Είμαστε σε κρίση. Εχουμε ελπίδα;

11
154

O κ. Xρήστος Γιανναράς συμμετείχε στην ημερίδα με θέμα: «Είμαστε σε κρίση. Εχουμε ελπίδα;” που πραγματοποιήθηκε στο μεγάλο Αμφιθέατρο της Νομικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης την Τετάρτη, 26 Μαΐου 2010.

Επίσης την Δευτέρα 7 Ιουνίου του 2010 ήταν καλεσμένος του Θ. Λάλα & του Κων/νου Μπογδάνου στην εκπομπή τους στον Flash και συζήτησαν για το ίδιο θέμα και αναφέρθηκε σε πιθανές διεξόδους.

Ακούστε ΟΛΗ την συζήτηση στονFlash: {mp3}XY/Yannaras_Lalas_Flash_7_june{/mp3} “κατεβάστε” εδώ το αρχείο ΗΧΟΥ της συζήτησης με δεξί “κλίκ” & save target/link as

Ὁ Χρῆστος Γιανναρᾶς γεννήθηκε τὸ 1935 στὴν Ἀθήνα ὅπου καὶ σπούδασε Θεολογία, ἐνῷ συνέχισε μὲ σπουδὲς Φιλοσοφίας στὴ Βόννη καὶ τὸ Παρίσι. Διδάκτωρ Θεολογίας τοῦ Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης καὶ Φιλοσοφίας τοῦ Πανεπιστημίου τῆς Σορβόννης. Διετέλεσε καθηγητὴς φιλοσοφίας στὸ Πάντειο Πανεπιστήμιο Πολιτικῶν καὶ Κοινωνικῶν Ἐπιστημῶν τῆς Ἀθήνας, στὸ Τμῆμα Διεθνῶν καὶ Εὐρωπαϊκῶν Σπουδῶν. Ἐπίσης, ἔχει διδάξει βυζαντινὴ θεολογία καὶ Φιλοσοφία στὸν Ἅγιο Σέργιο Παρισίων, στὸ Ἰνστιτοῦτο Οἰκουμενικῶν Σπουδῶν (Παρίσι), στὴ Θεολογικὴ Σχολὴ τῆς Γενεύης, στὴ Φιλοσοφικὴ Σχολὴ Κρήτης (Ρέθυμνο) κ.ἀ.

11 Σχόλια

  1. Ο Δάσκαλος Γιανναράς λέει την αλήθεια.
    Ειναι από τους λίγους ανθρώπους με ορθο λόγο που μας απόμειναν κι ενδιαφέρονται για τον τόπο.
    Ποιός ομως θα τον ακουσει και θα διώξει από πάνω μας τους χασοχώρηδες (οπως λεει) πολιτικούς;
    Οταν τα σκέφτομαι αυτά δεν μπορώ να συγκρατήσω τα δάκρυα μου γιατι εχω συναίσθηση ότι τίποτα δεν θ’ αλλάξει αν δεν πάρουμε την παιδεία από τα χέρια της κα Διαμαντοπούλου της Δραγώνα και όσων προηγηθηκαν και επιθυμουν να τις διαδεχθουν.

  2. Ονειρα θερινης νυκτος του Γιανναρα. Πραγματα που δεν γινονται και το ξερει πως δεν γινονται διοτι ειναι εκτος νομων. Τι θελει δηλαδη; Εξω-θεσμικες λυσεις. Τις γνωρισαμε το 1967 οταν μας εβαλαν “στο γυψο” Αλλα, “το γηρας ου γαρ ερχεται μονον”

  3. Ενώ η απόλυτα συνταγματικη και θεσμικά αποδεκτή είσοδος στον τοπο μας της Τρόικας, λόγω ακριβώς της μόνιμης παραβίασης του Συνταγματος και των νόμων, από τους ιδιους τους κυβερνώντες, είναι η έκφραση μιας συντεταγμένης και δημοκρατικής πολιτείας.
    Ναι ειναι ουτοπία όσα λεει ο κος Γιανναράς το παραδέχομαι γιατι η φτώχια μας πνευματική και η φοβία μας για καθε τι πέρα κι έξω από αυτή, μας ωθεί σε παρανοήσεις κύριε Φουρνιωτη μου.
    Το Συνταγμα μας δεν ισχύει είμαστε μία κατακτημενη χώρα και έχουμε το δικαιωμα επιλογής των διαχειριστών περιορισμένης εξουσίας.
    Το Κοινοβουλιο μας δεν νομοθετεί πια αλλά εκτελεί εντολες της Τρόικας .
    Τι άλλο χειρότερο θα πάθω δεν μπορώ να φανταστώ.
    Επίσης να θυμίσω οτι τη Χούντα την τιμωρήσαμε και αποδόθηκε τοτε δικαιοσύνη, τους κλέφτες του Δημοσίου χρήματος όμως δεν θα τους αγγίξει κανείς.

