Βασίλης Ξυδιάς

Το εξαιρετικό «Αντιφωνικό» σημείωμα του Θ. Παντούλα για το άσυλο («Άσυλο στην υποκρισία») με παρακίνησε να καταγράψω κάποιες αντίστοιχες δικές μου σκέψεις, οι οποίες δημοσιεύθηκαν αρχικά στο tvxs. Τις επαναλαμβάνω εδώ με μικρές προσθήκες που προέκυψαν από τη συζήτηση που ακολούθησε.

 

Η απεργία πείνας των μεταναστών στη Νομική ήταν, όπως φαίνεται, η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι με το άσυλο. Κι όμως, όπως εύστοχα γράφει ο Θ. Παντούλας, αυτή ίσως να είναι «η πρώτη φορά σε όλη την Μεταπολίτευση που γίνεται πραγματική χρήση του ασύλου».

Στη συζήτηση που έχει ξεσπάσει για το άσυλο πολυάριθμα άρθρα αναπαράγουν την ανόητη (κυριολεκτικώς) κοινοτυπία ότι το άσυλο αφορά την ελεύθερη διακίνηση των ιδεών (και μάλιστα των επιστημονικών, όπως πολλοί σπεύδουν να προσθέσουν). Δηλαδή τί θέλουν να πουν; Ότι αλλιώς θα κινδύνευε να συλληφθεί από την αστυνομία όποιος υπερασπίζεται τα παράλληλα σύμπαντα ή τη μεγάλη έκρηξη; Ή μήπως έχουν ανάγκη πανεπιστημιακού ασύλου οι ριζοσπαστικές κοινωνικές και πολιτικές ιδέες την ώρα που ο Μαρξισμός έχει γίνει επίσημο μάθημα στα νηπιαγωγεία;

Νόημα θα μπορούσε ίσως να έχει αυτό που λένε κάποιοι ότι το άσυλο δεν είναι μόνο για τις ιδέες, αλλά και για ορισμένες ριζοσπαστικές πρακτικές που η κοινωνία δεν είναι ίσως ακόμα σε θέση να αποδεχτεί. Αλλά κι αυτό είναι σε πολλές περιπτώσεις υποκριτικό. Διότι ζητώ άσυλο σημαίνει υιοθετώ τη θέση του ικέτη. Δηλώνω αδύναμος και ανυπεράσπιστος. Δεν σημαίνει οχυρώνομαι για να οργανώνω επιθέσεις ή για να παράγω ανεμπόδιστος μολότωφ (ΑΣΟΕΕ, 2008). Για να μην πούμε βέβαια για τις «επαναστατικές πρακτικές» προπηλακισμού καθηγητών ή τις άλλες, που είχαν ως συνέπεια την καταστροφή της βιβλιοθήκης της Νομικής ή της πρυτανείας του Πολυτεχνείου και της ΑΣΚΤ παλιότερα, και όλα αυτά που ζούμε στις επετείους του Πολυτεχνείου.

Αυτά όλα θα έπρεπε βέβαια να αντιμετωπίζονται ως παράνομες πράξεις, η κάθε μία ανάλογα με το είδος και το βαθμό της παρανομίας της, και όχι να καλύπτονται υπό το πρόσχημα του ασύλου. Αλλά ας μην κοροϊδευόμαστε. Η εγκληματική ως τώρα αμηχανία των εκάστοτε πρυτανικών αρχών είναι μια ακόμα έκφραση της αδυναμίας της γενιάς του Πολυτεχνείου να συλλάβει τη δημοκρατία ως ευθύνη. Και μαζί η συλλογική υποκρισία μιας ολόκληρης κοινωνίας που, μη μπορώντας να εμπνεύσει τα παιδιά της μ’ ένα θετικό συλλογικό όραμα, δεν έχει άλλο τρόπο για να εξαγοράσει τα πιο ατίθασα από αυτά, παρά μόνο κάνοντάς τα συνένοχα στην καταστροφή.

Αν κανείς το σκεφτεί σοβαρά θα δει ότι η μοίρα αυτή του ασύλου ήταν εύλογη. Διότι η νομική κατοχύρωσή του από το ΠΑΣΟΚ δεν ήταν τίποτα περισσότερο από μια φαντασιακή αναπλήρωση της μη συμμετοχής των προοδευτικών δυνάμεων στο Πολυτεχνείο (δεν ήταν εκεί απέναντι στο τανκς την ώρα που έπρεπε, οπότε υποσχέθηκαν δια του νόμου, να προτάξουν τα στήθη τους στα επόμενα τανκς που θα έρχονταν στο μέλλον). Όλα αυτά είναι τώρα εκτός εποχής. Ας καταργηθεί λοιπόν.*

Το πανεπιστημιακό άσυλο ήταν και είναι παντού και πάντα εθιμικό. Δεν νοείται νομική κατοχύρωση του ασύλου. Όπου υπάρχει άσυλο το στηρίζει η συνείδηση του λαού για το ιερό και η ευθύνη της πανεπιστημιακής κοινότητας. Στη βάση αυτή η «ασάφεια» του εθίμου επιτρέπει στον θεσμό να έχει την απαιτούμενη πλαστικότητα. Να ανταποκρίνεται στο εκάστοτε απρόβλεπτο αίτημα ασύλου απ’ όσους πραγματικά έχουν ανάγκη. Όπως, ας πούμε, τώρα, με τους μετανάστες. Η δική τους ικεσία κρίνει το πραγματικό ή φαντασιακό χαρακτήρα του ασύλου.

