Την Τετάρτη 30 Μαρτίου 2011, στο βιβλιοπωλείο Αιγηίς στον Πειραιά πραγματοποιήθηκε ομιλία με θέμα ¨Η πλάνη των αισθήσεων¨ με ομιλητή τον καθηγητή αστροφυσικής του πανεπιστημίου Αθηνών κ. Μάνο Δανέζη.  Σταχυολογώ μερικά από τα λεγόμενά του: " Ο χώρος του σύμπαντος λόγω της καμπύλωσης του χωροχρόνου περιγράφεται από την γεωμετρία του Riemann και όχι από την Ευκλείδεια γεωμετρία. δηλαδή, ένα σχήμα που υλοποιείται σε τέτοιο χώρο δεν μπορεί να γίνει αντιληπτό από τις ανθρώπινες αισθήσεις." 

"Η σύγχρονη επιστημονική γνώση διαφοροποιείται όλο και περισσότερο από την "κοινή  μας λογική", η οποία στηρίζεται στις αισθήσεις.  'Ο,τι αντιλαμβάνονται οι αισθήσεις μας δεν είναι "πραγματικό", αλλά οι προβολές τους, πάνω σε μικρά τμήματα του Σύμπαντος, που συμπεριφέρονται σαν Ευκλείδειοι χώροι λόγω μεγέθους  και έτσι τα αντιλαμβανόμαστε. Οι "πραγματικές" μορφές προσεγγίζονται μόνο με μαθηματικές σχέσεις."

 

"κατεβάστε" εδώ το αρχείο ΗΧΟΥ της ομιλίας με δεξί "κλίκ" & save target/link as

People in this conversation

  • Τσουκαλας Σταυρος

    \"μαθηματικές σχέσεις\"
    Ναι αλλά και οι μαθηματικές σχέσεις νομίζω ότι κι αυτές προέρχονται από την ανθρώπινη λογική.
    Τι ειναι λογικη;

    0 Like
  • Boscop

    Η επιστήμη εξελίσσεται και δε μπορουμε μείνουμε πίσω στο όνομα μιας δήθεν αρμονίας που ίσως είναι και τα όρια της νοητικής μας αντίληψης.Άλλωστε σε καμία περίπτωση δε μπορούμε εμείς τα ανθρωπάκια να θέσουμε όρια στον φυσικό κόσμο.Προσωπικά πάντως κάτι τέτοιο,περί αρμονίας του Κόσμου,μου φαίνεται ανιαρό και κοντοφθαλμο!

    0 Like
  • Γιωργος

    Χωρις να θελω να θιξω κανεναν..αυτα που λεει ο ανθρωπος, λιγοι μπορουν να τα συνειδητοποιησουν. Οχι επειδη τους λειπει η ευφυια αλλα επειδη τους λειπει η συνειδητοτητα.
    Διαβασα μονο μια συνεντευξη του σε ενα περιοδικο ,.. συντομα και το βιβλιο, ..απο την πρωτη στιγμη εμεινα εκπληκτος γι αυτα που τολμα και αποκαλυπτει (οχι οτι ειναι πρωτακουστα) περα απο του οτι φαινεται ξεκαθαρα οτι εχει επαφη με την γνωση.
    Μην κατακρινεται ευκολα γνωμες αλλες.

    0 Like
  • ΚΑΡΑΜΠΟΥΛΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ

    Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΟΥ ΕΓΩ??..ΓΙΑ ΝΑ ΦΤΑΣΕΙΣ ΣΕ ΕΝΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΕΠΙΔΟ ΣΥΝΗΔΕΙΤΟΤΗΤΑΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΚΜΗΔΕΝΗΣΕΙΣ ΤΟ ΕΓΩ!ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΝΤΙΛΕΙΦΘΕΙΣ ΟΤΙ ΤΟ ΑΠΕΙΡΟ ΕΙΝΑΙ ΚΟΜΜΑΤΙ ΤΩΝ ΟΡΙΩΝ ΤΗΣ ΥΠΑΡΞΗΣ ΣΟΥ!!ΟΤΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ ΜΙΑ ΣΥΝΗΔΕΙΤΟΤΗΤΑ ΠΟΥ ΕΚΔΗΛΩΝΕΙ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΤΗΣ ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΙΚΑ!!..ΟΙ ΑΙΣΘΗΣΕΙΣ ΜΑΣ ΠΙΑΝΟΥΝ ΜΟΝΟ ΜΙΑ ΣΥΧΝΟΤΗΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΗΚΟΤΗΤΑΣ..ΕΙΜΑΣΤΕ ΤΟ ΟΛΟ..ΕΙΜΑΣΤΕ ΠΑΝΤΟΥ Κ ΠΑΝΤΑ..ΕΙΜΑΣΤΕ ΣΥΝΔΕΔΕΜΕΝΟΙ ΜΕ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ!..ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΒΛΕΠΕΙΣ ΑΓΓΙΖΕΙΣ ΓΕΥΕΣΑΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΙΠΟΤΑ ΑΛΛΟ ΑΠΟ ΕΝΑ ΟΛΟΓΡΑΜΜΑ ΠΟΥ ΕΣΥ ΕΧΕΙΣ ΔΗΜΗΟΥΡΓΗΣΕΙ...ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΠΟΥ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΑΝ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΜΕ ΕΜΕΙΣ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΟΥΜΕ!!!

