Ο φιλόσοφος-συγγραφέας Στέλιος Ράμφος ήταν προσκεκλημένος της εκπομπής “Ανιχνεύσεις” την Τετάρτη 26 Μαϊου.

Η συνομιλία βασίστηκε  στο βιβλίο του κ. Ράμφου “Το αδιανότο τίποτα.  Φιλοκαλικά ριζώματα του νεοελληνικού μηδενισμού αλλά ουσιαστικά  αποτέλεσε μια αναζήτηση των αρχικών αιτιών της σημερινής κρίσης.  Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχαν οι "πολιτικές"  τοποθετήσεις-προτροπές του κ. Ράμφου προς το τέλος της συζήτησης

 

"κατεβάστε" εδώ το αρχείο ΗΧΟΥ της συζήτησης με δεξί "κλίκ" & save target/link as

People in this conversation

  • Chris

    Εντάξει κατάλαβα τι θες να πεις. πάντως η κοινωνία δεν είναι προσωπική αλλά κατά φύσιν. Κοινωνία φύσεων στο πρόσωπο του Χριστού.

    0 Like
  • Ούτις

    Μη ονειρεύεσαι ότι μπορούμε να περιμένουμε, όσο θα ήθελες!

    0 Like
  • Λαιστρυγόνες

    [quote=Ούτις]Και γι\' αυτό μας έχουν προκόψει και θα μας προκόψουν κι άλλο αυτές οι πρωτοπόρες κοινωνίες, όπως άλλωστε πρόκοψαν και τον εαυτό τους και θα τον προκόψουν κι ακόμα περισσότερο. Οψόμεθα οσονούπω.[/quote]

    Χαριτωμένο είναι κι οτι μας κάνουν και μαθήματα ... ηθικής!!!

    Είναι \"ηθικοί\" αυτοί, οι οποίοι με μια απίστευτη διαφθορά αξιωματούχων φόρτωναν στο ελληνικό κράτος στραβά υποβρύχια και βαγόνια που δεν ταίριαζαν στις σιδηροδρομικές γραμμές και είναι \"ανήθικος\" ο ελληνικός λαός, ο οποίος τα πλήρωνε, χωρίς να γνωρίζει τι συμβαίνει. Τέτοια ιδιόμορφη αντίληψη περί ηθικής είχε και πάλι μόνον η Γερμανία πριν από εβδομήντα χρόνια, οταν μεσουρανούσε το 3ο Ράιχ. Τότε, που κατακτούσε την Ελλάδα, για να τη \"βοηθήσει\". Τότε, που έκλεβε τα θησαυροφυλάκια της, για να τη \"βοηθήσει\".

    Οι \"ηθικοί\", που μας καταγγέλλουν για διαφθορά, διέφθειραν το σύμπαν στην Ελλάδα. Ακόμα και οι πόρτες στα δημόσια κτίρια είναι \"λαδωμένες\" από γερμανικά, γαλλικά κ.α. ευρωπαϊκά \"ηθικά\" χέρια.

    Ακόμα και στο τέλος δεν άλλαξαν την τακτική τους. Η Ελλάδα έπεφτε \"λιπόθυμη\" από τα ανηλεή χτυπήματα των διεθνών κερδοσκόπων και η Γερμανία εξακολουθούσε να της \"ρουφά\" το αίμα. Η Ελλάδα έψαχνε βοήθεια και η Γερμανία δημοσίως δήλωνε \"αλληλέγγυα\" και την ίδια ώρα τής άρπαζε με τρόπο εντελώς εκβιαστικό 1,5 δις ευρώ, πουλώντας της μάλιστα στραβά υποβρύχια. Η Ελλάδα έψαχνε \"ανάσα\" σωτηρίας από τα έξοδα των εξοπλισμών και η Μέρκελ πήγαινε στην Τουρκία, για να την πιέσει να βγάλει τις φρεγάτες στο Αιγαίο και να προκαλέσει νέο κύκλο εξοπλιστικού ανταγωνισμού με την Ελλάδα. 600 εκατομμύρια ευρώ παραγγείλαμε από τους Γερμανούς μόνον για πυρομαχικά αρμάτων μάχης. Η Ελλάδα δεν μπορεί να μαζέψει τις \"σάρκες\" της και η Γερμανία τής πουλά πανάκριβα τραίνα …μη συμβατά με το σιδηροδρομικό της δίκτυο.