Το ότι ομόθυμα τούς αρνηθήκαμε το άσυλο, το ότι δεν κάναμε δεκτή την ικεσία τους, είναι μια συλλογική ύβρις, που τη διαπράξαμε όλοι μαζί ως ελληνική κοινωνία και φοβάμαι ότι θα την πληρώσουμε με πολλούς τρόπους στο εγγύς μέλλον.

πηγή: Αντίφωνο, 8-02-2011

Βλ. και στο tvxs.gr

 

* Φράση που διαγράφηκε εκ των υστὲρων. // Σ’ ένα έντυπο δεν νοείται να διορθώνει κανείς εκ των υστέρων το γραπτό του, αλλά αφού το διαδίκτυο δίνει αυτή τη δυνατότητα γιατί να μην την εκμεταλλευτούμε; Έτσι, μετά από την κριτική πολλών αναγνωστών, μεταξύ των οποίων και του μεγάλου μου γιου, θεώρησα σκόπιμο να διαγράψω μια φράση στην τρίτη από το τέλος παράγραφο, η οποία έδινε την εντύπωση ότι παίρνω θέση υπέρ της κατάργησης του ασύλου. Εγώ ήθελα με αυτό απλώς να τονίσω ότι αφού το άσυλο έχει κατ’ ουσίαν καταργηθεί στη συνείδηση του λαού – εκεί δηλαδή όπου θεμελιώνεται η υπόστασή του – δεν είναι τίποτα να καταργηθεί και ως νόμος. Αυτό όμως γίνεται επαρκώς σαφές στην προτελευταία παράγραφο, ενώ η μικρή αυτή φράση μάλλον παρανοήσεις προξενούσε χωρίς να προσθέτει τίποτα. Πάντως, για να μη δοθεί εντύπωση ότι η διόρθωση γίνεται λαθραία, δεν αφαίρεσα εντελώς την αρχική φράση. Απλώς τη διέγραψα διαγραμμίζοντάς τη. Ας μείνει εκεί να θυμίζει την ευεργετική επίδραση της κριτικής.


People in this conversation

  • Βασίλης Ξυδιάς

    Αγαπητέ Άναυδε. Αν πω ότι το οργισμένο σου σχόλιο επιβεβαιώνει όσα γράφω στο κείμενό μου – αλλά και όσα ακόμα είχα στο μυαλό μου και δεν τα έγραψα – θα βγει ο φίλος μου Γιώργος Καστρινάκης και θα πει πως ο λόγος μου είναι «αυτοεπιβεβαιούμενος». Γι’ αυτό θα προσπαθήσω να απαντήσω κατά δύναμιν στα πολλά σου ερωτήματα, παίρνοντας τα ένα-ένα:

    (1) Προφανώς δεν γνωρίζεις, όπως δεν γνώριζα και εγώ στην αρχή, ότι οι εν λόγω μετανάστες δεν υπήρξαν «καταληψίες». Δηλαδή δεν «κατέλαβαν» τη σχολή και δεν εμπόδισαν τη λειτουργία της, ούτε την εκπαιδευτική, ούτε τη διοικητική. Εγκαταστάθηκαν σε ένα άδειο κτίριο της σχολής που την περίοδο αυτή είναι αχρησιμοποίητο διότι τελεί υπό ανακαίνιση. (Βλ. περισσότερα στην ανακοίνωση της Πρωτοβουλίας φοιτητών ΜΙΘΕ, που εξηγεί πως ήταν η ίδια η κοσμητεία της σχολής που, σε καθεστώς πανικού, διέταξε το κλείσιμο της σχολής).

    (2) Η «ικέτιδα» (όπως λες) ιδιότητα των ανθρώπων αυτών αφορά τόσο το περιεχόμενο των αιτημάτων τους, όσο και τον τρόπο με τα οποία τα ζητούν. Και για να ξεκινήσω από το δεύτερο. Είναι, υποθέτω, προφανές πως η απεργία πείνας είναι, μετά την αυτοπυρπόληση, η ύστατη μορφή πολιτικής ικεσίας. Ο απεργός πείνας δεν απειλεί κανέναν. Θέτει την ίδια του τη ζωή στο έλεος αυτών στους οποίους απευθύνεται (στην προκειμένη περίπτωση του ελληνικού λαού είτε της πολιτειακής του ηγεσίας). Και τί ζητάνε στην προκειμένη περίπτωση οι μετανάστες απεργοί πείνας; Να νομιμοποιήσουν την παρουσία τους στη χώρα μας, μήπως έτσι βγουν κάπως από την κόλαση της απόλυτης αναξιοπρέπειας και της υπερεκμετάλλευσης. Δεν είναι αυτό ικεσία;

