Βλάσης Aγτζίδης*
Οι ραγδαίες κοινωνικές εξελίξεις έφεραν ξαφνικά την ελλαδική κοινωνία μπροστά σε πρωτοφανείς αλλαγές και προκάλεσαν μια ιδιαίτερη αμηχανία που από πολλούς ερμηνεύτηκε ως δυσανεξία. Αυτό κυρίως φαίνεται στην περίπτωση των πολυάριθμων μουσουλμάνων που ξαφνικά τα τελευταία χρόνια «γέμισαν» το αθηναϊκό τοπίο. H Ελλάδα έχει ήδη μετατραπεί σε αποθήκη «λαθραίων» ανθρώπων και ψυχών με την υπογραφή της Συνθήκη του Δουβλίνου ΙΙ (2003) και τη σχετική αδιαφορία των Δυτικών μας συμμάχων. H Eλλάδα είναι πλέον και με την υπογραφή της, το buffer state της Ευρωπαϊκής Ενωσης.
Η ελλαδική κοινωνία, που για γενιές συγκροτήθηκε μονοεθνικά, κλήθηκε ερήμην της να συμφιλιωθεί με τις νέες συνθήκες. Φαίνεται ότι δεν δέχεται εύκολα την αλλαγή, όπου τώρα πια σ’ αυτήν συμπεριλαμβάνονται γυναίκες με μαντίλες, αν όχι και αρσενικοί σύζυγοι συνοδευόμενοι από, περισσότερες της μιας, συζύγους.
Το φαινόμενο είναι πολυσύνθετο και δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί με αφορισμούς. Είναι ένα ζήτημα που έχει δύο πλευρές. Η πρώτη συνδέεται με την ύπαρξη μιας παλαιάς και αναγνωρισμένης μουσουλμανικής μειονότητας που απαρτίζεται από Τούρκους, Πομάκους και Ρομά. Η θρησκευτική αυτή μειονότητα καλύπτεται από τη Συνθήκη της Λωζάννης και χαίρει απόλυτου θρησκευτικού σεβασμού. Η δεύτερη σχετίζεται με την πρόσφατη μουσουλμανική μετανάστευση από χώρες του λεγόμενου τρίτου κόσμου (αραβικές, Ιράν, Πακιστάν, Αφγανιστάν, Μπανγκλαντές). Αυτό είναι ένα φαινόμενο σε εξέλιξη που ακόμα βρίσκεται στην αρχή του.
Τα ζητήματα που προκύπτουν εντάσσονται με δύο διαφορετικούς άξονες: α) Την ιδεολογική αντίληψη των Ελλήνων για το ισλάμ και β) την κοινωνική αλλαγή που προκαλείται με την έλευση των μουσουλμανικών πληθυσμών.
Η Ελλάδα έγινε έθνος-κράτος με μια εξέγερση των απόκληρων χριστιανών, καθοδηγούμενων από Διαφωτιστές, ενάντια σε μια ισλαμική απολυταρχική αυτοκρατορία, η οποία αποδέχονταν τους Λαούς της Βίβλου (χριστιανούς και Εβραίους) μόνο για λόγους φορολογικής απομύζησης και δεν τους αναγνώριζε το δικαίωμα του πολίτη.
Ιστορικά, το Ισλάμ επεκτάθηκε στον ελληνο-ορθόδοξο κόσμο μέσω της κυρίαρχης τουρκικής εκδοχής, στερώντας του χώρο και εξισλαμίζοντας πληθυσμούς. Δηλαδή, η σχέση των σύγχρονων Ελλήνων -οι οποίοι αποτελούν μετεξέλιξη των παλιών Ρωμιών στην εποχή της νεωτερικότητας- με το Ισλάμ εμπεριέχει το τραύμα.
