Ο  Γιάννης  Παπαμιχαήλ  φιλοξένησε στο στούντιο του διαδικτυακού Ρ/Σ «Χωρίς Fm»  την Δευτέρα 24 Σεπτεμβρίου 2012 τον  Γιώργο  Καραμπελιά  για μια συζήτηση με θέμα «Η προδοσία των διανοουμένων» – λίγο πριν κυκλοφορήσει το νέο, συναφές, βιβλίο του δεύτερου.
 
Αναφέρθηκαν στην πορεία της Ελλάδας των Μνημονίων, στις αλλαγές του τρόπου με τον οποίο προσεγγίζονται από την ιδεολογική «ελίτ» οι ευρύτερες εξελίξεις σήμερα εν σχέσει με το άμεσο παρελθόν, στον αντικοινωνικό προσανατολισμό της κρατούσας πανεπιστημιακής διανόησης, στην εξυπηρέτησή της από τα ισχυρά ΜΜΕ, και τέλος στον ανορθολογικό χαρακτήρα της “ιδρυτικής” αντιμεταφυσικής προκατάληψης από την πλευρά της εργαλειακής εκδοχής του διαφωτισμού.  
Η εικαστική πλαισίωση της μετάδοσης – με μια εκτενή αναφορά στο χαρακτικό έργο του  Τάσσου Αλεβίζου  – έγινε από το Αντίφωνο
Μέρος 1o:

Μέρος 2o:


Η εικαστική πλαισίωση της μετάδοσης – με μια εκτενή αναφορά στο χαρακτικό έργο του Τάσσου Αλεβίζου – έγινε από το Αντίφωνο 

People in this conversation

  • Γιώργος Καστρινάκης

    Είχα αρχικά σκοπό να συντάξω ένα «θεωρητικό», ας πούμε, σημείωμα με το οποίο να επεσήμαινα την αξία των χαρακτικών αυτών έργων, που συνοδεύουν εδώ την ακρόαση μιας εξαιρετικά (ιδίως στο δεύτερο μέρος της) ουσιώδους όσο και θαραλλέας συζήτησης του Γ. Παπαμιχαήλ με τον Γ. Καραμπελιά.

    Άκουσα χθες, ωστόσο, μια διήγηση (από τον, φίλο μου, π.Μ.Ζ.) η οποία νομίζω ότι έρχεται σε θέση να επικαλύπτει κάθε θεωρητική επισκόπηση: Ο ίδιος έβαλε να μεταδίδεται το συγκεκριμένο βίντεο, ενώ συγχρόνως διεκπεραίωνε στο σπίτι κάποιες άλλες τακτοποιήσεις. Ο οκτάχρονος γιος του, εν τω μεταξύ, είχε καθήσει μπροστά από τον υπολογιστή. Κάποια στιγμή, ρωτά τον πατέρα του: «Τι λένε;» Εκείνος προσπαθεί, με κάποιον σύντομο τρόπο, να απαντήσει στην απορία του παιδιού. Περνά κι άλλη ώρα, ο μικρός συνεχίζει να παρακολουθεί. Ο πατέρας εκδηλώνει την απορία του: «Αφού δεν καταλαβαίνεις, γιατί το βλέπεις;» Κι ο μικρός δίνει μια απλή εξήγηση που, νομίζω, διηγείται το άπαν: «Μου αρέσουν οι ζωγραφιές.»
    «Ζωγραφιές» – σημειωτέον – οι οποίες δεν εναλάσσονται, καν, με τον ραγδαίο ρυθμό που θα υποθέταμε ότι θα αφορούσε ένα τόσο μικρό παιδί : καθεμιά τους παραμένει στην οθόνη επί εξήντα, περίπου, συναπτά δευτερόλεπτα!

    Να προσθέσω μόνο ένα προσωπικό μου συμπέρασμα, από τις μέρες εκείνες (λίγο μετά τα τελευταία Χριστούγεννα) που επεξεργαζόμουνα – κατ’ αρχήν μέσω διεξοδικών “σκαναρισμάτων” – το εν λόγω υλικό, ώστε να μορφοποιηθεί το βίντεο: Εκτιμούσα βέβαια, ήδη, τον Τάσσο ως έναν από τους αξιολογώτερους καλλιτέχνες μας στη διάρκεια του εικοστού αιώνα. Η συγκεκριμένη όμως “εντρύφηση” με έπεισε ότι δεν πρόκειται, απλώς, για έναν από τους σημαντικώτερους: Πρόκειται, ασυζητητί, για τον κορυφαίο εικαστικό δημιουργό μας – μαζί με τον Δημήτρη Ζωγράφο και τον Θεόφιλο – στη διάρκεια, ακέραιων, των δύο τελευταίων αιώνων. Τον πλέον (προσέτι) βυζαντινότροπο – ως προς το μέρος εκείνο του έργου του το οποίο ανθολογούμε εδώ. Μα, εξ αιτίας ακριβώς αυτού – ισχυρίζομαι – και τον προφανέστερα σύγχρονο!

