Χριστιανική πίστη και τον ρόλο της Εκκλησίας γενικότερα και από την άλλη απλώς υπογραμίζει την όλη γραφικότητα του κειμένου σας. Φαντάζομαι το ίδιο είχατε ζητήσει από τους “φωτισμένους ηγέτες της ιεραρχίας της αριστεράς” όταν είχαν με το έτσι θέλω σταματήσει την προβολή του “1922” του Κούνδουρου, ή “απαγορεύσει” το “Ελένη” του Γκατζογιάννη, ή ένα σωρό άλλες “Εθνικού” περιεχομένου ταινίες ή ακόμα και όταν για πολλοστή φορά έκαιγαν βιβλιοπωλεία Εθνικιστικής κατεύθυνσης στο κέντρο των Αθηνών.

    Κύριε Αγγελή, επιεικώς και χωρίς να θέλω να σας προσβάλλω, το κείμενό σας αποδεικνύει ότι είστε εκτός τόπου και χρόνου. Το πρόβλημα είναι ότι σαν και εσάς υπάρχουν πολλοί εκεί στην Ελλάδα και δυστυχώς βρίσκονται ακόμα σε καίρια πόστα. Αλλά αυτό αλλάζει, ευτυχώς…

  9. Αποφεύγω συστηματικά διαλόγους σε κλειστά συστήματα, αλλά δεν γίνεται να σωπάσουμε στη βάναυση, ανοιχτά προκλητική και εκφοβιστική επίθεση του αγνώστου Δημ. Παναγιώτου, προφανώς Χρυσαυγίτη, με τα δυσοίωνα αποσιωπητικά που κλείνει το κίτρινο, χολιασμένο του άρθρο! ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΑΥΓΟ ΤΟΥ ΦΙΔΙΟΥ και αυτό πρέπει [και το κάνει ήδη] να καταπολεμήσει και η Εκκλησία, προσπερνώντας τους δικούς της Tαλιμπάν και ακούγοντας φωτισμένους ιεράρχες, όπως ο Σιατίστης Παύλος με την ορθοδοξότατη τοποθέτησή του για το επίμαχο έργο.

    Ερώτηση μάλλον περιττή στον μέλλοντα “εκκαθαριστή” των αντιφρονούντων κ. Δ. Παναγιώτου: Ποια είναι η σχέση σας με την Ορθόδοξη Εκκλησία και, κυρίως, τι θεωρείτε ότι είναι η Εκκλησία; Αν μπορέσετε να απαντήσετε καθαρά, τότε έχετε δικαίωμα να απαιτείτε διάλογο στο προκλητικό σας, ηθελημένα εμπρηστκό κείμενό σας.

  10. Κι έρχεστε εσείς οι Χρυσαυγίτες ,οι καθώς πρέπει χριστιανοί , που τηρείτε το γράμμα του νόμου κι όχι την ουσία και κραδαίνοντας το δρεπάνι του φανατισμου , του ρατσισμού προσπαθείτε να ”καθαρίσετε” καιι να αποδείξετε ,τι; Την δικαίωση του φαρισαίου;Αυτα μας είπε και μας λέει ο Χριστός μας μέσα απο τις Γραφές μας; Είπε ”όρμάτε ρε παλληκάρια και φάτε τους;”Αυτά μας λένε οι όσιοι , οι άγιοι μας κι όλοι αυτοί που πίστεψαν , μαρτύρησαν για τη διάδοση του Ευαγγελίου; Αυτά σας μαθαίνουν στα σπίτια σας; Τα κόμπλεξ που κουβαλάει η ελληνική ράτσα μας και η εγωιστική συμπεριφορά μας και η Χιτλερική ”ανωτερότητα” ανακατεμένη με ενα φανατισμό θρησκευτικό να τι γεννάει τελικά! Να ντρέπεστε όταν πιάνετε στο στόμα σας το όνομα του Χριστού και της Παναγίας μας, διότι ο φανατισμός , ο ρατσισμός,και η θρησκοληψια , οδηγει τον άνθρωπο (που νομίζει οτι είναι άνθρωπος) στό να κάνει κλίκες, ομάδες και κατόπιν κόμματα-βλέπε Χρυσή αυγή-, διαστρεβλώνοντας τελικά την χριστιανική πίστη μας κι αυτό να ξέρετε λέγεται αίρεση!!