Οι πρόσφατες γενοκτονίες (1914-1923) που διεπράχθησαν από τον τουρκικό εθνικισμό κατά των χριστιανικών κοινοτήτων της νεοτουρκικής Οθωμανικής Αυτοκρατορίας (Αρμενίων, Ασσυρίων και Ελλήνων της Ανατολής), έγιναν στο όνομα του Ισλάμ. Ακόμα και ο αντικληρικαλιστής Μουσταφά Κεμάλ, θα κηρύξει την περίοδο 1919-1922 Τζιχάντ (ιερό μουσουλμανικό πόλεμο) «κατά των απίστων» για να αντιμετωπίσει τον ελληνικό στρατό που είχε αποβιβαστεί στη Σμύρνη, τους Πόντιους αντάρτες στον Βορρά και τους Αρμενίους στο μέτωπο του Καυκάσου. Και να επιλύσει οριστικά το εθνικό ζήτημα της Αυτοκρατορίας με την «Τελική Λύση» της εξόντωσης των χριστιανικών πληθυσμών.
Επίσης, και το πογκρόμ του ’55 στην Πόλη έγινε με θρησκευτικούς όρους, όπου οι πιστοί λούμπεν μουσουλμάνοι προκάλεσαν τη Νύχτα των Κρυστάλλων εις βάρος της ελληνικής, αρμενικής και εβραϊκής μειονότητας.
Οι κοινωνικές συνθήκες είναι αυτές που δημιουργούν το πρόσφορο έδαφος για να ανθήσουν ιδεολογίες αποκλεισμού και ειδικά στα φτωχότερα στρώματα.
Η έλευση, με τον χαοτικό τρόπο που γνωρίζουμε, ενός ακμαίου νεαρού πληθυσμού -σε μεγάλο βαθμό μουσουλμανικού- σαφώς περιθωριοποιεί τα φτωχά ελληνικά στρώματα, τα οποία στην περίοδο κρίσης που διανύουμε εξαθλιώνονται με ταχύτατους ρυθμούς. Οι νέοι μετανάστες είναι διατεθειμένοι να ξεπουλήσουν την εργατική τους δύναμη πολύ φθηνότερα και χωρίς πολλές απαιτήσεις. Κάτι που η εργατική παράδοση των δυτικών χωρών δεν το επιτρέπει. Αρα, αντικειμενικά λειτουργούν ως ανταγωνιστές στο πεδίο της εργασίας. Σε εποχές που οι εργασιακές ευκαιρίες μειώνονται, αυτό δημιουργεί περισσότερες τριβές και εντάσεις. Το τελευταίο δεδομένο είναι και το πλέον επικίνδυνο, που ευνοεί τη διάδοση των ακροδεξιών απόψεων σε εργατικά στρώματα και δεν αντιμετωπίζεται βέβαια με τις ηθικιστικές κραυγές της Αριστεράς μας.
Νομίζω ότι βαθμιαία και ειδικά όταν καταλαγιάσει η μεγάλη αναταραχή που ζούμε και αποκτήσει ο χώρος μια καινούργια κοινωνική ισορροπία, θα αποκτήσει ο παραδοσιακός κάτοικος της Ελλάδας εκείνη την απαραίτητη εμπειρία που θα τον κάνει περισσότερο ανεκτικό. Ομως μπορεί η οικονομική κατάρρευση να τον οδηγήσει σε ακόμα μεγαλύτερη απελπισία και στροφή προς την ασφάλεια του συνηθισμένου…
*Ο κ. Βλάσης Αγτζίδης είναι ιστορικός.
πηγή: http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_columns_3_06/01/2011_427703
ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ Η ΑΝΑΛΥΣΗ ΑΛΛΑ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟΣΟ ΑΠΛΑ.
