Ο κ.  Χρήστος Γιανναράς  ήταν καλεσμένος στο Ανοιχτό Πανεπιστήμιο Ασπροπύργου τον Φεβρουάριο του 2010 και μίλησε με θέμα: "Η Ελληνικότητα ως προσωπική εύρεση".  Στην ομιλία του αναρωτήθηκε τι προσφέρει στη πληρότητα της ζωής η ελληνική πολιτισμική ταυτότητα και αναφέρθηκε στο ζήτημα της ύπαρξης μιας στάσης ζωής που εξυπηρετεί συγκεκριμένες ανάγκες ενός τρόπου του βίου (πολιτισμού), που ενδιαφέρει παναθρώπινα, και θα μπορούσε μέσα από όλες τις εκφάνσεις του (τέχνη, αρχιτεκτονική, μεταφυσική) να χαρακτηρισθεί ως ελληνική ιδιαιτερότητα.  Στο τέλος ακολούθησε συζήτηση με τους συμμετέχοντες.

Δείτε ΟΛΗ την εκδήλωση παρακάτω:

People in this conversation

  • greekdonkey

    Ο άνθρωπος είναι αληθινός δάσκαλος. Από τους ανθρώπους που όταν τον ακούς νοιώθεις υπερηφάνεια που είσαι Έλληνας. Καμία σχέση βέβαια με την πραγματικότητα των ανθρώπων που κυβερνούν τη χώρα μας αυτή τη στιγμή.

    0 Like
  • Κάποιος που διαφωνεί...

    Σχετικά με τους μετανάστες, ο κύριος Γιανναράς “πετάει στα σύννεφα”. Όταν οι μετανάστες είναι τόσο αλλότριοι πολιτισμικά, εθνολογικά και κυρίως θρησκευτικά όπως το κύμα που δεχόμαστε τα τελευταία χρόνια, τότε δεν υπάρχει περίπτωση αφομοίωσης από πλευρά μας αλλά μόνο από πλευρά τους.

    Επίσης οι μετανάστες είναι πληθυσμιακά μια τεράστια ανθρωπομάζα αριθμιτικά, υπερβολικά νεαρά κατά μέσο όρο ηλικίας. Οι γηραιοί Έλληνες όσο “άρχοντες και πολιτισμένοι” κι αν ήταν μόνο και μόνο από το γεγονός του γήρατος, μια κουλτούρα ΔΕΝ μπορεί να επιβιώσει...

    Οι αρχαίοι Ρωμαίοι, όπως και οι σημερινοί Ευρωπαίοι μετανάστες ήταν και είναι πολύ συγγενικοί πληθυσμοί με τους Έλληνες κι έτσι κατάφεραν και απορροφήθηκαν. Το Ισλάμ ΔΕΝ αφήνει τέτοια περιθώρια εκ των πραγμάτων. Είτε το δεχόμαστε είτε όχι. Κι έτσι τελικά ο “πεφωτισμένος” κύριος Γιανναράς, εδώ έρχεται σε μια θέση χέρι- χέρι με τους αποδομηστές μας, συγχαρητήρια!

    Ένα χαρακτηριστικό ιστορικό παράδειγμα, είναι εκείνο της κοπτικής Αιγύπτου: προ της ισλαμικής της κατάκτησης, είχε έναν ελληνιστικό χριστιανικό (μονοφυσιτικό) πολιτισμό και κουλτούρα. Η επιβολή όμως του Ισλάμ είχε ως αποτέλεσμα ακόμη κι οι όσοι εναπομείναντες κόπτες να μετατραπούν σε Άραβες πολιτισμικά και γλωσσικά.

    Και οι αρχαίοι Ρωμαίοι της δυτικής Ευρώπης εξάλλου είχαν υψηλή κουλτούρα, μα η βίαιη εισροή των γεμάτων ορμή νεαρών φραγκικών φύλων ήταν αρκετή από μόνη της για να τους εξαφανίσει ως πολιτισμό, κι ας μην την είχαν απολέσει, τίποτε από την υψηλή κουλτούρα τους.

    Δεν νομίζω πως εμάς μας “χρωστάει” κάτι η “Mοίρα” ή η \"Iστορία\" για να την γλυτώσουμε...

    Συμπέρασμα: Εκεί που είναι να πάρει θέση με κόστος πολιτικό είτε δειλιάζει να πει την αλήθεια είτε έχει συμβιβαστεί με το κατεστημένο. (Συγνώμη δεν θέλω να φανώ προπέτης, αλλά με όλο το σεβασμό, η ταπεινότης μου αυτό διαπιστώνει)

    Το να φιλοσοφείς όμως, όπως είχε πει κάποτε κάποιος μεγάλος, σημαίνει να πηγαίνεις κόντρα με το πνεύμα των καιρών σου κι όχι να το υιοθετείς έστω και ξεκινώντας -φαινομενικά ή μη- από άλλη αφετηρία...

    0 Like
  • Panteleimon

    Και παλι ευχαριστουμε παρα πολυ συντακτες του Αντιφωνου!!
    κανετε εκπληκτικη δουλεια κα συλλεγετε ολα αυτα τα ανεκτιμητα βιντεο!
    Για μας στο εξωτερικο ειναι μεγαλη παρηγορια.

