“Η νοημοσύνη είναι η πάλη της ανάγκης εναντίον της τύχης”, δηλώνει στη “Θ” ο Νίκος Λυγερός, έλληνας επιστήμων που διαθέτει δείκτη IQ 189!

Ο δείκτης ΙQ του Νίκου Λυγερού είναι 189, σχεδόν διπλάσιος του μέσου ανθρώπου, τόσος που συναντάται μόνο σε 1 στα 80.000.000 άτομα! Μετά τη συνάντησή μας, βάσει πιθανοτήτων, έχω απειροελάχιστες πιθανότητες να γνωρίσω στη ζωή μου εξυπνότερο άνθρωπο και καμία πιθανότητα να συναντήσω άλλον εξυπνότερο Έλληνα. Αυτό θα δυσαρεστούσε ιδιαίτερα έναν αριθμολάτρη, που ποσοτικοποιεί τις δεξιότητες των ανθρώπων. Αναρωτιέμαι αν θα ξανασυναντήσω μια τόσο πολυσχιδή προσωπικότητα, έναν άνθρωπο που συνδυάζει σε αξεπέραστο βαθμό τις σπάνιες τεχνικές δεξιότητες με τη βαθιά σκέψη και κουλτούρα ενός στοχαστή της ανθρωπότητας.

Η πολυπραγμοσύνη του καθηγητή Λυγερού κόβει την ανάσα. Ο 40χρονος σήμερα Βολιώτης ασχολήθηκε ερευνητικά με την άλγεβρα και τη θεωρία των αριθμών και ανακάλυψε και δημοσίευσε έναν νέο πρώτο αριθμό. Μεταξύ άλλων είναι καθηγητής μαθηματικών στη Λυών, όπου έζησε μετά τα 12 του χρόνια, είναι επισκέπτης καθηγητής στη Θράκη και στην Αθήνα, όπου διδάσκει φιλοσοφία των μαθηματικών, επιστημολογία, νευροεπιστήμες, βιοηθική και κυβερνητική. Έχει δημοσιεύσει περισσότερα από 3.600 άρθρα φιλοσοφίας, νοημοσύνης, εκπαίδευσης, μαθηματικών, φυσικής, μυθολογίας, θρησκείας, ιστορίας, αρχαιολογίας, κινηματογράφου, ζωγραφικής, μουσικής, πολιτικής, κοινωνιολογίας, στρατηγικής, μάνατζμεντ και οικονομίας. Είναι καθηγητής στη Σχολή Εθνικής Ασφάλειας και στην Αστυνομική Ακαδημία, καθώς και εξπέρ μεταφραστής-διερμηνέας στα γαλλικά δικαστήρια. Έχει εκδώσει λογοτεχνικά βιβλία και ποιητικές συλλογές, είναι ζωγράφος, ενώ γράφει και σκηνοθετεί θεατρικές παραστάσεις. Έχει ασχοληθεί εκτενώς με τη δράση της οικογένειας των Καραθεοδωρή και με την ευκαιρία σχετικής διάλεξης στο ΑΠΘ βρέθηκε στην πόλη μας. Σημειώστε πως παίζει σκάκι από 2 ετών. Απολαύστε τον!

Ποιος είναι για σας ο ευφυής άνθρωπος; Μπορούμε να αναπτύξουμε την ευφυΐα μας;
Η νοημοσύνη είναι η πάλη της ανάγκης εναντίον της τύχης κι εγώ δεν πιστεύω στην τύχη αλλά στην ανάγκη. Ο ευφυής άνθρωπος είναι αυτός που προσπαθεί να ανήκει στην ανθρωπότητα, γιατί η μνήμη είναι κομμάτι της ανθρωπότητας. Σε καταστάσεις άγχους και κατάθλιψης ο δείκτης νοημοσύνης κατεβαίνει και το πρόβλημα με το συγκεκριμένο δείκτη είναι ότι μόνο κατεβαίνει, δεν ανεβαίνει (γέλια). Ο στοχασμός όμως μπορεί να βελτιωθεί, να καλλιεργηθεί. Η νοημοσύνη μάς επιτρέπει να βλέπουμε τα εμπόδια και ο στοχασμός να τα ξεπερνάμε.

Έχετε νιώσει ποτέ λόγω της ευφυΐας σας κοινωνικά απομονωμένος, το ρατσισμό των πολλών μέτριων εναντίον των λίγων προικισμένων;
Η απομόνωση είναι ένα κοινωνικό τέχνασμα, για να αντιμετωπισθεί η πραγματικότητα της σπανιότητας. Η ουσία όμως παραμένει. Και η σπανιότητα δικαιολογεί την απαγορευμένη ύπαρξή της μόνο μέσω του έργου της για την εξέλιξη της ανθρωπότητας και το σεβασμό του χρόνου. Διότι, αν ο χρόνος είναι σκληρός με το σπάνιο, είναι από αγάπη για την ανθρωπότητα. Είναι ο μόνος τρόπος για να διασχίσει τους αιώνες δίχως να χάσει τον πόλεμο με τη λήθη.

