Το ντοκιμαντέρ (2008) εξερευνά τις τελευταίες επιστημονικές ανακαλύψεις σχετικά με τον ανθρώπινο εγκέφαλο, τις πηγές της συνείδησης και τη διαδικασία της σκέψης.
Αναγνωρισμένοι επιστήμονες απαντούν σε ερωτήματα, όπως το πώς μαθαίνει ο εγκέφαλος, πώς χτίζει έννοιες, πώς επιδρά το περιβάλλον στον εγκέφαλο, πως συνδέεται το σώμα με τον εγκέφαλο, πώς οι νευροορμόνες επηρεάζουν την κοινωνική συμπεριφορά και προσαρμογή. Οι συνεντεύξεις εναλλάσσονται με απεικόνιση του εγκεφάλου και αρχειακό υλικό καθώς και με νέες συγκλονιστικές έρευνες για τις λειτουργίες του εγκεφάλου.

 

People in this conversation

  • Guest

    Είναι λυπηρό, να απέχεις ένα βήμα από την αλήθεια και λόγο δεοντολογίας, ή υλιστικού ορθολογισμού, να χάνεις την ευκαιρία της οριστικής απάντησης στο ποιος κυβερνά τον εγκέφαλο και τη συνείδηση.
    Ας δώσω μια απάντηση και ας θέσω θέμα συζήτησης με κάποιες καινοτόμες ιδέες οι οποίες απαντούν εκεί που ο επιστημονικός ορθολογισμός λόγο ανωτέρας εξουσίας, δεν μπορεί.
    Και αυτή η καινοτομία είναι η επαναδιατύπωση κάποιων λημμάτων, που πιστεύω ότι ανοίγουν δρόμους.

    Λήμμα Νους: Ο Νους είναι Χώρος. Ο ανθρώπινος Νους είναι απόσπασμα του Κοσμικού Νου, είπαν κάποτε οι Στωικοί φιλόσοφοι και επειδή το Σύμπαν λειτουργεί ως σκέψη μάλλον παρά σαν μηχανή, τελευταίο συμπέρασμα των Αστροφυσικών, τότε ο Νους είναι Χώρος διότι και το Σύμπαν είναι χώρος και διότι ο ορισμός του χώρου από τον Μεγάλο Γερμανό μαθηματικό Χίλμπερτ περιγράφει θαυμάσια και κατανοητά και τους δύο Χώρους.

    Ο ανθρώπινος Νους, είναι ένας απειροδιάστατος διανυσματικός χώρος όλων των πιθανοτήτων που αποτελείται από όλους τους νοητικούς, αισθητικούς και συναισθηματικούς συνδυασμούς ενός απειροσυνόλου, ιδεοσυναισθηματικών διανυσμάτων βάσης με μιγαδικούς συντελεστές. Το άπειρο μέγεθος του Νου, προέρχεται από το γεγονός, ότι όλα τα από νοητική αισθητική και συναισθηματική άποψη ερεθίσματα, μπορούν να καταλάβουν έναν άπειρο αριθμό από μη ισοδύναμες ιδεοσυναισθηματικές προεκτάσεις. Οι αισθητές ιδιότητες του Νου δίνουν σε αυτόν μία ολότητα που είναι πολύ μεγαλύτερη από την άπειρη συλλογή ιδεών, αισθήσεων και συναισθημάτων που αναπαριστά.
    Δηλαδή ο Νους έχει μία δική του ύπαρξη και ακεραιότητα που ξεπερνά τα μεμονωμένα νοητά και συναισθηματικά ερεθίσματα που τον αποτελούν.
    Το ΕΓΩ, λόγου χάριν, μπορεί να αναδιατάξει όλες τις ιδέες και τα συναισθήματα του Νου διατηρώντας, ωστόσο, την δομή του Νου αμετάβλητη. Ο ΝΟΥΣ είναι χώρος και μέσα στον απειροδιάστατο αυτό χώρο Αγάπης, ένα ΕΓΩ δρα και ένας ουδέτερος αισθαντικός ΝΟΥΣ ΟΡΑ, ο ΟΥΡΑΝΟΣ.

    Λήμμα ΕΓΩ: Προσωπική Αντωνυμία, δηλούσα την Άυλη και ενεργητική Οντότητα της Συνείδησης του Εαυτού, την υπάρχουσα και πληρούσα αιωνίως κάθε ζων στοιχείο του Σύμπαντος και εκδηλούμενη ως Απόσπασμα της Τρισυπόστατης Αρχής του Κόσμου, Σκέψη, Βούληση και Ενόραση.