ΚΑΠΟΙΟΣ ΜΟΥ ΕΙΠΕ ΟΤΙ ΣΤΟΝ ΚΑΘΕ ΜΕΤΑΝΑΣΤΗ-ΛΑΘΡΩΜΕΤΑΝΑΣΤΗ ΠΟΥ ΔΙΝΟΥΜΕ ΑΣΥΛΟ, Η ΕΛΛΑΔΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΕΙΤΑΙ. ΕΝΤΑΞΕΙ ΔΕΧΟΜΑΙ ΤΟ ΟΤΙ ΑΥΤΟ ΙΣΩΣ ΒΟΗΘΑΕΙ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΡΙΣΗ ΠΟΥ ΠΕΡΝΑΜΕ ΚΑΙ ΔΕΝ ΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΑΜΕ ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΝΕΟΙ ΚΑΙ ΟΥΤΕ ΦΑΓΑΜΕ ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΥΠΗΡΧΑΝ, ΟΠΩΣ ΕΙΠΕ Ο ΚΥΡΙΟΣ ΠΑΓΚΑΛΟΣ ΧΩΡΙΣ ΙΧΝΟΣ ΝΤΡΟΠΗΣ.
ΑΛΛΑ ΟΣΑ ΛΕΦΤΑ ΚΑΙ ΝΑ ΜΑΣ ΔΩΣΟΥΝ ΠΟΣΟ ΑΚΡΙΒΩΣ ΚΩΣΤΟΛΟΓΟΥΝ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΜΑΣ ΩΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΟΛΙΤΕΣ ΑΠΟ ΤΑ ΓΕΝΝΟΦΑΣΙΑ ΜΑΣ; ΠΟΣΟ ΚΩΣΤΟΛΟΓΟΥΝ ΤΟ ΝΑ ΦΟΒΟΜΑΣΤΕ ΠΛΕΟΝ ΝΑ ΠΕΡΠΑΤΗΣΟΥΜΕ ΜΟΝΟΙ ΜΑΣ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ ΜΟΛΙΣ ΑΡΧΙΣΕΙ ΝΑ ΠΕΦΤΕΙ Ο ΗΛΙΟΣ? ΠΟΣΟ ΚΑΝΕΙ Η ΑΘΗΝΑ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΑ Η ΟΜΟΝΟΙΑ ΚΑΙ ΟΙ ΓΥΡΩ ΔΡΟΜΟΙ ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΕΧΟΥΝ ΚΑΤΑΛΛΕΙΦΘΕΙ ΑΠΟ ΑΛΛΟΔΑΠΟΥΣ ΚΑΙ ΠΟΥ ΔΕΝ ΑΚΟΥΜΕ ΤΗ ΓΛΩΣΣΑ ΜΑΣ?
ΓΙΑΤΙ Η ΙΤΑΛΙΑ ΚΑΙ Η ΓΕΡΜΑΝΙΑ ΕΙΧΑΝ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΜΗΝ ΤΟΥΣ ΔΕΧΤΟΥΝ ΚΙ ΕΜΕΙΣ ΟΧΙ? ΔΗΛΑΔΗ ΠΑΝΤΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΚΥΒΟΥΜΕ ΤΟ ΚΕΦΑΛΙ ΜΗΝ ΤΥΧΩΝ ΚΑΙ ΦΑΝΟΥΜΕ ΚΑΚΟΙ? ΣΕ ΠΟΙΟΥΣ? Σ’ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΔΕ ΜΑΣ ΥΠΟΛΟΓΙΖΟΥΝ? ΠΟΥ ΔΕ ΜΑΣ ΘΕΩΡΟΥΝ ΕΥΡΩΠΑΙΟΥΣ? ΠΟΥ ΜΑΣ ΧΡΩΣΤΑΝΕ ΟΛΟΙ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΑΝΤ’ΑΥΤΟΥ ΜΑΣ ΥΠΟΒΙΒΑΖΟΥΝ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΟΠΟΤΕ ΤΟΥΣ ΣΥΜΦΕΡΕΙ ΜΑΣ ΛΕΝΕ ΕΥΡΩΠΑΙΟΥΣ? ΚΙ ΕΠΕΙΔΗ Η ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΠΟΤΕ ΚΑΛΗ ΚΑΙ ΥΠΕΡ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΜΑΣ ΚΑΙ ΑΠΟ ΟΤΙ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΔΕΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΟΥΜΕ ΤΑ ΛΕΦΤΑ ΠΟΥ ΜΑΣ ΧΡΩΣΤΑΝΕ (ΠΑΡΑ ΜΑΣ ΛΕΝΕ ΟΤΙ ΧΡΩΣΤΑΜΕ ΚΙΟΛΑΣ), ΑΣ ΤΑ ΔΩΣΟΥΝ ΟΛΟΙ ΟΣΟΙ ΤΑ ΚΛΕΨΑΝΕ ΟΛΟΙ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΜΠΗΚΑΝ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΜΕ ΑΔΕΙΑ ΧΕΡΙΑ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΔΕΝ ΞΕΡΟΥΝ ΤΙ ΕΧΟΥΝ ΑΠΟ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΦΑΓΑΝΕ.
