Ο Στέλιος Ράμφος, σε μια σειρά δεκαπέντε διαλέξεων, ερμήνευσε το κείμενο του Πλάτωνα «Φαίδων», η ανάπτυξη του οποίου αποτελεί θεμέλιο για κάθε ουσιαστικό προβληματισμό πάνω στο μεταφυσικό ζήτημα περί της αθανασίας της ψυχής. Οι διαλέξεις έλαβαν χώρα στο Ίδρυμα Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Β & Μ Θεοχαράκη - Βασ. Σοφίας 9 & Μέρλιν από το Νοέμβριο 2007 έως τον Ιανουάριο του 2008.

Ακούστε εδώ όλες τις διαλέξεις:

 

Διάλεξη 1η:

Διάλεξη 2η:

Διάλεξη 3η:

Διάλεξη 4η:

Διάλεξη 5η:

Διάλεξη 6η:

Διάλεξη 7η:

 

Διάλεξη 8η:

 

Διάλεξη 9η:

 

Διάλεξη 10η:

 

Διάλεξη 11η:

Διάλεξη 12η:

 

Διάλεξη 13η:

 

Διάλεξη 15η:

 

 

 

People in this conversation

  • admin

    Ευχαριστώ!! για την ειδοποίηση.

    ΥΓ1 Η ανωνυμία σε τι εξυπηρετεί ;

    ΥΓ 2 Τα σχόλια, οι παρατηρήσεις, οι επισημάσεις και οτιδήποτε θα μπορούσε να κάνει αυτή την σελίδα \"γονιμότερο\" τόπο διαλόγου και προβληματισμού είναι πάντα αιτούμενα και προσδοκώμενα.

    0 Like
  • ΕΥΑ

    Οι ομιλίες απο 11-15 για Φαίδωνα θα αναρτηθούν? Επίσης το ερώτημα ισχύει και για τις ομιλίες για το Συμπόσιο.

    0 Like
  • ΕΥΑ

    ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ, ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ!
    Επανέρχομαι με το ερώτημα αν θα αναρτήσετε το συμπόσιο. Τό περιμένω με ανυπομονησία. Ευχαριστώ πολύ!

    0 Like
  • Guest

    ευχαριστω πολυ

    0 Like
  • Στεφανος

    Ο Στελιος Ραμφος ειναι ετη φωτος μπροστα!Θα ηθελα να μαθω αν θα αναρτηθουν οι διαλεξεις του για το Νιτσε.

    0 Like
  • ufo seaker

    Μόνο έτη φωτός μπροστά;

    Από άλλο πλανήτη είναι!

    0 Like
  • Guest

    όντως από άλλο πλανήτη είναι. Ο άνθρωπος είναι \"εξωγήινος\"!!!

    0 Like
  • Guest

    MARTIN P NILSSON A HISTORY of GREEK RELIGION σελ. 105
    ...Man projects his own conscious and volitional ego into the world about him; he must do so, for it is only by way of analogy that he can attain to any knowledge of that which lies behind phenomena, whether
    real or imagined,and the first analogy is his own being...

    0 Like
  • Guest

    Τι λέει ο Άνθρωπος!!!
    Και εμεις ασχολούμαστε με την βίβλο...

    0 Like
  • Φσιτ -

    Βρε τι πάθαμε οι ανόητοι!
    Αλλά για στάσου: κι αυτός με τη βίβλο ασχολιέται!!
    Ουπς!!!

    0 Like
  • Σάμης

    Αυτό που λέει ο Μάρτιν διαψεύδεται πανηγυρικά από την ψυλοχογία.

