Νικόλας Τζίβας Πέτροβας
Μεσημέρι, Κολωνάκι, καφέ στην πλατεία.
Είναι αποκλεισμένο περιμετρικά, μπράβοι σε σχήμα Π, περαστικοί κοιτάζουν περίεργοι το θέαμα.
Στη μέση αυτός, μαύρο κοστούμι, μαύρο πουκάμισο, όρθιος μιλάει στο κινητό. Πίσω του άλλος μπράβος, κρατάει στα χέρια ευλαβικά το πούρο.
Γυρνάει, τραβάει μια ρουφηξιά, συνεχίζει, ο κολαούζος το κρατάει, περιμένει την επόμενη ρουφηξιά. Μπράβος πούρου, επαγγέλματα του μέλλοντος.
Φθινοπωρινό μεσημέρι στο κέντρο της πόλης, η δημόσια επίδειξη της αήττητης ηλιθιότητας. Είναι πλούσιος. Έχει πολλά λεφτά, από πού, απροσδιόριστο.
Οι πλούσιοι αυτής της χώρας δεν κάνουν, έχουν.
Κάτι γενικώς, καράβια, προμήθειες, λαθρεμπόριο πετρελαίου, πλαστά τιμολόγια, ποδοσφαιρικές ομάδες-πλυντήρια, αγοραπωλησίες παικτών, εικονικά συμβόλαια, πουλάει φάρμακα στα νοσοκομεία στην τριπλάσια τιμή, εισαγωγή από την Κύπρο, εκμεταλλεύεται εμπορικά ακίνητα της εκκλησίας, καταπατάει δημόσιες εκτάσεις, χτίζει στη Μύκονο συγκρότημα κατοικιών με συνέταιρο γνωστό πολιτικό, αλλαγές συντελεστή δόμησης μόνο για την περίπτωσή του, έχει αναλάβει τη διαφημιστική καμπάνια υπουργείων, διαχειρίζεται τα λεφτά των ασφαλιστικών ταμείων, πουλάει τηλεοπτικά κανάλια που του χαρίζει το κράτος, αύξηση κεφαλαίου, τραπεζική εγγύηση, δάνεια, offshore εταιρείες, κωδικοί, μπράβοι. Πούρα. Χοντρός σβέρκος.
Οι περαστικοί απολαμβάνουν το θέαμα.. Κουνάνε το κεφάλι ειρωνικά.
Το θέμα είναι τα λεφτά, αυτό μου είπε κι ο μπαμπάς.
Μια χώρα που δεν παράγει τίποτα και έχει τόσους πολλούς πλούσιους.
Δεν δημιουργούν αλλά έχουν διασυνδέσεις. Σωστοί άνθρωποι στις σωστές θέσεις. Βιτρίνες. Ταμίες. Μεταφορά χρήματος, όχι δημιουργία πλούτου.
Δεν βγάζουν χρήματα, υπεξαιρούν.
Οι πλούσιοι ξέρουν πολύ καλά από πού προέρχονται τα χρήματά τους..
Τα αντιμετωπίζουν και οι ίδιοι ως προϊόν εγκλήματος.
Τα τρώνε γρήγορα και επιδεικτικά. Όπως οι γκάνγκστερ.
Σε ολόκληρο τον κόσμο μόνο δύο άρχουσες τάξεις έχουν υιοθετήσει ως τρόπο ζωής το lifestyle της κολομβιανής μαφίας.
Οι Ρώσοι ολιγάρχες και οι Έλληνες πλούσιοι.
Θηριώδη τζιπ στα στενά δρομάκια, παρκαρισμένες πόρσε στα κλαμπ, αστυνομική προστασία, γουόκι τόκι, μπράβοι, ημίγυμνες ξανθιές, χοντροί σβέρκοι.
ΚΔΟΑ. Κτηνώδης δύναμη ογκώδης άγνοια.
Στον υπόλοιπο κόσμο οι πραγματικοί πλούσιοι μοιάζουν με φοιτητές στα Εξάρχεια. Σνίκερς, φούτερ και κουκούλες.
Ανακάλυψαν ένα τσιπάκι, έστησαν τη Microsoft, την Apple, έφτιαξαν ένα πρόγραμμα, φαντάστηκαν μια κοινότητα, το Face Book, βάζουν την εταιρεία τους στο χρηματιστήριο έναντι 100 δισεκατομμυρίων δολαρίων φορώντας τζιν, στο υπόγειο γκαράζ παίζουν ακόμα Nirvana με τις φοιτητικές τους κιθάρες.