    0 Like
  • Παντελεημων

    Οψόμεθα....ισως μεχρι τη Δευτερα Παρουσια ???

    0 Like
  • Ούτις

    Και γι\' αυτό μας έχουν προκόψει και θα μας προκόψουν κι άλλο αυτές οι πρωτοπόρες κοινωνίες, όπως άλλωστε πρόκοψαν και τον εαυτό τους και θα τον προκόψουν κι ακόμα περισσότερο. Οψόμεθα οσονούπω.

    0 Like
  • Παντελεημων

    Γενναια λογια απο εναν συν-εξοριστο ...
    Ας ελπισουμε να βρουμε τον δημιουργικο δρομο με\'στην ιστορια μας και κυριοτερο να ξαναβρουμε τις ριζες μας (κυριολεκτικα και μεταφορικα...) :idea:

    0 Like
  • merkourhs bagggelhs

    molis diabasa auto to kommati...pragmatika sou zhtw suggnwmh kai pairnw pisw oti uperoptika sou prosaptw sthn prwth hlektronikh epistolh...exw thn entupwsh oti agwnias me thn idia entash alla me allo tropo...endexomenws pio wrimo ap\'ton diko mou pseudoeisaggeliko...den eixa diabasei kai ermhneusei swsta...exeis apoluto dikio oson afora sth sxesh mas me to paron kai dh me to dhmiourgiko...sou zhtw epishs suggnwmh giati alazonika ekrina oxi mono an agapas alla ekrina akoma kai ton tropo pou agapas auto pou oloi mas,o kathenas me monadiko tropo,agapoume(ws klasikos \"kserolas\" diegnwsa oti den esu den agapas arketa se sxesh me mena pou profanws kai \"agapw\" kai \"kserw\"...thumizei kati apo \"Telwnh kai Farisaio\"...)...pairnw pisw loipon ta peri ksipasias kai ta louzomai egw...kai pali suggnwmh

    0 Like
  • Παντελεημων

    ....\"EKLEPSAN APO EMAS...edrasan ws diakomistes alla tautoxrona kai parakrathtes...\"

    Τοσο το χειροτερο...!!!
    Εξου βεβαια και η ειρωνικη παρατηρηση μου (την οποια και σχολιασατε). Ας ειχε τουλαχιστον το κλεψιμο εναν....πατριωτικο χαρακτηρα...Κατι θα\'ταν κι αυτο...:-))))))))

    0 Like
  • Παντελεημων

    1. Αν απο τα παραπανω καταλαβες οτι ειμαι δυτικολαγνος...ε τοτε ...δυσκολα θα συνεννοηθουμε.

    2. Ζω στο \"καταραμενο \" δυτικο εξωτερικο 18 χρονια... Εχω λοιπον ενα \"μικρο \" προβληματακι με τους ανθρωπους (τους Ελληνεςς πολιτικους και τους ψηφοφορους τους) που θεωρω υπευθυνους για την σχεδον ...αναγκαστικη εξορια μου και μερικων αλλων εκατονταδων χιλιαδων επιστημονων απο την Ελλαδα.

    3.\"exei diamorfwsei enan anthrwpologiko tupo upakouo, eunomo,sunergasimo,sumbat iko...peran toutou ouden...ftwxeia stis diaproswpikes sxeseis,oikogeneies dialumenes,anazhthseis peran tou profanous kai paidariwdous anuparktes,o erwtas ws katanalwsh seksoualikwn empeiriwn,apwthhsh kathe metafusikhs anhsuxias ws sxedon \"paranoikhs\"(...o ti den blepw den uparxei...) ktl...tha mporousa na parathesw xilia duo straba akoma alla den me apasxolei h aparithmhsh tous...me apasxolei to na sas dwsw na katalabete oti den astoxoume mono emeis(pou ontws astoxoume se para polla pragmata)alla kai auth h \"politismenh\"(les ki emeis ì oi Kinezoi na \'mastan apolitistoi)Dush...kathe politismos exei tis ............,na einai meros tou eautou sou,na to katalabaineis,na exeis ermhneutika kleidia,aisthhsh ths diaforetikhs i storikhs tou poreias,aisthhsh tou oti to alanthasto den anhkei se kanenan...oute s\'emas alla oute stous allous...ta upoloipa aplws ksipasia...\"
    Ευχαριστω πολυ για τα ....συμπερασματα σας. Ισως ομως δεν διαβασατε η ...δε καταλαβατε το πρωτο μου σχολιο.
    Οσο αναφορα τωρα το πολιτισμο....το καθε πολιτισμο...Πολυ ωραια η ιστορια (την αγαπω πολυ) αλλα καλω ειναι να κοιταμε και το παρον. Το δημιουργικο παρον. Το οποιο δεν ειναι αναγκαστικα προνομιο μονο των δυτικοευρωπαιων.
    Τωρα το πως κουβαλω την προσωπικη Ελλαδα μεσα μου...Ειναι βαρυ το φορτιο για να ανοιξω εδω τετοια συζητηση.....

