Το πνεύμα του τραγουδιού!

3
222

Ο Ισοκράτης επιλέγει

Κυρ Παντελής

(στίχοι-μουσική Πάνος Τζαβέλας)

 

Έντιμε άνθρωπε, κυρ-Παντελή,
έχεις κατάστημα κάπου στη γη.
Πουλάς εμπόρευμα, βγάζεις λεφτά
πολλά λεφτά, πολλά λεφτά.

Τις Κυριακές πρωί στην εκκλησιά
σταυροκοπιέσαι στην Παναγιά.

Έντιμε άνθρωπε, κυρ-Παντελή,
έχεις και σύζυγο, κόρη, παιδί,
μοντέρνα έπιπλα, πλάσμα TV,
τρως τροφή πνευματική.

Μακριά από κόμματα μην βρεις μπελά,
“Πατρίς, θρησκεία και φαμελιά”.

Έντιμε άνθρωπε, κυρ-Παντελή,
τι κι αν πεθαίνουνε πάνω στη γη
χιλιάδες άνθρωποι χωρίς ψωμί,
μαύροι, λευκοί ή κίτρινοι;

Ο γιος σου μοναχά να ’ναι καλά
ν’ αφήσεις τ’ όνομα και τον παρά.

Έντιμε άνθρωπε, κυρ-Παντελή,
σκεύρωσες, σάπισες στο μαγαζί.
Τη νιότη ξόδεψες και την ορμή
για τη δραχμή, για το πετσί.

Δίπλα σου τ’ όνειρο, η ζωή και το φως
μα εσύ στο κουφάρι σου κλεισμένος εντός.

Ξέρεις πως δώσανε, κυρ-Παντελή,
άλλοι τα νιάτα τους και τη ζωή
να γίνει τ’ όνειρο φέτα ψωμί
να φας κι εσύ, κυρ-Παντελή;

Κι εσύ τι έδωσες, κυρ-Παντελή;
Πες μας τι έκανες σ’ αυτή τη γη.
Πες μας τι άφησες κληρονομιά
που να εμπνέει τη νέα γενιά.

Έντιμε άνθρωπε, κυρ-Παντελή,
έντρομε, άβουλε, συ φασουλή,
βρώμισες τ’ όνειρο και την ψυχή,
άδειο πετσί χωρίς πνοή.

Έντιμοι άνθρωποι, νέα γενιά,
θάψτε τους έντιμους μες στα σκατά
κι αυτούς που φτιάξανε τον Παντελή
σκουλήκι άχρηστο σ’ αυτή τη γη

 

Ο Ισοκράτης είναι εντυπωσιασμένος από τη διασκευή των Magic de spell αυτού του παλιού τραγουδιού του Πάνου Τζαβέλα,του “Κυρ Παντελή”.

Παραθέτει λοιπόν παρακάτω βίντεο 

Το αφιερώνει σε όλους εκείνους που νομίζουν ότι τα πνεύματα πεθαίνουν.

Αν ένα τραγούδι μπορεί να αναγεννηθεί έτσι μέσα από τους ρυθμούς των νέων παιδιών πόσω μάλλον ο Ελληνισμός που κάποιοι προφέσορες ισχυριζονται ότι πέθανε τη δεκαετία του ’30.

Έτι δε,ο Ισοκράτης το αφιερώνει στους λάτρεις του καπιταλισμού,ανωνύμους,

επωνύμους,ετερωνύμους,ομωνύμους,πολυωνύμους κλπ.

3 Σχόλια

  1. ειναι σκουληκι ο ανθρωπος που εργαζεται και πληρωνει φορους για να γινουν σχολεια,δρομοι νοσοκομεια κ.α.κοινοφελη,η αυτος που καταχραται αυτα τα δημοσια εσοδα για το ιδιοτελες του οφελος?
    ειναι σκουληκι ο ανθρωπος που με την εργασια του ζει τον εαυτο του και την οικογενεια του-και βοηθα συγγενεις,φιλους ,συμπολιτες του πιθανον-η αυτος που περιφερει την τεμπελια του, συνεχως ζητωντας, και θυμωνει οταν οι εργαζομενοι δεν το θεωρουν αυτονοητο να του δωσουν?
    η ζηλεια ξεπερνιεται πιθανον με ψυχοθεραπεια, και οχι με αταλαντη ποιηση.

  2. [quote]-και βοηθα συγγενεις,φιλους ,συμπολιτες του πιθανον-[/quote]

    Το ποίημα δεν λέει τίποτα για φιλανθρωπία.
    Υπάρχει κόσμος, ιδιαίτερα στην Αθήνα, που να κάνει φιλανθρωπίες;
    Εκεί οι ζητιάνοι είναι αόρατοι, σε τέτοιο βαθμό που στην τελευταία φορά που πήγα στην αθήνα αμφέβαλα αν είναι αληθινοί άνθρωποι ή παραισθήσεις. Οι ζητιάνοι υποφέρουν περισσότερο από την μοναξιά και την αδιαφορία παρά από την πείνα.

    Ακόμα με τους συγγενής και φίλους ασχολούνται οι ελεύθεροι. Οι οικογενειάρχες ασχολούνται μόνο με τις ανάγκες των παιδιών τους και μερικές φορές με τους γονείς τους.

    Τα μάτια των περαστικών ή των επιβατών στο μετρό, δεν γυρνάνε ούτε στο ελάχιστο να τους κοιτάξουν.

    Μπορείς να ακούσεις και το podcast του Στιβ του μάστορα για τους άστεγους στις ΗΠΑ. Έτσι κι αλλιώς η Ελλάδα έφτασε τις ΗΠΑ στο θέμα ζητιανιάς-άστεγοι.
    [img]http://thelivingend.files.wordpress.com/2009/01/homeless-christ.jpg?w=200&h=382[/img]
    [url]http://ancientfaith.com/podcasts/stevethebuilder/homeless_hungry_god_bless[/url]

  3. Συγκεντρωθείτε λίγο περισσότερο, αγαπητοί, οι στίχοι μιλούν για τον άνθρωπο -για τον ανθρωπάκο μάλλον- που συνήθισε σε μία κατάσταση και δεν έχει τη δύναμη (άραγε γιατί;) να φέρει την αλλαγή διά του εαυτού του στους πλησίον και στον κόσμο.
    Τού ‘γινε συνήθεια η οικογενειακή του κατάσταση, η επαγγελματική, η κοινωνική, η εθνική, ακόμα και η θρησκευτική.
    Άβουλο ον ο κυρ-Παντελής λοιπόν, ανάμεσα σε άβουλα όντα “έντιμα” και αγαθά παρόλα αυτά, που συνεχίζουν να συγχέουν την αγαθότητα με την αβουλία και την ανοχή έως ότου η τελευταία να γίνει ενοχή…

    Υγ. Χρόνια πολλά για σήμερα που είναι του Σταυρού.

Σχολιάστε:

Πληκτρολογήστε το σχόλιό σας
Please enter your name here