ΕΙΛΙΚΡΙΝΑ ΟΛΑ ΚΙΝΟΥΝΤΑΙ ΓΥΡΩ ΑΠΟ ΤΟ ΧΡΗΜΑ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΨΥΧΡΟ. ΚΙ ΕΤΣΙ ΕΧΟΥΝ ΓΙΝΕΙ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΠΙΑ ΓΥΡΩ ΜΑΣ. ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΡΧΕΣ, ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΞΙΕΣ, ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ, ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΕΒΑΣΜΟΣ, ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΝΘΡΩΠΙΑ. ΚΙ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΓΙΑ ΤΗ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΠΡΟΚΑΛΛΕΣΕΙ ΕΝΑ ΣΥΝΟΘΥΛΕΥΜΑ ΛΑΩΝ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΙΩΝ ΣΤΗ ΧΩΡΑ ΜΑΣ.
ΑΛΗΘΕΙΑ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΚΑΙ ΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΤΙΣ ΞΕΡΟΥΝ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΛΕΞΕΙΣ Η ΜΟΝΟ ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΞΕΡΟΥΝ?
ΠΩΣ ΤΗΝ ΚΑΝΑΤΕ ΧΑΒΟΥΖΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΜΑΣ? ΠΩΣ ΔΕΧΕΣΤΕ Η ΧΩΡΑ ΜΑΣ ΝΑ ΕΧΕΙ ΓΙΝΕΙ ΠΑΓΚΟΣΜΙΩΣ ΣΚΟΥΠΙΔΟΤΕΝΕΚΕΣ?
ΑΛΛΑ ΤΙ ΛΕΩ ΕΔΩ Ο ΠΡΟΘΥΠΟΥΡΓΟΣ ΚΑΝΕΙ ΟΤΙ ΤΟΥ ΠΟΥΝ ΟΙ ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΙ. ΑΛΛΑ ΝΑ ΤΟΥΣ ΠΕΙ ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΑΤΑ ΟΤΙ Η ΕΛΛΑΔΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΜΕΡΙΚΗ ΣΕ ΕΚΤΑΣΗ.
ΕΤΣΙ ΟΠΩΣ ΤΑ ΕΚΑΝΑΝ ΦΕΥΓΟΥΝ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΤΟΠΟ ΤΟΥΣ ΝΑ ΒΡΟΥΝ ΑΛΛΟΥ ΔΟΥΛΕΙΕΣ ΚΑΙ ΜΠΑΣΤΑΚΩΝΟΝΤΑΙ ΟΙ ΑΛΛΟΔΑΠΟΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ.
ΕΛΕΟΣ ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ ΔΕΝ ΑΝΤΕΧΟΥΜΕ ΑΛΛΟ!!!
