«Ξεχωρίζει η ήρα, από το σιτάρι…»

3
2154

Και να που ολόκληρη η κραταιά Ευρώπη, βρέθηκε να γονατίζει ταπεινωμένη μπροστά στην αόρατη απειλή του κορωνοϊού.

Είναι πραγματικά τρομερό να παρακολουθείς τις οικονομίες ολόκληρων ισχυρών κρατών, να κλονίζονται συθέμελα, από κάτι τόσο μικρό.

Αν ισχυριζόταν κανείς πως το 2020 ξεκίνησε με καλούς οιωνούς, μάλλον δεν θα είχε και πολύ καλή αντίληψη για την πραγματικότητα.

Στην Ελλάδα, είχαμε την ατυχία να αντιμετωπίζουμε ταυτόχρονα την εξάπλωση του κορωνοϊού και τον υβριδικό πόλεμο του Έβρου. Παρόλα αυτά, τέτοιου είδους σημαντικά αρνητικά γεγονότα  έχουν πάντα και κάποιες θετικές πλευρές.

Διότι, είναι τέτοιου είδους και μεγέθους γεγονότα που δημιουργούν απότομα, αλυσιδωτές εκρήξεις και αντιδράσεις στην Ελληνική κοινωνία. Αντιδράσεις που συμβαίνουν σε μαζικό βαθμό και σφυγμομετρούν το που βρισκόμαστε.

Αναδεικνύουν σε ελάχιστο χρόνο, το πού υστερούμε και πού υπερτερούμε. Προς τα πού οδεύουμε. Κοινωνικές παρατηρήσεις και συμπεράσματα, που υπό κανονικές συνθήκες θα απαιτούσαν μήνες και χρόνια, επιτυγχάνονται μέσα σε λίγες μέρες.

Τέτοια γεγονότα, τοποθετούν αποτόμως την κοινωνία μας, σε «ζυγαριά».

Σε λίγες μονάχα μέρες πέφτουν μάσκες, μαθαίνονται προθέσεις, κοινωνικά απωθημένα, αναδύονται ρατσιστικές συμπεριφορές, υποτιθέμενοι ανθρωπιστές μετατρέπονται σε δικτατορίσκους.

Άλλο ένα τέτοιο μεγάλο θέμα που χώρισε την κοινή γνώμη στα δύο, ήταν και το Μακεδονικό. Οι δίκαιοι αγώνες που έγιναν τότε, χαρακτηρίστηκαν από πολλούς με μια ρητορική μίσους, απαξίωσης, φτηνών κατηγοριών. Ο απλός και ανιδιοτελής πολίτης που διαμαρτυρήθηκε στα συλλαλητήρια τότε, αγωνιώντας για την αλλοίωση της εθνικής του ιστορίας και ταυτότητας, κατηγορήθηκε ως  φασίστας, ακροδεξιός, ρατσιστής κλπ.

Ήρθαν τα γυρίσματα του καιρού. Προέκυψε το θέμα του Έβρου και όλοι αυτοί που χρησιμοποιούσαν αυτήν τη ρητορική, βρέθηκαν να «κάνουν παρέα» με την αστεία και χυδαία ρητορική Ερντογάν. Παρακολουθούν με αμηχανία τον Τούρκο πρόεδρο να μεταχειρίζεται τα ίδια ακριβώς επιχειρήματα με αυτούς.

«Αυτά που κάνουν οι Έλληνες, δεν έχουν διαφορά από αυτά που έκαναν οι ναζί», δήλωσε πρόσφατα.

Αλλά και το περί Θείας Κοινωνίας θέμα, που προέκυψε τις τελευταίες ημέρες, είναι και αυτό ένα ζήτημα της κοινής γνώμης, που μπόρεσε να φωτίσει αποτελεσματικά, πολλές πτυχές της πνευματικής νοσηρότητας που υπάρχει ανάμεσά μας.

Ήταν μια χρυσή ευκαιρία για να δούμε σε μικρό χρονικό διάστημα θέσεις κομμάτων, θέσεις πολιτικών, δημοσιογράφων, μέσων ενημέρωσης, επιστημόνων, ιερέων και αρχιερέων, θέσεις δημοφιλών προσωπικοτήτων.

Η όποια απειλή φέρνει η εξάπλωση του κορωνοϊού, είναι σίγουρο πως αργά ή γρήγορα θα αντιμετωπιστεί και θα παρέλθει. Με υπομονή και υπεύθυνη στάση από όλους μας ανεξαιρέτως. Χωρίς υπερβολές και αχρείαστες κινήσεις πανικού.

Όμως το μίσος, η χολή και οι εμμονές που βγήκαν προς την επιφάνεια, ελάχιστη σχέση έχουν με τον κορωνοϊό και τον κίνδυνο εξάπλωσής του. Αυτό το μίσος, είναι ένα πολύ χειρότερο και πιο επικίνδυνο είδος «ιού», το οποίο έχει φωλιάσει βαθιά στην ελληνική κοινωνία και δεν δείχνει να έχει θεραπεία.

«Ο κορωνοϊός προήλθε από τους πλούσιους και τους χριστιανούς», δήλωσε ο κύριος Πολάκης, σε νέο επεισόδιο ρατσιστικού παραληρήματος.

Ας τον ενημερώσει κάποιος από πού ξεκίνησε ο ιός και τι είδους πολίτευμα υπάρχει εκεί.