    Λήμμα Νοημοσύνη: ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ είναι η γενική και διαρκής ικανότητα του ΕΓΩ να επεξεργάζεται την πληθώρα των ιδεοσυναισθηματικών εντυπώσεων του χώρου Νου και να σχηματίζει από αυτή, χρήσιμα νοήματα για την επιβίωσή του.

    Λήμμα Νόημα: ΝΟΗΜΑ, Είναι το χρήσιμο συμπέρασμα που προκύπτει, μετά από την έλλογη επεξεργασία των ιδεοσυναισθηματικών εντυπώσεων του ΝΟΥ, από την οντότητα της συνείδησης, δηλαδή το ΕΓΩ.

    Λήμμα Συνείδηση: ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ είναι το σύνολο των αισθητών, νοητικών και συναισθηματικών εντυπώσεων που έχουν νοηματοδοτηθεί από το διασκεπτικό και βουλητικό ΕΓΩ κάθε ΟΝΤΟΣ και τα οποία Νοήματα, καταχωρημένα στις μνήμες του εγκεφαλονευρικού του συστήματος, χρησιμεύουν ως σημεία αναφοράς κάθε δράσης του.

    Λήμμα Συναίσθημα: Η λέξη είναι σύνθετη και αποτελείται από το προσθετικό ΣΥΝ και το ουσιαστικό ΑΙΣΘΗΣΗ. Η αίσθηση είναι κάτι απτό και αισθητό στο σώμα μας, το προσθετικό ΣΥΝ που μπαίνει μπροστά προεκτείνει την απτή αίσθηση του σώματος πέρα από το όριό της, στο αιθερικό ή άυλο ή υπερβατικό της πεδίο και την μεταβάλει σε ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑ με άπειρες δημιουργικές δυνατότητες.

    Πως γίνεται αυτό; Μέσω της Ταύτισης, οι θείες ιδιότητες του ΕΓΩ, Σκέψη, Βούληση, Ενόραση, ταυτίζονται με τις αισθήσεις του Φυσικού Σώματος και τις μετατρέπουν σε ενεργά Συναισθηματικά νοήματα, η ένταση, ποιότητα και λειτουργία των οποίων, εξελίσσει το ΕΓΩ σε Θεό ή Διάβολο.

    Νομίζω ότι αυτά είναι αρκετά για να αρχίσει μια συζήτηση.

    0 Like

Leave your comments

Post comment as a guest

0
Your comments are subjected to administrator's moderation.
terms and condition.

Ἐτικέτες Συγγραφέων

Agamben   Alicin   Badiou   Barth   Bell   Berdyaef   Breck   Buntig   Chesterton   Clement Steiner   Dworkin   Elliot   Ellul   Evdokimov   Heidegger   Lacan   Lash   LeGoff   Lepeltier   Levinas   Losky   Malson   McGilchrist   Muse   Orwell   Pastoureau   Polony   Popper   Postman   Rawls   Rifkin   Sherrard   Skolimowski   Smith   Solzhenitsyn   Swartz   Szazs   Tarkofsky   Unger   Weil   Zirar   Zoja   Αγγελής Δ.   Αμάραντος Σ.   Ανδρουλιδάκης Α.   Ανδρουλιδάκης Κ.   Αρανίτσης Ε.   Βακαλόπουλος Χρ.   Βαμβουνάκη Μ.   Βαρδής Μ.   Βαρθαλίτης Γ.   Βιρβιδάκης Στ.   Βραχνός Κ.   Γεωργίου Θ.   Γρηγοράτος Μ.   Δανέζης Μ.   Διαμαντής Α.   Ζάχος Κ.   Ζιώγας Απ.   Ζουράρις Κ.   Ζώης Ι.   Ιωάννου Δ.   Ιωαννίδης Γ.   Καλογερόπουλος Α.   Καραμπελιάς Γ.   Καστρινάκης Γ.   Κατρούτσος Χρ.   Κιουρτσάκης Γ   Κομνηνός Στ.   Κονδύλης Π.   Κοροβίνης Β.   Κοσμόπουλος Δ.   Κουτρούλης Σ.   Κουτσουρέλης Κ.   Κούκος Σ.   Κυριαζόπουλος Σ.   Κωνσταντούδης Β.   Κόσσυβα Σ.   Λυγερός Ν.   Μαλεβίτσης Χ.   Μανουσέλης Σ.   Μαυρίδης Ν.   Μαυρόπουλος Δ.   Μητραλέξης Σ.   Μπάρλας Γ.   Μπαλτάς Δ.   Μπλάθρας Κ.   Ναξάκης Χ.   Νευροκοπλή B.   Ντόκος Γ.   Ξυδάκης Ν.   Παντούλας Θ.   Παπαγιάννης Α.   Παπαθανασίου Θ.   Παπαναγιώτου Ι.   Πρεβελάκης Γ.Σ.   Προγκίδης Λ.   Ροδίτης Α.   Σακελλαρίου Μ.   Σαλεμής Γ.   Σκλήρης Δ.   Σουφλέρης Στ.   Σταματελόπουλος Λ.   Σταυρόπουλος Β.   Σχοινάς Φ.   Τάσης Θ.   Τσιρόπουλος Κ.   Τσιτσίγκος Σ.   Φαραντάκης Π.   Φεραίος Χ.   Χαραλαμπίδης Κ.   Χατζηαντωνίου Κ.   π. Γιάγκου Β.   π. Γκανάς Ε.   π. Γοντικάκης Β.   π. Ζηζιούλας Ι.   π. Θερμός Β.   π. Παπαδόπουλος Χαρ.   π. Φάρος Φ.   JoelLipman.Com

