Πρωτοσέλιδα

Documenta εν Αθήναις: Εικόνες από μια φάρσα

Κώστας Κουτσουρέλης

 
Ο παλιός ρομαντικός φανταζόταν ότι είναι ποιητής επειδή ξεχείλιζε από «συναισθήματα». Ο τωρινός κονσεπτουαλιστής οπτασιάζεται ότι είναι καλλιτέχνης επειδή έχει «ιδέες». Όμως ιδέες και συναισθήματα έχουμε όλοι, μονοπώλιο στην ευαισθησία και το μυαλό καμιά ομάδα κοινωνική δεν διαθέτει. Κάθε άλλο μάλιστα. Το ξέρουμε εκ πείρας, ειδικά οι καλλιτέχνες πολλές φορές υστερούν σε συναισθηματική ή αναλυτική νοημοσύνη. Καταστάσεις που για τον μέσο άνθρωπο είναι προφανείς, για εκείνους είναι γρίφοι και αξεπέραστα εμπόδια, φαινόμενο που τόσο σκώμμα και γελοιογραφίες ενέπνευσε. 
Η τέχνη δεν είναι ούτε «συναισθήματα» ούτε «ιδέες». Η τέχνη είναι πρώτα απ’ όλα, το λέει η λέξη, τεχνική. Μια ειδική μορφή τεχνικής προφανώς, μια ειδική νοημοσύνη κατά κάποιον τρόπο, που θα την ον...

 

π. Ιγνάτιος Γεωργακόπουλος: Συνέντευξη στη Λιάνα Κανέλλη (“Mega”, 1991)
Η Λιάνα Κανέλλη φιλοξενεί στο στούντιο της εκπομπής της (“Mega Channel”, Σάββατο προ του Θωμά 1991) τον αρχιμανδρίτη, τότε, π. Ιγνάτιο Γεωργακόπουλο.
 
Ρωτά κατ’ αρχήν για τον πρόσφατα ιδρυμένο ραδιοφωνικό σταθμό «Πειραϊκή Εκκλησία» και για ...
Οι τρεις τάσεις που μπορούν να καταστρέψουν το διαδίκτυο
Τιμ Μπέρνερς Λι
 
Ο άνθρωπος που δημιούργησε το διαδίκτυο, το world wide web (www), προειδοποιεί για τις τρεις τάσεις που θα μπορούσαν να οδηγήσουν στην καταστροφή του internet. 
 
"Φαντάστηκα το διαδίκτυο ως μια ανοιχτή πλατφόρμα που θα...
Πόλις, Οντολογία, Εκκλησιαστικό Γεγονός: Σχετικά με το συνέδριο για το έργο του Χρήστου Γιανναρά στο Πανεπιστήμιο του Cambridge (Μάρτιος 2017)

Άγγελος Γουνόπουλος*

«Πολιτισμός […] δίχως την τόλμη της εξόδου στη σχέση,

υποκαθιστά την οντολογία με την ψυχολογία.

Ο σημερινός πολιτισμός, ο δικός μας τρόπος του βίου»[1]

Χρήστος Γιανναράς

 

Το άρθρο καταπιάνεται με το επιστημονι...

Π. Ευδοκίμωφ: Οἱ εἰκόνες τῆς Ἀναστάσεως τοῦ Χριστοῦ

Παῦλος Εὐδοκίμωφ

 
Ἡ εὐαγγελικὴ διήγηση δὲν λέγει τίποτε γιὰ τὴ στιγμὴ τῆς Ἀναστάσεως. Ἡ εἰκονογραφία κολουθεῖ πολὺ πιστὰ αὐτὴ τὴ σιωπὴ μὲ τὸν πιὸ μεγάλο σεβασμὸ ποὺ ἁρμόζει στὸ μυστήριο. Ἔτσι ἀκολουθώντας τὴ Γραφὴ οἱ δύο μόνες εἰκονογραφικὲ...