    0 Like
  • ΣΤΕΦΑΝΟΣ

    Μεταφραζω απο το The Intellectual Adventure of Ancient Man An Essay on Speculative Thought in the Ancient Near East, Henri Frankfort ... σελ.15
    ...Αγγιζουμε εδω στην κατηγορια της αιτιοτητας, η οποια ειναι τοσο σημαντικη για την συγχρονη σκεψη οσο και η διακριση μεταξυ υποκειμενικου και αντικειμενικου. Εαν η επιστημη οπως ειπαμε πριν, αναγει το χαος των αισθησεων σε μια ταξη στην οποια χαρακτηριστικα γεγονοτα συμβαινουν συμφωνα με καθολικους νομους, το εργαλειο για αυτην την μετατροπη απο το χαος στην ταξη ειναι το αξιωμα της αιτιοτητας.Ο πρωτογονος ανθρωπος φυσιολογικα αναγνωριζει τη σχεση μεταξυ αιτιου και αιτιατου, αλλα δεν μπορει να αναγνωρισει τη δικη μας προοπτικη μιας απροσωπης , μηχανικης, και συμφωνα με νομους λειτουργια της αιτιοτητας. Διοτι απομακρυνθηκαμε απο τον κοσμο της αμεσης εμπειριας στην αναζητηση μας για τις αληθινες αιτιες, δηλαδη, για αιτιες οι οποιες θα παραγουν παντα το ιδιο αποτελεσμα κατω απο τις ιδιες συνθηκες. Πρεπει να θυμουμαστε οτι ο Newton ανακαλυψε την εννοια της βαρυτητας οπως επισης και τους νομους της λαμβανοντας υποψη του τρεις ομαδες απο φαινομενα τα οποια ειναι εντελως χωρις σχεση για τον παρατηρητη που μονο αντιλαμβανεται τα αντικειμενα σε ελευθερη πτωση, την κινηση των πλανητων, και την εναλλαγη των παλιρροιων. Ο πρωτογονος ανθρωπος δεν μπορει να αποτραβηχτει σε αυτο το βαθμο απο την αισθητη πραγματικοτητα...

    0 Like
  • ΣΤΕΦΑΝΟΣ

    Μεταφραζω απο το Les formes elementaires de la vie religieuse,Emile Durkheim σελ. 593
    ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
    Ανακοινωσαμε στην αρχη αυτης της εργασιας οτι η θρησκεια της οποιας επιχειρουμε την μελετη (η θρησκεια τοτεμιστικου συστηματος της Αυστραλιας) περιεχει τα στοιχεια τα πιο χαρακτηριστικα της θρησκευτικης ζωης.Μπορουμε να επαληθευσουμε τωρα την ακριβεια αυτης της προτασης.Οσο απλο και να ειναι το συστημα που μελετησαμε,
    βρηκαμε εκει ολες τις μεγαλες ιδεες και ολες τις κυριες τελετουργικες συμπεριφορες που αποτελουν τη βαση των θρησκειων ακομα και των πιο \"προχωρημενων\" δηλαδη διακριση των πραγματων σε ιερα και κοσμικα, εννοια της ψυχης, του πνευματος, της μυθικης προσωπικοτητας,της εθνικης θεοτητας ακομη και διεθνους, αρνητικη λατρεια με τις ασκητικες πρακτικες που ειναι η μορφη η πιο οξεια, τελετουργιες προσφορας και κοινωνιας, μιμητικες τελετουργιες, αναμνηστικες τελετουργιες,εξιλαστηριες τελετες, τιποτα το ουσιωδες δεν λειπει.Εχουμε λοιπον βασιμο λογο να ελπιζουμε οτι τα αποτελεσματα στα οποια φτασαμε δεν ειναι ιδιαιτερα μονο στον τοτεμισμο αλλα μπορουν να μας βοηθησουν να καταλαβουμε αυτο που ειναι η θρησκεια γενικα.

    0 Like
  • Μιχαήλ

    Παρατήρησα πως το αρχείο #14 είναι η ίδια ηχογράφηση με αυτή του #11. Δηλαδή λείπει η διάλεξη, η 14η κατά σειρά, για το απόσπασμα 100α-107d. Υπάρχει περίπτωση να αποκαταστήσουμε το αρχείο; Ευχαριστώ πολύ.

    0 Like
  • Ματθαιος

    Οι ομιλιες για τον Πλωτίνο τον Χαιντεγκερ και τον Νιτσε του Ραμφου ποτε θα αναρτηθουν