    0 Like
  • H.H.

    Θέλετε να πείτε ότι δεν υπάρχουν αντικειμενικές πραγματικότητες οι οποίες είναι ανεξάρτητες της προσωπικής εγγύτητας του καθενός; Συγγνώμη αλλά αυτό μας παραπέμπει σε μια εμπειριοκρατούμενη αντικειμενικοποίηση του κόσμου.. Είναι μια νοησιαρχία , εμπειριοκρατία - πείτε το όπως θέλετε - η οποία δημιουργεί πολλά ερωτηματικά και αδιέξοδα. Για παράδειγμα αυτό το οποίο πιστοποιούμε γύρω μας τελειώνει μπροστά στο επικείμενο τέλος της ύπαρξης μας; Προσωπικά θα έλεγα ότι η συμπαντική πραγματικότητα υπάρχει πέρα από τον ανθρώπινο μικρόκοσμο* και ο άνθρωπος είναι μέρος του και όχι το αντίθετο όπως αφήνεται να νοηθεί από τα γραφόμενα σας.

    * λέγοντας μικρόκοσμο παρακαλώ μην πάει ο νους σας στην έννοια του μικρόκοσμου η οποία προϋπάρχει στην στωϊκή, νεοπλατωνική φιλοσοφία και κατόπιν χρστιανική - πατερική γραμματεία.

    0 Like
  • ΚΑΡΑΜΠΟΥΛΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ

    ΘΕΛΩ ΝΑ ΠΩ ΟΤΙ ΟΙ ΑΙΣΘΗΣΕΙΣ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΩΝ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΩΝ...ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΒΛΕΠΕΙΣ ΓΥΡΟ ΣΟΥ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΙΠΟΤΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΑΠΟ ΣΚΙΕΣ!ΟΛΑ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΙΚΑ!ΠΩΣ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΜΙΛΑΣ ΓΙΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΗΚΟΤΗΤΑ ΓΝΩΡΙΖΟΝΤΑΣ ΜΟΝΟ 3 ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΧΩΡΟΥ Κ 1 ΧΡΟΝΟΥ!...ΑΥΤΗ Η ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΗΚΗ ΠΡΑΓΜΑΤΗΚΟΤΗΤΑ ΠΟΥ ΛΕΤΕ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΟΛΟΓΡΑΜΜΑ...ΕΙΝΑΙ Η ΑΠΟΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΣΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΕΝΑΝ ΟΡΙΣΜΕΝΟ ΤΥΠΟ ΠΟΥ ΠΡΟΕΡΧΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΓΚΕΦΑΛΟ!...Κ ΕΓΩ ΔΕΝ ΕΙΠΑ ΟΤΙ ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΜΕΡΟΣ ΤΟΥ ΣΥΜΠΑΝΤΟΣ...ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΩ ΟΤΙ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΝΑ ΕΝΝΙΑΙΟ ΣΥΜΠΑΝ ΑΠΛΑ Η ΜΟΝΑΔΙΚΟΤΗΤΑ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΠΑΡΑΙΣΘΗΣΗ!..ΕΧΟΥΜΕ ΔΗΜΗΟΥΡΓΗΣΕΙ ΕΝΑ ΤΟΥΝΕΛ ΠΡΑΓΜΑΤΗΚΟΤΗΤΑΣ Κ ΖΟΥΜΕ Σ ΑΥΤΟ..