  11. μητροπολίτη Σιατίστης κ. Παύλου
    “οι συντελεστές του, θα επεδίωκαν την σύγκρουση με την Εκκλησία για καθαρά διαφημιστικούς και εισπρακτικούς λόγους.

    Η Σύνοδος όντως απασχολήθηκε με το θέμα, το συζήτησε, είχε τις πληροφορίες για την επιδιωκόμενη σύγκρουση εκ μέρους των συντελεστών της ταινίας και αποφάσισε να αντιδράσει με σύνεση, χωρίς όμως να τους προσφέρει την επιδιωκόμενη ευκαιρία.
    Πάντα όμως υπάρχουν εκείνοι που θεωρούν μόνο τη γνώμη τους σωστή. Εκείνοι που πιστεύουν ότι κάθε άποψη διαφορετική από τη δική τους είναι προδοτική.
    Λησμόνησαν ότι το καλό πρέπει να γίνεται καλά για να είναι καλό.
    Τελικά οι θλιβεροί συντελεστές του έργου πέτυχαν στο στόχο τους.
    Διαφημίστηκαν, παρουσιάστηκαν σαν θύματα οι πραγματικοί θύτες, παρουσίασαν σαν τέχνη, την χυδαιότητα του εσωτερικού τους κόσμου, τέθηκαν υπό την προστασία του γνωστού λόμπυ Τατσόπουλος-Ρεπούση και σία και έτσι πέτυχαν οι δήθεν υπερασπισταί του Χριστού να γίνουν οι καλύτεροι διαφημιστές μιας χυδαίας μετριότητας.

    Όταν ξέρεις ποιός είναι ο Χριστός που αγαπάς και πιστεύεις και Τον διακονείς σε όλη σου τη ζωή ενοχλείσαι. Ενοχλείσαι από το κατάντημα των ανθρώπων, από την απίστευη διαστροφή της ψυχής τους, από τα θλιβερά απωθημένα και τις μειονεξίες τους.
    Λυπάσαι για τη φτήνεια τους, που προσπαθούν να την πουλήσουν για τέχνη. Όμως ξέρεις: Ο Χριστός σου δεν έχει καμμία σχέση με το περιεχόμενο αυτού του έργου. Ότι ο Χριστός σου ΔΕΝ κινδυνεύει από τα θλιβερά αυτά ανθρωπάρια, από τα γυναικάρια και τα ανδρεικελα που ισχυρίζονται ότι κάνουν τέχνη.

    Αν οι θερμόαιμοι δεν τους είχαν διαφημίσει, θα είχαν περάσει απαρατήρητοι.

    Την μέθοδο που χρησιμοποίησαν οι «αγωνιστές» την έχει αποδοκιμάσει ο ίδιος ο Κύριος μας.
    Είναι η μέθοδος του Πέτρου που πήγε να υπερασπισθεί το Χριστό με ένα μαχαίρι. Το ίδιο λοιπόν κάνουν και οι σημερινοί που είναι ικανοί να καταστρέψουν, να κτυπήσουν και πιθανώς να λυντσάρουν τους υβριστές στο όνομα της πίστης.

