Βασίλης Ξυδιάς

 
«Χίλιες φορές να γεννηθείς, τόσες θα σε σταυρώσουν»
 
Γιατί οι Εβραίοι θέλησαν να σταυρωθεί ο Ιησούς; Αυτό είναι το ερώτημα που διερευνά η ομιλία· όχι από τη σκοπιά της θείας οικονομίας (του σχεδίου του Θεού για τη σωτηρία του Ανθρώπου), αλλά από μια πιο «πεζή» ιστορική άποψη. Από τη σκοπιά των ίδιων των συμπατριωτών και ομοθρήσκων του Ιησού, που τον είδαν σαν απειλή και αποφάσισαν να τον εξοντώσουν.
 
Όμως στην πορεία της ομιλίας διαφαίνεται ότι η συζήτηση δεν αφορά μόνο το τι συνέβη τότε, πριν από 2000 χρόνια, αλλά και το τι συμβαίνει σήμερα. Και πως στην πραγματικότητα οι διάφοροι ιδεολογικοί τύποι (του Σαδδουκαίου, του Ζηλωτή και του Φαρισαίου) δεν αφορούν μόνο το εβραϊκό παρελθόν, αλλά και το σήμερα του Χριστιανισμού.
 
Ομιλία του Βασίλη Ξυδιά στο εκκλησάκι του Αγίου Ανδρέα, Πλατεία Αμερικής, Δευτέρα 3 Απριλίου 2017.

People in this conversation

  • Βασίλης Ξυδιάς

    Την παραπάνω ομιλία μου ο π. Βασίλειος Βολουδάκης, εφημέριος του Ι. Ναού Αγ. Νικολάου Πευκακίων, έκρινε ως απαράδεκτη, και αφιέρωσε μια ολόκληρη δική του ομιλία την Κυριακή του Θωμά 23 Απριλίου 2017 για να αναιρέσει τις υποτιθέμενες κακοδοξίες μου.

    Εδώ μπορείτε να βρείτε το βίντεο με την ομιλία του π. Βασιλείου Βολουδάκη.

    0 Like
  • Βασίλης Ξυδιάς

    Μυστηριωδώς εξαφανίστηκαν οι αρχικές αναρτήσεις της ομιλίας του π. Β. Βολουδάκη στο YouTube (Εκδόσεις Υπακοή) και στην ιστοσελίδα του Ι.Ν. Αγίου Νικολάου Πευκακίων. Παρ' όλα αυτά το βίντεο διασώθηκε και το ανάρτησα στο δικό μου κανάλι στο YouTube.

    Μπορείτε να το βρείτε εδώ:

    0 Like
  • Βασίλης Ξυδιάς

    ΚΑΙ ΔΥΟ ΛΟΓΙΑ ΕΠΙ ΤΗΣ ΟΥΣΙΑΣ

    Στην αρχή το πήρα κάπως ελαφρά, θεωρώντας ότι μπορεί ο καθένας να κρίνει από μόνος του. Επειδή όμως δεν έχουν όλοι τον χρόνο και την όρεξη να δουν και τα δύο βίντεο, λέω εδώ εν ολίγοις την ουσία του «δράματος», όπως τουλάχιστον το βλέπω εγώ από τη δική μου σκοπιά.