Πως θα βγούμε απο την κρίση που μας μαστίζει; Αυτό είναι το υπ αριθμόν ένα σήμερα πρόβλημα που ταλανίζει ολόκληρη την ελληνική κοινωνία. Τι είναι αυτές οι περίφημες αγορές που ανησυχούν και πως μπορεί μια ολόκληρη χώρα να γίνει έρμαιο των βουλήσεών τους; Μπορεί να αποτελέσει η κρίση αφορμή για μια αντιστροφή της αρνητικής πορείας που έχουμε πάρει ως κοινωνία εδώ και πολλά χρόνια ή και πάλι θα επανέλθουμε στα γνώριμα μονοπάτια μετά απο τα πρώτα, ενδεχομένως, θετικά αποτελέσματα; Είναι μονόδρομος η νεοφιλελεύθερη οικονομική πολτική ή υπάρχουν και δρόμοι με περισσότερο κοινωνικά χαρακτηριστικά; Γιατί οι κυβερνήσεις διστάζουν να φορολογήσουν τη μεγάλη ακίνητη περιουσία και γενικώς ανάγουν σε μείζον ζήτημα τη φορολόγιση των μεγάλων εισοδημάτων; Βρισκόμαστε πράγματι κοντά στη πτώχευση ή “παίζεται” κάποιο παιχνίδι- και ποιό- σε βάρος της Ελλάδας; Τι σήμαινε η δήλωση τουπρωθυπουργού για κινδύνους που απειλούν την εθνική κυριαρχία;

"κατεβάστε" εδώ το αρχείο ΗΧΟΥ με δεξί "κλίκ" & save as...

  • No comments found

Leave your comments

Post comment as a guest

0
Your comments are subjected to administrator's moderation.
terms and condition.

Ελλάδα - Ιστορία - Γεωπολιτική

«Κρίση του Πολιτισμού – Σκέψεις Διεξόδου» (Δ. Τζουβάνος,Β. Ξυδιάς)

Αυτή είναι η τρίτη κοινή διάλεξη των Δημήτρη Τζουβάνου και Βασίλη Ξυδιά με γενικό θέμα «Η Κρίση του Πολιτισμού». Ήταν ένας κύκλος τριών συζητήσεων που έγιναν την άνοιξη του 2016 στο Αετοπούλειο ...

Φιλοσοφία - Επιστημολογία

Φ. Σχοινάς: Φιλοσοφία καί πρόσωπο (Σωκράτης καί πρόσωπο) μέρος Α'

Φώτης Σχοινᾶς     

 

Ἡ  ἀρχαία ἑλληνική φιλοσοφία δέν διέθετε ὁλοκληρωμένη θεωρία γιά τό ἀνθρώπινο πρόσωπο. Οἱ Σοφιστές, ὁ Σωκράτης, ὁ Πλάτων καί  ὁ Ἀριστοτέλης (γιά νά ἀρκεσθοῦμε στήν κ...

Κοινωνία - Οικονομία 

Χ. Ναξάκης: Προγραμματισμένη Βραχυβιότητα - Το πραγματικό πρόσωπο της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης

Χάρης Ναξάκης

 

«Ένα προϊόν που αρνείται να πεθάνει είναι καταστροφή για την επιχειρηματική τάξη»

 

Στο θαυμάσιο ντοκυμαντέρ «Oι πυραμίδες της σπατάλης», τρία παραδείγματα προγραμματισμέν...

 

Θεολογία

« Πικρὰν τὴν ἡμέραν τοῦ πάθους μὴ δείξῃς »: Σύντομο σχόλιο στο Κοντάκιο Εἰς τὸν θρῆνον τῆς Θετόκου, τοῦ ταπεινοῦ Ῥωμανοῦ

Βαγγέλης Σταυρόπουλος

 

                                                                        Της Σεβαστούλας και του Θεοδόση,

Του Σπύρου και του Νίκου,

Του Κώστα και του Νικολού.

Εὕρ...

περί Τέχνης ο Λόγος

Ο ποιητής ως αξίωμα

Δημήτρης Αγαθοκλής

 
ΤΟ ΝΑ ΠΟΥΜΕ ΟΤΙ Η ΠΟΙΗΣΗ, και γενικώς η Τέχνη, έχει τον ένα ή τον άλλο σκοπό, λίγο θα ωφελήσει. Εάν δηλαδή στοχεύει στην ανάδειξη τού ιδανικώς Ωραίου αναπτύσσοντας την αι...