    Ο Χριστός δεν κινδυνεύει από τα θλιβερά αυτά ανθρωπάρια. Δεν κινδυνεύει από την αναισχυντία των άθεων και των διεφθαρμένων.
    Η Πίστη κινδυνεύει από την αμετανοησία των χριστιανών, από την απουσία αγιασμού και αρώματος χάριτος σ’ αυτούς που θέλουν να λέγονται πιστοί.
    Κινδυνεύει από την εκκοσμίκευση της πνευματικής ζωής των χριστιανών που αντικατέστησαν τον αγιασμό και το μαρτύριο για την πίστη, αυτή είναι η πνευματική αντίσταση, με το λυντσάρισμα των απίστων.
    Δεν θυμίζει αυτό κάτι από Ιερά Εξέταση και μουσουλμανισμό η κάνω λάθος; Αφήσαμε τα βαρύτερα του νόμου και κυνηγάμε τα εντυπωσιακά και τα εύκολα.
    Η απάντηση στη βλασφημία και τον χλευασμό της πίστης είναι η αναπλήρωση της πτώσεως των ταλαίπωρων χλευαστών με το περίσσευμα της δικής αγάπης και του δικού μας αγιασμού.
    Θέλω όμως να πω και δυό λόγια και στους «επαγγελματίες» υπερασπιστές κάθε χυδαιότητας στο όνομα της τέχνης.
    Με τέτοιους υπερασπιστές δεν μεταποιείται η χυδαιότητα, αδικείται η τέχνη, αλλά και αποκαλύπτεται η πνευματική πτωχεία των δήθεν προοδευτικών.
    Η ταύτιση της χυδαιότητας με την τέχνη δεν τιμά αυτούς που το επιχειρούν. Ελευθερία του λόγου είναι και η βλασφημία και η αισχρολογία και η ρυπαρότητα.

    Η χυδαιότητα και η αισχρότητα ούτε τέχνη είναι, ούτε πολιτισμός.
    Άφησα τελευταία τη «Χρυσή Αυγή» που στην πραγματικότητα είναι «μαύρη νύκτα».
    Είναι θλιβερό ότι κάποιοι «χριστιανοί αγωνιστές» ταυτίστηκαν με τη χρυσή αυγή για να υπερασπιστούν τον Χριστό.
    Τον Χριστό που η «χρυσή αυγή» τον διώκει, τον προσβάλλει και τον εξευτελίζει καθημερινά και το πράττει στα πρόσωπα, των προσφύγων, των μεταναστών ακόμα και των παιδιών.
    Ξεχάσατε αγαπητοί μου χριστιανοί το λόγο του Χριστού «εφόσον εποιήσατε, ενί τούτων των αδελφών μου των ελαχίστων, εμοί εποιήσατε;»
    Δεν είναι ο άνθρωπος εικόνα του Χριστού όποιος και εάν είναι; Δεν είναι ένας μετανάστης, ένας πρόσφυγας, ελάχιστος αδελφός του Χριστού;
    Δεν είναι ο «πλησίον» της Παραβολής του Καλού Σαμαρείτη; Σύμφωνα λοιπόν με την χρυσαυγίτικη αντίληψη θα έπρεπε ο Σαμαρείτης βλέποντας τον πληγωμένο Ιουδαίο να τον πετάξει στα σκουπίδια, τότε θα ήταν «καλός».
    Κάθε εναγκαλισμός και χάϊδεμα χριστιανού η πολύ περισσότερο ιερωμένου προς την Χρυσή Αυγή δείχνει μπέρδεμα φρικτό και ακύρωση της πίστης.
    Κανείς δεν μπορεί να παίζει «εν ου παικτοίς». Ο λόγος του Θεού έχει απόλυτο και αιώνιο κύρος.
    Είναι άλλο το θέμα των προσφύγων και των προβλημάτων που μια ανίκανη πολιτική ηγεσία άφησε να δημιουργηθούν και άλλο η απόλυτη αξία του ανθρώπινου προσώπου.
    Δεν θα ακυρώσουμε την αλήθεια του Θεού για να λύσουμε τα προβλήματα μας. Αντιθέτως τα προβλήματα δημιουργήθηκαν γιατί την αλήθεια του Θεού την αντικαταστήσαμε με την αλαζονεία μας και την επιπολαιότητα μας.
    Στώμεν λοιπόν καλώς! Στώμεν μετά φόβου! Η άκρη του κουβαριού είναι του Χριστού το θέλημα και όχι οι αυθαιρεσίες και οι εξυπνάδες των ανθρώπων!”

  12. Απόσπασμα του μητροπολίτη Σιατίστης κ. Παύλου.
    «Το δεύτερο που περιμένω να με ρωτήσετε είναι: Μα δεν πρέπει να υπερασπίσουμε την πίστη μας, τον υβριζόμενο Χριστό μας; Ναι, αλλά πως;»

    Προφανώς, ο μητροπολίτης ΕΓΚΡΙΝΕΙ (=Ναι,) την διαμαρτυρία μας, για την υπεράσπιση του υβριζόμενου Χριστού μας. Διατηρώντας επιφυλάξεις – όπως είναι λογικό – στο πώς (= αλλά πως;).