    Παντα καλα!

    0 Like

Leave your comments

Post comment as a guest

0
Your comments are subjected to administrator's moderation.
terms and condition.

Ἐτικέτες Συγγραφέων

Agamben   Alicin   Badiou   Barth   Bell   Berdyaef   Breck   Buntig   Chesterton   Clement Steiner   Dworkin   Elliot   Ellul   Evdokimov   Heidegger   Lacan   Lash   LeGoff   Lepeltier   Levinas   Losky   Malson   McGilchrist   Muse   Orwell   Pastoureau   Polony   Popper   Postman   Rawls   Rifkin   Sherrard   Skolimowski   Smith   Solzhenitsyn   Swartz   Szazs   Tarkofsky   Unger   Weil   Zirar   Zoja   Αγγελής Δ.   Αμάραντος Σ.   Ανδρουλιδάκης Α.   Ανδρουλιδάκης Κ.   Αρανίτσης Ε.   Βακαλόπουλος Χρ.   Βαμβουνάκη Μ.   Βαρδής Μ.   Βαρθαλίτης Γ.   Βιρβιδάκης Στ.   Βραχνός Κ.   Γεωργίου Θ.   Γρηγοράτος Μ.   Δανέζης Μ.   Διαμαντής Α.   Ζάχος Κ.   Ζιώγας Απ.   Ζουράρις Κ.   Ζώης Ι.   Ιωάννου Δ.   Ιωαννίδης Γ.   Καλογερόπουλος Α.   Καραμπελιάς Γ.   Καστρινάκης Γ.   Κατρούτσος Χρ.   Κιουρτσάκης Γ   Κομνηνός Στ.   Κονδύλης Π.   Κοροβίνης Β.   Κοσμόπουλος Δ.   Κουτρούλης Σ.   Κουτσουρέλης Κ.   Κούκος Σ.   Κυριαζόπουλος Σ.   Κωνσταντούδης Β.   Κόσσυβα Σ.   Λυγερός Ν.   Μαλεβίτσης Χ.   Μανουσέλης Σ.   Μαυρίδης Ν.   Μαυρόπουλος Δ.   Μητραλέξης Σ.   Μπάρλας Γ.   Μπαλτάς Δ.   Μπλάθρας Κ.   Ναξάκης Χ.   Νευροκοπλή B.   Ντόκος Γ.   Ξυδάκης Ν.   Παντούλας Θ.   Παπαγιάννης Α.   Παπαθανασίου Θ.   Παπαναγιώτου Ι.   Πρεβελάκης Γ.Σ.   Προγκίδης Λ.   Ροδίτης Α.   Σακελλαρίου Μ.   Σαλεμής Γ.   Σκλήρης Δ.   Σουφλέρης Στ.   Σταματελόπουλος Λ.   Σταυρόπουλος Β.   Σχοινάς Φ.   Τάσης Θ.   Τσιρόπουλος Κ.   Τσιτσίγκος Σ.   Φαραντάκης Π.   Φεραίος Χ.   Χαραλαμπίδης Κ.   Χατζηαντωνίου Κ.   π. Γιάγκου Β.   π. Γκανάς Ε.   π. Γοντικάκης Β.   π. Ζηζιούλας Ι.   π. Θερμός Β.   π. Παπαδόπουλος Χ.   π. Φάρος Φ.   JoelLipman.Com

Εισάγετε έγκυρο email για την εβδομαδιαία ενημέρωση. (Ελέγχετε τα spam ή τα promotion emails σας)
Η εβδομαδιαία αντιφωνική επισκόπηση καταχωρείται συνήθως στα spam ή στα promotion emails σας.
Δήμητρα Βενετοπούλου
Πώς μπορώ να βρω αυτό το βιβλίο; Στα βιβλιοπωλεία δεν το βρίσκουν. Ευχαριστώ.
thomas sackville
Ο κος Θεόδωρος Ζιάκας παραμένει ασυνεπής με τον εαυτό του.
1. Τί πάει να πει οντολογική παράδοση; ...
Δημητρης Ιωαννου
Αγαπητέ Δημήτρη, πράγματι δεν αναφέρθηκα στο «συνείναι», για το οποίο όμως υπονόησα κάποια πράγματα....
Θ.Ζιάκας
Για τη δημοσίευση του παρόντος άρθρου στο περιοδικό Ερμής ο λόγιος, είχα στείλει ένα διευκρινιστικό ...
Μιχάλης Ν. Σταμπούλης
Ειλικρινή καί θερμότατα συγχαρητήρια !
Οφειλόμενη - από μακρού - αναγνώριση καί τιμή.
Καί Ακαδημαϊ...
Δημήτρης
Υπάρχουν ελλείψεις στο άρθρο όσον αφορά στην έννοια του συν-είναι (Mitsein) στην οποία περιέργως δεν...
Θ.ΖΙΑΚΑΣ
Απαντώντας στον αγαπητό Στέφανο θα πρόσθετα τις ακόλουθες εισαγωγικές επί του θέματος διευκρινίσεις....

Nοιάζομαι δηλαδή Μοιράζομαι