Αληθεύει πως οι πολύ έξυπνοι άνθρωποι χάνουν ευκολότερα το ενδιαφέρον τους για τους άλλους ανθρώπους;
Η νοημοσύνη δεν μπορεί να χάσει το ενδιαφέρον της για τους ανθρώπους, διότι ζει για τον άνθρωπο και είναι το μέλλον της ανθρωπότητας. Ενώ τα άτομα αρέσκονται με τα μαζικά συστήματα που λειτουργούν ως μηχανές του Βίνερ, οι άνθρωποι διαχειρίζονται την αβεβαιότητα των σχέσεων, για να αναπτύξουν το δίκτυο των ιδιομορφιών έτσι, ώστε να αποτελέσουν τον πυρήνα της ανθρωπότητας.

Ο Χέμινγουεϊ είπε πως το σπανιότερο πράγμα που διέκρινε στους ευφυείς ανθρώπους ήταν η ευτυχία.
Η ευτυχία παρουσιάζεται ως σκοπός ενός κράτους, ενώ στην πραγματικότητα δεν είναι παρά ένα πρόσχημα της κοινωνίας, για να επιβάλει τις απόψεις και να αφαιρέσει δικαιώματα στους ανθρώπους. Διότι φοβάται την αντίσταση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Αν κάποιος δώσει την απλοϊκή έννοια στην ευτυχία κατά Χέμινγουεϊ, τότε θα πρέπει να εξηγήσει το λόγο της αυτοκτονίας του. Η κατανόηση του παραλόγου μέσω της μεθοδολογίας του Καμί προσφέρει το πλαίσιο της επινόησης της ελευθερίας του ανθρώπου. Ο ευφυής άνθρωπος παραμένει ένας ελεύθερος πολιορκημένος.

Πέρα από τα αμέτρητα επιστημονικά σας ενδιαφέροντα, με ποιους άλλους τρόπους αναζητάτε την ευτυχία; Ο Σοπενχάουερ έλεγε πως ο μόνος δρόμος για να ξεφύγουμε από τη ματαιότητα της ζωής μας είναι η τέχνη. Συμφωνείτε;
Ο Σοπενχάουερ έγραψε ότι μπορούμε να κάνουμε ό,τι θέλουμε, αλλά όχι να θέλουμε ό,τι θέλουμε. Η αναζήτηση του ανθρώπου δεν είναι η ευτυχία αλλά η δημιουργία, διότι μόνο μέσω του έργου ζει το ον. Η ζωή δεν είναι μόνο ένα δώρο, είναι και μια κατάκτηση, για να μπορεί να γίνει και μια προσφορά. Όμως δεν έχει εκπτώσεις. Γι’ αυτό το λόγο έχει αξία. Η τέχνη είναι μία έκφραση της ανθρώπινης ελευθερίας αλλά και της αναγκαιότητας. Κατά συνέπεια, η αντιπαράθεση είναι μόνο το πρώτο στάδιο και ακολουθεί η κατάθεση του έργου.

Η μουσικής της σιωπής
Δεν είναι μελαγχολικό για έναν τόσο έξυπνο άνδρα να γνωρίζει πως είναι πραγματικά δύσκολο να του κινήσει το ενδιαφέρον μία γυναίκα;
Ο Μπρετόν έγραψε ότι το μέλλον του άνδρα είναι η γυναίκα. Είναι δυνατόν να μην ενδιαφερθεί ο άνδρας για το μέλλον του; Ο ευφυής άνθρωπος είναι μέλλον εγκλωβισμένο μέσα στο παρελθόν, γι’ αυτό τον αγγίζει ακόμη περισσότερο η συμπληρωματική σχέση. Μέσω του πόθου, το πάθος αποκτά σάρκα και οστά και η ζωή γίνεται ανθρώπινη, πολύ ανθρώπινη.

Γιατί το π(=3,14) ταυτίζεται με την τελειότητα;
Η τελειότητα του π δεν είναι μόνο μαθηματική αλλά και νοητική. Όλοι κοιτάζουν τον κύκλο, αλλά ελάχιστοι βλέπουν τον αριθμό π. Η δυσκολία προέρχεται από την απλότητα των μαθηματικών, που είναι η μουσική της σιωπής. Διότι το θέμα δεν είναι αν έχουν ειπωθεί όλα, όπως νομίζει η κοινωνία, αλλά ποιος μπορεί να ακούσει τη σιωπή της ανθρωπότητας.