    Δυστυχώς δεν διαπιστώσαμε ΚΑΜΙΑ διαμαρτυρία υπεράσπισης του υβριζόμενου Χριστού, στα γραφόμενα του κ. Αγγελή.

    Επειδή στο Ευαγγέλιο υπάρχει και το παράδειγμα της διαμαρτυρίας του Ιωάννου του Βαπτιστού «Οὐκ ἐξεστὶ σοὶ ἔχειν, τὴν γυναῖκα τοῦ ἀδελφοῦ σου», ας είναι οδηγός μας, στο πώς να διαμαρτυρόμαστε υπερασπιζόμενοι την πίστη μας, τον υβριζόμενο Χριστό μας.

  13. Μάλιστα αυτό τελικά είμαστε, ή Χρυσαυγίτες ή όχι! Πιστεύω ότι καταφέραμε να αποδείξουμε σε έναν ή σε μια που δεν ξέρει ή δεν θέλει να μάθει τι είναι Τριαδικός Θεός ώστε να βιώσει οτι ” η αγάπη είναι η απόλυτη μορφή της ελευθερίας” (Χρ. Γιανναράς -Η ελληνική ταυτότητα στο ευρωπαϊκό γίγνεσθαι-), να τον ”στείλουμε αδιάβαστο” , από κει που ήρθε , δηλαδή να του ή της δείξουμε ,οτι”ο Θεός αγάπη εστί’ αλλά μόνο για αυτούς που τρέχουν σε συλλαλητήρια κ.λ.π ή για αυτούς που αρνούνται να τρέχουν σε αυτά. Τελικά οι ”Σωτηρικοί” οι ”Ζωικοί” κ.λ.π καλά κρατούν!
    Αντίο σας κύριοι και καλά μυαλά !

  14. Για όποιον έχει πάει κάποιες φορές στην εκκλησία είναι προφανές τι εννοεί ο μητροπολίτης Σιατίστης όταν γράφει: “[i]Τον Χριστό που η «χρυσή αυγή» τον διώκει, τον προσβάλλει και τον εξευτελίζει καθημερινά και το πράττει στα πρόσωπα, των προσφύγων, των μεταναστών ακόμα και των παιδιών.
    Ξεχάσατε αγαπητοί μου χριστιανοί το λόγο του Χριστού «εφόσον εποιήσατε, ενί τούτων των αδελφών μου των ελαχίστων, εμοί εποιήσατε[/i];»
    Εννοεί την περικοπή του κατά Ματθαίον (25, 34-43) για τη μέλλουσα Κρίση:
    “τότε ἐρεῖ ὁ βασιλεὺς τοῖς ἐκ δεξιῶν αὐτοῦ, Δεῦτε, οἱ εὐλογημένοι τοῦ πατρός μου, κληρονομήσατε τὴν ἡτοιμασμένην ὑμῖν βασιλείαν ἀπὸ καταβολῆς κόσμου• ἐπείνασα γὰρ καὶ ἐδώκατέ μοι φαγεῖν, ἐδίψησα καὶ ἐποτίσατέ με, ξένος ἤμην καὶ συνη γάγετέ με, γυμνὸς καὶ περιεβάλετέ με, ἠσθένησα καὶ ἐπεσκέψασθέ με, ἐν φυλακῇ ἤμην καὶ ἤλθατε πρός με. τότε ἀποκριθήσονται αὐτῷ οἱ δίκαιοι λέγοντες, Κύριε, πότε σε εἴδομεν πεινῶντα καὶ ἐθρέψαμεν, ἢ διψῶντα καὶ ἐποτίσαμεν; πότε δέ σε εἴδομεν ξένον καὶ συνηγά γομεν, ἢ γυμνὸν καὶ περιεβάλομεν; πότε δέ σε εἴδομεν ἀσθενοῦντα ἢ ἐν φυλακῇ καὶ ἤλθομεν πρός σε; καὶ ἀποκριθεὶς ὁ βασιλεὺς ἐρεῖ αὐτοῖς, Ἀμὴν λέγω ὑμῖν, ἐφ᾽ ὅσον ἐποιήσατε ἑνὶ τούτων τῶν ἀδελφῶν μου τῶν ἐλαχίστων, ἐμοὶ ἐποιήσατε. Τότε ἐρεῖ καὶ τοῖς ἐξ εὐωνύμων, Πορεύεσθε ἀπ᾽ ἐμοῦ οἱ κατηραμένοι εἰς τὸ πῦρ τὸ αἰώνιον τὸ ἡτοι μασμένον τῷ διαβόλῳ καὶ τοῖς ἀγγέλοις αὐτοῦ• ἐπείνασα γὰρ καὶ οὐκ ἐδώκατέ μοι φαγεῖν, ἐδίψησα καὶ οὐκ ἐποτίσατέ με, ξένος ἤμην καὶ οὐ συνηγάγετέ με, γυμνὸς καὶ οὐ περιεβάλετέ με, ἀσθενὴς καὶ ἐν φυλακῇ καὶ οὐκ ἐπεσκέψασθέ με.”