    (2α) Σπεύδω δε, αγαπητέ Άναυδε, να διευκρινίσω ότι δεν συμφωνώ με όλα τα αιτήματά τους. Για παράδειγμα δεν συμφωνώ να αποκτήσουν, όπως ζητούν – πιθανότατα με τη μαξιμαλιστική παρότρυνση της επιτροπής αλληλεγγύης – πολιτικά δικαιώματα ισότιμα με αυτά των ελλήνων πολιτών. Αυτό όμως είναι άλλο ζήτημα. (Δεν υπεκφεύγω. Σκέφτομαι μάλιστα να γράψω – με την άδειά σου – ένα σχετικό σημείωμα.)

    (3) Για τους «εκατοντάδες χιλιάδες των συμπολιτών μας που τραβούν των παθών τους τον τάραχο όλα αυτά τα δεκάδες ‘προοδευτικά’ χρόνια» δεν καταλαβαίνω για ποιο πράγμα με εγκαλείς; Διαβλέπεις ότι είμαι ‘προοδευτικός’ και άρα συνένοχος; Ή μήπως λες ότι νοιάζομαι λιγότερο για τους συμπολίτες μας απ’ ό,τι για τους ξένους; Αν είναι το δεύτερο τότε κάνεις λάθος. Διότι όπως και εσύ εύστοχα σημειώνεις – αν και το αντιλαμβάνεσαι από την ανάποδη – το κείμενό μου τελικά για μας μιλά. Για τους Έλληνες. Καταγγέλλω την ύβρη που διαπράξαμε και κοινοποιώ τον φόβο μου ότι η ύβρις αυτή είναι προάγγελος δεινών. Δεν θρηνώ τόσο για τους μετανάστες που υποφέρουν, όσο για τους σύγχρονους Έλληνες που έχουμε χάσει την αίσθηση του ιερού.

    (4) Αν την καταγγελία της κοινής αυτής ύβρεως την αντιλαμβάνεσαι ως «απειλή» και ως «αισχρά ενοχοποιητική», οφείλω να πω ότι έχεις κατά μεγάλο μέρος δίκιο. Και εγώ έτσι αισθάνομαι. Ότι η ύβρις αυτή – για την οποία όπως ίσως θα πρόσεξες μιλώ σε πρώτο πληθυντικό χωρίς να εξαιρώ τον εαυτό μου – δεν μπορεί παρά να προμηνύει απειλές, και να μας καθιστά «αισχρά» ενόχους. Μη μπερδεύεις όμως τα πράγματα. Δεν είμαι εγώ ο φορέας της απειλής. Δεν απειλώ εγώ ο ίδιος κανέναν. Κι αν αυτά που λέω είναι ανοησίες τότε δεν έχεις λόγο ούτε να φοβάσαι, ούτε να οργίζεσαι. Πες ότι είναι ο λόγος ενός ανόητου, που θα τον πάρει ο αέρας και θα τον σκορπίσει. Το ζήτημα είναι μήπως δεν είναι ανοησίες. Αλλά τότε δεν πρέπει να τα βάζεις μαζί μου. Τότε ίσως ο φόβος και η οργή που πιθανόν σου προκάλεσαν τα λόγια μου να είναι επειδή όντως βλέπεις και συ κάτι που δεν θα ήθελες με τίποτα να το δεις.

    (5) Γι’ αυτό και βγήκα – για μια ακόμα φορά – στο «δημόσιο βήμα». Όχι επειδή με όρισε κάποιος, ούτε για να φτύσω κανέναν, όπως λες, αλλά γιατί θεώρησα αυτονόητο δικαίωμα και κυρίως υποχρέωσή μου να επισημάνω το πρόβλημα όπως το βλέπω. Το να λέει κανείς δυσάρεστα πράγματα – είτε προς τον τύραννο, είτε προς τον δήμο – ήταν από τα αρχαία χρόνια μια ελληνική κατάκτηση. Λέγεται παρρησία. Ελπίζω να μην έχουμε ήδη αφελληνιστεί και ως προς αυτό.

    (6) Και πάμε τώρα στο κρίσιμο ερώτημα: Πώς θα την πληρώσουμε! Επαναλαμβάνω αυτό που λέω και στο αρχικό μου κείμενο: Με πολλούς τρόπους. Τους οσμίζομαι. Δεν μπορώ να τους απαριθμήσω. Αν παρ’ όλα αυτά επιμένεις για κάποια ενδεικτικά παραδείγματα δεν έχω δυσκολία να σου δώσω δυο-τρία.

    (6α) Ένα είναι ότι την ώρα της κρίσεως θα πάρουμε σαν λαός τη θέση των εριφίων, εξ ευωνύμων. Κάνοντας πως δεν ξέρουμε γιατί.