    0 Like
  • H.H.

    Ευχαριστώ κ. Δημήτρη για τον διάλογο. Σε καταλαβαίνω και τείνω πολλές φορές να συμφωνήσω αλλά γεννιέται το ερώτημα: Πως βιώνεται με αντικειμενικά κριτήρια η συμπαντική πραγματικότητα από το κάθε υποκείμενο; Θέλω να πω ότι ανεξαρτήτως τόπου και χρόνου (αριθμοί μετρήσεως τύπου επίνοιας , συνιστώσες άλλων παραγόντων και γενικά συμβατικοί προσδιορισμοί και ουδέποτε αυθύπαρκτα μεγέθη- ο χρόνος πχ. είναι συνάρτηση κίνησης αφού δεν νοείται χωρίς αυτήν- τουλάχιστον μέχρι και την εποχή προ της κβαντομηχανικής ...) ένα βρέφος βιώνει την ίδια πραγματικότητα μπροστά στη θέα πχ. του φυσικού περιβάλλοντος ή της θάλασσας επί παραδείγματι... Θα πρότεινα να μην συζητήσουμε για την πραγματική εγκυρότητα ή την \"κατά την τάξη και επινοία\'\' (δηλ. για να συνεννοηθούμε) υπαρκτική πληρότητα των μεγεθών του χρόνου και του τόπου γιατί υπάρχουν πολλές σπουδαίες μελέτες στο αντίφωνο και είναι χρονοβόρο να τα θέσουμε επί τάητος... Εγώ προσωπικά υποστηρίζω ότι είναι αριθμοί και όχι αυθύπαρκτες πραγματικότητες. Στο θέμα μας. Είναι λογικό ότι για ένα άνθρωπο ο οποίος δεν θα το μελετήσει ποτέ (το σύμπαν) σε κάποια συγκεκριμένη μορφή δεν θα το μετάσχει ποτέ του. Δεν υπάρχει ά-λογη - άνευ του λόγου- γνώση όπως και δεν υπάρχει άλογη εμπειρία (ακόμη και σε κύκλους όπως η φιλοσοφία και η θεολογία πχ. αλλά αυτό είναι άλλο ενδιαφέρον θέμα...) ... Αν δεις κάτι, αν διαβάσεις κάτι , αν μάθεις κάτι αμέσως κωδικοποιείται ως έννοια στον εγκέφαλο σου. Εδώ υπάρχει η υποκειμενικότητα ως προσωπική εγγύτητα μετοχής σε κάτι... έχεις ένα δέντρο...κάθε φορά που ακούς την λέξη δέντρο στο μυαλό σου θα αφαιρούνται όλα τα επιμέρους στοιχεία και θα σκέφτεσαι την γενικότερη έννοια του. Ούτε τι γεύση καρπούς έχει , ούτε πόσο πυκνά φύλλα κλπ...σύμφωνοι.. Ας πάμε όμως στα ψηλαφητά.. Ότι οι αισθήσεις μας είναι περιορισμένων δυνατοτήτων αυτό εννοείται.. Εξάλλου οι νευροεπιστήμονες μας λένε σήμερα με ακρίβεια ότι ο ανθρώπινος εγκέφαλος λειτουργεί με ένα 20% περίπου της πραγματικής του ύπαρξης... Αν πάμε σε μια θεώρηση ότι όλα είναι υποκειμενικά τότε υποχρεούμεθα να δεχθούμε ότι υπάρχει μέσα μας μια μηχανιστική εντελέχεια- τελεολογία - η οποία επιβάλλει να δούμε τα πράγματα με αντικειμενικά κριτήρια αλλιώς πως να εξηγήσουμε ένα διαχρονικό φαινόμενο που παρατηρείται στους ανθρώπους ανεξαρτήτως εποχής , τόπου κλπ... Είμαστε ένα καλοκουρδισμένο ρολόι με τις ίδιες δυνατότητες λήψης των προσληφθείσων παραστάσεων; Ή διαφέρουμε εξαιτίας των εξωγενών παραγόντων στα οποία εντασσόμαστε; πχ ένα ένστικτο...Φόβος. Δεν είναι σύνδρομο της φύσεως όλων ανεξαρτήτως; είναι κάτι υποκειμενικό; Δεν μας ενδιαφέρει το αντικείμενο του φόβου στο ερώτημα μας αλλά το καθ\' εαυτό ένστικτο... Αν όλα γύρω μας ήταν υποκειμενικά τότε πως μπορεί να ερμηνευτεί μια διαχρονική ένταξη προσώπων σε ένα περιβάλλον; Είναι μηχανιστική αυτή η ενέργεια; Άρα κάτι εξωγενές υπάρχει πέραν της άκρατης υποκειμενικότητας και κοινωνικοποιείται ανεξαρτήτως συμβολής ενός αυτονομημένου προσώπου. Εγώ δεν ξέρω ακόμα, προτάσεις θέτω προς γόνιμο διάλογο.