    0 Like
  • Strindberg

    Chris, η διαφωνία με τον Ράμφο δεν συνεπάγεται και συμφωνία με το Γιανναρά. Η ένστασή μου αφορούσε την άποψη του Ράμφου, ότι \"Στην Ανατολή το πρόσωπο μόνον όσον αφορά τις υποστάσεις της Τριάδος ετέθη, δεν ετέθη ποτέ ζήτημα προσώπου όσον αφορά τον άνθρωπο και γι\' αυτό δεν είχαμε ανθρωπολογία για Ανατολή, ποτέ\". Όποιος έχει επαφή με την Εκκλησία [και δεν εννοώ μόνο τα πατερικά κείμενα!], γνωρίζει ότι αυτό είναι εφεύρημα του Ράμφου. Εάν υπάρχει κάτι στο οποίο διαρκώς εστιάζει εξαρχής ολόκληρη η ζωή [και τα κείμενα] της Εκκλησίας μας - για την οποία ο Θεός έγινε άνθρωπος -, είναι ότι ο Θεός είναι προσωπικός, μας παρουσιάζεται ως πρόσωπο, μας απευθύνεται σαν να είμαστε πρόσωπα [=όχι μόνο σε όλους αλλά και στον καθένα προσωπικά] και μας καλεί με τον ίδιο τρόπο να παρουσιαζόμαστε και ν\' απευθυνόμαστε ο ένας στον άλλον [\"Όπως σας φέρθηκα εγώ, έτσι να φέρνεστε κι ο ένας προς τον άλλον\"] . Και όλες οι θεολογικές διαμάχες σχετικά με τον πρόσωπο του Χριστού αφορούσαν πάντοτε και τον ίδιο τον άνθρωπο ως οντότητα και ύπαρξη, κατά το σε κάθε περίπτωση και για όλες τις όψεις \"το απρόσληπτον είναι και αθεράπευτον\", ακριβώς διότι αφορούσαν στο κρισιμότερο ζήτημα: την αγιότητα και την οδό προς την αγιότητα.

    Δεν μπορώ λοιπόν να καταλάβω, πώς λες ότι στο Βυζάντιο υπήρξε θεολογία του προσώπου αλλά δεν υπήρξε σωτηριολογία του προσώπου \"καθ\' εαυτώ\". Αφού η θεολογία είναι και σωτηριολογία! Εκτός κι αν δεν καταλαβαίνω τι εννοείς με το \"καθ\' εαυτώ\". Εννοείς \"κοσμικό\" ανθρώπινο πρόσωπο ανεξάρτητα από το θείο πρόσωπο; Και μια ανθρωπολογία \"αποδεσμευμένη\" από κάθε αναφορά προς τον τριαδικό Θεό; Αλλά κάτι τέτοιο θα σήμαινε χωρισμό μεταξύ θεολογίας και σωτηριολογίας, όπως και χωρισμό μεταξύ θεολογίας και ανθρωπολογίας.