    (6β) Κάποιοι μαθητές μου (Γ΄ γυμνασίου) μού ζήτησαν τις τελευταίες μέρες να συζητήσουμε στην τάξη το θέμα των μεταναστών. Δεν παρενέβην καθόλου στη συζήτηση, η οποία τελικώς κατέληξε σε ψηφοφορία μεταξύ τριών επιλογών, που διατυπώθηκαν από τους ίδιους του μαθητές με απόλυτη σοβαρότητα και έτσι ακριβώς όπως τις παραθέτω: (Πρόταση 1η) «Να τους αφήσουμε να πεθάνουν», (2η) «Να τους σκοτώσουμε εμείς αμέσως», (3η) «Να τους διώξουμε από τη χώρα». Στα 30 περίπου παιδιά του τμήματος η 1η πρόταση συγκέντρωσε το 50%, ενώ η 2η και η 3η μοιράστηκαν από 25%. Εσύ Άναυδε τί λες; Πώς τη βλέπεις τη νέα γενιά; Σε κάνει εθνικά υπερήφανο; Εμένα με άφησε άναυδο, και με γέμισε φόβο για την ψυχική υγεία του λαού μας.

    (6γ) Τελικά, να σου πιο ποιος είναι ο πιο μεγάλος μου φόβος, Άναυδε; Όπως ξέρεις λίγοι είναι οι λαοί που έχουν επιβιώσει ιστορικά επί χιλιετίες. Ο καθένας για διαφορετικούς λόγους. Ο ελληνισμός, από ένα τουλάχιστον σημείο και μετά, επιβίωσε ως οικουμενική πρόταση πολιτισμού, ανοιχτή σε όλους τους λαούς. Τούτη την ώρα που τα σύνορα των ηπείρων έχουν μόλις αρχίσει να καταρρέουν, και ελάχιστα μπορούμε να φανταστούμε το τι θα ακολουθήσει, το να ξαναβρεί αυτή του την αρετή – το να ξαναγίνει δηλαδή ο ελληνισμός με κάποιο τρόπο οικουμενική πρόταση – είναι γι’ αυτόν όρος επιβίωσης. Οι ξενοφοβικές αντιδράσεις, ακόμα κι αν δεν τις απορρίψουμε για λόγους ηθικής, δεν οδηγούν παρά σε μάχες οπισθοφυλακών εξ αρχής χαμένες. Έχοντας αυτή κατά βάθος τη σκέψη βλέπω ότι στην υπόθεση των μεταναστών απεργών πείνας οι Έλληνες δείξαμε ότι έχουμε χάσει τόσο το αίσθημα της αρχοντιάς και της ιστορικής ανεμελιάς που είχαμε όταν συνυπήρχαμε με άλλους λαούς, όσο και την ενστικτώδη επαφή με τις πανανθρώπινες ρίζες του ιερού. Για έναν μικρό λαό, όπως εμείς, που δεν μπορεί να παίξει με όρους ισχύος, και τα δύο αυτά είναι πράγματα απαραίτητα για να κερδίσει πολιτιστικές και πνευματικές μάχες που θα κριθούν με όρους ηγεμονίας και όχι με όρους αποκλειστικότητας. Το τίμημα μιας ήττας στην περίπτωση αυτή είναι η ιστορική εξαφάνιση. Finis Graeciae.

    ΒΞ

    0 Like
  • Βασίλης Ξυδιάς

    Αγαπητέ Άναυδε, νομίζω ότι αρκετά είπαμε για την ώρα, κι εγώ κι εσύ. Τα ξαναλέμε μια άλλη φορά ίσως.

    Να διευκρινίσω μόνο ότι έδω και αρκετές δεκαετίες δεν ανήκω σε κανέναν ιδεολογικό ή πολιτικό χώρο. Ούτε «προοδευτικό», ούτε «συντηρητικό». Δέχομαι πάντως ότι ως πολίτης τούτης της χώρας έχω μερίδιο ευθύνης σε αρκετά απ\' όσα μου καταλογίζεις. Υποθέτω το ίδιο κι εσύ.

    Α! και ως προς τα ερίφια αναφερόμουν στην παραβολή του Ιησού για την έσχατη κρίση (Ματθ. 25,31-46). Έλεγα μάλιστα να θυμίσω και την άλλη παραβολή, του καλού Σαμαρείτη. Όπου ο Ιησούς ανατρέπει την αντίληψη των Εβραίων συμπατριωτών του για το τί θα πει «πλησίον», και εισάγει μια νέα αντίληψη για το ποιος είναι ή ποιος μπορεί να γίνει «δικός μας» άνθρωπος (αντίληψη εντελώς ριζοσπαστική για κείνα τα χρόνια, αλλά απ’ ό,τι φαίνεται και για μας σήμερα). Δεν βαριέσαι όμως! Ας μην κάνω κι άλλη «κατήχηση ανάμικτη με αφορισμούς και νουθεσίες».