    0 Like
  • H.H.

    Από την μια χαρακτηρίζεις \'\'θρήσκο\'\' και \'\'ιδεολήπτη\'\' ένα συνομιλητή σου επειδή τόλμησε να ζητήσει κριτήρια αξιολόγησης της έννοιας της λογικής και από την άλλη πετάς κεραυνούς \'\'άθεου\'\' επιστημολογικού δογματισμού... \'\'ανοίξτε τα μάτια σας στην επιστήμη\'\'... Με συγχωρείτε αλλά σαν ιδεολογία μου ακούγεται.... Βέβαια μόλις άκουσες την λέξη \'\'λογική\'\' αμέσως κατέφυγες σε ένα αρχέγονο ρασιοναλισμό αντιπαράθεσης επιστήμης και μεταφυσικής ...Τελικά δεν υπάρχει χειρότερο πράγμα από τον δογματισμό είτε προέρχεται από την χώρο της θεολογίας είτε από τον χώρο της επιστήμης. Και από δογματισμό εδώ μέσα άλλο τίποτα. Θα περίμενα τους ενασχολούντες με τις θετικές επιστήμες , οι οποίοι θέτουν ως αρχή τους την έγκυρη και συνεχή παρατήρηση του επιστημολογικού τους αντικειμένου να μην καταφεύγουν σε ιδεοληψίες τύπου \"αποθεώσεως\" της επιστήμης...Φιλικά...

    0 Like
  • KAΡΑΜΠΟΥΛΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ

    ΑΡΧΙΚΑ ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΠΩ ΟΤΙ ΟΙ ΕΓΚΕΦΑΛΟΙ ΜΑΣ ΛΑΜΒΑΝΟΥΝ Κ ΑΠΟΚΩΔΗΚΟΠΟΙΟΥΝ ΣΗΜΑΤΑ ΣΤΟ ΙΔΟ ΣΧΕΔΟΝ ΕΠΙΠΕΔΟ Κ ΕΤΣΙ ΓΕΝΝΙΕΤΑΙ ΜΙΑ ΨΕΥΔΑΙΣΘΗΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΗΚΟΤΗΤΑΣ ΠΟΥ ΣΤΗΝ ΟΥΣΙΑ ΕΙΤΕ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΔΗΜΗΟΥΡΓΗΜΑ ΤΩΝ ΜΕΣΩΝ ΟΡΩΝ ΤΩΝ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΩΝ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΕΓΚΕΦΑΛΩΝ ΕΙΤΕ Η ΧΑΛΙΝΑΓΩΓΗΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΙΔΙΚΗ ΗΛΗΚΙΑ ΩΣΤΕ ΝΑ ΒΑΔΙΖΟΥΜΕ ΣΕ ΕΝΑ ΠΡΟΤΙΠΟ ΠΡΑΓΜΑΤΗΚΟΤΗΤΑΣ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ ΚΟΙΝΑ ΑΠΟΔΕΚΤΟ.Ο ΦΟΒΟΣ ΟΠΩΣ ΕΙΠΑΤΕ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ ΚΑΘΑΡΑ ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΙΚΟ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΑΘΕ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟ Π.Χ. ΤΟ ΓΕΡΑΚΙ ΔΕΝ ΦΟΒΑΤΑΙ ΤΑ ΥΨΗ ΕΓΩ ΟΜΩΣ ΤΑ ΤΡΕΜΩ.Ο ΦΟΒΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΜΕΣΩΝ ΕΠΙΒΙΩΣΗΣ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΠΡΓΜΑΤΗΚΟΤΗΤΑ Η ΕΝΑ ΨΥΧΙΚΟ ΕΡΕΘΙΣΜΑ ΠΟΥ ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΤΑΙ ΕΜΠΕΙΡΙΚΑ Η ΒΙΩΝΕΤΑΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ!ΤΟ ΚΑΤΑ ΠΟΣΟ ΥΠΑΡΧΕΙ ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΟ ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΤΟ ΞΕΡΩ..ΠΑΝΤΩΣ ΥΠΟΣΤΙΡΙΖΩ ΟΤΙ ΒΙΩΝΩ ΜΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΗΚΟΤΗΤΑ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΠΡΟΚΑΤΑΛΗΨΗΣ ΤΩΝ ΑΙΣΘΗΣΕΩΝ ΜΟΥ ΠΡΟΣ ΤΟ ΠΑΡΟΝ!ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΟ ΑΛΛΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΔΕΝ ΝΟΜΙΖΩ ΝΑ ΑΝΑΦΕΡΕΣΤΕ ΣΕ ΕΜΕΝΑ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΑ ΚΑΝΕΝΑΝ Κ ΟΥΤΕ ΕΙΜΑΙ ΥΠΕΡ ΤΟΥ ΔΟΓΜΑΤΙΣΜΟΥ!ΕΙΜΑΙ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΑΠΟΨΗΣ ΟΤΙ ΕΡΕΥΝΩ ΚΑΙ ΑΝ ΒΓΕΙ ΚΑΤΙ ΚΑΛΟΣ...ΑΝ ΟΧΙ ΠΑΕΙ ΝΑ ΠΕΙ ΟΤΙ ΕΤΣΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΧΩΡΙΣ ΚΑΠΟΙΑ ΚΑΘΟΡΙΣΜΕΝΗ ΓΡΑΜΜΗ....ΧΩΡΙΣ ΚΑΠΟΙΑ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ..