Και ο Θεός;
Ο Θεός είναι η σκέψη της ανθρωπότητας.

Πηγή: "Μακεδονία", Απρίλιος, 2008

People in this conversation

  • ΙΩΑΝΝΗΣ

    Μια σκέψη για το Θεό και την ανθρωπότητα.

    Η σχέση μας με το ΕΝΑ και το ΟΛΟΝ δεν είναι προσωπική μας υπόθεση.
    Ο άνθρωπος είναι και ΕΝΑ και ΟΛΟΝ.
    Η μνήμη ανήκει και στο ΕΝΑ και στο ΟΛΟΝ.

    Ο Θεός; Είναι ο Λόγος.
    Ορίζει το ΕΝΑ και το ΟΛΟΝ.

    Ορισμένοι άνθρωποι στην ανθρωπότητα -σαν τους πρώτους αριθμούς-
    έχουν αυτή την ιδιαίτερη σχέση που τους ορίζει τη μοίρα τους.
    Ας μας έχει ο Θεός εμάς καλά και αυτούς καλύτερα.

    0 Like
  • Ανδρέας Παπαχριστοδούλου

    Η ποίηση είναι ζωή.
    Ο νοήμων άνθρωπος στοχαζόμενος,
    ποιεί, πραγματώνοντας τη ζωή.

    Ζωή.

    Κάποιοι άνθρωποι όμως στην πορεία της ζωής λόγω κυρίως του υψηλού βαθμού σύνδεσης, ένωσης με την ανθρωπότητα, ενστικτωδώς αντιλαμβάνονται την προσωπική χαμηλή νοημοσύνη τους σε τεράστιο βαθμό και μυστηριωδώς η νοημοσύνη τους απαλά και αβίαστα αυξάνεται κατά πολύ. Η ίσως υπάρχει και η έννοια της αχρησημοποίητης νοημοσύνης η οποία συναρτάται από τον βαθμό συμμετοχής στην συλλογική νοημοσύνη της ανθρωπότητας, την αγιότητα.

    Η προσωπική τους ανάγκη και η ομαδική ανάγκη ταυτίζονται τα προβλήματα και οι λύσεις τους μεγαλώνουν.

    0 Like
  • αφανής

    Αυτά με τους δείκτες νοημοσύνης είναι δυτικά κατασκευάσματα.
    Δεν έχω κάτι με τον άνθρωπο.
    Αλλά, ζώντας εν Χριστώ, όντας όλοι αδέρφοι γιατί βρίσκουμε τρόπους να χωρίζουμε τους ανθρώπους σε προικισμένους και ανίκανους?

    Και εν τέλει είναι κενοδοξία όταν μας λένε οι άνθρωποι καλά λόγια.
    Δηλ. αν μου πουν καλά λόγια παίρνω αξία και αν δε μου πουν την χάνω?
    Το ίδιο ισχύει και για τους επιστήμονες με τα νόμπελ, τα βραβεία γενικά.

    Οταν έχουν ευλογία, όλα είναι άγια. Την αξία μας την παίρνουμε από το θεό και
    είναι η χάρη του Αγ. Πνεύματος κατά την εξομολόγηση και θεία μετάληψη.

    Οι αρχαίοι και οι νέοι λένε, αυτός είναι έξυπνος.
    Δηλ. αυτός που είναι εκτός του ύπνου. Αρα ο σκοπός της μετάνοιας μας είναι εξ ύπνου εγερθήναι.
    Ο σκοπός είναι να ξυπνήσει ο νους, να μην είμαστε κοιμισμένοι, αυτό θα πει έξυπνος. Να μπορεί να βλέπει και να μιλα με τον πατέρα του.
    Και αυτό δίνεται, είναι χάρισμα, είναι δωρεάν.

    Αυτά τα δυτικά κατασκευασματα οδήγησαν στην αθεία. Οτι δε μου χρειάζεται ο θεός, εγώ είμαι ο θεός γιατί σκέφτομαι.
    Και δε μας σώζουν.
    Ολοι περαστικοί είμαστε, ο τάφος γαρ εγγύς.