    0 Like
  • baggelhs merkourhs

    \"3.Οσο και περιεργο μπορει να μας φανει στην μη-παραγωγικη Ελβετια δεν κλεινει η μια επιχειρηση μετα την αλλη και δεν βρισκονται στα προθυρα της πτωχευσης. Τωρα θα μου πεις κλεβουνε....Και διερωτωμαι: οι δικοι μας που κλεβουνε 30 χρονια τωρα ,παρεδωσαν μια πλουσια κια παραγωγικη Ελλαδα ?
    (Δειξτε μου ενα εθνος που να μην εκλεψε για να πλουτισει. Εμεις αντιθετως ,κλεβαμε και πτωχευσαμε....)\"
    H paraithsh tou Pantelehmonos apo th logikh einai profanhs enw apo th dutikolagneia endexomenws apithanh...
    1.To rhma \"klebw\" proupothetei to \"ti\" kai to \"poion\"...oi dutikes \"aneptugmenes\" (kata ton thetikistiko orismo ton opoio autonohta xrhsimopoioume enw kat\'eme tha mporouse na xrhsimopoihthei aneta kai o oros \"upertrofikes\") xwres eklepsan (\"TI\")ton orukto,agrotiko,kallitexniko plouto xwris na sunupologisoume to anthrwpino (texniko,kallitexniko,ergatiko)dunamiko (\"POION\") apo ALLOUS laous.Allote drwntas ws apoikiokrates allote ws \"apeleutherwtes\"(Agiwn Topwn kai ta loipa faidra) allote mesw xrhmatopistwtikwn susthmatwn kok...oi elladikes kubernhseis sunergasias EKLEPSAN APO EMAS...edrasan ws diakomistes alla tautoxrona kai parakrathtes twn ekswthen daneikwn kefalaiwn...kata megalh mas atuxia oi idioi nomothetousan kai enw autoi ploutizan elegxontas th roh twn kefalaiwn emeis plhrwname kai tha plhrwnoume tokous...daneizontan gia parth mas,tsepwnan gia parth tous kai apoplhrwnoume gia parth tous...etsi apla...
    2.Giati na paragrafontai poinikes euthunes se sxesh me ta daneia enw ta daneia paramenoun ekei gia na ta apoplhrwnoume emeis oi opoioi oudemia euthunh feroume?Paragrafetai dhladh h atomikh enoxh enw paramenei h sullogikh upoxrewsh(allos phdaei kai allos plhrwnei?)?Sullogikh upoxrewsh h opoia einai autonohth gia tous dutikous APOKLEISTIKA oson afora ofeiles tritwn pros autous enw den niwthoun(kai den exoun thesmothethsei,malakes einai?) KAMIA sullogikh upoxrewsh epistrofhs twn klopimaiwn se tritous...(kolossiaia ,mh katagegramenh paradoksws(?!), endexetai h apotimhsh...otan tous milas gia \"epistrofes\"sou apantoun me kalokagathes protropes tou stul\"pois ta thumatai twra auta\"...eks\'ou kai ta eglhmata kata ths politismikhs klhronomias enos laou PARAGRAFONTAI...enw ta daneia POTE...h Dush blepei ton politismo ws emporio kai to emporio ws politiismo...
    3.Exete zhsei sth D.Eurwph?Egw zw edw kai 14 xronia,thewrw ton eauto mou plhrws entagmeno par\'ol\'auta den thn exw pswnisei...oi dutikes koinwnies exoun anaduthei apo thn kolash ths feoudarxias h opoia ,mesa apo mia asfuktikh koinwnikh kai genetikh(oi feoudarxes edinan adeia gia gamo kata to sumferon kai dokoun,autonohta kai ta duo)epilogh,exei diamorfwsei enan anthrwpologiko tupo upakouo, eunomo,sunergasimo,sumbatiko...peran toutou ouden...ftwxeia stis diaproswpikes sxeseis,oikogeneies dialumenes,anazhthseis peran tou profanous kai paidariwdous anuparktes,o erwtas ws katanalwsh seksoualikwn empeiriwn,apwthhsh kathe metafusikhs anhsuxias ws sxedon \"paranoikhs\"(...oti den blepw den uparxei...) ktl...tha mporousa na parathesw xilia duo straba akoma alla den me apasxolei h aparithmhsh tous...me apasxolei to na sas dwsw na katalabete oti den astoxoume mono emeis(pou ontws astoxoume se para polla pragmata)alla kai auth h \"politismenh\"(les ki emeis ì oi Kinezoi na \'mastan apolitistoi)Dush...kathe politismos exei tis astoxies tou alla kai ta epiteugmata tou...exete skupsei pote panw apo ta epiteugmata tou politismou ston opoio eixate thn tuxh(gia sena Pantelehmona mallon atuxia prokeitai) na gennhtheite ì katapianeste mono me tis ,profaneis kapoies fores anuparktes kapoies alles ,astoxies tou?..gia na diorthwseis kati prepei prohgoumenws na to agapas(oti den agapas to skotwneis ì to afhneis na pethanei kai einai auto pou kanoume me ton politismo mas),na einai meros tou eautou sou,na to katalabaineis,na exeis ermhneutika kleidia,aisthhsh ths diaforetikhs i storikhs tou poreias,aisthhsh tou oti to alanthasto den anhkei se kanenan...oute s\'emas alla oute stous allous...ta upoloipa aplws ksipasia...
    p.s.1me sugxwreis an eimai oksus...den exw dustuxws thn pneumatikh kalliergeia pou tha mou epetrepe na metamorfwsw to logo mou se xadi h apopeira xadiou...isws na ksipazomai ki egw oti brhka thn alhtheia...perastika mou ki emena loipon :-)
    p.s.2Giati tosh anwnumia s\'auto to site re paidia?Milame gia theologia tou proswpou kai krubomaste pisw apo persones pseudwnumwn?Aplws apaisio...

