Μετά από μία σύντομη εισαγωγική παρουσίαση του  Απόστολου Διαμαντή  η  συνέντευξη  μπορεί να διακριθεί σε δύο μέρη. Στο πρώτο εκτίθεται το πρόβλημα της μεθόδου με έμφαση στη συνάρθρωση μορφών συνείδησης με τις απτές, διαστατές, ιστορικές πρακτικές.  Κατόπιν γίνεται λόγος για το κυρίαρχο ιστορικό σχήμα της διασύνδεσης ανάμεσα σε αστική τάξη, νεοελληνικό Διαφωτισμό και Επανάσταση του 1821, με την τελευταία να γίνεται αντιληπτή ως αποτέλεσμα των δύο πρώτων. Με αφορμή την τελευταία προβληματική θα γίνει το πέρασμα στην ελληνική ιστοριογραφική παράδοση που εκκινεί από τον Παπαρρηγόπουλο.

 

Στο δεύτερο μέρος γίνεται λόγος για την κρίση σε σχέση με φαινόμενα της ελληνικής μακράς διάρκειας, όπως η μικρή ιδιοκτησία, ο χαρακτήρας και η λειτουργία των ελλαδικών ελίτ. Καταληκτικά αναφέρονται δύο θέματα που προσιδιάζουν την έννοια της συνέχειας, η οποία, τρόπον τινά, διατρέχει τη συνέντευξη: το μάθημα των θρησκευτικών και η ιστορική ορθογραφία.

*Η συνέντευξη δόθηκε στα τέλη Απριλίου  2013 στον  Λεωνίδα Σταματελόπουλο, διαχειριστή του ιστολογίου «Μέσα Ελλάδα»


People in this conversation

  • Γιώργος Καστρινάκης

    Είναι μια συνέντευξη διά της οποίας το “Αντίφωνο” επικυρώνει την ιδρυτική του πρόθεση: Να αντιμιλήσει στην – αντιδημοκρατικώ δικαίω – επικυριαρχούσα άποψη.

    Το να… αντιφωνήσει κανείς τον αντιφωνικό λόγο, παραμένει, ασφαλώς, εξ ίσου θεμιτή επιδίωξη. Να όμως, που δεν γίνεται να το πράξει χωρίς να περιπέσει σε μια (αντί α ν τ ι - φ ω ν ί α ς) δι-φωνία “πανοραμικώς” αυτοδιαψευδόμενη.
    Καταλήγει να ισχυρίζεται, ας πούμε, ότι ο Διανοούμενος ασκεί αυτοδικαίως Κριτική (διαμέσου κρατικής εκπαίδευσης) προς την γύρω του κοινωνία, κατηχώντας την μάλιστα έως και σε αλλαγή ταυτότητας, πλην όμως τα ίδια τα απλά Μέλη τής αυτής κοινωνίας δεν διακρατούν διακαίωμα να κατηχήσουν, καν, τα τέκνα τους (διά μέσου τής εν λόγω κρατικής εκπαίδευσης) προς οποιαδήποτε κατεύθυνση αν τυχόν, με τη συγκεκριμένη κατεύθυνση, συμβαίνει να… δαιμονίζεται ο προειρηθείς Διανοούμενος.
    (Άποψη που εμπεριέχει, προφανώς, την αξιωματική ιδέα ότι γίνεται να υπάρξει Θεωρητική Διδασκαλία η οποία και να μην ισοδυναμεί με Κατήχηση.)

    Συντομεύοντας: Αν ο λόγος του Απόστολου Διαμαντή μπορούσε να αποστομωθεί απλά εκ μέρους του επικυρίαρχου, τότε φωνές σαν τη δική θα έβρισκαν κάπως συχνότερα πρόσβαση στα “Βήματα”, στα “Megaron plus” και στα “Protagon” τής περί ημίν επικράτειας.
    Η αναλογία ευκαιριών, ωστόσο, παραμένει αδιαπτώτως στην… 1 (μία) προς… 50 – και αν…. Επιμαρτυρώντας καταλυτικά, τότε, ότι οι “ιθύνοντες νόες” κατέχουν πλήρη επίγνωση της εκατέρωθεν πειστικότητος.