    0 Like
  • H.H

    Το δεύτερο μου σχόλιο εμφανίστηκε σε λάθος θέση. Είναι για ένα άλλο σχόλιο πιο πάνω.. Δεν είναι για σας.

    0 Like
  • Βασίλης

    Ο Άρης έγραψε:
    \"Δεν μπορώ να φανταστώ τίποτα χειρότερο μετά από μια επιστημονική διάλεξη, από το σχόλιο ενός υποδουλωμένου σε αρχέγονους φόβους \"θρήσκου\". Ξεκολλήστε επιτέλους από τα παραμυθάκια άλλων εποχών, και ανοίξτε τα μυαλά σας στην επιστήμη. Άρχοντας δημιουργός στον κβαντικό κόσμο είναι η δύναμη του εγώ?....Ρε, πλάκα κάνουμε? Πότε θα απαλλαχτεί αυτός ο κόσμος απ\' τη βλακεία? Συγγνώμη για τον χαρακτηρισμό..δεν είναι κάτι προσωπικό..είναι απλά αγανάκτηση

    Τέλος, πολλά συγχαρητήρια στον Μάνο Δανέζη, μόνο και μόνο για τις προσπάθειες που κάνει να δώσει μια γεύση της μαγείας της επιστήμης στο ευρύτερο κοινό, και να προσελκύσει στην έρευνα καινούρια διψασμένα μυαλά.\"

    Ο Άρης ως φαίνεται εκθειάζει την επιστήμη.
    Ας κάνουμε όμως ορισμένες σκέψεις με επίκεντρο τη δίκαιη μαθηματική ακρίβεια που αξιολογεί ΑΛΑΝΘΑΣΤΑ τις διάφορες καταστάσεις και αυτήν της επιστήμης, την οποία τοποθετεί εκεί που της πρέπει.
    Παντοτινά στην κούνια της.

    Ξεκινάμε λοιπόν.

    ΕΠΙΣΤΗΜΗ = ΕΝΑ ΝΕΟΓΝΟ ΜΕ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗ ΑΚΡΙΒΕΙΑ

    ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ

    Η ΔΥΝΑΜΗ

    ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ

    Επειδή όλοι πρέπει να γνωρίζουμε τις πραγματικές μας δυνάμεις, σύμφωνα και με ένα γνωμικό: «Γνώθι σαυτόν», έτσι και η επιστήμη.
    ________________________________________

    ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ
    ΑΥΤΗ
    ΘΑ ΒΟΗΘΗΣΟΥΜΕ

    Η επιστήμη μέχρι σήμερα έχει κάνει πολλές και σημαντικές ανακαλύψεις.
    Αναμφισβήτητα όμως η πιο αντιπροσωπευτική και φανταστική γενικά επιτυχία της, είναι η κατάκτηση της σελήνης.
    Αυτήν την πρόοδο της επιστήμης θα παραβάλλουμε με την πρόοδο της ηλικίας του ανθρώπου.
    Το αποτέλεσμα θα είναι άκρως παραστατικό και θα αποδεικνύει με μαθηματική ακρίβεια την πραγματική δυναμικότητά της.

    ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ

    ΤΡΙΑ

    ΣΥΝΟΛΑ


    1) Σύνολο κατακτηθέντων αστρικών σωμάτων από την επιστήμη = ένα (1), αυτό της σελήνης.

    2) Σύνολο υπαρχόντων αστρικών σωμάτων που βρίσκονται στο σύμπαν. Βάζουμε 3.155.760.000. Απ’ ότι ακούμε είναι περισσότερα. Τα μαθηματικά όμως δεν «κολλάνε» σ’ αυτές τις λεπτομέρειες ( = στο ότι η επιστήμη δε γνωρίζει τον ακριβή αριθμό, του συνόλου των αστρικών σωμάτων ).
    Το αποτέλεσμα θα είναι αναλογικό και αν έστω ο παραπάνω αριθμός αυξομειώνεται, με μαθηματική ακρίβεια θα αυξομειώνεται και η ηλικία της επιστήμης βάσει της προόδου της.