    0 Like

Leave your comments

Post comment as a guest

0
Your comments are subjected to administrator's moderation.
terms and condition.

Ἐτικέτες Συγγραφέων

Agamben   Alicin   Badiou   Barth   Bell   Berdyaef   Breck   Buntig   Chesterton   Clement Steiner   Dworkin   Elliot   Ellul   Evdokimov   Heidegger   Lacan   Lash   LeGoff   Lepeltier   Levinas   Losky   Malson   McGilchrist   Muse   Orwell   Pastoureau   Polony   Popper   Postman   Rawls   Rifkin   Sherrard   Skolimowski   Smith   Solzhenitsyn   Swartz   Szazs   Tarkofsky   Unger   Weil   Zirar   Zoja   Αγγελής Δ.   Αμάραντος Σ.   Ανδρουλιδάκης Α.   Ανδρουλιδάκης Κ.   Αρανίτσης Ε.   Βακαλόπουλος Χρ.   Βαμβουνάκη Μ.   Βαρδής Μ.   Βαρθαλίτης Γ.   Βιρβιδάκης Στ.   Βραχνός Κ.   Γεωργίου Θ.   Γρηγοράτος Μ.   Δανέζης Μ.   Διαμαντής Α.   Ζάχος Κ.   Ζιώγας Απ.   Ζουράρις Κ.   Ζώης Ι.   Ιωάννου Δ.   Ιωαννίδης Γ.   Καλογερόπουλος Α.   Καραμπελιάς Γ.   Καστρινάκης Γ.   Κατρούτσος Χρ.   Κιουρτσάκης Γ   Κομνηνός Στ.   Κονδύλης Π.   Κοροβίνης Β.   Κοσμόπουλος Δ.   Κουτρούλης Σ.   Κουτσουρέλης Κ.   Κούκος Σ.   Κυριαζόπουλος Σ.   Κωνσταντούδης Β.   Κόσσυβα Σ.   Λυγερός Ν.   Μαλεβίτσης Χ.   Μανουσέλης Σ.   Μαυρίδης Ν.   Μαυρόπουλος Δ.   Μητραλέξης Σ.   Μπάρλας Γ.   Μπαλτάς Δ.   Μπαραμπούτης Κ.   Μπλάθρας Κ.   Ναξάκης Χ.   Ναστούλης Γ.   Νευροκοπλή B.   Ντόκος Γ.   Ξυδάκης Ν.   Παντούλας Θ.   Παπαγιάννης Α.   Παπαθανασίου Θ.   Παπαναγιώτου Ι.   Πρεβελάκης Γ.Σ.   Προγκίδης Λ.   Ροδίτης Α.   Σακελλαρίου Μ.   Σαλεμής Γ.   Σκλήρης Δ.   Σουφλέρης Στ.   Σταματελόπουλος Λ.   Σταυρόπουλος Β.   Σχοινάς Φ.   Τάσης Θ.   Τσιρόπουλος Κ.   Τσιτσίγκος Σ.   Φαραντάκης Π.   Φεραίος Χ.   Χαραλαμπίδης Κ.   Χατζηαντωνίου Κ.   π. Γιάγκου Β.   π. Γκανάς Ε.   π. Γοντικάκης Β.   π. Ζηζιούλας Ι.   π. Θερμός Β.   π. Μινώπετρος Π.   π. Παπαδόπουλος Χαρ.   π. Φάρος Φ.   JoelLipman.Com

Εισάγετε έγκυρο email για την εβδομαδιαία ενημέρωση. (Ελέγχετε τα spam ή τα promotion emails σας)
Η εβδομαδιαία αντιφωνική επισκόπηση καταχωρείται συνήθως στα spam ή στα promotion emails σας.
Νίκος Δούσης
Φράγκος Βασιλης
Πράγματι δηλώνω εντυπωσιασμενος! Η οπτική του Αγίου Μαξίμου ήταν πάντα η πιο σαφής και ακριβής θέση ...
Βασίλης Μούσκουρης
Ευγνώμων στο Αντίφωνο που δημοσιεύει τέτοιες ουσιαστικές εκδηλώσεις, και δεν μένουν μόνο στους λίγου...
Βασίλης Μούσκουρης
Κύριε Τύμπα,
Στο άρθρο σας δεν περιττεύει ούτε μια λέξη! Είναι εξαιρετικά βαθύς και φωτισμένος ο λό...
Ξενοφών Βουρλιώτης
Kείμενο κλάσεως και εξ-αιρέσεως. Δεν υπάρχουν πια τέτοια κείμενα. Λιτά, ad hoc, ουσιώδη, δωρικά, που...
Ελένη Ραβάνη
"αυτοπραγμάτωση μέσα στη δουλειά"... ωραίο ακούγεται.
Αρκεί από δίπλα να βάλουμε πολλούς πάρα πολλ...
Βασίλης Μούσκουρης
Το σχόλιο της Κωνσταντίνας θα έπρεπε να είναι το κυρίως άρθρο και όχι η ανάλυση του κ. Καραποστόλη, ...
Ιωάννης Χατζόπουλος
Η ανακοίνωση αυτή κάνει πολλά ουσιώδη λάθη. (α) Λησμονεί ότι η φιλοσοφία είναι η μητέρα όλων των επι...
Βασιλικη Κ.
Προς κ. Φωτη Σχοινα.
Θα μπορουσατε, σας παρακσλω, να γραψετε ενα αναλογου εμβαθυνσεως αρθρο για τα ...
Δ. Σαργέντης

Nοιάζομαι δηλαδή Μοιράζομαι