Με χαρά, κόπο και ευθύνη! -> σύνδεσμος υποστήριξης PAYPAL
Για την συνέχιση του αντιφωνικού εγχειρήματος χρειαζόμαστε την υποστήριξή σας!
Συζήτηση του αντιφώνου με τον π. Νικόλαο Λουδοβίκο με αφορμή το τελευταίο βιβλίο του "Ο τεχνοπίθηκος και η αλήθεια".
Το ερώτημα για τον άνθρωπο τίθεται από τα κάτω - H απόλυτη βεβαιότητα για ευφυή ζώα - Το δικαίωμα στην θέση της αλήθειας - Αν ήμουνα Θεός... - Δικαιωματισμός και πόλεμος προ των πυλών - Προοδοκεντρική Ιδεολογία για το νέο κόσμο - Είμαι ήδη αναβαθμισμένος - Oι σαρανταποδαρούσες του Θεού - Εσχατολογία - Tα προβλήματα του κόσμου δεν είναι μεγάλα - Ο Άγιος Παΐσιος για την κρυμμένη αγάπη του θεού - Aν πω του Θεού "πέφτω κανόνισε..." - H μόνη απάντηση στον ολοκληρωτισμό - H αλήθεια έχει χαρακτήρα συμπτώματος - Σχέσεις και σκοπός της ζωής - O Karl Jung και η γνωριμία με τον Θεό -H απώθηση και η αναζήτηση του απολύτου - Γονείς κάντε κάτι για τα παιδιά σας... - Υπαρξιακά αναγκεμένοι και πονεμένοι - Τεχνολογία με την σοφία του Θεού - Εγχειρίδιο χρήσης για κάθε θρησκεία; - O στοχασμός οδηγεί σε ζωντανή σχέση
Ανείπωτα μεστός λόγος! Σε όλα τα ερωτήματα στα οποία εστιάζει.
Επειδή όμως η ευστοχία των γνωμοδοτήσεων του π. Νικολάου, εις όσα αφορούν όλα τα άλλα ζητήματα, μάς ήταν ήδη γνωστή, επισημαίνω την τοποθέτησή του εδώ σε ένα θέμα ας πούμε καινούργιο:
Την θεωρία περί «αποκατάστασης των πάντων».
Την… ιδανική δηλαδή οπτική, προκειμένου οι Χίτλερ και οι Ντεναχιάου όλων των εποχών (μαζί και οι ψηφοφόροι τους) να αναπτερώνονται… πανευτυχείς. Λοιπόν, όχι! Οι θιασώτες της συγκεκριμένης θεωρίας διαπιστώνονται ανυποψίαστοι της έντασης του πόνου που (υπερηφανευόμενος… ενθουσιωδώς κιόλας) μας συστήνεται ικανός να προξενήσει ένας άνθρωπος σε άλλον άνθρωπο.
Είναι μια θεωρία που, προκειμένου να αποκαταστήσει προς στιγμήν τη σχέση ορισμένων με την ιδία συνείδηση (περί αυτού συνήθως πρόκειται) αδιαφορεί για τη σχέση των προσώπων ετούτων με αυτή καθαυτή την αλήθεια του είναι τους.
Συμπληρώνοντας τον κο Καστρινάκη να τονίσουμε επίσης το έτερο -αρκετά παρεμφερές με την αποκατάσταση- καινούργιο σχόλιο του π.Νικολάου περί της αντίληψης της εσχατολογίας από μερίδα συγχρόνων θεολόγων:
Αφορά το “δόγμα” της προοδευτικής αποκάλυψης του Θεού στην ιστορία, το οποίο σε μία ακραία μορφή παρέχει αμνηστία επί των πάντων (θεωριών και πράξεων) μίας και “όλα να ξεκαθαρίσουν στο τέλος” και, πρακτικά, καμία αλήθεια δεν είναι σταθερή.
Όποιος δε αντιπαρατίθεται σε αυτό, σύμφωνα με τον π. Νικόλαο, κινδυνεύει να διαγνωσθεί με… γεροντισμό.
Υπάρχουν νομίζω συγκεκριμένες ικανότατες κατά τα άλλα φωνές με τέτοιες απόψεις.
Εν τέλει, ο σκοπός είναι ακριβώς ίδιος με εκείνο που καταλήγει το σχόλιο του κου Καστρινάκη: αποκατάσταση της σχέσης με την συνείδηση.