    3) Σύνολο ζωής του ανθρώπου. Βάζουμε εκατό (100) έτη.

    ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ
    Η επιστήμη, με βάση την πρόοδό της, κατατάσσεται από πλευράς δυναμικότητας, στην ενός (1) δευτερολέπτου, ηλικία του ανθρώπου, δηλαδή στην κατάσταση νεογνού.

    Και για να νιώσουμε καλύτερα το ουσιαστικό αποτέλεσμα, θα κάνουμε έναν παραλληλισμό: Τι λέμε στο νεογνό; Μη εκεί, τζίζ. Τι λέμε στην επιστήμη νεογνό; Μη επιχειρείς να κατακτήσεις τον ήλιο, τζίζ. Kαι τα δύο νεογνά, υπακούουν, το ίδιο. Πλήρης ταύτιση!

    Πάντως κάναμε δώρα στην επιστήμη νεογνό, έτσι επιπλέον για να τη βγάλουμε μεγαλύτερη.
    Το σύνολο των αστρικών σωμάτων που υπολογίσαμε είναι μικρό και αυτό της ζωής του ανθρώπου μεγάλο.
    Τι να κάνεις… τα νεογέννητα αγαπιούνται !!!

    Άης: \"Πότε θα απαλλαχτεί αυτός ο κόσμος απ\' τη βλακεία? Συγγνώμη για τον χαρακτηρισμό..δεν είναι κάτι προσωπικό..είναι απλά αγανάκτηση\"

    Έχεις δίκιο να ανησυχείς και να αγανακτείς Άρη, αλλά ηρέμησε.
    Ήλθε ο καιρός να πετάξουμε στο κάλαθο των αχρήστων τα παραμυθάκια (=αναπόδεικτες θεωρίες), της επιστήμης νεογνού.

    0 Like
  • Γιώργος

    Πολύ ενδιαφέροντα αυτά που γράφεται , πραγμα που δειχνει την ανησυχια του πνευματος του καθενος σας.
    Προσπαθειτε να εξηγησεται τον Θεό με την εργαστηριακη αποδειξη αλλα αυτο ειναι λαθος προσεγγιση επειδη Ο Θεος (οπως θελεται ονομαστε τον) ....ειναι αυτο που ειπε ο Ιωαννης...Εν Αρχη Ην ο Λογος...και αν με αυτη την αναφορα μου εχεται την εντυπωση οτι ειμαι απο τους > που ειναι παρων σε καθε λειτουργια της , σας λεω οτι κανετε σφαλμα.
    Οποιος κατανοησει...Συνειδητοποιησει τι λεει εδω ο Ιωαννης και δεν το εχει πει ΜΟΝΟ αυτος αλλα απο τους αρχαιους χρονους μεχρι σημερα εχει ειπωθει και λεγεται συνεχως αλλα κανενας δεν το εχει συνειδητοποιησει.
    Συνηθιζουμε να διαβαζουμε , αλλα καταλαβαινουμε αυτο που διαβαζουμε;....και αφου το καταλαβαινουμε το συνειδητοποιουμε;;
    Ολα αυτα ειναι διαφορετικα σταδια αποκτησης -κατακτησης της Γνωσης.
    Ειδες ...ομως συνειδητοποιησες τι ειδες;;....αν οχι τοτε δεν κατεληξες στα σωστα συμπερασματα και αρα δεν απεκτησες γνωση .
    Αν δεν φτανουμε στο σταδιο της Συνειδητοποιησης και της συνειδητοτητας μεσα απο πολλους αναριθμητους τροπους ,- ο καθε ανθρωπος διαλεγει τον δικο του δρομο , -δεν θα μπορεσουμε να κατανοησουμε το συμπαν και τον κοσμο .
    Δεν εχει σημασια να τα λεω εγω τα εχουν πει αναριθμητοι ανα τους αιωνες και ανα τον κοσμο απ ολες τις φυλες και τις θρησκειες....ΓΝΩΘΙ Σ\' ΑΥΤΟΝ ΜΗΔΕΝ ΑΓΑΝ ...πολυ λιγοι ομως το εχουν συνειδητοποιησει επειδη αυτο προυποθετει αναζητηση και η αναζητηση ειναι επιπονη και ειναι επιπονη επειδη πρεπει να κρινουμε τον εαυτο μας το ΕΓΩ μας επειδη αυτο μας εμποδιζει να ΓΝΩΡΙΣΟΥΜΕ αρα να αποκτησουμε ΓΝΩΣΗ , αλλα οταν το κανουμε αυτο και το καταφερουμε θα συνειδητοποιησουμε θα μας ΑΠΟΚΑΛΥΦΘΕΙ Ο Θεος που ομως δεν ειναι καπου αλλου αλλα ειναι γυρω μας μεσα μας μερος μας , ειμαστε εμεις μερος του και οτι ο Θεος που ειναι ΓΝΩΣΗ μας Απο-Καλυπτεται συνεχως αμεσα στιγμιαια και οποτε τον αναζητησουμε .Μας δινεται απο-καλυπτεται συνεχως χωρις περιορισμους επειδη ειναι ατελειωτη ΑΓΑΠΗ αλλα ειναι σε εμας να τον κατανοησουμε και να τον συνειδητοποιησουμε ισως οχι σε ολο το μεγαλειο του αλλα το φραγμα αυτο θα μας κανει να νιωσουμε την απειροτητα του στην γνωση στην αγαπη στην δικαιοσυνη στο ΦΩΣ.
    Οταν φτασουμε σε αυτο το σταδιο τοτε θα μπορεσουμε να εξηγησουμε και εργαστηριακα και μαθηματικα τον ΘΕΟ.
    Ξερω δυσνοητα θα φαινονται στους περισσοτερους αυτα που γραφω , δεν εχω και το χαρισμα να κανω κατανοητη σε αλλους την σκεψη μου..ειναι χαρισμα αυτο...πραγμα που το βρηκα στον Μ.Δανεζη ο οποιος συγκροτησε και περιεγραψε πολυ περιεκτικα ολα αυτα που γνωριζα αλλα δεν μπορουσα να εκφρασω σωστα και περιεκτικα.
    Σας ευχαριστώ