    Εύχομαι τα καλύτερα.
    ΒΞ

    0 Like
  • a.safouris

    Ξεκίνησα να διαβάζω το άρθρο με απόψεις ανάλογες του άναυδου αλλά ο συγγραφέας με έπεισε. Τον ευχαριστώ θερμά για την ευκαιρία που μου έδωσε να αλλάξω ματιά σε κάτι που προφανώς δεν πολυσκέφτηκα πριν διαμορφώσω άποψη γι\'αυτό. Ανήκω και εγώ στη σωρεία των ανθρώπων που βρίσκουν το άσυλο σαν κάτι άχρηστο εντελώς (για να παραφράσω τον Δεληβοριά) έχοντας τελέσει φοιτητής στο ΑΠΘ (Αναρχοκρατούμενο Πανεπιζήμιο Θεσσαλονίκης κατά τον καθηγητή μου της χειρουργικής Βρεττό) αλλά όντως οι μετανάστες ήταν ικέτες και όντως όλοι μας κάναμε τις πάπιες λες και φταίγαν αυτοί κι όχι τα ελληνικά βλαστάρια για την κατάντια του ασύλου τόσα χρόνια. Και όντως θα την πληρώσουμε γι\'αυτό αν υπάρχει θεός και δικαιοσύνη σε αυτόν τον κόσμο ή τον άλλον. Γιατί σεβαστά τα δεινά ολωνών μας αλλά αν γραφτεί ένα βιβλίο σε καμιά εικοσαριά χρόνια από τώρα για μια τραγωδία στην Ελλάδα του 2011, ο ήρωας δεν θα είναι ο μικροαστός που κλαίει γιατί δεν μπορεί να πληρώσει το
    φροντιστήριο της δεύτερης ξένης γλώσσας στο παιδί του με την οικονομική κρίση αλλά ο μετανάστης που κοιμάται κάτω από τέντες στα χωράφια και όταν είναι να πληρωθεί ο τσιφλικάς με το διπλοκάμπινο αγροτικό και τα ταξίδια στη Βουλγαρία τηλεφωνεί στην αστυνομία και τους καταδίδει.
    Δεν κατακρίνω την άποψη του άναυδου, που θα επαναλάβω ότι ήταν μέχρι πρότινος και δική μου, λυπούμαι όμως που απαντά έτσι στο συγγραφέα που αν μη τι άλλο είναι ειλικρινής και καταθέτει την άποψή του από καρδιάς στο κάτω κάτω. Δεν είμαστε πολλοί όσοι επιθυμούμε κάτι καλύτερο για το μέλλον αυτού του τόπου και θα ήταν για το συμφέρον όλων αν συζητούσαμε και δεν γαυγίζαμε μεταξύ μας.

    0 Like
  • Βασίλης Ξυδιάς

    Σ’ ένα έντυπο δεν νοείται να διορθώνει κανείς εκ των υστέρων το γραπτό του, αλλά αφού το διαδίκτυο δίνει αυτή τη δυνατότητα γιατί να μην την εκμεταλλευτούμε;

    Έτσι, μετά από την κριτική πολλών αναγνωστών, μεταξύ των οποίων και του μεγάλου μου γιου, θεώρησα σκόπιμο να διαγράψω μια φράση στην τρίτη από το τέλος παράγραφο, η οποία έδινε την εντύπωση ότι παίρνω θέση υπέρ της κατάργησης του ασύλου. Εγώ ήθελα με αυτό απλώς να τονίσω ότι αφού το άσυλο έχει κατ’ ουσίαν καταργηθεί στη συνείδηση του λαού – εκεί δηλαδή όπου θεμελιώνεται η υπόστασή του – δεν είναι τίποτα να καταργηθεί και ως νόμος. Αυτό όμως γίνεται επαρκώς σαφές στην προτελευταία παράγραφο, ενώ η μικρή αυτή φράση μάλλον παρανοήσεις προξενούσε χωρίς να προσθέτει τίποτα.

    Πάντως, για να μη δοθεί εντύπωση ότι η διόρθωση γίνεται λαθραία, δεν αφαίρεσα εντελώς την αρχική φράση. Απλώς τη διέγραψα διαγραμμίζοντάς τη. Ας μείνει εκεί να θυμίζει την ευεργετική επίδραση της κριτικής.

    Με την ευκαιρία θέλω πολύ να ευχαριστήσω τον a.safouris (13-12-2011, 23,05,22) για τα καλά του λόγια.

    ΒΞ

    0 Like
  • Ο Λούμπεν

    Αξιότιμε κε. Ξυδιά,

    επιτρέψτε μου δυο παρατηρήσεις, σχετικά με την τελευταία παράγραφο του κειμένου:

    α.) η παραχώρηση πολιτικού ασύλου, ρυθμίζεται από την σχετική νομοθεσία και εκχωρείται στην πράξη από το κράτος, δηλαδή τις αρμόδιες υπηρεσίες. Εάν για οποιονδήποτε λόγο οι υπηρεσίες αυτές ολιγωρούνε να εξετάσουνε τις υποθέσεις παραχώρησης πολιτικού ασύλου, αυτό δεν σημαίνει αυτομάτως ότι η ελληνική κοινωνία δεν συμφωνεί με την πρακτική παραχώρησης ασύλου. Εξάλλου, οι υπηρεσίες οι οποίες εξετάζουνε τις αντίστοιχες αιτήσεις, δεν είναι οι μοναδικές υπηρεσίες του κράτους, οι οποίες παρουσιάζουνε φαινόμενα δυσλειτουργίας.