H ομορφιά θα σώσει τον κόσμο

«Η σκόνη του δρόμου» του Κένεθ Σώγερ Γκούντμαν (ΕΡΤ)

Ένα μονόπρακτο θεατρικό έργο του αμερικανού Kenneth Sawyer Goodman, διάρκειας 40΄, που γράφτηκε το 1912.

Η υπόθεσή του, η οποία διαδραματίζεται ένα βράδυ Μεγάλης Παρασκευής των νέων καιρών, έρχ...

   

Κοσμολογία - Διαδίκτυο - Χάος

«Το ζήτημα της Πολυπλοκότητας – Η μείζων πρόκληση του 21ου αιώνα»

Ο ομότιμος καθηγητής του Πανεπιστημίου Βρυξελλών (ULB) κ. Λάμπρος Κουλουμπαρίτσης μίλησε τον Ιανουάριο του 2017 με θέμα: 

 

«Το ζήτημα της Πολυπλοκότητας – Η μείζων πρόκληση του 21ου αιώνα»

...

Βιολογία - Ψυχολογία - Εγκέφαλος

Ι. Π. Ζώης: Περί συνείδησης

Ιωάννης Π. Ζώης

 

Υπάρχουν πολλά δύσκολα προβλήματα στον χώρο της Ιατρικής επιστήμης αλλά μόνο ένα από αυτά αποκαλείται "το δύσκολο πρόβλημα". Και αυτό είναι το ...

Επιστήμη vs Θρησκεία;

Η Έφεση του Ανθρώπου στο Μεταφυσικό και Υπερβατικό

Πάνος Α. Λιγομενίδης*

 

 

Η επιθυμία να γνωρίζουμε
Ο άνθρωπος έχει μια έμφυτη επιθυμία να γνωρίζει. Η «αλήθεια» αποτελεί το προσιδιάζον αντικείμενο αυτής της επιθυμίας [1]. Αποτελεί δείγμα...

Τρόπος ζωής - Ανθρώπινες σχέσεις

Σ. Κωνσταντινίδης: «Φαινόμενο του κραγιόν» και ανεργία

Σεραφείμ Κωνσταντινίδης

 

Η υπερβολή είναι μέσα στη ζωή και κυριαρχεί ειδικά σε έντονες περιόδους. Στην κρίση, νομίζουμε ότι θα «καταστραφούν» όλες οι εταιρείες. Δεν είναι έτσι και στην πράξη...

Kινηματογράφος

Μ. Βαρδής: Χάος και Πίστη. Μία ανάγνωση του ΡΑΝ του Ακίρα Κουροσάβα

Μανώλης Γ. Βαρδής

 

Και, όταν ην ευχή μου θα ζητάς, εγώ θα γονατίζω και θα σου ζητάω συγγνώμη. Έτσι θα ζούμε! Θα προσευχόμαστε, θα τραγουδάμε, θα λέμε παραμύθια, θα γελάμε χαζεύοντας τα χρυσα...

 