    0 Like
  • Guest

    Εγώ ρε παιδειά διαφωνώ με τις πλάνες χαλαρώστε λίγο. Λοιπόν είναι απλό. Οι αισθήσεις συλλαμβάνουν όντα από τον εξωτερικό χώρο και κάποιες διεργασίες του εγκεφάλου αντιλαμβάνονται όντα από τον εσωτερικό χώρο. Αυτά αναπαριστόνται στον εγκέφαλο. Αν βρεις τι είναι αυτό που αναπαριστάται στον εγκέφαλο, εννοώντας υπόσταση, που δεν έχει νόημα η ύλη δηλαδή, τότε καταλαβαίνεις τι γίνεται. Δεν είναι καμία πλάνη. Ας αρχίσουμε να βλέπουμε τι γίνεται μέσα στην υπόσταση. Η φαινομενολογία του Χουσέρλ δίνει απαντήσεις. Μην μπερδεύεστε όλοι και δίνεται πολύπλοκες απαντήσεις γιατί θα καταλήξουμε σε πλάνες. Πάμε λοιπόν σιγά σιγά να δούμε τι υπάρχει στους εγκεφάλους μας, τα συγκεντρώνουμε όλα αυτά και τα αναλύουμε, κάνουμε στατιστικές κ.τ.λ. και βρίσκουμε τι γίνεται, υπάρχει κανένας επιστήμονας που να ασχολείται με αυτά???