    Από εδώ προκύπτει πως ελάχιστοι αδελφοί με τους οποίους ταυτίζει Εαυτόν ο Κύριος είναι οι πεινασμένοι, οι διψασμένοι, οι [u]ξένοι[/u], οι γυμνοί, οι άρρωστοι, οι φυλακισμένοι. Ξεκάθαρα πράγματα!

    Τώρα πώς οι εθνικιστές κι οι ρατσιστές που θέλουν να ονομάζονται χριστιανοί το αγνοούν και διαστρέφουν και τον λόγο της Αγίας Γραφής και του σεβασμιοτάτου Σιατίστης είναι είτε θέμα άγνοιας είτε νοημοσύνης είτε ευτελούς προπαγάνδας και του προσφιλούς τους γκεμπελισμού.

  15. Του Σεβ. Μητροπολίτη Σύρου κ. Δωροθέου Β΄

    Και ο άκρω δακτύλω της Ιστορίας, θύραθεν και εκκλησιαστικής, γευσάμενος θα έμενε παγερά αδιάφορος για μια ακόμη προσπάθεια σπίλωσης του Προσώπου του Ενανθρωπήσαντος Υιού και Λόγου του Θεού….

    Ή τουλάχιστον θα λυπόνταν τους υποκινητές και εμπνευστές της, οι οποίοι, εν έτει 2012 από Κυρίου, κορδακίζονται ότι εισάγουν γλαύκα στην Αθήνα, επαναλαμβάνοντας απλά ό, τι επί δύο χιλιετίες, υπό το πρόσχημα της ιστορικής έρευνας, της διαφορετικής προσέγγισης ή της τέχνης, οι άνθρωποι προσήψαν στο Χριστό, επικυρώνοντας κάθε φορά τη διεισδυτική άποψη του Ευριπίδη, ότι οι άνθρωποι «ες τον θεόν το φαύλον αναφέρειν», ότι, δηλαδή, αποδίδουν στο θεό το φαύλο φυσικό τους, αποδεικνύοντας έτσι ότι αυτό που θεωρείται πρόοδος δεν είναι παρά μια σαφής εκδήλωση πνευματικού πρωτογονισμού.

    Είναι γεγονός ότι τόμοι βιβλίων έχουν γραφτεί, σωρεία κινηματογραφικών και θεατρικών έργων έχουν παρουσιαστεί, με τα οποία και διά των οποίων διακωμωδείται, εξυβρίζεται, βλασφημείται και εμπτύεται Εκείνος προς τον οποίο ο κορυφαίος του χορού των αρνητών, ο Ερνέστος Ρενάν, βροντοφωνεί: «Για δεκάδες χιλιάδες χρόνια ο κόσμος θα ανυψώνεται δια σού», είσαι «ο ακρογωνιαίος λίθος της ανθρωπότητας, ώστε το να αποσπάσει κάποιος το όνομά σου από τον κόσμο τούτο θα ήταν ίσο με τον εκ θεμελίων κλονισμό του», «οι αιώνες θα διακηρύσσουν ότι μεταξύ των υιών των ανθρώπων δεν γεννήθηκε κανένας υπέρτερός σου»!