Εδώ δεν υπάρχουν κιθάρες.
Ούτε πανεπιστήμια. Ελληνικός ληστρικός μικροκαπιταλισμός, κλοπιμαία.
Ξαπλώστρες 3..000 ευρώ στην παραλία, ο ένας δίπλα στον άλλον..
Πάνω στον άλλον. Όλοι μαζί.
Δεν θέλουν να κρυφτούν, θέλουν να φανούν.
Ποιος έχει το πιο μεγάλο, σπίτι, το πιο μεγάλο, κότερο.
Αγωνιούν για μια φωτογραφία τους σε φτηνές κίτρινες φυλλάδες που λερώνεσαι άμα τις ξεφυλλίσεις..
Αγοράζουν παρέα, δημοσιότητα, σεξ, σταρ, μις, θεές, απόλυτες, υπέρλαμπρες, δίμετρες. Ξανθιές με μαύρη ρίζα.
Από τη μαζική παραγωγή των καλλιστείων. Μια δυο γυμνές φωτογραφίες και μετά στον αγώνα.
Στο ανελέητο κυνήγι στη σκληρή ζούγκλα της ζωής.
Η ανεργία στις νεαρές γυναίκες μέχρι τα 30 φτάνει στο 40%.
Πιράνχας, κόβουν βόλτες από φωτογράφιση σε κότερα, από πασαρέλα σε επισκέψεις κατ' οίκον.
Το ίδιο παμπάλαιο συγκινητικό όνειρο. Μια μέρα ο πελάτης θα ερωτευτεί και θα την κάνει κυρία.
Ένας γάμος, τώρα πριν να 'ναι αργά, τα χρόνια περνάνε γρήγορα, νέο εμπόρευμα βγαίνει στην αγορά κάθε σεζόν.
Τα πούρα διαλέγουν. Επιλέγουν την επόμενη trophy wife.
Επιλέγουν και επιλέγονται. Ε9 κυκλοφορούν σε φωτοτυπίες, αγοραπωλησίες, ντιλ κλείνονται..
Τα κοσμικά περιοδικά γράφουν για πανέμορφα μοντέλα που φωτογραφίζονται σε ακριβά μαγαζιά με νεαρούς ζεν πρεμιέ της αθηναϊκής νύχτας. Εννοούν escort συναντάνε γιους πλουσίων με την ελπίδα να «κατακτηθούν». Νέες ιδιότητες κοσμικής ζωής. Κληρονόμοι.
Γιοι εισηγμένων. Πολύφερνοι γαμπροί με πολλές κατακτήσεις. Οι βίζιτες της πρώτης σελίδας.
Ο πλανήτης μπαίνει στον τρίτο χρόνο της οικονομικής κρίσης. Ο δύσκολος χειμώνας. Οι ελληνικές πολιτικές εφημερίδες, αυτιστικές πάντα, στο πιο βαθύ τούνελ της κρίσης, εισάγουν στην ύλη τους κοσμικά ένθετα.
Χρώματα πολύχρωμα, γυαλιστερές φωτογραφίες. Δες το 16χρονο ζάπλουτο ξέκωλο πώς διασκεδάζει στα μπουζούκια.
Ζηλεύεις; Δες το νεαρό πάμπλουτο κληρονόμο αγκαλιά με τη θεά, την προκλητική miss young. Θα κάνουν προγαμιαίο συμβόλαιο;
Η Ελένη ρίχνει με νάζι το τιραντάκι να φανεί η ρόγα, πέφτει η τηλεθέαση.
5.000 άτομα στο γάμο, τραγούδησε ο Ρέμος, εσύ δεν ήσουν εκεί;
Εσένα ο μπαμπάς σου δεν έκανε λαθρεμπόριο πετρελαίου; Η μαμά σου δεν ήταν συμβολαιογράφος στα μεγάλα ντιλ ακίνητης περιουσίας;
Δεν ξέρεις ούτε ένα γενικό γραμματέα υπουργείου, έναν ταμία κόμματος έστω; Τι άτυχος που ήσουν.
Όλα διορθώνονται όμως, άρχισε τώρα, κάνε κοιλιακούς, κάνε προσθετικές στήθους, κάνε κάτι. Αν δεν είσαι αγοραστής, γίνε τουλάχιστον εμπόρευμα. Η Ελλάδα, αδιόριστη πτυχιούχος, κλείνει τα μάτια, πέφτει στο κρεβάτι για μια μονιμοποίηση στο δημόσιο, υπέρβαρη πηδάει απ? το μπαλκόνι.
