O κ. Θύμιος Νικολαϊδης, ερευνητής στο Ινστιτούτο Νεολληνικών Ερευνών μίλησε με θέμα:
"Σχέσεις επιστήμης και θρησκείας στο Βυζάντιο" στην πρώτη εκδήλωση της ΕΜΕΣΕΘ
(Εταιρεία Μελέτης των σχέσεων της Επιστήμης με την Θρησκεία). Προλογίζει ο κ. Βασίλης Κωνσταντούδης. Ακούστε εδώ:
{mp3}emeseth/Nikolaides_emeseth{/mp3} κατεβάστε εδώ το ηχητικό αρχείο.
O εκφωνητής κάνει ένα τρομερό λάθος. Ο Πλάτωνας, μιλά για αρχή του κόσμου, και συγκεκριμένα για δημιουργία;
Είναι χαρακτηριστικό το γραφέν του Φλορόφσκι, ότι η ιδέα της δημιουργημένης κτίσεως στους αρχαίους Έλληνες είναι παντελώς άγνωστη.
Η ύλη και το άυλο-αγένητο, είναι αδημιούργητα στην αρχαία Ελληνική σκέψη. Στον Πλάτωνα η ύλη, είναι επίσης αυθύπαρκτη, αλλά ως μία κατώτερη πραγματικότητα από το αγέννητο-άυλο. Έτσι το ον είναι υπεύθυνο μόνο για τη μορφή που θα πάρει η ύλη, η οποία κατά μέθεξη καλλύνεται στην ιδεατή άυλη οντότητα. Αυτό και μόνο μπορεί να αποκληθεί δημιουργία, δηλαδή οι γνωστές πλατωνικές ιδέες, που μερικοί ατυχώς επίσης της παραβάλουν με τις θείες ενέργειες.
Δεν ισχύει λοιπόν επ ουδενί το δεδομένο αυτό, σε σχέση με τη χριστιανική κοσμολογία.