    +

    0 Like

Leave your comments

Post comment as a guest

0
Your comments are subjected to administrator's moderation.
terms and condition.

Ἐτικέτες Συγγραφέων

Agamben   Alicin   Badiou   Barth   Bell   Berdyaef   Breck   Buntig   Chesterton   Clement Steiner   Dworkin   Elliot   Ellul   Evdokimov   Heidegger   Lacan   Lash   LeGoff   Lepeltier   Levinas   Losky   Malson   McGilchrist   Muse   Orwell   Pastoureau   Polony   Popper   Postman   Rawls   Rifkin   Sherrard   Skolimowski   Smith   Solzhenitsyn   Swartz   Szazs   Tarkofsky   Unger   Weil   Zirar   Zoja   Αγγελής Δ.   Αμάραντος Σ.   Ανδρουλιδάκης Α.   Ανδρουλιδάκης Κ.   Αρανίτσης Ε.   Βαμβουνάκη Μ.   Βαρδής Μ.   Βαρθαλίτης Γ.   Βιρβιδάκης Στ.   Βραχνός Κ.   Γεωργίου Θ.   Γρηγοράτος Μ.   Δανέζης Μ.   Διαμαντής Α.   Ζάχος Κ.   Ζιώγας Απ.   Ζουράρις Κ.   Ζώης Ι.   Ιωάννου Δ.   Ιωαννίδης Γ.   Καλογερόπουλος Α.   Καραμπελιάς Γ.   Καστρινάκης Γ.   Κατρούτσος Χρ.   Κιουρτσάκης Γ   Κομνηνός Στ.   Κονδύλης Π.   Κοροβίνης Β.   Κοσμόπουλος Δ.   Κουτρούλης Σ.   Κουτσουρέλης Κ.   Κούκος Σ.   Κυριαζόπουλος Σ.   Κωνσταντούδης Β.   Κόσσυβα Σ.   Λυγερός Ν.   Μαλεβίτσης Χ.   Μανουσέλης Σ.   Μαυρίδης Ν.   Μαυρόπουλος Δ.   Μητραλέξης Σ.   Μπάρλας Γ.   Μπαλτάς Δ.   Μπλάθρας Κ.   Ναξάκης Χ.   Νευροκοπλή B.   Ντόκος Γ.   Ξυδάκης Ν.   Παντούλας Θ.   Παπαγιάννης Α.   Παπαθανασίου Θ.   Παπαναγιώτου Ι.   Πρεβελάκης Γ.Σ.   Προγκίδης Λ.   Σακελλαρίου Μ.   Σαλεμής Γ.   Σκλήρης Δ.   Σουφλέρης Στ.   Σταματελόπουλος Λ.   Σταυρόπουλος Β.   Σχοινάς Φ.   Τάσης Θ.   Τσιρόπουλος Κ.   Τσιτσίγκος Σ.   Φαραντάκης Π.   Φεραίος Χ.   Χαραλαμπίδης Κ.   Χατζηαντωνίου Κ.   π. Γιάγκου Β.   π. Γκανάς Ε.   π. Γοντικάκης Β.   π. Ζηζιούλας Ι.   π. Θερμός Β.   π. Παπαδόπουλος Χ.   π. Φάρος Φ.   JoelLipman.Com

Εισάγετε έγκυρο email για την εβδομαδιαία ενημέρωση. (Ελέγχετε τα spam ή τα promotion emails σας)
Η εβδομαδιαία αντιφωνική επισκόπηση καταχωρείται συνήθως στα spam ή στα promotion emails σας.
Γιάννης Δ. Ιωαννίδης
Άτομο και Πρόσωπο

Θα μου επιτρέψετε μια παρέμβαση στην παρούσα συζήτηση. Ένα συνηθισμένο, αλλά όχ...
Παύλος Κλιματσάκης
σεβαστέ π. Νικόλαε, ευχαριστώ για τις υποδείξεις σας, αλλά επιμένω στην θέση μου ότι οι θεολόγοι μας...
π. Νικόλαος Λουδοβίκος
Μόλις πρόσεξα το σχόλιο του φίλου κ. Κλιματσάκη. Κατ'αρχήν ομολογώ ότι έχω μια πολύ πιο σύνθετη αντί...
Ντόκος Γιώργος
Κύριε Σπίγγο τα σχόλιά σας με χαροποίησαν ιδιαίτερα και σας ευχαριστώ πολύ! Πράγματι το ταξίδι στην ...
Δημήτρης Ιωάννου
Αγαπητέ κ. Νοταρίδη, η εν λόγω συγγραφέας, με μια πρόχειρη ματιά που έριξα στη βιογραφία της, ήταν σ...
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΠΙΓΓΟΣ
Ένα ωραίο ταξίδι στον κύκλο της καταπίεσης, της ενοχής, της εκμετάλλευσης και της βίας, όλα στον αντ...
Τερέζα Μητσοπούλου
Εξαιρετική γραφή, ουσιώδης περιγραφή με άρωμα νοσταλγίας, αλλά και δημιουργία υγιούς προβληματισμού....