ΕΙΜΑΙ 32 ΧΡΟΝΩΝ, ΕΧΩ ΑΝΑΠΗΡΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΚΑΝΕΝΑΣ ΤΟΥΣ ΔΕ ΒΟΗΘΑΕΙ ΑΛΛΑ ΜΕ ΑΝΑΓΚΑΖΟΥΝ ΝΑ ΠΑΡΑΚΑΛΑΩ ΓΙΑ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥΜΑΙ ΚΑΙ ΝΑ ΖΩ ΣΤΗ ΧΩΡΑ ΜΟΥ ΣΑΝ ΞΕΝΗ ΚΑΙ ΓΕΜΑΤΗ ΑΝΑΣΦΑΛΕΙΑ. ΔΕΝ ΗΜΟΥΝ ΡΑΤΣΙΣΤΡΙΑ ΑΛΛΑ ΜΕ ΚΑΝΑΤΕ! ΟΠΩΣ ΕΠΙΣΗΣ ΜΕ ΚΑΝΑΤΕ ΝΑ ΝΤΡΕΠΟΜΑΙ ΝΑ ΠΩ ΟΤΙ ΕΙΜΑΙ ΕΛΛΗΝΙΔΑ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΚΟ.
ΝΤΡΟΠΗ ΣΑΣ ΠΟΥ ΛΕΓΕΣΤΕ ΕΛΛΗΝΕΣ!!!
Ἀγαπητέ κ. Ἀγτζίδη,
Στό παραπάνω ἄρθρο σας, κάπου στήν ἀρχή λέτε: «Η Ελλάδα έγινε έθνος-κράτος με μια εξέγερση των απόκληρων χριστιανών, καθοδηγούμενων από Διαφωτιστές…».
Πῶς, ἐσεῖς, πού ὀφείλετε νά προβάλλετε τήν ἱστορική ἀλήθεια, ἀναφέρετε ἕνα τέτοιο ψέμμα; Οἱ ἀγωνιστές τοῦ 21 ἐκαθοδηγοῦντο ἀπό Διαφωτιστές; Ὁ Κοραής, ναί, ἐκαθοδηγεῖτο, ἀλλά ὁ Ρήγας καί ὁ Ὑψηλάντης ἐκαθοδηγοῦντο ἀπό διαφωτιστές; Ἀπό ποιούς ἐκαθοδηγοῦντο, ὄχι ὁ Κωλέτης καό ὁ Μαυροκορδάτος, ἀλλά οἱ ἀγωνιστές; Καί αὐτοί ἀπό τούς Διαφωτιστές; Τό ὅτι μπῆκαν οἱ Διαφωτιστές στό παιχνίδι πρό καί μετά τήν ἔναρξι τῆς Ἐπαναστάσεως, σημαίνει ὅτι εἶχαν τόν πρῶτο λογο; Βέβαια, στό τέλος, οἱ ὁπαδοί τῶν Διαφωτιστῶν ἐπεβλήθησαν τῶν ἀγωνιστῶν καί ἐδημιούργησαν τό ψευτορωμέϊκο, πού ὑπάρχει καί ἀνθεῖ μέχρι σήμερα. Ἀλλά, αὐτό εἶναι ἕτερον ἑκάτερον. Τέτοιες θέσεις, ὅπως καταλαβαίνετε, μειώνουν τήν ἀξιοπιστία σας.
Στό τέλος τοῦ ἄρθρου λέτε: «Νομίζω ότι βαθμιαία και ειδικά όταν καταλαγιάσει η μεγάλη αναταραχή που ζούμε και αποκτήσει ο χώρος μια καινούργια κοινωνική ισορροπία, θα αποκτήσει ο παραδοσιακός κάτοικος της Ελλάδας εκείνη την απαραίτητη εμπειρία που θα τον κάνει περισσότερο ανεκτικό».