Γυρνάει το ρολόι μια ώρα πίσω μεσάνυχτα Κυριακής, ετοιμάζεται για τον πιο βαρύ χειμώνα. Μπερδεμένη, πεινασμένη, εν πλήρει συγχύσει, δηλώνει αθώα.
Ήταν ωραίο το έργο, εύκολο, χωρίς κόπο, θεαματικό σαν μεταμεσονύχτια κολομβιανή σαπουνόπερα του Άλφα με βαρόνους κοκαΐνης, μπράβους και μικρά κοριτσάκια που πάνε στον πλαστικό χειρούργο με παιδιάστικη αφέλεια για να πιάσουν την καλή, να τις διαλέξει ο αρχηγός της συμμορίας. Κρατάει 45 λεπτά.
Μετά ακολουθεί τελεμάρκετινγκ.
Κατσαρόλες, στρώματα και όργανα γυμναστικής, 29,99 ευρώ σε 6 δόσεις.
Συμπληρώνω:
Πού είναι η άλλη Έλλάδα; Η Ελλάδα του 5%. Η Ελλάδα της γνώσης, της επιστήμης και της έρευνας. Η Ελλάδα της τέχνης, του πολιτισμού και του πνεύματος. Η Ελλάδα του (αντοπάριστου (βλέπετε χρειαζόμαστε επεξηγήσεις γιατί κινδυνεύουμε να παρεξηγηθούμε!!!)) αθλητισμού, της ευγενούς αμίλλης και του θαυμασμού του καλού και αγαθού. Η Ελλάδα της δουλειάς, της προκοπής και της εξέλιξης. Η Ελλάδα του μέτρου. της μετριοφροσύνης και της σύνεσης. Κι όμως υπάρχει η Ελλάδα αυτή, υπάρχει, αναπνέει και λειτουργεί.
Μόνο που είναι χαμένη στο υπόλοιπο 95% όπως περιγράφεται στο παραπάνω κείμενο. Αυτό το 95% χρεοκόπησε την Ελλάδα. Η διάσωσή της είναι το 5%.
Ανακαλύψτε το, αποκαλύψτε το, διαδώστε το, ενισχύστε το, συμπληρώστε το....
Ίσως τότε φανεί η αρχή της ελπίδας..............................
Αφιερωμένο στους φίλους μου.
πηγή: http://terrasos.pblogs.gr/2010/02/elladara-shmera.html
Μὰ ποιός ἔγραψε αὐτὸ τὸ φοβερὸ κείμενο;;;
Νικόλας Τζίβας Πέτροβας
http://www.figuregraphics.gr/about.html
φαίνεται πὼς τὸ ἔκλεψε καὶ ὁ Φώτης Γεωργελές, κατόπιν ἑορτῆς, γιὰ τὸ editorial μιᾶς κάποιας Athens Voice. Κοῖτα ποὺ ἀναπαράγονται τὰ στηλιτευόμενα ἀπὸ τὸ ἄρθρο μὲ ἀφορμὴ τὸ ἴδιο τὸ ἄρθρο!
Νομίζω πως αν πρέπει οπωσδήποτε να κρατήσουμε τα ποσοστά που προτείνει ο ευθυμογράφος, τότε πρέπει να τα βάλουμε ασφαλώς ανάποδα!
Αν σε μια στήλη βιβλίων μπουν τα δυο – τρία της κορυφής, ή και το ένα, ανάποδα, νομίζεις πως όλη η στήλη είναι ανάποδη. (από την εργασία μου σε βιβλιοπωλείο)
Ας αφήσουμε την όποια γκλαμουριά στη δυστυχία της και ας δούμε τους φίλους μας και τους απλούς ανθρώπους της διπλανής πόρτας. Το ζουμί πάντα εκεί ήταν και είναι.
Με την ευκαιρία της «γκλαμουριάς», προς όσους τυχερούς δεν το γνωρίζουν, ας απολαύσουν από που και πως προέρχεται η λέξη!!
Γκλαμουριά (η) | Γκλάμουρ (το) (= αίγλη | ελκυστικότητα) < αμερικανικά glamor (= εκεί οι γραμματισμένοι συνδέθηκαν με απόκρυφες πρακτικές μαγείας) και σύγχρονα αγγλ. glamour < σκωτσέζικα glammar < νέα αγγλ. grammar | gramaryle < μέσα αγγλ. gramer < παλαιά γαλλ. grammaire | grimoire < λατ. (ars) grammatica < ελλ. γραμματική (τέχνη).