    0 Like
  • Παντελεημων

    Καλημερα!
    1.Το αν ειναι η Αμερικη η αιχμη του \"συγχρονου\" ειναι υποκειμενικο. Για μενα προσωπικα το συχγρονο μπορει αριστα να συνδυαστει με το \"παραδοσιακο και το μεταφυσικο\" (αρα και δεν θεωρω την αμερικη ως το καλυτερο παραδειγμα). Η Ιαπωνια ειναι νομιζω πολυ καλο παραδειγμα συγχρονης χωρας . Τωρα για το ποιος ειναι αιχμη.....(η το παραδειγμα προς μιμηση, ειναι μια αλλη συζητηση)

    2.Τα δικα μου αιχμηρα λογια για τα σκυλαδικα ειναι βεβαιως κριτικη στα προαναφερθεντα περι....\"γιὰ τὸ Δυτικὸ πνεῦμα τοῦ καθηστερημένου κινήματος τοῦ New Age(τί πράγμα αἰσχρὸ ἦταν αὐτὸ , ναρκωτικὰ , πορνεία, ἔκσταση καὶ ποτὰ καὶ piece…ἔλεος), τὸν ποζερισμὸ (τῆς πὸπ καὶ τῆς γκλὰμ κουλτούρας) καὶ τὶς νεολαῖες τῆς φυσιοκρατίας καὶ τοῦ μηδενισμοῦ ..\"
    Οπως ειπα αυτα συμβαινουν ΠΑΝΤΟΥ και αρα δεν αποτελει σημειο κριτικης για τους βορειοδυτικους. Απλα.

    3.Οσο και περιεργο μπορει να μας φανει στην μη-παραγωγικη Ελβετια δεν κλεινει η μια επιχειρηση μετα την αλλη και δεν βρισκονται στα προθυρα της πτωχευσης. Τωρα θα μου πεις κλεβουνε....Και διερωτωμαι: οι δικοι μας που κλεβουνε 30 χρονια τωρα ,παρεδωσαν μια πλουσια κια παραγωγικη Ελλαδα ?
    (Δειξτε μου ενα εθνος που να μην εκλεψε για να πλουτισει. Εμεις αντιθετως ,κλεβαμε και πτωχευσαμε....)

    3. Και εγω προσπαθω να σκεφτομαι και οχι να συνθηματολογω. Γιαυτο και απο το πολιτισμο (αυτον που δημιουργουν σημερα) της Δανιας δεν κρατω τα φερι μποουτ με τους Βακχους , μα αλλα πραγματα, κρατωντας παντα βεβαια κριτικη ματια απαναντι σε αυτα που με διαφοροποιουν.

