Ο Ισοκράτης επιλέγει

Σαν απαλό αεράκι στην ανοιξιάτικης νύχτα,

ψιθύριζε η Νεράιδα στα αυτάκια της Mαρίας.

Ήταν δέκα η ώρα και ετοιμαζόταν να κοιμηθεί...

Κάθε μέρα αγωνιούσε για τον κόσμο,
για τα δεντράκια που δεν βρίσκεται κανείς

να τα σκεπάσει με ομπρέλα σαν βρέχει...
για τους κακούς ανθρώπους που σκοτώνουν,
για τα παιδάκια που πεινάνε και πεθαίνουν..


«Θεέ μου, βοήθησε τους ανθρώπους
να μην καταστραφούν.
Οι άνθρωποι μπορούν να είναι καλοί,
ευγενικοί και τρυφεροί, αλλά είναι πολύ μπερδεμένοι.
Σαν να υπάρχει ένας κόμπος στην ψυχή τους»,
ψέλλισε η Μαρία κοιτάζοντας τον βουβό ουρανό.

Κι απ’ την καρδιά του σύμπαντος ένα φως,
σα διάφανη σφαίρα,
ακολούθησε την προσευχή του κοριτσιού,
καθώς διέγραφε την τροχιά της,
για να επιστρέψει στην καρδιά που την έστειλε.
Μέσα στη σφαίρα υπήρχε ένα μυστικό,
που ήταν η στιγμή του να φανερωθεί.


Η Μαρία αποκοιμήθηκε, χωρίς να γνωρίζει
ότι η προσευχή της ταξιδεύει.
Και στο όνειρό της είδε τον εαυτό της σ’ ένα ξέφωτο
και τη σφαίρα γεμάτη από φως και χρώματα.

Η Νεράιδα φάνηκε μέσα της
και της έτεινε το χέρι.

«Ο κόμπος είναι η ψευδαίσθηση του χρόνου».

Της ψιθύρισε:

«Αν αφαιρέσεις το χρόνο από τους ανθρώπους,τότε τι θα μείνει;’’
»Καθαρή ύπαρξη.
Η ψευδαίσθηση του χρόνου κάνει τους ανθρώπους σαν μηχανές.
Κι όλο κάτι κάνουν και ξεχνούν ποιοι είναι.
»Σαν να είναι ο χρόνος φυλακή επανάληψης
που σε φορτώνει έννοιες και γεράματα .

»Εμείς όμως, Μαρία,θα σου δώσουμε ένα κλειδί, σαν παιχνίδι
κι ίσως έτσι ανακαλύψεις πώς να ζεις το χρόνο».

«Θυμάσαι τον Ηράκλειτο που είχε πει πως ο χρόνος
είναι ένα παιδί που παίζει ζάρια;».
Και συνέχισε: «Αν εσείς οι άνθρωποι θυμάστε
ότι είστε καλοί κι ευγενικοί, τότε ο κόσμος δεν θα κινδυνεύει.
Το κλειδί είναι ένα ωρολόγιο,
που εκφράζει μια νέα αντίληψη για το χρόνο:


00:00 ΑΓΑΠΗ

1:00 ΖΩΗ

2:00 ΣΟΦΙΑ

3:00 ΧΑΡΑ

4:00 ΑΛΗΘΕΙΑ

5:00 ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ

6:00 ΦΩΣ

7:00 ΠΝΕΥΜΑ

8:00 ΨΥΧΗ

9:00 ΑΡΧΗ

10:00 ΟΜΟΡΦΙΑ

11:00 ΙΣΧΥΣ


Ο ωροδείκτης είναι ΜΠΟΡΩ
και ο λεπτοδείκτης είναι ΤΟΛΜΩ.
Ο δείκτης που μετρά τα δευτερόλεπτα είναι ΘΕΛΩ,
το κέντρο όλων είναι το ΕΙΜΑΙ. »

Κι η σφαίρα έγινε πάλι φως και στη Μαρία
φάνηκε σαν να είδε μέσα της όλον τον πλανήτη Γη πριν απογειωθεί προς τα άστρα.

Η Μαρία ξύπνησε κι έκανε ένα κύκλο,
γράφοντας μέσα του τις λέξεις του ρολογιού.
Έκανε την πρώτη της δοκιμή.

«Η ώρα ήταν 3 και 10,
δηλαδή χαρά και σοφία ή η χαρά της σοφίας
ή η σοφία της χαράς.
Οι σοφοί άνθρωποι είναι χαρούμενοι. Μου αρέσει αυτό!»,
είπε η Μαρία.