Εκδηλώσεις

Το αίτημα ανθρωπολογίας στη νέα Πολιτική Υγείας, 3 Μαρτίου, 12:00

O ΧΟΦΕ και το Αντίφωνο οργανώνουν από κοινού την πιο κάτω Τράπεζα-συζήτηση:

ΤIΤΛΟΣ: «Το αίτημα ανθρωπολογίας στη νέα Πολιτική Υγείας»

ΕΙΣΗΓΗΤΈΣ:

Κυριάκος Σουλιώτης, Αν...

 

Εισάγετε έγκυρο email για την εβδομαδιαία ενημέρωση. (Ελέγχετε τα spam ή τα promotion emails σας)
Η εβδομαδιαία αντιφωνική επισκόπηση καταχωρείται συνήθως στα spam ή στα promotion emails σας.
Φώτης Σχοινᾶς
Πολύ ὡραῖο τό παρόν ἄρθρο (φυσικά καί τό πρῶτο μέρος). Πάντως ἕνας Γερμανός ἱστορικός τῆς φιλοσοφίας...
Σπύρος Κουτρούλης
Ο κ. Παναγιώτου γράφει ανακρίβειες για τον Σωτήρη Γουνελά γιατί δεν γνωρίζει το έργο του. Αν κάνει ...
Άρης Νούλης
Γλαφυρό διότι ουσιώδες.
Ουσιώδες διότι αληθές.
Ευχαριστώ. Τίποτε άλλο. Ευχαριστώ.
Μιχάλης Ν. Σταμπούλης
Αγαπητέ Κύριε Παναγιώτου,

Θά μού επιτρέψετε, μέ τήν σειρά μου κι' εγώ, νά σημειώσω οτι μέ "ιδιαίτ...
Δημήτριος Γ. Παναγιώτου
Mε ιδιαίτερη απογοήτευση αναγκάζομαι να βάλω τα πράγματα στην θέση τους έτσι όπως είναι και όχι έτσι...
Γιῶργος Καστρινάκης
Ὑποτίθεται ὅτι (ὅσον ἀφορᾶ τὸν δημόσιο ἐν Ἑλλάδι διάλογο) Εἶναι μία διχογνωμία γιὰ τὸ ὄνομα. Παρατηρ...
Ἀθηνιώτη-Παπαδάκη
'"Συνεπώς το αίτημα πρέπει να είναι η έγκριση Διεθνών Συνθηκών και Συμβάσεων με δημοψήφισμα και όχι ...
ΜΓ
Το Συλλαλητήριο γίνεται για την ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ. Για να διαδηλώσει ειρηνικά ο λαός το αίτημά του προς το π...
Αγγελίνα
Η θλιβερή εξέλιξη του Σκοπιανού (όρος εσωτ.) ή Μακεδονικού (όρος εξωτ.) ζητήματος όπως και αυτού της...

Nοιάζομαι δηλαδή Μοιράζομαι