    Είναι αλήθεια πως η ομιλία μου ήταν κάπως προκλητική. Προσπάθησα να αναλύσω τους ιστορικούς λόγους που οδήγησαν τους Ιουδαίους στην απόφαση να θανατώσουν τον Ιησού Χριστό, και το έκανα μπαίνοντας κατά κάποιο τρόπο στη θέση τους, εν είδει δικηγόρου του διαβόλου. Έκρινα πως η θέαση των πραγμάτων από τη σκοπιά ενός μέσου Ιουδαίου εκείνης της εποχής μπορεί να βοηθήσει κάποιον να δει την πράξη της σταύρωσης έξω από τα δικά μας σημερινά στερεότυπα, όταν οι περισσότεροι θεωρούμε αυτονόητο ότι το έγκλημα αυτό το έκαναν κάποιοι «κακοί» πριν από 2000 χρόνια και σε καμιά περίπτωση δεν μπορεί να αφορά εμάς σήμερα. Η αλήθεια όμως είναι ότι οι περισσότεροι σύγχρονοι Χριστιανοί σκεφτόμαστε και ενεργούμε με τον ίδιον ακριβώς τρόπο που σκέφτηκαν και ενήργησαν οι σταυρωτές του Χριστού όταν είδαν το Ευαγγέλιο της Αγάπης σαν απειλή για την εθνική και θρησκευτική τους υπόσταση. Παρ’ όλα αυτά δεν διανοούμαστε να κάνουμε τη σύγκριση, διότι μας εμποδίζουν τα ιδεολογικά και ψυχολογικά στερεότυπα που ήδη ανέφερα. Θέλοντας λοιπόν να αντιμετωπίσω αυτό το εμπόδιο, έκρινα σκόπιμο να μιλήσω για τη σταύρωση βγάζοντας από τη μέση την αυτονόητη ενοχή και δείχνοντας πόσο «εύλογη» και «φυσιολογική» μπορεί να είναι η απόρριψη του Χριστού από έναν υποτιθέμενο πιστό· όχι βέβαια για να βγει το συμπέρασμα ότι «καλά του κάνανε», αλλά για να ξεκλειδωθούν οι ιδεολογικοί και ψυχολογικοί κόμποι που δεν μας αφήνουν να δούμε τις ομοιότητές μας με τους σταυρωτές.

    Παρ' όλη την πολυπλοκότητα του εγχειρήματός μου, κανείς από τους παρευρισκόμενους ακροατές δεν λάθεψε στην κατανόηση. Όλοι κατάλαβαν πολύ καλά τι έλεγα και πού το πήγαινα.

    Όμως ο π. Βασίλειος δεν κατάλαβε. Εν μέρει γιατί σκέφτεται αλλιώς, εν μέρει όμως και για έναν άλλο λόγο. Επειδή – όπως ο ίδιος ομολογεί στην αρχή της ομιλίας του – δεν έκανε καν τον κόπο να δει και να ακούσει αυτοπροσώπως τις «ανακρίβειες» και τις «κακοδοξίες» μου. Βασίστηκε σε απομαγνητοφωνημένα αποσπάσματα που κάποιος άλλος έφτιαξε σύμφωνα με όσα και αυτός με τη σειρά του είχε καταλάβει. Η παρανόηση της παρανόησης δηλαδή.

    0 Like
  • Βασίλης Ξυδιάς

    Μια ακόμα απόπειρα να εντοπίσουμε το βίντεο με την επικριτική εις βάρος μου ομιλία του π. Βασιλείου Βολουδάκη, αφού οι προηγούμενες διευθύνσεις δεν είναι πλέον ενεργές:

    0 Like

Leave your comments

Post comment as a guest

0
Your comments are subjected to administrator's moderation.
terms and condition.

Ἐτικέτες Συγγραφέων

Agamben   Alicin   Badiou   Barth   Bell   Berdyaef   Breck   Buntig   Chesterton   Clement Steiner   Dworkin   Elliot   Ellul   Evdokimov   Heidegger   Lacan   Lash   LeGoff   Lepeltier   Levinas   Losky   Malson   McGilchrist   Muse   Orwell   Pastoureau   Polony   Popper   Postman   Rawls   Rifkin   Sherrard   Skolimowski   Smith   Solzhenitsyn   Swartz   Szazs   Tarkofsky   Unger   Weil   Zirar   Zoja   Αγγελής Δ.   Αμάραντος Σ.   Ανδρουλιδάκης Α.   Ανδρουλιδάκης Κ.   Αρανίτσης Ε.   Βακαλόπουλος Χρ.   Βαμβουνάκη Μ.   Βαρδής Μ.   Βαρθαλίτης Γ.   Βιρβιδάκης Στ.   Βραχνός Κ.   Γεωργίου Θ.   Γρηγοράτος Μ.   Δανέζης Μ.   Διαμαντής Α.   Ζάχος Κ.   Ζιώγας Απ.   Ζουράρις Κ.   Ζώης Ι.   Ιωάννου Δ.   Ιωαννίδης Γ.   Καλογερόπουλος Α.   Καραμπελιάς Γ.   Καστρινάκης Γ.   Κατρούτσος Χρ.   Κιουρτσάκης Γ   Κομνηνός Στ.   Κονδύλης Π.   Κοροβίνης Β.   Κοσμόπουλος Δ.   Κουτρούλης Σ.   Κουτσουρέλης Κ.   Κούκος Σ.   Κυριαζόπουλος Σ.   Κωνσταντούδης Β.   Κόσσυβα Σ.   Λυγερός Ν.   Μαλεβίτσης Χ.   Μανουσέλης Σ.   Μαυρίδης Ν.   Μαυρόπουλος Δ.   Μητραλέξης Σ.   Μπάρλας Γ.   Μπαλτάς Δ.   Μπλάθρας Κ.   Ναξάκης Χ.   Νευροκοπλή B.   Ντόκος Γ.   Ξυδάκης Ν.   Παντούλας Θ.   Παπαγιάννης Α.   Παπαθανασίου Θ.   Παπαναγιώτου Ι.   Πρεβελάκης Γ.Σ.   Προγκίδης Λ.   Ροδίτης Α.   Σακελλαρίου Μ.   Σαλεμής Γ.   Σκλήρης Δ.   Σουφλέρης Στ.   Σταματελόπουλος Λ.   Σταυρόπουλος Β.   Σχοινάς Φ.   Τάσης Θ.   Τσιρόπουλος Κ.   Τσιτσίγκος Σ.   Φαραντάκης Π.   Φεραίος Χ.   Χαραλαμπίδης Κ.   Χατζηαντωνίου Κ.   π. Γιάγκου Β.   π. Γκανάς Ε.   π. Γοντικάκης Β.   π. Ζηζιούλας Ι.   π. Θερμός Β.   π. Παπαδόπουλος Χ.   π. Φάρος Φ.   JoelLipman.Com

Εισάγετε έγκυρο email για την εβδομαδιαία ενημέρωση. (Ελέγχετε τα spam ή τα promotion emails σας)
Η εβδομαδιαία αντιφωνική επισκόπηση καταχωρείται συνήθως στα spam ή στα promotion emails σας.
Δημήτρης
Ο υποστατικός «πυρήνας» της υποκειμενικότητας δεν μπορεί να κατηγοριοποιηθεί μέσω νοητικών συλλήψεω...
Panagiotis Trochidis
Πραγματικά σπουδαίο άρθρο από τον καθηγητή και δάσκαλό μας κ. Γιανναρά.

Αξιέπαινη και η μετάφραση...
Γιῶργος Καστρινάκης
Ἀγαπητὲ κ. Ἀθανάσιε Γαλανάκη, ἡ συζήτηση πάνω στὸ θέμα τῆς ἀποϊεροποίησης, μεταξὺ ἑνὸς χριστιανοῦ κα...
Μιχάλης Σταμπούλης
Μπράβο Κύριε Καστρινάκη.
Επιτρέψτε μου νά σάς συγχαρώ εγκαρδίως γιά τήν καίρια επισήμανση τής παράλ...
Βασίλης Μούσκουρης
Η ομιλία Μακρόν στον συγκεκριμένο χώρο είναι συμβολική. Η Νέα Τάξη χρησιμοποιεί τα ιερά και όσια της...
Ἀθανάσιος Β. Γαλανάκης
Καὶ ἱστορικὰ ἂν τὸ δεῖ κανεὶς κε Καστρινάκη, ἐγὼ προσωπικὰ δὲν ἔχω δεῖ κανέναν Γάλλο ἀξιωματοῦχο ἀπὸ...
Panagiotis Trochidis
Δεν ξέρω αν μπορώ να βρω λόγια να περιγράψω την ποιότητα αυτών των προσώπων, του Ελύτη και του Γιανν...