Θεοδόσης Τάσιος*

1 Οχι. Δέν πρόκειται για το γνωστό κενολογικό (και απολιτικό) πρόσταγμα των παλιοημερολογητών της πολιτικής, αλλα για μια κατεξοχήν πολιτική πρόσκληση ανασύνταξης των λαϊκών μας δυνάμεων- ανεξαρτήτως των πολιτικάντηδων. Η πρόσκληση ξεκινάει απο εναν στοιχειώδη συλλογισμό: Τώρα η πλειονότητα των αναλυτών ομολογεί αυτά που επι τριάντα χρόνια έγραφαν και φώναζαν ολίγοι εξωκομματικοί σχολιαστές. (Ετσι για πλάκα, είπα να ξαναδημοσιεύσω την από 25.03.1990 επιφυλλίδαμου στο «Βήμα»: Περιγράφει ακριβώς τη σημερινήμας κατάσταση- λίγοι θα καταλάβαιναν τον ετεροχρονισμό.) Τώρα λοιπόν, η διάγνωση των σημερινώνμας δεινών αναφέρεται στο καθολικό ανισοζύγιο ήθους όλων-μας: «Οχι στην εντατικοποίηση στο πανεπιστήμιο» (δηλαδή, όχι στις ελπίδες του Λαού να φάει αύριο ψωμί, χάρις στην Επιστήμη και την Τεχνολογία).

«Διώρισέ-με και μένα μπάρμπα» (δηλαδή, άσε τους άλλους να δουλεύουν και να φορολογούνται, για να βολεύομαι εγώ). «Αγνέ λαέ που σου πίνουνε το αίμα» (δηλαδή χαϊδολόγημα αυτιών και διασφάλιση 4-ετούς πολιτικής απραξίας). «Δός-μου το γρηγορόσημο, να κάνεις τη δουλειά σου» (δηλαδή, ακατάσχετη αιμορραγία 25% του εθνικού πλούτου λόγω της αχαλίνωτης ετεροδοσοληψίας, απ΄ τα κόμματα μέχρι τον τελευταίο κλητήρα). Δέν έχουν τελειωμό τα επιμέρους φαινόμενα- άλλωστε είναι όλα μετρημένα απο διεθνείς στατιστικές. Τί κοινό χαρακτηριστικό έχουν; Το έλλειμμα Ηθους, Αφιέρωσης, Μεθοδικότητας (όλες οι άλλες διαγνωστικές απόπειρες ξεφούσκωσαν).

2 Αν λοιπόν αυτή είναι η Διάγνωση, τότε έχομε έτοιμη και τη σωτήρια Θεραπεία: Θα αντεπιτεθούμε σ΄ ένα ένα αυτά τα φαινόμενα- και τότε προφανώς θα πετύχομε όσα ο ασύδοτος δανεισμός και τα ποικίλα δουνουτού δέν μπορούν κατα βάθος να μας δώσουν. Μια αντεπίθεση όμως στα ίδια-μας τα πάθια μοιάζει δύσκολη, αλλα είναι πλέον μονόδρομος. Μονόδρομος που τώρα ευτυχώς διευκολύνεται απ΄ την επανάκαμψη ενος παλαιότερου εθνικού χαρακτηριστικού- του Φιλότιμου, που έχει αρχίσει να ξαναφαίνεται σε ορισμένες απ΄ τις σύγχρονες συμπεριφορές μας. Το φιλότιμο λέει οτι δέν θα τα βάψομε μαύρα, δέν θα αλληλοδαγκωνόμαστε σάν τα απελπισμένα ποντίκια, δέν θα αποδιοργανωθούμε κι άλλο, δέν θα μας πιάσει ηττοπάθεια. Το μεγάλο σύνθημα θα είναι «Αντεπίθεση με ψηλά το κεφάλι και με σφιγμένα δόντια». Ω, τους ακούω τους πολιτικούς αναλυτές να με κεραυνώνουν: «Δέν γίνονται οικονομικά θαύματα με στιχάκια τού Κατηχητικού». Εχω επίγνωση του κινδύνου που διατρέχουν οι απόψεις μου. Ελα όμως που η Επιστήμη άλλα λέει: Η αναίρεση ενος αιτίου αναιρεί και το αποτέλεσμα. Εάν λοιπόν το αποτέλεσμα διαγνώσθηκε οτι οφείλεται σε ηθοπολιτικό έλλειμμα μεγάλου ποσοστού όλων-μας, ηθοπολιτικής κατηγορίας οφείλει να είναι και το φάρμακο. Αρα, η Αντεπίθεση Φιλότιμου (Α.Φ.) στην οποία αναφερόμαστε, αποκτά κύρος επιστημονικό.

