Η χαμένη γοητεία της θηλυκότητας (Γιώργος Βιδάλης)

0
121


Περπατώντας στην Αθήνα και κυκλοφορώντας στο μετρό καθημερινά, ο γράφων παρατηρεί ακούσια κι εκούσια την ενδυματολογική αμφίεση των γυναικών. Κι εκπλήσσεται και θυμώνει μ’ αυτή τη… δικτατορία του παντελονιού.

Μαθήτριες και σπουδάστριες, γυναίκες εργαζόμενες, νέες και ώριμες (αδύνατες, κανονικές, στρουμπουλές) ντυμένες με παντελόνι. Σχεδόν οι οκτώ στις δέκα φορούν παντελόνι!

«Είναι πιο πρακτικό, βολεύει. Κινείσαι πιο άνετα, κάθεσαι όπως θες. Δεν τσαλακώνεται όπως η φούστα. Αποφεύγεις το ξύρισμα των ποδιών. Είναι η… μόδα». Μερικές εξηγήσεις από προσωπικό «γκάλοπ» που κάναμε σε καμιά δεκαριά γυναίκες. Και η θηλυκότητα που πήγε; Εξαντλήθηκε στο «δίδυμο» παντελόνι-μπλουζάκι με ολίγο… αφαλό στις νεαρές υπάρξεις; Τα φορέματα κι οι φούστες, στενές ή αεράτες, που σαγηνευτικά κι αισθησιακά ταιριάζουν στην ενδυματολογική ανάδειξη του σώματος και της προσωπικότητας της γυναίκας, τι έγιναν; Μόνο σε πάρτι, σε γάμο ή κηδεία μπορεί να τα δει κανείς; Εγιναν είδος πολυτελείας; Μόνο σε θέαμα με φλαμένκο ή τάνγκο θα βλέπουμε γυναίκες με τα όλα τους;

 

«Εχει πήξει το μάτι μας στο τζιν» έλεγε συνάδελφος μελαγχολών για το φαινόμενο του …παντελονισμού. Χάθηκε λίγη γάμπα, λίγο ακάλυπτο γυναικείο πόδι; Θυμηθήκαμε την ταινία του Τριφό «Ο άντρας που αγαπούσε τις γυναίκες» με τον ήρωα, αδιόρθωτο λάτρη του ωραίου φύλου, να είναι στο τέλος σοβαρά τραυματισμένος με ορούς σε κρεβάτι νοσοκομείου. Βλέποντας στο βάθος μια νόστιμη νοσοκόμα να φτιάχνει τις ζαρτιέρες στα πόδια της, σκύβει για να δει καλύτερα και πέφτει χάμω και πεθαίνει. Στην εποχή της ομοιομορφίας και της τυποποίησης η φούστα μοιάζει με… αντίσταση. Αντισταθείτε κορίτσια. Εκτός κι αν δεν σας νοιάζει πια το αντρικό βλέμμα, το φλερτ, το ερωτικό παιχνίδισμα, και προτιμάτε τη μοναξιά της ελευθερίας, της βολικότητας και της μόδας. «Μη παρακαλώ σας μη / μη λησμονάτε τη θηλυκότητα». Αφιερωμένο ποιητική… αδεία στη γυναίκα. Στην ύψιστη τέχνη της ζωής.

 

 

 

πηγή: Αντίφωνο, πρωτοδημοσιεύτηκε στην Ελευθεροτυπία, 22/06/2004

 
 

Σχολιάστε:

Πληκτρολογήστε το σχόλιό σας
Please enter your name here