    β.) για να δεχθούμε την ταύτιση πολιτικού ασύλου και ασύλου εντός των πανεπιστημιακών χώρων και μάλιστα στην βάση της αρχαίας μας παράδοσης θα έπρεπε οι 300 να χτιστούνε μέσα στην αίθουσα και να αφεθούνε εκεί.

    γ.) μόλις πληροφορούμαι, ότι η κυβέρνηση με την νομοθεσία για την ψήφο των αλλοδαπών παραβίασε 9 άρθρα του συντάγματος (η χούντα των απριλιανών μόλις 11). Συνεπώς δεν είμαστε ούτε δημοκρατία, ούτε ευνομούμενη κοινωνία, ούτε βοηθάει στο ζήτημα αυτό η σκανδαλώδη αντιμετώπιση των ιθαγενών, όταν πρόκειται να παρουσιαστεί η τραγική καθημερινότητα στην οποία τους οδήγησε η ανεξέλεγκτη εισροή λαθρομεταναστών στην χώρα.

    Εγώ προσωπικά δεν αισθάνομαι απολύτως καμία τύψη για τους λαθρομετανάστες, ούτε για τους 300, ούτε για όλους τους άλλους και προπαντώς δεν αισθάνομαι απολύτως καμία ανάγκη να απολογηθώ για την εχθρική μου στάση απέναντί των και για να σας το αποδείξω:

    Είμαι ΦΑΣΙΣΤΑΣ, ΡΑΤΣΙΣΤΗΣ, ΑΚΡΟΔΕΞΙΟΣ, ΕΛΛΗΝΑΡΑΣ, αλλά πάνω από όλα, είμαι ελεύθερος (ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ!!!) να το δηλώνω!!!

    0 Like
  • Ο Λούμπεν

    Δεν ακριβώς έτσι τα πράγματα. Όταν εγώ φώναζα για τις επιπτώσεις της λαθρομετανάστευσης, οι φωνές γύρω μου, βαλτές πάντα, μου έριχναν τα κοσμητικά επίθετα τα οποία τώρα φέρω ως τίτλους τιμής.
    Δεν μας άκουσαν!
    Μπορεί να φταίω επειδή δεν έγινα τρομοκράτης, αληθινός τρομοκράτης, αλλά εγώ στην πραγματικότητα ήμουνα ο ανεκτικός και ο μετριοπαθής γιατί εάν δεν ήμουνα θα έπρεπε, αντί να ψηφίζω, να πάρω όπλα, σφαίρες και χειροβομβίδες.
    Δεν θα τους κάμω τώρα και την χάρη να χειροκροτήσω σε αυτό το έκτρωμα που πάνε να χτίσουνε, ένα έκτρωμα για άτομα που κοιτάνε την δουλειά τους και δεν ασχολούνται με τους από πάνω, σε ένα κράτος χωρίς εθνική ταυτότητα.
    Έξω ΤΩΡΑ όλη η σαβούρα από την Ελλάδα και μαζί με αυτήν και οι κάθε λερωμένη σκύλα που βγαίνει και μας καλεί κυνικά να γίνουμε περισσότερο ανεκτικοί και λιγότερο ρατσιστές.
    Άσυλα, δικαιώματα, κεκτημένα και τα συναφή να τα απαιτήσουνε από πολίτες. Εμάς ούτε την αξιοπρέπεια της έκφρασης δεν αφήσανε πλέον.
    Έξω ΤΩΡΑ οι παράνομοι μαζί με τους εκ πεποιθήσεως ξυπόλητους!!!

    0 Like
  • Βασίλης Ξυδιάς

    Για βάστα ρε φίλε! Τόπες μια φορά, τόπες δύο, δεν είπα τίποτα. Βλέπω όμως ότι συνεχίζεις. Λες πως αναμασώ την καραμέλα του ξενοφοβικού κτό. Πού την είδες στο κείμενό μου τη λέξη \"ξενοφοβικός\"; Μήπως λες ό,τι σου κατεβαίνει; Μήπως βλέπεις παντού αυτά που θέλεις να δεις για να βρεις αφορμή να πεις τα δικά σου;

    0 Like
  • Γνώθι Σαυτόν

    Άναυδε,
    άμα ταυτίζεις το \"γνώθι σαυτόν\" (ατομικό και συλλογικό) με το \"mea culpa\" και την \"αυτομαστίγωση\", δεν καταλαβαίνω τι σχέση έχεις με τον ελληνικό πολιτισμό. Σε πληροφορώ λοιπόν ότι το \"γνώθι σαυτόν\" δεν έχει καμιά σχέση με την αυτοενοχοποίηση. Αντίθετα εδράζεται σε μια πάρα πολύ δυναμική και φρόνιμη αντίληψη, που λέει ότι: \"Εάν κάτι μπορώ να διορθώσω αμεσότερα, αυτό δεν είναι ο άλλος αλλά ο εαυτός μου (ατομικός και συλλογικός)` κι από αυτή την αλλαγή, θα μπορέσω να οχυρωθώ καλύτερα απέναντι στις έξωθεν απειλές και, αν γίνεται, να διορθώσω και τον άλλον\".