Ἐτικέτες Συγγραφέων

Agamben   Alicin   Badiou   Barth   Bell   Berdyaef   Breck   Buntig   Chesterton   Clement Steiner   Dworkin   Elliot   Ellul   Evdokimov   Heidegger   Lacan   Lash   LeGoff   Lepeltier   Levinas   Losky   Malson   McGilchrist   Muse   Orwell   Pastoureau   Polony   Popper   Postman   Rawls   Rifkin   Sherrard   Skolimowski   Smith   Solzhenitsyn   Swartz   Szazs   Tarkofsky   Unger   Weil   Zirar   Zoja   Αγγελής Δ.   Αμάραντος Σ.   Ανδρουλιδάκης Α.   Ανδρουλιδάκης Κ.   Αρανίτσης Ε.   Βαμβουνάκη Μ.   Βαρδής Μ.   Βαρθαλίτης Γ.   Βιρβιδάκης Στ.   Βραχνός Κ.   Γεωργίου Θ.   Γρηγοράτος Μ.   Δανέζης Μ.   Διαμαντής Α.   Ζάχος Κ.   Ζιώγας Απ.   Ζουράρις Κ.   Ζώης Ι.   Ιωάννου Δ.   Ιωαννίδης Γ.   Καλογερόπουλος Α.   Καραμπελιάς Γ.   Καστρινάκης Γ.   Κατρούτσος Χρ.   Κιουρτσάκης Γ   Κομνηνός Στ.   Κονδύλης Π.   Κοσμόπουλος Δ.   Κουτρούλης Σ.   Κουτσουρέλης Κ.   Κούκος Σ.   Κυριαζόπουλος Σ.   Κωνσταντούδης Β.   Κόσσυβα Σ.   Λυγερός Ν.   Μαλεβίτσης Χ.   Μανουσέλης Σ.   Μαυρίδης Ν.   Μαυρόπουλος Δ.   Μητραλέξης Σ.   Μπάρλας Γ.   Μπαλτάς Δ.   Μπλάθρας Κ.   Ναξάκης Χ.   Νευροκοπλή B.   Ντόκος Γ.   Ξυδάκης Ν.   Παντούλας Θ.   Παπαγιάννης Α.   Παπαθανασίου Θ.   Παπαναγιώτου Ι.   Πρεβελάκης Γ.Σ.   Προγκίδης Λ.   Σακελλαρίου Μ.   Σαλεμής Γ.   Σκλήρης Δ.   Σουφλέρης Στ.   Σταματελόπουλος Λ.   Σταυρόπουλος Β.   Σχοινάς Φ.   Τάσης Θ.   Τσιρόπουλος Κ.   Τσιτσίγκος Σ.   Φαραντάκης Π.   Φεραίος Χ.   Χαραλαμπίδης Κ.   Χατζηαντωνίου Κ.   π. Γιάγκου Β.   π. Γκανάς Ε.   π. Γοντικάκης Β.   π. Ζηζιούλας Ι.   π. Θερμός Β.   π. Παπαδόπουλος Χ.   π. Φάρος Φ.   JoelLipman.Com

Νίκος Μαυρίδης Ἡ διαρκής μεταπολίτευση καί τό χριστιανο-ισλαμικό τέλος τῆς ἱστορίας 24/4 7:00μ.μ.

 

Τό Ἀντίφωνο συνεχίζει την σειρά συζητήσεων μέ θέμα:
 Ἡ κρίση τοῦ ἐκσυγχρονισμοῦ.
 
Νίκος Μαυρίδης
Ἡ διαρκής μεταπολίτευση καί τό χριστιανο-ισλαμικό τέλος τῆς ἱστορίας
 
Δευτέρα  24  Ἀπριλίου  2017  7:00 μ.μ.
Βιβλιοπωλεῖο Ἐν Πλῷ Ἐμπορικό Κέντρο ATRIUM, Χαριλάου Τρικούπη 6-10, Ἀθήνα
Εισάγετε έγκυρο email για την εβδομαδιαία ενημέρωση. (Ελέγχετε τα spam ή τα promotion emails σας)
Η εβδομαδιαία αντιφωνική επισκόπηση καταχωρείται συνήθως στα spam ή στα promotion emails σας.
Β.Β.Δ.
Θαρρώ πως ο Γιανναράς ξεπέρασε και τον Ελύτη σε τούτο το παραπονιάρικο τραγούδισμα...
Παύλος Κλιματσάκης
Αγαπητέ Νίκο, πολύ ενδιαφέρουσα η ερώτησή σου. Πρώτα απ' όλα παραπέμπω στην απάντηση του κ. Σχοινά, ...
Φώτης Σχοινᾶς
Ἀγαπητέ Νίκο,
Τό ἐρώτημα πού θέτεις εἶναι εὔλογο και ἀπασχόλησε καί τόν ἱερό Δαμασκηνό. Καί βέβαια ...
Νίκος
Η πλάκα είναι (αν υπάρχει χιούμορ στην παρέα), ότι η ''one million dollar question'', ή διαμάχη αν ...
Παύλος
Γιατί παραμένει εξαντλημένη και δεν επανεκδίδεται Η Γραμμή του Ορίζοντος;
Παύλος Κλιματσάκης
Αφορμώμενος από τα σχόλια του φιλτάτου Φ. Σχοινά, θα ήθελα να παρατηρήσω ότι αυτό που ουσιαστικά μάς...
Φώτης Σχοινᾶς
Περί ἐλευθερίας
Τό πρόβλημα τῆς ἐλευθερίας τῶν λογικῶν καί αὐτεξουσίων ὄντων εἶναι ὄντως δύσληπτο σ...

Βιντεοθήκη