  4. Πάντως δεν θα πρέπει να αφήνουμε το συναίσθημα να μας ωθεί σε επικίνδυνες θεωρήσεις και σε ισοπεδωτικές λογικές.

    Η πολιτική, καλώς ή κακώς, δεν είναι μόνο θέμα θεωρητικού στοχασμου και κοινωνικής κριτικής, αλλά είναι και θέμα πράξης. Είναι η τέχνη του εφικτού.

    Για αυτούς τους λόγους, θα πρέπει να είναι πιο προσεκτικοί και μετρημένοι όλοι οι διανοητές που έχουν ισχυρό και πειστικό λόγο αλλά μειωμένη πολιτική εμπειρία. Δεν θα πρέπει να πέσουμε πάλι σε μια εμφυλιοπολεμική λογική των πατριωτών-δεξιών και των πατριωτών-αριστερών, των συντηρητικών και των προοδευτικών, των ευρωπαιστών και των αντιαμερικάνων κ.ο.κ.

    Νομίζω πως πίσω απο την κριτική του κ. Γιανναρά κρύβονται διχαστικές λογικές του παρελθόντος. Για παράδειγμα, είναι γνωστή η εμμονή του κ. Γιανναρά στις παραδόσεις και στην ορθοδοξία. Κάθε τέτοιου είδους εμμονή μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα σε επίπεδο πολιτικής εφαρμογής. Το πρόβλημα της ταυτότητας ενός λαού δεν λύνεται με παλινδρόμηση σε μια παλαιική ταυτότητα, αλλά στη διαμόρφωση μιας σύγχρονης και γόνιμης ταύτοτητας.

    Συμφωνώ με πολλά σημεία της κριτικής του κ. Γιανναρά (έλλειψη αξιοκρατίας, πελατειακές σχέσεις, διαφθορά του πολιτικού συστήματος κ.α.). Αλλά είμαι επιφυλακτικός για τις ενδεχόμενες κατευθύνσεις και συνέπειες στις οποίες ωθεί αυτή η κριτική.

  5. Το να κατηγορήσω τον κον Γιανναρά για διχαστικές τάσεις, θα μείωνε την δική μου νοημοσύνη, αφού γεννήθηκα μέσα στο δικομματισμό που στήριξαν οι αριστερές και ακροδεξιές βαλβίδες ασφάλειας του.
    Η ιστορία που μου δίδαξαν στο σχολειό, μου έμαθε ότι ο Έλληνας από την ίδρυση του νεοσύστατου κράτους, μετά την επανάσταση του 1821, ήταν διχασμένος και ετεροκαθοριζόταν πάντα λόγο αυτής της τάσης του.
    Όποιος λοιπόν ξέρει ιστορία ξέρει τι δεν θέλει σε μια δημοκρατία.
    Το να κρατήσω και να εξετάσω μερικές συμβουλές ενός μεγάλου δασκάλου που θα με απαλλάξουν από την επανάληψη των σφαλμάτων στη δίνη του αέναου δικομματισμού δεν είναι κακό.
    Το να ντρέπομαι όμως για τη γλώσσα μου και για την ιστορία μου είναι αδιανόητο και αυτό δεν θα το κάνω στο όνομα της ανερμάτιστης και παράλογης φοβίας για τον κακό εαυτό του Έλληνα.
    Δεν μας λείπει ο κριτικός νους. Δεν φοβόμαστε να προχωρήσουμε όταν ξέρουμε τι ακριβώς φοβόμαστε. Αν φοβόμαστε το διχασμό πρέπει απλά να ξέρουμε τι τον γέννησε και τον διατήρησε όλα αυτά τα χρόνια με διάφορες μορφές που οδήγησαν μέχρι και τον εμφύλιο σπαραγμό και αυτό μας το δίνει η ιστορία.
    Ανώνυμε φίλε μου τον διχασμό τον γέννησε η φτώχια ,η αγραμματοσύνη και η άγνοια του εαυτού μας, η άγνοια της σύγχρονης διπλωματικής ιστορίας μας. Φοβάμαι ό,τι δεν γνωρίζω, τ’ αλλά είναι προφάσεις για να εναλλάσσονται τ’ αρπακτικά στην εξουσία και να μας εξαφανίσουν
    Δεν έχω να χάσω τίποτα άλλο, αλλά ένα δεν θα μου πάρουν ποτέ τη γνώση αν και γι αυτό μάχονται, θέλουν μια νέα γενιά αγράμματων και χωρίς σημεία αναφοράς οποιαδήποτε κι αν είναι αυτά, αλλιώς η Τρόικα δεν θα είχε θέση στον τόπο μας
    Ο σύγχρονος πόλεμος των αγορών επιβάλλει γνώσεις πολλές και περίπλοκες άμυνες και συντονισμένες δράσεις όλων μας.Δεν υπάρχει χώρος για διχαστικές τάσεις και δράσεις αφού παλεύουμε για την επιβίωση μας.

