Στη συζήτηση που ακολουθεί συνομιλητής μας είναι ο Βασίλης Κόλλιας, δρ. φυσικός και Επίκουρος Καθηγητής στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Ο Βασίλης Κόλλιας σπούδασε με πάθος και ενθουσιασμό Φυσική στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και συνέχισε  τις μεταπτυχιακές και διδακτορικές σπουδές του στην πειραματική φυσική επιφανειών (γιατί άραγε αναρωτιέται και ο ίδιος) στο Πανεπιστήμιο της Βοστώνης.  Μετά το διδακτορικό του εγκατέλειψε την έρευνα στη φυσική και στράφηκε προς τις γνωσιακές σπουδές και τη διδακτική των Φυσικών Επιστημών. Σε αυτή την πορεία συνάντησε το έργο του Λατούρ από το οποίο έχει επηρεαστεί σημαντικά.  Σήμερα τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα περιλαμβάνουν: σχεδίαση συνεργατικών περιβαλλόντων μάθησης με υποστήριξη ΤΠΕ για τις Φυσικές Επιστήμες, εκπαίδευση εκπαιδευτικών στην ένταξη των ΤΠΕ στα μαθήματά τους, πρακτικές των μαθητών που προωθούν τη μάθηση σε συνεργατικά περιβάλλοντα.

Τι είναι αυτό που λέμε επιστήμη; Έχει όρια στη γνώση του κόσμου που δημιουργεί και, αν ναι, πού μπορούν να εντοπιστούν; Τι υπάρχει πέρα από αυτά και πώς "αυτό" το πέραν των ορίων αλληλεπιδρά με την επιστήμη και την εξέλιξή της; Αυτά είναι μερικά από τα ερωτήματα που η σειρά του αντιφώνου "Συζητώντας για την επιστήμη και τα όριά της" φιλοδοξεί να προσεγγίσει και να ανιχνεύσει. Σε αυτή την προσπάθειά της συνομιλεί με επιστήμονες, φιλοσόφους και καλλιτέχνες που έχουν κινηθεί στην περιοχή των επιστημονικών ορίων ξεκινώντας είτε από την περιοχή εντός τους είτε από κάποιο σημείο έξω από αυτά. 
 
Τη σειρά επιμελείται και παρουσιάζει ο Βασίλης Κωνσταντούδης (δρ. φυσικός, ΕΚΕΦΕ Δημόκριτος).
 

People in this conversation

  • Βασίλης Κόλλιας

    Αν και νοιώθω οτι η δική μου συμμετοχή ή ταν κατώτερη των πολύ ωραίων συζητήσεων που προηγήθηκαν, θέλω να προσθέσω κάποιο υλικό για το έργο του Λατούρ (που κατα τη γνωμη μου είναι πολύ αξιόλογο και δημιουργεί "αέρα να αναπνεύσουμε" για εμάς στην περιφέρέια της Δυτικής Ευρώπης)


    Κατ αρχήν ο δικτυακός του τόπος:
    http://www.bruno-latour.fr/

    Ενα κείμενο με στοιχεία διανοητικής βιογραφίας:
    http://www.bruno-latour.fr/sites/default/files/149-FELSKI-NLH.pdf

    Σχετικά με το εργο στο οποιο συνθέτει την μέχρι τωρα δουλειά του αλλά και εκδηλώνεται μια πολυ έντονη στροφη στην κατευθυνση της "Γης":
    Το βιβλιο (στα Αγγλικά): http://www.hup.harvard.edu/catalog.php?isbn=9780674724990
    Ο σχετικος με το βιβλίο και την επέκτασή του σε ερευνητικο προγραμμα (ΑΙΜΕ) χρηματοδοτούμενο απο την ΕΕ δικτυακος τοπος: http://modesofexistence.org/

    Στον παραπάνω δικτυακο τοπο μπορει κανεις να βρει το βιβλιο σε δικτυακη μορφη αλλά και πολυ υποστηρικτικο υλικο και εναλλακτικους τρόπους πρόσβασης σε αυτο το υλικο στο: http://modesofexistence.org/inquiry/?lang=en

    Πολυ ενδιαφερον κατα τη γνώμη μου ειναι και η twitter παρουσια του ΑΙΜΕ, απο την οποια έμαθα παρα πολλα
    https://twitter.com/AIMEproject