Την άλλη μέρα, που το ρολόι έδειχνε 8 και 15,
θυμήθηκε:
«Τολμώ να χαίρομαι με την ψυχή μου.
Μπορώ να δίνω χαρά και Θέλω
να γίνουμε όλοι μια χαρούμενη ψυχή!

Σίγουρα μπορώ να δίνω όσα λέει το ρολόι
κι έτσι να τα κάνω να υπάρχουν
για μένα και για τον κόσμο!

Τελικά αυτά που ζητάμε είναι ήδη μέσα μας
κι ο σίγουρος τρόπος να τα έχεις είναι να τα δίνεις! »

 

Ανάρτηση από τη Δάφνη στο www.neraidokiklos.gr

 

 

Ο Ισοκράτης σχολιάζει

 

Το ωραίο τούτο παραμύθι για τον χρόνο που το οφείλουμε στη Δάφνη,ταιριάζει πολύ σε όλα αυτά που συζητούμε εδώ σε τούτη την ιστοσελίδα και ιδιαίτερα σε τούτη τη στήλη. Αποφάσισα λοιπόν να το μοιραστώ μαζί σας αντί κάποιου άλλου κειμένου σήμερα μέρα της Παναγίας.

Έφτιαξα δε και το δικό μου ρολόι. Με κάποιες διαφοροποιήσεις στις...ώρες,πράγμα θεμιτό φαντάζομαι αφού δεν ζούμε όλοι στις ίδιες χωροχρονικές ατράκτους.

Τις πιο πολλές ώρες δεν τις άλλαξα. Άλλαξα κάποιες που «δεν μου πάνε».

Άλλαξα την «Ισχύ» και την «Αρχή».Στη θέση τους έβαλα τη «Δικαιοσύνη» και την «Υπομονή».Δίπλα στη «Ζωή» έβαλα την «Ελπίδα» και δίπλα στο «Φως» την «Αγνότητα».Η λέξη «Ευφυΐα» μου αρέσει πολύ κι έτσι την έβαλα στη θέση της «Νοημοσύνης».Το «Πνεύμα» το πάντρεψα με την «Ψυχή».Η μοναξιά αυτών των δύο πάντα με κάνει και λυπάμαι. Στις 7.00 έβαλα τη «Διάκριση»,την μεγίστη των αρετών!Τέλος και αρχή όρισα την «Πίστη» ενώ την «Αγάπη»την έβαλα στο κέντρο όλου του «Είμαι»!

Να λοιπόν πώς διαμορφώνονται οι δικές μου «Ώρες»:

 

 

00:00 ΠΙΣΤΗ

1:00 ΖΩΗ-ΕΛΠΙΔΑ

2:00 ΣΟΦΙΑ

3:00 ΧΑΡΑ

4:00 ΑΛΗΘΕΙΑ

5:00 ΕΥΦΥΪΑ

6:00 ΦΩΣ-ΑΓΝΟΤΗΤΑ

7:00 ΔΙΑΚΡΙΣΗ

8:00 ΠΝΕΥΜΑ-ΨΥΧΗ

9:00 ΥΠΟΜΟΝΗ

10:00 ΟΜΟΡΦΙΑ

11:00 ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ

 