  6. Τσακίζει κόκκαλα ἡ ἐπιχειρηματολογία τοῦ Γιανναρᾶ… Μπράβο του, εὐτυχῶς ποὺ παρεμβαίνει στὰ πολιτικὰ ἔστω καὶ ὡς παρατηρητής…

  7. Θέλει αρετή και τόλμη η ελευθερία, κατά τον ποιητή…Την ελευθερία μας την ξεπουλήσαμε στο όνομα της καλοπέρασης και του προοδευτισμού.Ας βρούμε την τόλμη να γυρίσουμε στις ρίζες μας ,που προδώσαμε, για να βρούμε τον εαυτό μας. Κι ο Θεός βοηθός και ρύστης μας!!

  8. Χρόνια παρακολουθώ την αρθρογραφία του κ. Γιανναρά στην Καθημερινή της Κυριακής. Επίσης είχα την τύχη να παρακολουθήσω ομιλία του από κοντά. Εξαιρετική η ανάλυσή του και αυτή τη φορά. Αυτή τη χρονική στιγμή μας χρειάζονται άνθρωποι-αναλυτές-ταγοί με δυνατό και καθαρό λόγο όπως ο κ. Γιανναράς. Με λόγο “ανδροπεπή” , με λόγο που που στηρίζεται σε επιχειρήματα και που στηλιτεύει όλα τα κακώς κείμενα της ελληνικής κοινωνίας. Έχω βαρεθεί να βλέπω και να ακούω τούς “ολίγους” πολιτικούς να απευθύνονται στους Έλληνες πολίτες νομιζοντας ότι οι τελευταίοι είναι χαμηλής νοημοσύνης. Έχω βαρεθεί να βλέπω και να ακούω τους ψευτοπροοδευτικούς να προσπαθούν να ¨λειάνουν” και να “στρογγυλοποιήσουν” την ιστορία της πατρίδας μου.
    Φυσικά και το πρόβλημα της ελληνικής κοινωνίας οφείλεται στην ελλιπή παιδεία των Ελλήνων πολιτών.

  9. Μαζί με τους πολιτικούς οι οποίοι διαχειρίστηκαν το κράτος τα τελευταία τριάντα χρόνια, ας αποπέμψουνε και τους πολίτες οι οποίοι τους ψήφισαν τα τελευταία τριάντα χρόνια αλλά και όσους δημοσίους υπαλλήλους έχουνε διορισθεί από το αναξιοκρατικό σύστημα στο οποίο ασκούμε αβασάνιστα την κριτική μας.
    Είναι απαράδεκτο να περιμένουμε από τους θεσμούς να λειτουργήσουνε σε μια κοινωνία η οποία αποτελείται από πολίτες οι οποίοι δεν λειτουργούν.
    Ο αξιότιμος κ. Γιανναράς, ο οποίος εμπνέει συνήθως με τους λόγους του, λανθάνει προφανώς όταν συγκεντρώνει τα πυρά του στους πολιτικούς, ειδικά όταν χρησιμοποιεί ως επιχείρημα το αίτημά του για αξιοκρατία. Εάν το χαρακτηριστικό της αξιοκρατίας είναι να πέρνει ο καθένας αυτό το οποίο αξίζει, τότε εμείς ως πολίτες αυτής της χώρας, με κριτήριο την καθημερινή μας αλλά και εκλογική μας συμπεριφορά και ενίοτε την ανοχή μας, δεν έχουμε λόγους να δυσανασχετούμε με την ποιότητα των πολιτικών εκπροσώπων μας!

Σχολιάστε:

Πληκτρολογήστε το σχόλιό σας
Please enter your name here