    0 Like

Leave your comments

Post comment as a guest

0
Your comments are subjected to administrator's moderation.
terms and condition.

Ἐτικέτες Συγγραφέων

Agamben   Alicin   Badiou   Barth   Bell   Berdyaef   Breck   Buntig   Chesterton   Clement   Dworkin   Elliot   Ellul   Evdokimov   Heidegger   Lacan   Lash   LeGoff   Lepeltier   Levinas   Losky   Malson   McGilchrist   Muse   Orwell   Pastoureau   Polony   Popper   Postman   Rawls   Rifkin   Sherrard   Skolimowski   Smith   Solzhenitsyn   Steiner   Swartz   Szazs   Tarkofsky   Unger   Weil   Zirar   Zoja   Αγγελής Δ.   Αμάραντος Σ.   Ανδρουλιδάκης Α.   Ανδρουλιδάκης Κ.   Αρανίτσης Ε.   Βακαλόπουλος Χρ.   Βαμβουνάκη Μ.   Βαρδής Μ.   Βαρθαλίτης Γ.   Βιρβιδάκης Στ.   Βραχνός Κ.   Γεωργίου Θ.   Γρηγοράτος Μ.   Δανέζης Μ.   Διαμαντής Α.   Ζάχος Κ.   Ζιώγας Απ.   Ζουράρις Κ.   Ζώης Ι.   Ιωάννου Δ.   Ιωαννίδης Γ.   Καλογερόπουλος Α.   Καραμπελιάς Γ.   Καστρινάκης Γ.   Κατρούτσος Χρ.   Κιουρτσάκης Γ   Κλεμάν Ο.   Κομνηνός Στ.   Κονδύλης Π.   Κοροβίνης Β.   Κοσμόπουλος Δ.   Κουτρούλης Σ.   Κουτσουρέλης Κ.   Κούκος Σ.   Κυριαζόπουλος Σ.   Κωνσταντούδης Β.   Κόσσυβα Σ.   Λυγερός Ν.   Μαλεβίτσης Χ.   Μανουσέλης Σ.   Μαυρίδης Ν.   Μαυρόπουλος Δ.   Μητραλέξης Σ.   Μπάρλας Γ.   Μπαλτάς Δ.   Μπαραμπούτης Κ.   Μπλάθρας Κ.   Ναξάκης Χ.   Ναστούλης Γ.   Νευροκοπλή B.   Ντόκος Γ.   Ξυδάκης Ν.   Παντούλας Θ.   Παπαγιάννης Α.   Παπαθανασίου Θ.   Παπαναγιώτου Ι.   Πρεβελάκης Γ.Σ.   Προγκίδης Λ.   Ροδίτης Α.   Σακελλαρίου Μ.   Σαλεμής Γ.   Σκλήρης Δ.   Σουφλέρης Στ.   Σταματελόπουλος Λ.   Σταυρόπουλος Β.   Σχοινάς Φ.   Τάσης Θ.   Τσιρόπουλος Κ.   Τσιτσίγκος Σ.   Φαραντάκης Π.   Φεραίος Χ.   Χαραλαμπίδης Κ.   Χατζηαντωνίου Κ.   π. Γιάγκου Β.   π. Γκανάς Ε.   π. Γοντικάκης Β.   π. Ζηζιούλας Ι.   π. Θερμός Β.   π. Μινώπετρος Π.   π. Παπαδόπουλος Χαρ.   π. Φάρος Φ.   JoelLipman.Com

Εισάγετε έγκυρο email για την εβδομαδιαία ενημέρωση. (Ελέγχετε τα spam ή τα promotion emails σας)
Η εβδομαδιαία αντιφωνική επισκόπηση καταχωρείται συνήθως στα spam ή στα promotion emails σας.
Άρης Νούλης
Όταν μιλά ο Θεόδωρος Ζιάκας όλοι εμείς οι υπόλοιποι πρέπει να σιωπούμε και να τον ακούμε. Η στοχαστι...
ny
μία διόρθωση - χρησιμοποιείτε την έννοια εξιλαστήριο θύμα εκεί όπου ταιριάζει αποδιοπομπαίος τράγος....
Φώτης Σχοινᾶς
Ἀδιαμφισβήτητα ὁ π. Νικόλαος Λουδοβίκος εἶναι ὁ κορυφαῖος θεολόγος τῆς γενιᾶς του, τῆς γενιᾶς τοῦ ΄9...
Άρης Νούλης
Κύριε Ελευθέριε, μην είσαι τόσο απαισιόδοξος. Δεν είναι μόνος στην ήδη Άνοιξη της Ορθοδοξίας ο καλός...
Στέλιος Μαφρέδας
έχει εκδοθεί ακόμη και 'Ο θάνατος του πλησίον", εκδόσεις Ίταμος, 2011 σε μετάφραση Μελή Μελετιάδη, α...
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΠΙΓΓΟΣ
Τα τεκναινόμενα σήμερα σε παγκόσμιο επίπεδο αποτελούν τη συνέχεια και ολοκλήρωση της πολιτισμικής επ...
Άρης Νούλης
Γνωστές οι θέσεις του κ. Γιανναρά.
Γνωστό το ύφος της γραφής του.
Γνωστή και η απαξίωση του για όπ...
Ιωάννης Χατζόπουλος
Η ορθόδοξη Ελληνική εκκλησία έχει τεράστιες δυνατότητες και θα πρέπει να τις αξιοποιήσει. Θα γίνει π...
Κρίτων Παπακώστας
Συγχωρείστε με, αλλά απορώ με την ανάγνωση του σχολίου μου από τον κ. Δημήτρη Πεντζίκη. Αντίθετα από...
Δημήτρης Πεντζίκης
Μου κάνει εντύπωση ο Κρίτων Παπακώστας. Τον Ζακ Κωστόπουλο μπορεί μα μην τον σκότωσε κανείς. Τα βέβα...

Nοιάζομαι δηλαδή Μοιράζομαι