Φώτω μας, γλυκιά μας μανούλα, Φωτεινή. Ναι όπως σε ονομάζανε έτσι ήσουν Φωτεινή, με ένα φως που μας αγκάλιαζε και μας φώτιζε από την πρώτη στιγμή που μας έφερες στον κόσμο, μέχρι την τελευταία σου, που μας άφησες το καλοσυνάτο σου ύστατο αντίο.
Οι εικόνες σου στριμώχνονται και κατακλύζουν το μυαλό μου.
Σε βλέπω, να με κρατάς στη ζεστή σου αγκαλιά, να με οδηγείς στα πρώτα μου βήματα, να με μεγαλώνεις με το σοφό σου τρόπο που ήξερες εσύ.
Σε βλέπω, να ζυμώνεις τα καρβέλια σου, τα παξιμάδια σου και να τα βγάζεις μυρωδάτα από το ξυλόφουρνο μαζί με την ανεπανάληπτη καλισούνα σου.
Σε βλέπω λιγνή μου φιγούρα, να θερίζεις τα στάχυα, να μαζεύεις τις ελιές, να σκάβεις να ποτίζεις τα περιβόλια και να ξεχειλίζει το σπίτι από καλούδια.
Σε βλέπω να μας μιλάς, να μας διαβάζεις, να μας μαθαίνεις, και να ξεχειλίζει η καρδιά μας από την αγάπη σου.
Και όταν πλέον σας αφήσαμε, εσένα και τον πατέρα, για να ακολουθήσουμε τους δικούς μας δρόμους, που τόσο ονειρευόμαστε, και πλημμυρισμένοι από τη νοσταλγία επιστρέφαμε, σε βλέπω να μας περιμένεις με τα άσπρα κουρτινάκια σου, τα λουλούδια σου, τις ασπρισμένες αυλές, και το σπίτι όπως και σένα να λάμπετε, και ήταν όλα τόσο όμορφα.
Σε βλέπω δίπλα στον πατέρα, γλυκιά του συντρόφισσα, κοντά του μέχρι την τελευταία πνοή. Ήσουν η Φώτω του, η τελευταία του επίκληση. Τώρα σε περιμένει με ένα χαμόγελο. Θα τον βρεις και θα του δώσεις τα φιλιά μας και την αγάπη μας.
Σε βλέπω, σαν να σε έχουμε ακόμη δίπλα μας, τα τελευταία σου χρόνια, τις τελευταίες στιγμές, γαλήνια, ευτυχισμένη, να μας λούζεις με τις ευχαριστίες σου και τις ευχές σου εμάς και τους συντρόφους μας και τα παιδιά μας, τα εγγόνια σου, που τόση χαρά σου δίνανε σε κάθε τους βήμα στη ζωή και στη πρόοδο.
Ήσουν μια μητέρα σοφή και σε ευχαριστούμε για όλα που μας έδωσες. Ήσουν πολύ ευχαριστημένη και αυτό απαλύνει τον πόνο μας για την φυσική σου απουσία. Ξέρουμε πως είσαι πάντα εδώ γιατί είσαι βαθιά μέσα στη καρδιά μας.
Ένα ύστατο χαίρε αγαπημένη μας μανούλα. Ας είναι ελαφρύ και ευλογημένο το χώμα που σε σκεπάζει. Ας βρεις τη θέση σου εκεί που σου ανήκει.
Εκ μέρους όλων μας ο γιος σου
Λακωνικά πάντα μιλάω,και να με συγχωρέσετε γιαυτό.
Όσο τριγύρω αυξάνεται η δυστηχεία,τόσο συχνότερα θα ακούμε ΠΑΠΑΡΙΕΣ και θα ΒΛΕΠΟΥΜΕ γκλαμουριές.
Εστειλα αυτό τον χαιρετισμό ως φόρο τιμής στη μητέρα μου και σε όλες της μητέρες της Ελλαδάρας σήμερα, για να μη ξεχνιόμαστε, να μη τα βάφουμε όλα μαύρα, γιατί για μένα οι μητέρες μας είναι που μας έδωσαν τα φώτα τους και τις αξίες τους ίσως το πολυτιμότερο κομμάτι της άλλης ελλάδας, το κομμάτι, που παράγει ότι πιό σημαντικό και πολύτιμο, τον πολιτισμό της καρδιάς. Βρείτε εσείς σε ποιό ποσοστό ανήκουν η σε ποιό κατατάσεται η κάθε μητέρα.
τι να πω ο τελιος αντικατοπτρισμος της ελληνικης κοινωνιας εκφραζει αυτο που ζουμε και ολους τουσ φελους,καλο ειναι αυτο που γινεται