    Πραγματικά, κατα τη γνωμη μου ενα απο τα πιο ενδιαφεροντα στοιχεια του Λατουρ ειναι ο βαθμός διασυνδεσιμότητας που εχει. Δεν δημιουργει ενα εργο ογκόλιθο που να στέκεται και να το προσκυνάει κάποιο κλάμπ οπαδων αλλά διαρκώς διαπλέκεται και με το εργο άλλων.
    Αυτο φαινεται και στην έκθεση η οποια ακολουθησε το ΑΙΜΕ, στην Καρλσρουη και που τερμάτισε τελικά τον Αυγουστο του 2016 (http://zkm.de/en/event/2016/04/globale-reset-modernity). Η εκθεση αυτη ειχε χαρακτηρα "διερευνησης με συμμετοχη του κοινου" οποτε ειχε ενα field book (http://zkm.de/media/file/en/2016-zkm-reset-modernity-fieldbook_e.pdf).
    O καταλογος της εκθεσης ειναι ενδεικτικός της επικοινωνιας του εργου του Λατουρ με πολλους άλλους ανθρωπους (https://mitpress.mit.edu/books/reset-modernity)

    Για οσους ενδιαφερονται ιδιαιτερα για καποια κειμενα σχετικά με την επιστημη, ενα χαρακτηριστικο (με συμμετοχη και της Stengers που ειχε συνεργαστει με τον Prigogine) ειναι το Reinstituting Nature: A Latourian Workshop (http://environmentalhumanities.org/arch/vol6/6.8.pdf)

    Μπορει επισης να βρειτε ενδιαφερον το blog του Timothy Howles ο οποιος κάνει το διδακτορικο του στην πολιτική θεολογια του Λατουρ , οντας θεολογος ο ιδιος https://logisticsofreligionblog.wordpress.com/author/timhowles/

    Για τη σκέψη του Λατουρ σχετικά με τη θεολογια ενα χαρακτηριστικο κειμενο ειναι το Rejoicing (http://www.bruno-latour.fr/node/496) και μια κριτική παρουσιαση (στο πλαισιο της Δυτικής θρησκευτικοτητας ) το Anthropotheology:Latour Speaking Religiously της Barbara Herrnstein Smith (https://muse.jhu.edu/article/631302)

    Τελος και εγω έχω προσπαθησει να ωφεληθώ απο κομμάτια της σκέψης του και έχω γράψει τις σχετικές σκέψεις μου (σκέψεις ερασιτέχνη)
    http://vkollias.blogspot.gr/2016/09/on-general-structure-of-modes-of.html
    http://vkollias.blogspot.gr/2016/09/aime-and-math.html
    http://vkollias.blogspot.gr/2016/06/the-quantum-feel-of-modes-of-existence.html

    0 Like
  • Βασιλης Κολλιας

    Συμπληρωματικά, το παρακάτω θεωρειται ενα πολυ καλο βιβλιο συνολικά για τη σκέψη του Latour
    https://www.polity.co.uk/book.asp?ref=9780745650623

    Προσωπικα με βοηθησε να καταλαβω την υποδομη της σκέψης του (την Actor Newtwork Theory) ο παρακάτω δικτυακος τοπος για το Παρισι
    http://www.bruno-latour.fr/virtual/index.html