α) Με το φιλότιμο, οι δημόσιοι λειτουργοί θα πηγαίνουν ακριβώς στην ώρα-τους στη δουλειά-τους και θα «δέχονται» να μετεκπαιδεύονται συνεχώς και να αποσπώνται όπου υπάρχουν ανάγκες.

β) Με το φιλότιμο, θα διαλυθούν αυτοβούλως οι κομματικές νεολαίες των πανεπιστημίων (τί μαϊμουδισμός διανοουμενίστικος πίσω απ΄ τις πλάτες των Λαού), και θα δημιουργηθούν φοιτητικοί σύλλογοι ελέγχου και πίεσης για την εύρυθμη, εντατική και αποδοτική λειτουργία του πανεπιστημίου- και χωρίς βρωμιάρηδες τοίχους παρακαλώ.

γ) Με το φιλότιμο, θα συγκληθούν Εκτακτες Γενικές Συνελεύσεις επαγγελματικών συλλόγων, με κύριο και έμμονο θέμα την ολοσχερή κατάργηση της μίζας και της φοροδιαφυγής. Ετούτη η σταυροφορία θα συνοδεύεται απο πρωτοσέλιδους ύμνους των έντυπων και των τηλεοπτικών ΜΜΕ- βήμα βήμα, κάθε μέρα.

δ) Με το φιλότιμο, οι Δάσκαλοι πάσης βαθμίδος θα αυτοαξιολογούνται τρείς φορές- μέσα σε ανοιχτές συνάξεις Γονέων, Μαθητών, Επιθεωρητών, Δημοσιογράφων, Αξιολογητών απο άλλα Σχολεία: Νύν υπερ πάντων αγών. Δέν βγαίνομε απ΄ το αναποδοτικό εκπαιδευτικό ρεζιλίκι-μας αλλιώτικα. Πονάει λίγο, αλλα οι πρώτοι που θα κερδίσουν την ηδονή της ευγνωμοσύνης-μας θα είναι οι αγωνιζόμενοι Δάσκαλοι. Οχι αυτοί με τα ιδιαιτεράκια-τους, με τις διαλυτικές απεργίες σε περιόδους εξετάσεων- ούτε εκείνοι (όσοι ολίγοι) που πουλάνε πολιτικάντικο προσηλυτισμό απο έδρας.

ε) Με το φιλότιμο, οι τραπεζίτες θα πάψουν να δανείζονται για να δανείζουν πιεστικά τους ανυποψίαστους υποψήφιους μπαταχτσήδες (εκμαυλισμός που στρεβλώνει καί την Οικονομία).

στ) Με το φιλότιμο, θα κατέβουμε στους δρόμους (όπως έκανε ο ιταλικός λαός) να κόψουμε τον τσαμπουκά των ληστών των τραπεζών, βομβιστών και δολοφόνων που μας μοστράρονται τάχα ως... σωτήρες μας (με εναν νηπιακό ψευδοπολιτικό λόγο)έλεος πιά, την ίδια ώρα που βουλιάζουμε.

ζ) Με το φιλότιμο, λαμπροί δημοσιογράφοι θα πάψουν να νομιμοποιούν τη λούφα ή την επανάσταση ορισμένων νέων, «εξαιτίας» λέει της κατάντιας τής... προηγούμενης γενιάς: Προκλητικότερον ταυτολογικό συλλογισμό δέν έχω ξαναδιαβάσει. Τώρα όμως κανείς δέν δικαιούται να παίζει εν ου παικτοίς...