    Να σου απαντήσω λοιπόν ευχαρίστως πού θεωρώ τον εαυτό μου συμμέτοχο. Τον θεωρώ στο βαθμό που έβλεπα το θέμα όπως εσύ και προσδιόριζα σαν υπεύθυνους γι\' αυτό τους λαθρομετανάστες και κάποιες σκοτεινές ξένες δυνάμεις, πράγμα που διαπίστωσα τελικά ότι είναι άκρως αποπροσανατολιστικό. Γιατί αποπροσανατολιστικό; Γιατί αυτή η προσέγγιση δεν μπορεί με κανένα τρόπο να υποδείξει προτάσεις και λύσεις που θα βελτιώσουν την ίδια την ελληνική κοινωνία, οχυρώνοντάς την έτσι αποτελεσματικά, άμεσα αλλά και μακροπρόθεσμα από το πρόβλημα αυτό. Γιατί δεν το μπορεί; Διότι αυτή η προσέγγιση είναι ακριβώς εκείνη που βολεύει ένα Κράτος κι ένα πολίτη που δεν θέλουν με τίποτα να δράσουν αποτελεσματικά. Γιατί αυτή τους βολεύει; Μα διότι αυτή η προσέγγιση δεν θίγει στο ελάχιστο τα μικροσυμφέροντά τους. Ό,τι καλύτερο δηλαδή για όποιον επιμένει να επαναλαμβάνει τα ίδια λάθη, φορτώνοντάς τα στους άλλους.

    Εάν όμως ευθύς εξαρχής σύσσωμη η ελληνική κοινωνία (και εγώ, και εσύ, και ο Λούμπεν) είχε απαιτήσει να μην δουλεύει ΚΑΝΕΝΑΣ χωρίς μισθό ΙΣΟ με των Ελλήνων εργαζόμενων και χωρίς ασφάλιση ΟΠΩΣ των Ελλήνων εργαζόμενων` εάν είχαμε καταγγείλει ευθύς εξαρχής όσους \"έξυπνους\" έπαιρναν, αντί των \"δαπανηρών\" ελληνικών χεριών, καραβιές από μετανάστες για ένα κομμάτι ψωμί και χωρίς ασφάλιση` εάν είχαμε αμέσως απαιτήσει να εφαρμοστούν οι σχετικοί Νόμοι από το Κράτος`... εάν δηλαδή είχαμε ΚΛΕΙΣΕΙ ΚΑΙ ΦΡΟΥΡΗΣΕΙ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΚΕΡΚΟΠΟΡΤΕΣ - με πρώτη πρώτη την Κερκόπορτα της ΥΠΟΚΡΙΣΙΑΣ -τότε θα έβλεπες εάν θα είχε υπάρξει τέτοιο κύμα λαθρομετανάστευσης στη χώρα μας! Και ταυτόχρονα θα έβλεπες πόσο θα έμενε ΕΝΩΜΕΝΗ ΚΑΙ ΑΡΡΑΓΗΣ η ελληνική κοινωνία άπαξ και είχε αποφύγει τον εύκολο πλουτισμό και τις εύκολες δικιολογίες.

    Λούμπεν,
    είναι έτσι ακριβώς όπως τα είπα, μη γελιόμαστε.

    0 Like
  • Ο Λούμπεν

    Δεν είναι έτσι ακριβώς τελικά φίλτατε, γιατί κανένα γεγονός δεν μπορεί να το ξεκόψεις από την ροή της ιστορίας.
    Κρίνεις μεμωνομένες πράξεις.
    Δεν εξηγούνται όλα με την αναγωγή στον χαρακτήρα μας, πολλά παράδοξα έχουνε λογικές εξηγήσεις.
    Βέβαια και εσύ υποστηρίζεις πολύ ορθά, ότι την ευθύνη την έχουνε οι πολίτες (τρομάρα τους).
    Είναι λοιπόν καιρός να δούμε κατά πόσο η σύνεση και η συναίνεση είναι εφικτή.
    Θέλεις λοιπόν και εσύ να απελαθούνε όλοι οι παράνομοι;

    0 Like
  • Γνώθι Σαυτόν

    Λουμπεν έτσι ακριβώς είναι τα πράγματα, όπως τα είπα - και βέβαια δεν μίλησα για \"χαρακτήρες\" και \"ψυχοσυνθέσεις\" αλλά για γεγονότα. Επομένως, το θέμα της απέλασης, που λες, μπορεί να το δει κανείς κάτω από ΔΥΟ διαφορετικές και αντικρουόμενες οπτικές.

    Η μια αφορά όποιον δεν θέλει να κρύβει το κεφάλι του στην άμμο, ούτε να βάζει τα σκουπίδια του κάτω απ\' το χαλί, αλλά απεναντίας θέλει πρωτίστως να βελτιωθεί στο μέγιστο η ελληνική κοινωνία - άρα οι πολίτες που την συνθέτουν!