Φανταστείτε κάποιον πολιτικό σε κάποια άλλη χώρα να έκανε δημόσια τοποθέτηση και να δήλωνε πως ο ιός προήλθε από τους Ισλαμιστές. Ή ότι προήλθε από τους Εβραίους.

Τι θύελλα αντιδράσεων θα ξεσηκωνόταν;

Τέτοια πολιτικά φαινόμενα, αποδεικνύουν περίτρανα πως ακόμα απέχουμε πολύ απ’ το να θεωρούμαστε ένα σοβαρό κράτος.

Όμως και για τους χριστιανούς, αυτή η τεχνητή επίθεση που δέχονται, είναι μια καλή ευκαιρία για περισυλλογή και προβληματισμό επάνω στο ιερό θέμα της Θείας Μετάληψης. Ένα «ταρακούνημα» που θα πρέπει να μας κάνει να επαναπροσδιορίσουμε τη σχέση μας με την εκκλησιαστική ζωή. Να αναρωτηθούμε κατά πόσο είμαστε άξιοι για όσα δώρα λαμβάνουμε.

Να συνειδητοποιήσουμε πως τίποτα δεν είναι δεδομένο. Ούτε ο πιστός ιερέας, ούτε η ανοιχτή εκκλησία, ούτε η πρόσβαση στη Θεία Κοινωνία. Όλα αυτά, είναι αγαθά που θα πρέπει να διεκδικούμε καθημερινά, ο καθένας με τον τρόπο του και από το «πόστο» του.

Με κάτι τέτοια γεγονότα, «ξεχωρίζει η ήρα από το στάρι, κοσκινίζεται ο κόσμος», έλεγε πολύ σοφά ο Άγιος Παΐσιος…

 

Η ζωγραφική δημιουργία που πλαισιώνει τη σελίδα είναι έργο του Χρήστου Μποκόρου.

3 Σχόλια

  1. Ήταν ‘αστοχη η δήλωση του Πολάκη γιατί έδινε συνέχεια σε εκέινες τις ρατσιστικές αθλιότητες ότι ο ιός θα προέλθει από τους πρόσφυγες και μετανάστες της Λέσβου.

  2. Χαίρετε, ευχαριστούμε για το άρθρο.
    Στο θέμα της θείας κοινωνίας είναι, νομίζω, εξαιρετικά δύσκολο.
    Ένας καθόλα εν τάξει πολίτης, μπορεί να περιμένει υπομονετικά στην ουρά, να αγοράζει μόνον όσα όντως χρειάζονται και να μην «σηκώνει» το ράφι με τα αντισηπτικά, να κρατά τον εαυτό του και τα παιδιά του ερμητικά κλεισμένα στο σπίτι, να «απολυμαίνεται» πλήρως 20 φορές την ημέρα να προσέχει μέχρι παρεξηγήσεως τις κοινωνικές του σχέσεις, να φυλάει τους γέροντες γονείς του κλπ.
    Ο ίδιος ακριβώς πολίτης-πιστός μετέχει του κοινού ποτηρίου λαμβάνοντας σώμα και αίμα Χριστού γευόμενος ζωής αθανάτου χωρίς ποτέ έως τώρα στην ζωή του να έχει διανοηθεί πως κάτι τέτοιο κάποτε θα ονομαζόταν… ασυνείδητη πράξη!
    Αυτό, για κάποιους είναι καθαρόαιμος παραλογισμός.
    Αυτοί οι κάποιοι, που δεν είναι απαραίτητα όπως απεδείχθη, άνθρωποι εκτός εκκλησίας, όπως και να έχει έχουν ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΛΕΥΡΑ ΤΟΥΣ ένα δίκιο. Οι δε εξηγήσεις περί παράδοσης κλπ, ομολογουμένως δεν είναι και τόσο επαρκείς για διαφόρους λόγους που δεν είναι της παρούσης (αποτελούν βέβαια σίγουρα “σημεία”)
    Ταιριάζει μόνο η φράση από την υμνολογία των Χριστουγέννων «όπου θεός βούλεται νικάται φύσεως τάξις».
    Μία φράση, στην οποία όντως διαχωρίζεται η ήρα από το σιτάρι και, κατά την γνώμη μου, καταρρίπτει την απολυτότητα του «δόγματος» των βιοηθικών περί της μή σύγκρουσης επιστήμης και θρησκείας.
    Εξ άλλου για πρώτη φορά στην νεωτερική εποχή ο πιστός δεν κατηγορείται απλώς πως κάνει «κακό του κεφαλιού του» αλλά κατηγορείται ως κοινωνικά ασυνείδητος σε μία συγκυρία όπου κάτι τέτοιο ισοδυναμεί ένα είδους δολοφόνου.
    Θα ήθελα να ακούσω κάποιες γνώμες αναγνωστών. Ευχαριστώ.

  3. Η εποχή που ζούμε είναι εσχατολογική, και όσο περνάει ο καιρός γίνεται σε ακόμα μεγαλύτερο βαθμό. Δίνουμε εξετάσεις στο θέμα του κορονοιού αλλά φοβάμαι ότι αποτυχαμε. Τα σκάνδαλα που θα έρθουν θα είναι μεγαλύτερα. Γίναμε χλιαροί χριστιανοί γιατί έχουμε χάσει το μαρτυρικό φρόνημα.

Σχολιάστε:

Πληκτρολογήστε το σχόλιό σας
Please enter your name here