η) Με το φιλότιμο, θα ομολογήσουμε οτι ο Γιαννίτσης θα ήταν ο σωτήρας της Χώρας, άν δέν τον είχαμε εκπαραθυρώσει όταν (έγκαιρα;) θα νοικοκύρευε το ασφαλιστικό. Τώρα, θα υποφέρουν δυσαναλόγως περισσότερο οι φτωχοί, απ΄ ό,τι υποστήριζαν οι αυτόκλητοι υποστηρικτές-τους τότε. Ποιός λοιπόν είναι «προοδευτικότερος»;

θ) Με το φιλότιμο, οι καναλάρχες θα προβάλουν δωρεάν (σε ώρες υψηλής ακροαματικότητας) σπουδαία παραδείγματα κοινωνικής συμπεριφοράς εργαζομένων.

ι) Με το φιλότιμο, χιλιάδες αρμόδιοι του Υπουργείου Γεωργίας, με χιλιάδες στρέμματα πειραματικών αγρών, θα δείξουν στους αγρότες μας τις Νέες Καλλιέργειες (λίγο νερό, λίγα λιπάσματα, πολλές αγορές)- αντί να τους ελεεινολογούμε μόνον για τους ετήσιους δρομοτσαμπουκάδες τους.

3 Μα, καλά, τα πιστεύεις πως θα γίνουν όλα τούτα κι άλλα τόσα; Απάντηση: Πρώτον, είπαμε «πόλεμο έχομε, αντεπίθεση»- όχι μεμψιμοιρίες. Δεύτερον, σε καιρούς μεγάλων εθνικών κρίσεων, η αγωνιστική Πίστη στο Οραμα είναι εργαλείο, όπως το 1940- δέν είναι απόδειξη θεωρήματος.

*Ο κ. Θεοδόσης Π. Τάσιος είναι ομότιμος καθηγητής του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου.

 

  • No comments found

Leave your comments

Post comment as a guest

0
Your comments are subjected to administrator's moderation.
terms and condition.

Ἐτικέτες Συγγραφέων

Agamben   Alicin   Badiou   Barth   Bell   Berdyaef   Breck   Buntig   Chesterton   Clement   Dworkin   Elliot   Ellul   Evdokimov   Heidegger   Lacan   Lash   LeGoff   Lepeltier   Levinas   Losky   Malson   McGilchrist   Muse   Orwell   Pastoureau   Polony   Popper   Postman   Rawls   Rifkin   Sherrard   Skolimowski   Smith   Solzhenitsyn   Steiner   Swartz   Szazs   Tarkofsky   Unger   Weil   Zirar   Zoja   Αγγελής Δ.   Αμάραντος Σ.   Ανδρουλιδάκης Α.   Ανδρουλιδάκης Κ.   Αρανίτσης Ε.   Βακαλόπουλος Χρ.   Βαμβουνάκη Μ.   Βαρδής Μ.   Βαρθαλίτης Γ.   Βιρβιδάκης Στ.   Βραχνός Κ.   Γεωργίου Θ.   Γρηγοράτος Μ.   Δανέζης Μ.   Διαμαντής Α.   Ζάχος Κ.   Ζιώγας Απ.   Ζουράρις Κ.   Ζώης Ι.   Ιωάννου Δ.   Ιωαννίδης Γ.   Καλογερόπουλος Α.   Καραμπελιάς Γ.   Καστρινάκης Γ.   Κατρούτσος Χρ.   Κιουρτσάκης Γ   Κλεμάν Ο.   Κομνηνός Στ.   Κονδύλης Π.   Κοροβίνης Β.   Κοσμόπουλος Δ.   Κουτρούλης Σ.   Κουτσουρέλης Κ.   Κούκος Σ.   Κυριαζόπουλος Σ.   Κωνσταντούδης Β.   Κόσσυβα Σ.   Λυγερός Ν.   Μαλεβίτσης Χ.   Μανουσέλης Σ.   Μαυρίδης Ν.   Μαυρόπουλος Δ.   Μητραλέξης Σ.   Μπάρλας Γ.   Μπαλτάς Δ.   Μπαραμπούτης Κ.   Μπλάθρας Κ.   Ναξάκης Χ.   Ναστούλης Γ.   Νευροκοπλή B.   Ντόκος Γ.   Ξυδάκης Ν.   Παντούλας Θ.   Παπαγιάννης Α.   Παπαθανασίου Θ.   Παπαναγιώτου Ι.   Πρεβελάκης Γ.Σ.   Προγκίδης Λ.   Ροδίτης Α.   Σακελλαρίου Μ.   Σαλεμής Γ.   Σκλήρης Δ.   Σουφλέρης Στ.   Σταματελόπουλος Λ.   Σταυρόπουλος Β.   Σχοινάς Φ.   Τάσης Θ.   Τσιρόπουλος Κ.   Τσιτσίγκος Σ.   Φαραντάκης Π.   Φεραίος Χ.   Χαραλαμπίδης Κ.   Χατζηαντωνίου Κ.   π. Γιάγκου Β.   π. Γκανάς Ε.   π. Γοντικάκης Β.   π. Ζηζιούλας Ι.   π. Θερμός Β.   π. Μινώπετρος Π.   π. Παπαδόπουλος Χαρ.   π. Φάρος Φ.   JoelLipman.Com