    Η άλλη αφορά όσους θέλουν να κουκουλώσουν τα ημέτερα ανομήματα, δηλαδή τις πρωταρχικές αιτίες αποσάθρωσης της ελληνικής κοινωνίας, μόνο και μόνο για να είναι ήσυχοι ότι δήθεν έπραξαν το εθνικό τους χρέος.

    Δια ταύτα:

    Όποιος ανήκει στη β\' περίπτωση, προτείνει \"απέλαση όλων των παράνομων λαθρομεταναστών, τελεία και φύγαμε για κοψίδια\".

    Όποιος ανήκει στην α\' περίπτωση, προτείνει \"απέλαση όλων των παράνομων λαθρομεταναστών με ταυτόχρονη επιβολή βαρύτατων αστικών και πονικών κυρώσεων, έως και αφαίρεση της ελληνικής ιθαγένειας, σε όσους χρησιμοποιούν ανασφάλιστους μετανάστες, νοικιάζουν χωρίς συμβόλαια διαμερίσματα σε λαθρομετανάστες, εξυπηρετούν με οποιονδήποτε τρόπο τη μαύρη εργασία κάθε είδους\".

    Τι διαλέγεις;

    0 Like
  • Ο Λούμπεν

    μα φυσικά το δεύτερο φίλτατε και εξαιρετικέ κε. Γνώθι Σαυτόν.

    0 Like

Leave your comments

Post comment as a guest

0
Your comments are subjected to administrator's moderation.
terms and condition.

Ἐτικέτες Συγγραφέων

Agamben   Alicin   Badiou   Barth   Bell   Berdyaef   Breck   Buntig   Chesterton   Clement Steiner   Dworkin   Elliot   Ellul   Evdokimov   Heidegger   Lacan   Lash   LeGoff   Lepeltier   Levinas   Losky   Malson   McGilchrist   Muse   Orwell   Pastoureau   Polony   Popper   Postman   Rawls   Rifkin   Sherrard   Skolimowski   Smith   Solzhenitsyn   Swartz   Szazs   Tarkofsky   Unger   Weil   Zirar   Zoja   Αγγελής Δ.   Αμάραντος Σ.   Ανδρουλιδάκης Α.   Ανδρουλιδάκης Κ.   Αρανίτσης Ε.   Βακαλόπουλος Χρ.   Βαμβουνάκη Μ.   Βαρδής Μ.   Βαρθαλίτης Γ.   Βιρβιδάκης Στ.   Βραχνός Κ.   Γεωργίου Θ.   Γρηγοράτος Μ.   Δανέζης Μ.   Διαμαντής Α.   Ζάχος Κ.   Ζιώγας Απ.   Ζουράρις Κ.   Ζώης Ι.   Ιωάννου Δ.   Ιωαννίδης Γ.   Καλογερόπουλος Α.   Καραμπελιάς Γ.   Καστρινάκης Γ.   Κατρούτσος Χρ.   Κιουρτσάκης Γ   Κομνηνός Στ.   Κονδύλης Π.   Κοροβίνης Β.   Κοσμόπουλος Δ.   Κουτρούλης Σ.   Κουτσουρέλης Κ.   Κούκος Σ.   Κυριαζόπουλος Σ.   Κωνσταντούδης Β.   Κόσσυβα Σ.   Λυγερός Ν.   Μαλεβίτσης Χ.   Μανουσέλης Σ.   Μαυρίδης Ν.   Μαυρόπουλος Δ.   Μητραλέξης Σ.   Μπάρλας Γ.   Μπαλτάς Δ.   Μπλάθρας Κ.   Ναξάκης Χ.   Νευροκοπλή B.   Ντόκος Γ.   Ξυδάκης Ν.   Παντούλας Θ.   Παπαγιάννης Α.   Παπαθανασίου Θ.   Παπαναγιώτου Ι.   Πρεβελάκης Γ.Σ.   Προγκίδης Λ.   Ροδίτης Α.   Σακελλαρίου Μ.   Σαλεμής Γ.   Σκλήρης Δ.   Σουφλέρης Στ.   Σταματελόπουλος Λ.   Σταυρόπουλος Β.   Σχοινάς Φ.   Τάσης Θ.   Τσιρόπουλος Κ.   Τσιτσίγκος Σ.   Φαραντάκης Π.   Φεραίος Χ.   Χαραλαμπίδης Κ.   Χατζηαντωνίου Κ.   π. Γιάγκου Β.   π. Γκανάς Ε.   π. Γοντικάκης Β.   π. Ζηζιούλας Ι.   π. Θερμός Β.   π. Παπαδόπουλος Χ.   π. Φάρος Φ.   JoelLipman.Com

Εισάγετε έγκυρο email για την εβδομαδιαία ενημέρωση. (Ελέγχετε τα spam ή τα promotion emails σας)
Η εβδομαδιαία αντιφωνική επισκόπηση καταχωρείται συνήθως στα spam ή στα promotion emails σας.