    0 Like

Leave your comments

Post comment as a guest

0
Your comments are subjected to administrator's moderation.
terms and condition.

Ἐτικέτες Συγγραφέων

Agamben   Alicin   Badiou   Barth   Bell   Berdyaef   Breck   Buntig   Chesterton   Clement Steiner   Dworkin   Elliot   Ellul   Evdokimov   Heidegger   Lacan   Lash   LeGoff   Lepeltier   Levinas   Losky   Malson   McGilchrist   Muse   Orwell   Pastoureau   Polony   Popper   Postman   Rawls   Rifkin   Sherrard   Skolimowski   Smith   Solzhenitsyn   Swartz   Szazs   Tarkofsky   Unger   Weil   Zirar   Zoja   Αγγελής Δ.   Αμάραντος Σ.   Ανδρουλιδάκης Α.   Ανδρουλιδάκης Κ.   Αρανίτσης Ε.   Βαμβουνάκη Μ.   Βαρδής Μ.   Βαρθαλίτης Γ.   Βιρβιδάκης Στ.   Βραχνός Κ.   Γεωργίου Θ.   Γρηγοράτος Μ.   Δανέζης Μ.   Διαμαντής Α.   Ζάχος Κ.   Ζιώγας Απ.   Ζουράρις Κ.   Ζώης Ι.   Ιωάννου Δ.   Ιωαννίδης Γ.   Καλογερόπουλος Α.   Καραμπελιάς Γ.   Καστρινάκης Γ.   Κατρούτσος Χρ.   Κιουρτσάκης Γ   Κομνηνός Στ.   Κονδύλης Π.   Κοροβίνης Β.   Κοσμόπουλος Δ.   Κουτρούλης Σ.   Κουτσουρέλης Κ.   Κούκος Σ.   Κυριαζόπουλος Σ.   Κωνσταντούδης Β.   Κόσσυβα Σ.   Λυγερός Ν.   Μαλεβίτσης Χ.   Μανουσέλης Σ.   Μαυρίδης Ν.   Μαυρόπουλος Δ.   Μητραλέξης Σ.   Μπάρλας Γ.   Μπαλτάς Δ.   Μπλάθρας Κ.   Ναξάκης Χ.   Νευροκοπλή B.   Ντόκος Γ.   Ξυδάκης Ν.   Παντούλας Θ.   Παπαγιάννης Α.   Παπαθανασίου Θ.   Παπαναγιώτου Ι.   Πρεβελάκης Γ.Σ.   Προγκίδης Λ.   Σακελλαρίου Μ.   Σαλεμής Γ.   Σκλήρης Δ.   Σουφλέρης Στ.   Σταματελόπουλος Λ.   Σταυρόπουλος Β.   Σχοινάς Φ.   Τάσης Θ.   Τσιρόπουλος Κ.   Τσιτσίγκος Σ.   Φαραντάκης Π.   Φεραίος Χ.   Χαραλαμπίδης Κ.   Χατζηαντωνίου Κ.   π. Γιάγκου Β.   π. Γκανάς Ε.   π. Γοντικάκης Β.   π. Ζηζιούλας Ι.   π. Θερμός Β.   π. Παπαδόπουλος Χ.   π. Φάρος Φ.   JoelLipman.Com

Εισάγετε έγκυρο email για την εβδομαδιαία ενημέρωση. (Ελέγχετε τα spam ή τα promotion emails σας)
Η εβδομαδιαία αντιφωνική επισκόπηση καταχωρείται συνήθως στα spam ή στα promotion emails σας.
Παύλος Κλιματσάκης
σεβαστέ π. Νικόλαε, ευχαριστώ για τις υποδείξεις σας, αλλά επιμένω στην θέση μου ότι οι θεολόγοι μας...
π. Νικόλαος Λουδοβίκος
Μόλις πρόσεξα το σχόλιο του φίλου κ. Κλιματσάκη. Κατ'αρχήν ομολογώ ότι έχω μια πολύ πιο σύνθετη αντί...
Ντόκος Γιώργος
Κύριε Σπίγγο τα σχόλιά σας με χαροποίησαν ιδιαίτερα και σας ευχαριστώ πολύ! Πράγματι το ταξίδι στην ...
Δημήτρης Ιωάννου
Αγαπητέ κ. Νοταρίδη, η εν λόγω συγγραφέας, με μια πρόχειρη ματιά που έριξα στη βιογραφία της, ήταν σ...
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΠΙΓΓΟΣ
Ένα ωραίο ταξίδι στον κύκλο της καταπίεσης, της ενοχής, της εκμετάλλευσης και της βίας, όλα στον αντ...
Τερέζα Μητσοπούλου
Εξαιρετική γραφή, ουσιώδης περιγραφή με άρωμα νοσταλγίας, αλλά και δημιουργία υγιούς προβληματισμού....
Σωτήριος Νοταρίδης
Ὅπως τά λέει ὁ κος Καστρινάκης, πολύ βοηθητικό γραπτό, μέ σημαντικώτατη πρακτική σημασία : δηλ. ὅτι ...