    Γι` αυτό και όποιος επιχειρεί να ρίξει λάσπη στο Πρόσωπό Του είναι σα να ρίχνει λάσπη σε ανεμιστήρα…..

    Το απέδειξε, άλλωστε, η Ιστορία!

    Ο Ιησούς Χριστός, η πίστη μας και η Εκκλησία, δεν κινδυνεύουν από τέτοιου είδους αφελείς επιθέσεις…

    Οι διατυπούμενοι περί του αντιθέτου φόβοι, δείχνουν, τουλάχιστον αστάθεια πίστεως, αν όχι απιστία, πρός Εκείνον που διαβεβαίωσε ότι ούτε ο Άδης δεν θα μπορέσει να νικήσει την Εκκλησία, πόσο μάλλον, μια παράσταση τιτλοφορούμενη Corpus Cristi, η καλλιτεχνική αξία και αισθητική της οποίας μπορούν να κριθούν ή να εκτιμηθούν από τους θεατές της.

    Από την άλλη πλευρά, επικίνδυνος είναι και ο επιχειρούμενος παραλληλισμός των βιαίων αντιδράσεων των πιστών μιας άλλης θρησκείας, όταν θεωρούν ότι προσβάλλεται ο ιδρυτής της, με τις αντιδράσεις, που προκλήθηκαν πρόσφατα εξ αιτίας μιας ανάλογης περίπτωσης για το Χριστό.

    Η προσπάθεια ορισμένων Χριστιανών να τους μιμηθούν αποκαλύπτει πόσο λίγο έχουν εσωτερικεύσει το μήνυμα της ειρήνης και της ελευθερίας του Χριστού, ο Οποίος δέχθηκε εμπτυσμούς και μάστιγας και ταπεινώσεις και εξευτελισμούς σιωπών και συνιστών στον Πέτρο και δι` αυτού σε όλους τους αγανακτισμένους- δίκαια, έστω- πιστούς «βάλε την μάχαιραν εις την θήκην»!

    Η αμφιλεγόμενη παράσταση με τον τίτλο Corpus Cristi, μπορεί να υβρίζει και να βλασφημεί το όνομα του Χριστού, αλλά δεν είναι η πρώτη και σίγουρα δεν θα είναι η τελευταία….

    Το ερώτημα, όμως, και η πρόκληση τίθεται για το πραγματικό Corpus Cristi, το πραγματικό Σώμα του Χριστού, μέλη του οποίου αποτελούμε οι πιστοί:

    Είμαστε άξια και υγιή μέλη Του; ‘Η μήπως δι` ημών βλασφημείται το Όνομα του Κυρίου εν τοις Έθνεσι;

    Το να βλασφημείται από μερικούς, που δεν Τον προσέγγισαν ποτέ, δεν είναι παράξενο, ούτε πρωτοφανές! Αναμενόμενο, θα πρόσθετε κάποιος…

    Το να βλασφημείται, όμως, από όσους συναποτελούν το Σώμα Του, με τις πράξεις και τις παραλείψεις τους, με την υποκρισία και το φαρισαϊσμό τους, αυτό θα έπρεπε να μας απασχολεί, αυτό να μας προβληματίζει, αυτό να μας εξεγείρει!

    Κύριο και ανύστακτο μέλημα κάθε πιστού Χριστιανού, Κληρικού και Λαϊκού, είναι, και πρέπει να είναι, η συνεχής προσπάθεια υπέρβασης των ανθρωπίνων παθών και αδυναμιών, ο διαρκής αγώνας για την εν Χριστώ και κατά Χριστόν βίωση της καθημερινής ζωής, ο αγώνας και η αγωνία για την κατάκτηση της αγάπης, της δικαιοσύνης, της ειρήνης, της ελευθερίας και την επί γης έλευση της Ουράνιας Βασιλείας!

    Η καλύτερη, ίσως, Χριστιανοπρεπέστερη, εκκωφαντικότερη και αποτελεσματικότερη αντίδραση σε κάθε εγχείρημα προσβολής του Κυρίου….

Σχολιάστε:

Πληκτρολογήστε το σχόλιό σας
Please enter your name here