  • No comments found

Leave your comments

Post comment as a guest

0
Your comments are subjected to administrator's moderation.
terms and condition.

Ἐτικέτες Συγγραφέων

Agamben   Alicin   Badiou   Barth   Bell   Berdyaef   Breck   Buntig   Chesterton   Clement Steiner   Dworkin   Elliot   Ellul   Evdokimov   Heidegger   Lacan   Lash   LeGoff   Lepeltier   Levinas   Losky   Malson   McGilchrist   Muse   Orwell   Pastoureau   Polony   Popper   Postman   Rawls   Rifkin   Sherrard   Skolimowski   Smith   Solzhenitsyn   Swartz   Szazs   Tarkofsky   Unger   Weil   Zirar   Zoja   Αγγελής Δ.   Αμάραντος Σ.   Ανδρουλιδάκης Α.   Ανδρουλιδάκης Κ.   Αρανίτσης Ε.   Βακαλόπουλος Χρ.   Βαμβουνάκη Μ.   Βαρδής Μ.   Βαρθαλίτης Γ.   Βιρβιδάκης Στ.   Βραχνός Κ.   Γεωργίου Θ.   Γρηγοράτος Μ.   Δανέζης Μ.   Διαμαντής Α.   Ζάχος Κ.   Ζιώγας Απ.   Ζουράρις Κ.   Ζώης Ι.   Ιωάννου Δ.   Ιωαννίδης Γ.   Καλογερόπουλος Α.   Καραμπελιάς Γ.   Καστρινάκης Γ.   Κατρούτσος Χρ.   Κιουρτσάκης Γ   Κομνηνός Στ.   Κονδύλης Π.   Κοροβίνης Β.   Κοσμόπουλος Δ.   Κουτρούλης Σ.   Κουτσουρέλης Κ.   Κούκος Σ.   Κυριαζόπουλος Σ.   Κωνσταντούδης Β.   Κόσσυβα Σ.   Λυγερός Ν.   Μαλεβίτσης Χ.   Μανουσέλης Σ.   Μαυρίδης Ν.   Μαυρόπουλος Δ.   Μητραλέξης Σ.   Μπάρλας Γ.   Μπαλτάς Δ.   Μπαραμπούτης Κ.   Μπλάθρας Κ.   Ναξάκης Χ.   Ναστούλης Γ.   Νευροκοπλή B.   Ντόκος Γ.   Ξυδάκης Ν.   Παντούλας Θ.   Παπαγιάννης Α.   Παπαθανασίου Θ.   Παπαναγιώτου Ι.   Πρεβελάκης Γ.Σ.   Προγκίδης Λ.   Ροδίτης Α.   Σακελλαρίου Μ.   Σαλεμής Γ.   Σκλήρης Δ.   Σουφλέρης Στ.   Σταματελόπουλος Λ.   Σταυρόπουλος Β.   Σχοινάς Φ.   Τάσης Θ.   Τσιρόπουλος Κ.   Τσιτσίγκος Σ.   Φαραντάκης Π.   Φεραίος Χ.   Χαραλαμπίδης Κ.   Χατζηαντωνίου Κ.   π. Γιάγκου Β.   π. Γκανάς Ε.   π. Γοντικάκης Β.   π. Ζηζιούλας Ι.   π. Θερμός Β.   π. Μινώπετρος Π.   π. Παπαδόπουλος Χαρ.   π. Φάρος Φ.   JoelLipman.Com

Εισάγετε έγκυρο email για την εβδομαδιαία ενημέρωση. (Ελέγχετε τα spam ή τα promotion emails σας)
Η εβδομαδιαία αντιφωνική επισκόπηση καταχωρείται συνήθως στα spam ή στα promotion emails σας.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΠΙΓΓΟΣ
Στην αντιπαράθεση μεταξύ Καντ και Ώστιν, ίσως τη μεγαλύτερη σημασία να έχει ότι η πέτρα, ακόμη και α...
Νίκος Δεληνικόλας
Το να ταυτίζουμε τον Διαφωτισμό με τον Ολοκληρωτισμό είναι τεράστιο άλμα και εντελώς αστήριχτο, από ...
Φώτης Σχοινᾶς
Κύριε Κουστένη, ἡ γλῶσσα πού χρησιμοποιεῖ ἐδῶ ὁ Χριστός εἶναι συμβολική και πραβολική. Στον μέλλοντα...
Ξενοφών Βουρλιώτης
Ένα τελεσιγραφικό, μαχαιράτο κείμενο, σάμπως σταλμένο μ' ένα βέλος σε έναν ελπιζόμενο στόχο - άνθρωπ...
Άρης Νούλης
Κείμενο αντάξιο του συγγραφέα του, κ. Ξυδιά.
Όντως, η συνειδητοποίηση του τραγικού στοιχείου στην α...
Ιωάννης Τατήρας
Κύριε Σχοινά,
γράφετε: "Τρίτον μετά θάνατον δεν ὑπάρχει μετάνοια.(...)".
Αλλά αν ισχύει αυτό, τότ...
Γιάννης Κουστένης
κύριε Σχοινά, πώς ο Κύριος από τη μια διώχνει τους κατηραμένους από μπρος Του "πορεύεσθε ἀπ’ ἐμοῦ οἱ...
Φώτης Σχοινᾶς
Τό ἀνωτέρω κείμενο τοῦ Φ. Σέρραρντ πέρα ἀπό τις ὅποιες αδιαμφισβήτητες ἀρετές του, ἔχει και μερικές ...
Άρης Νούλης
Η Κόλαση, βέβαια, υπάρχει. Όχι, όμως ως τόπος.
Κρίση δεν υπάρχει διότι όλοι μας κρίναμε τον εαυτό μ...

Nοιάζομαι δηλαδή Μοιράζομαι