    0 Like

Leave your comments

Post comment as a guest

0
Your comments are subjected to administrator's moderation.
terms and condition.

Ἐτικέτες Συγγραφέων

Agamben   Alicin   Badiou   Barth   Bell   Berdyaef   Breck   Buntig   Chesterton   Clement Steiner   Dworkin   Elliot   Ellul   Evdokimov   Heidegger   Lacan   Lash   LeGoff   Lepeltier   Levinas   Losky   Malson   McGilchrist   Muse   Orwell   Pastoureau   Polony   Popper   Postman   Rawls   Rifkin   Sherrard   Skolimowski   Smith   Solzhenitsyn   Swartz   Szazs   Tarkofsky   Unger   Weil   Zirar   Zoja   Αγγελής Δ.   Αμάραντος Σ.   Ανδρουλιδάκης Α.   Ανδρουλιδάκης Κ.   Αρανίτσης Ε.   Βαμβουνάκη Μ.   Βαρδής Μ.   Βαρθαλίτης Γ.   Βιρβιδάκης Στ.   Βραχνός Κ.   Γεωργίου Θ.   Γρηγοράτος Μ.   Δανέζης Μ.   Διαμαντής Α.   Ζάχος Κ.   Ζιώγας Απ.   Ζουράρις Κ.   Ζώης Ι.   Ιωάννου Δ.   Ιωαννίδης Γ.   Καλογερόπουλος Α.   Καραμπελιάς Γ.   Καστρινάκης Γ.   Κατρούτσος Χρ.   Κιουρτσάκης Γ   Κομνηνός Στ.   Κονδύλης Π.   Κοσμόπουλος Δ.   Κουτρούλης Σ.   Κουτσουρέλης Κ.   Κούκος Σ.   Κυριαζόπουλος Σ.   Κωνσταντούδης Β.   Κόσσυβα Σ.   Λυγερός Ν.   Μαλεβίτσης Χ.   Μανουσέλης Σ.   Μαυρίδης Ν.   Μαυρόπουλος Δ.   Μητραλέξης Σ.   Μπάρλας Γ.   Μπαλτάς Δ.   Μπλάθρας Κ.   Ναξάκης Χ.   Νευροκοπλή B.   Ντόκος Γ.   Ξυδάκης Ν.   Παντούλας Θ.   Παπαγιάννης Α.   Παπαγιαννόπουλος H.   Παπαθανασίου Θ.   Παπαναγιώτου Ι.   Πρεβελάκης Γ.Σ.   Προγκίδης Λ.   Σακελλαρίου Μ.   Σαλεμής Γ.   Σκλήρης Δ.   Σουφλέρης Στ.   Σταματελόπουλος Λ.   Σταυρόπουλος Β.   Σχοινάς Φ.   Τάσης Θ.   Τσιρόπουλος Κ.   Τσιτσίγκος Σ.   Φαραντάκης Π.   Φεραίος Χ.   Χαραλαμπίδης Κ.   Χατζηαντωνίου Κ.   π. Γιάγκου Β.   π. Γκανάς Ε.   π. Γοντικάκης Β.   π. Ζηζιούλας Ι.   π. Θερμός Β.   π. Παπαδόπουλος Χ.   π. Φάρος Φ.   JoelLipman.Com

Εισάγετε έγκυρο email για την εβδομαδιαία ενημέρωση. (Ελέγχετε τα spam ή τα promotion emails σας)
Η εβδομαδιαία αντιφωνική επισκόπηση καταχωρείται συνήθως στα spam ή στα promotion emails σας.
Γιώργος Καστρινάκης
Πρόκειται για σα-γη-νευ-τι-κή συνέντευξη που αποδεικνύει “μοναχά” πόση ακριβώς συναρπαγή α π ο σ τ ...
Παύλος Κλιματσάκης
Μεγάλη αστοχία από την πλευρά του π. Νικολάου ο τρόπος με τον οποίο κατανοεί την νεώτερη φιλοσοφία κ...
Γιώργος Καστρινάκης
Χαμηλότονος οίστρος. Αδιάσειστο μέτρο. Κλεφτοφάναρο φως.
Ερωτήσεις πάνω στη γραμματική των σημασιών...
Βασίλης Μούσκουρης
Εξαιρετική μαρτυρία ! ! ! Σκέτο ιστορικό μνημείο!
Βασίλης Γαλανομάτης
Τον Αλέξανδρο Κοσματόπουλο μου τον «γνώρισε» ο Σωτήρης Γουνελάς μέσα από την καθηλωτική παρουσίαση ...
Παύλος Κλιματσάκης
Το ίδιο μοτίβο που καθιστά την ορθοδοξία αδρανή και ανιστορική επαναλαμβάνεται και εδώ. Ο συγγραφέας...
Ἀθηνιώτη-Παπαδάκη
ΑΠΟ TA MAΘΗΜΑΤΙΚΑ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ

• ΔΟΚΙΜΑΣΙΑ=ΑΣΚΗΣΗ ΜΑΚΡΟΘΥΜΙΑΣ

• ΜΑΚΡΟΘΥΜΙΑ=ΑΓΑΠΗ ὑψωμένη στή δυνα...