Εισάγετε έγκυρο email για την εβδομαδιαία ενημέρωση. (Ελέγχετε τα spam ή τα promotion emails σας)
Η εβδομαδιαία αντιφωνική επισκόπηση καταχωρείται συνήθως στα spam ή στα promotion emails σας.
Γιῶργος Καστρινάκης
Οἱ «νέοι καιροὶ» ἀντιστοιχοῦν ἀσφαλῶς πρὸς τὴν «ἦττα» τοῦ ἀρνίου. Ἀπὸ τότε καὶ μετά, οἱ διῶκτες του ...
Φώτης Σχοινᾶς
Ἀγαπητέ κ. Γ. Ἰωαννίδη,
εὐχαριστῶ καί ἐγώ γιά τήν προσοχή καί τό χρόνο σας. Θά προβῶ σέ δυό-τρία...
Άρης Νούλης
Να προσθέσω μόνο την Πατερική ρήση : Σώμα δίχως ψυχή το πτώμα. Ψυχή δίχως σώμα το φάντασμα.
Χαίρομα...
Γιάννης Δ. Ιωαννίδης
Αγαπητέ κ. Σχοινά,
οι παρατηρήσεις μου δεν είχαν καθόλου να κάνουν με το πώς θεωρείτε το όλο κείμεν...
Φώτης Σχοινᾶς
Τό ἀντικείμενο τῆς ἐνστάσεώς μου ἐντοπιζόταν ἀποκλειστικά ἄν στέκει ἤ ὄχι ἡ φράση αὐτή τοῦ π. Θεοδοσ...
Νίκος
Να πω ότι είναι το πρώτο μου σχόλιο στην σελίδα μετά από ανάγνωση χρόνων.
Αρχικά μου άρεσε πολύ το ...
Γιάννης Δ. Ιωαννίδης
Θα ήθελα να συζητήσω λιγάκι την ένσταση, που διατύπωσε ο κ. Φώτης Σχοινάς αναφορικά με τη φράση του ...
Φώτης Σχοινᾶς
Γενικά τό κείμενο τοῦ π. Θεοδοσίου Μαρτζούχου εἶναι πολύ καλό. Ἔχω ὅμως μία ἔνσταση σέ μία ἀπόφανσή ...
Πέτρος Πανταζής
Καλές οι διαπιστώσεις και πολύ ωραία και σωστά δομημένο το άρθρο του π.Θ. Μαρτζούχο, ειδικα η τελευτ...
Αλέκος Βαρβέρης
Φίλε Βασίλη. Εξαιρετικό κείμενο. Η αφιέρωση μάλιστα εύστοχα συνδέει θύμα & θύτη και από-δομεί τη...

Nοιάζομαι δηλαδή Μοιράζομαι