Σοβαρολογεῖτε; Εἶναι ποτέ δυνατόν, ὁ παραδοσιακός Ἕλληνας νά γίνη ”περισσότερο ἀνεκτικός” ἀπέναντι τοῦ Ἰσλάμ; Ἄν ἡ Εὐρώπη ἔχη φθάσει στά ὅριά της, πῶς, ἐμεῖς, πού γνωρίζομε ἐκ πείρας τό ἀληθινό πρόσωπο τοῦ Ἰσλάμ, πού ἔχομε ὑποστῆ τά δεινά τοῦ Ἰσλάμ κατά τήν Τουρκοκρατεία, τό 1915-1922, καί τό 1965, τώρα πού καί ἡ Συρία ὑφίσταται τήν ἴδια μεταχείρησι, πῶς θά γίνομε ”περισσότερο ἀνεκτικοί”; Τό Νέο Μαρτυρολόγιο, καί ὄχι μόνο, μαρτυρεῖ ποιά εἶναι ἡ φύσις τοῦ Ἰσλάμ, καί μάλιστα σέ περίοδο εἰρήνης. Ἀλλά, καί ἡ σημερινή πραγματικότητα βοᾶ γιά τήν φύσι τοῦ Ἰσλάμ. Ποτέ τό Ἰσλάμ δέν θά εἶναι ἀνεκτικό ἀπέναντι στήν Ἑλληνική Ὀρθόδοξη κοινωνία. Διότι, αὐτή εἶναι ἡ φύσις του. Δέν εἶναι εἰρηνικό. Ἡ ἱστορία τό μαρτυρεῖ. Καί, ὅποιος ξεχνάει τήν ἱστορία του, θά τήν ξαναζήση.
Μα γιατί είστε όσο επιφανειακοί; Πολύ καλά τίθενται τα ζητήματα στο άρθρο, το οποίο είναι ισορροπημένο. Μπράβο στον συγγραφέα
Έι Δαμασκηνέ Μοναχέ, που είναι η μεγαλοθυμία, η καλή διάθεση, η αίσθηση του μέτρου και η ανοχή; Η αγάπη προς τον πλησίον; Η διάθεση για θυσία προς τον συνάνθρωπο; (για όλους και όχι μόνο για τους ομόθρησκους).
Aυτά που λέτε για τους τούρκους και το ισλάμ προσφέρουν τα μάλα και στους ισλαμιστές και στους τούρκους. Για πρώτη φορά μέσα στην ιστορία μουσουλμάνοι βρίσκονται υπό την εξουσία μιας ελληνικής χριστιανικής διοίκησης. Ενώ πάντα, από τον 11ο αιώνα που εμφανίστηκαν στο κέντρο του κόσμου μας είμασταν εμείς υποτελείς. Τι θα γίνει λοιπόν σήμερα με όσους απ’ ατούς τελικά παραμείνουν στην Ελλάδα; Θα τους αντιμετωπίσουμε εχθρικά, θα τους μετατρέψουμε σε εχθρούς μας και θα τους εκχωρήσουμε στον κάθε Ερντογάν ή θα προσπαθήσουμε να τους ενσωματώσουμε και να τους αφομοιώσουμε. Αλλά γι αυτό απαιτείται η κατανόηση και η ανοχή, κάτι που εμείς οι λαϊκοί το ζητούμε -μάλλον το απαιτούμε- από τους φέροντες το σχήμα.
Eπίσης, κάνετε σα να μην γνωρίζετε ότι τα συνθήματα της απελευθέρωσης προήλθαν από το ιδεολογικό ρεύμα του νεοελληνικού Διαφωτισμού;
Θα μιλούσαμε για Επανάσταση του γένους εάν δεν υπήρχε η Φιλική Εταιρεία; Δηλαδή η οργανωτική συγκρότηση των Νεοελλήνων Διαφωτιστών;
Συμφωνώ με τις επισημάνσεις του ‘Ροβεσπιέρου”. Χρειάζετε εξυπνάδα για την αφομοίωση των μουσουλμάνων που δεν ανήκουν στηναναγνωρισμένη μειονότητα και θα ζήσουν στην Ελλάδα. Εκτός εάν κάποιοι σκέφτονται αλλιώς.Κάτι όμως που είναι εντελώς επικίνδυνο για τα εθνικά μας συμφέροντα.
έχετε σκεφτεί ποτέ ότι θα μπορτούσαμε να αξιοποιήσουμε το δεδομένο ότι οι σύγχρονοι Τούρκο προέρχονται από προγόνους οι οποίοι αποσπαστηκαν πριν από πολλούς αιώνες από το σώμα της Ρωμιοσύνης ;
Αυτό είναι ένα αντικειμενικό γεγονός; Εμείς πως το αξιοποιούμε;