    Σε βαθμό, ιδού, ώστε να αναγνωρίζεται – ακόμα και – με τα μάτια τού αύριο…

    0 Like

Leave your comments

Post comment as a guest

0
Your comments are subjected to administrator's moderation.
terms and condition.

Ἐτικέτες Συγγραφέων

Agamben   Alicin   Badiou   Barth   Bell   Berdyaef   Breck   Buntig   Chesterton   Clement Steiner   Dworkin   Elliot   Ellul   Evdokimov   Heidegger   Lacan   Lash   LeGoff   Lepeltier   Levinas   Losky   Malson   McGilchrist   Muse   Orwell   Pastoureau   Polony   Popper   Postman   Rawls   Rifkin   Sherrard   Skolimowski   Smith   Solzhenitsyn   Swartz   Szazs   Tarkofsky   Unger   Weil   Zirar   Zoja   Αγγελής Δ.   Αμάραντος Σ.   Ανδρουλιδάκης Α.   Ανδρουλιδάκης Κ.   Αρανίτσης Ε.   Βαμβουνάκη Μ.   Βαρδής Μ.   Βαρθαλίτης Γ.   Βιρβιδάκης Στ.   Βραχνός Κ.   Γεωργίου Θ.   Γρηγοράτος Μ.   Δανέζης Μ.   Διαμαντής Α.   Ζάχος Κ.   Ζιώγας Απ.   Ζουράρις Κ.   Ζώης Ι.   Ιωάννου Δ.   Ιωαννίδης Γ.   Καλογερόπουλος Α.   Καραμπελιάς Γ.   Καστρινάκης Γ.   Κατρούτσος Χρ.   Κιουρτσάκης Γ   Κομνηνός Στ.   Κονδύλης Π.   Κοσμόπουλος Δ.   Κουτρούλης Σ.   Κουτσουρέλης Κ.   Κούκος Σ.   Κυριαζόπουλος Σ.   Κωνσταντούδης Β.   Κόσσυβα Σ.   Λυγερός Ν.   Μαλεβίτσης Χ.   Μανουσέλης Σ.   Μαυρίδης Ν.   Μαυρόπουλος Δ.   Μητραλέξης Σ.   Μπάρλας Γ.   Μπαλτάς Δ.   Μπλάθρας Κ.   Ναξάκης Χ.   Νευροκοπλή B.   Ντόκος Γ.   Ξυδάκης Ν.   Παντούλας Θ.   Παπαγιάννης Α.   Παπαγιαννόπουλος H.   Παπαθανασίου Θ.   Παπαναγιώτου Ι.   Πρεβελάκης Γ.Σ.   Προγκίδης Λ.   Σακελλαρίου Μ.   Σαλεμής Γ.   Σκλήρης Δ.   Σουφλέρης Στ.   Σταματελόπουλος Λ.   Σταυρόπουλος Β.   Σχοινάς Φ.   Τάσης Θ.   Τσιρόπουλος Κ.   Τσιτσίγκος Σ.   Φαραντάκης Π.   Φεραίος Χ.   Χαραλαμπίδης Κ.   Χατζηαντωνίου Κ.   π. Γιάγκου Β.   π. Γκανάς Ε.   π. Γοντικάκης Β.   π. Ζηζιούλας Ι.   π. Θερμός Β.   π. Παπαδόπουλος Χ.   π. Φάρος Φ.   JoelLipman.Com

Εισάγετε έγκυρο email για την εβδομαδιαία ενημέρωση. (Ελέγχετε τα spam ή τα promotion emails σας)
Η εβδομαδιαία αντιφωνική επισκόπηση καταχωρείται συνήθως στα spam ή στα promotion emails σας.
Γιώργος Καστρινάκης
Πρόκειται για σα-γη-νευ-τι-κή συνέντευξη που αποδεικνύει “μοναχά” πόση ακριβώς συναρπαγή α π ο σ τ ...
Παύλος Κλιματσάκης
Μεγάλη αστοχία από την πλευρά του π. Νικολάου ο τρόπος με τον οποίο κατανοεί την νεώτερη φιλοσοφία κ...
Γιώργος Καστρινάκης
Χαμηλότονος οίστρος. Αδιάσειστο μέτρο. Κλεφτοφάναρο φως.
Ερωτήσεις πάνω στη γραμματική των σημασιών...
Βασίλης Μούσκουρης
Εξαιρετική μαρτυρία ! ! ! Σκέτο ιστορικό μνημείο!
Βασίλης Γαλανομάτης
Τον Αλέξανδρο Κοσματόπουλο μου τον «γνώρισε» ο Σωτήρης Γουνελάς μέσα από την καθηλωτική παρουσίαση ...
Παύλος Κλιματσάκης
Το ίδιο μοτίβο που καθιστά την ορθοδοξία αδρανή και ανιστορική επαναλαμβάνεται και εδώ. Ο συγγραφέας...
Ἀθηνιώτη-Παπαδάκη
ΑΠΟ TA MAΘΗΜΑΤΙΚΑ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ

• ΔΟΚΙΜΑΣΙΑ=ΑΣΚΗΣΗ ΜΑΚΡΟΘΥΜΙΑΣ

• ΜΑΚΡΟΘΥΜΙΑ=ΑΓΑΠΗ ὑψωμένη στή δυνα...