    0 Like
  • Chris

    Ὡς γνωστὸ οἱ προαναφερθέντες θεολόγοι ἀνέπτυξαν τὴν θεολογία τοῦ προσώπου(μὲ ἐπὶ μέρους διαφορὲς ἀλλὰ μὲ κοινὸ παρονομαστή). Σύμφωνα μὲ αὐτὴν ὑπάρχει ὀντολογικὴ προτεραιότητα τοῦ προσώπου ἔναντί της φύσεως. Ἑπομένως ὁ μοναδικὸς τρόπος κοινωνίας τοῦ ἀνθρώπου μὲ τὸ Θεὸ εἶναι σὲ σχέση προσωπική. Αὐτὴ εἶναι ἂς τὸ ποῦμε καὶ ἡ \'\'προσωπολογική προβληματική\'\' τους ὅπως συζητιέται. Ο Χ.Γιανναρᾶς ἂς ποῦμε κατευθύνεται πάντα πρὸς τὴν ὀντολογικὴ δικαίωση τοῦ προσώπου ὡς ἐνδογενῆ . σχεσιακὴ ὕπαρξη σὲ βάρος τῆς φύσεως. Κατὰ ἀνάλογο τρόπο καὶ ὁ Ζηζιούλας ποὺ τὸ σχετίζει μὲ τὸ ἐπισκοπικὸ πρωτεῖο... Γιατί ὑπάρχει αὐτὴ ἡ προτεραιότητα; Μήπως ἔτσι δὲν ἐλλοχεύεται ὁ κίνδυνος ἡ φύση νὰ ἀνάγεται σὲ ἀρχὴ ποὺ καταδειναστεύει τὸ πρόσωπο καὶ ἡ ὕπαρξη νὰ σχετίζεται μὲ ἕνα εἶδος ἐπαναστάτη ἔναντι στὴ βιολογικότητα;... Αὐτὲς οἱ θέσεις νομίζω εἶναι προβληματικές...
    Γιὰ τὸ 2ο ζήτημα λέω ὅτι ποτὲ δὲν τέθηκε θέμα διάκρισης μὲ τὴν ἔννοια τῆς διαίρεσης φύσης καὶ ὑπόστασης στὸν ἄνθρωπο. Στὸ Θεὸ ναὶ ὑπάρχει σὲ ἐπίπεδο οἰκονομίας... Οὐσία ἀκατάλυπτη, Ὑποστάσεις καὶ ἰδιώματα ἀκοκεκαλυμμένα...
    - Γιὰ τὸ ἂν ὑπάρχει Χριστιανικὴ ἀνθρωπολογία: Ὑπάρχει τὸ περὶ κατασκευῆς ἀνθρώπου\" καὶ θέματα πατερικὰ γιὰ κτισιολογία πχ Μ.Ἀθανασίου κτιστὸ καὶ ἄκτιστο κλπ. Αὐτόνομη ἀνθρωπολογία ὄχι δὲν ὑπάρχει. Ὑπάρχουν μέσα ἀπὸ τὰ κείμενα.... Μ. Ὁμολογητὴ ἀναφορὲς σὲ φυσικὰ καὶ γνωμικὰ θελήματα, στὰ σχόλια γιὰ τὰ θεία ὀνόματα τοῦ Ἀρεοπαγίτη ἢ ὁ Δαμασκηνὸς (πχ στὸ ἐξαίρετο ἔργο κατὰ μανιχαίων , στὴν ἔκδ. ἀκριβῆ κλπ)..Ἴσως ὁ Ράμφος νὰ ἐννοεῖ ὅτι γιὰ τὸ ὑλικὸ ποὺ ὑπάρχει γιὰ ἀνθρωπολογία νὰ γράφτηκε σὲ μία προσπάθεια νὰ τονίζει τὴν διαφορὰ μὲ τὸ Θεῖο παρὰ νὰ γράψει ἀτόφια ἀνθρωπολογία κάποιος πατέρας...
    Μ\' αυτό τον τρόπο έχουμε υλικό καί γιά ανθρωπολογία αλλά πάντα κατ\' αναλογία μέ τό άκτιστο. εμένα μέ καλύπτει πάντως η Χριστιανική ανθρωπολογία.

    0 Like
  • Strindberg

    Παντελεήμονα, επειδή μιλάμε με αφορμή τον Ράμφο, πείτε καλύτερα σ\' εκείνον - που έπλεξε το διθύραμβο της αρχιτεκτονικής των Δίδυμων Πύργων και του πνεύματος που την ενέπνευσε, καλώντας μας να σταθούμε με εκστατικό θαυμασμό απέναντί τους - ότι οι ΗΠΑ δεν αποτελούν την αιχμή του \"σύγχρονου\".

    Σε ότι αφορά τις \"λεπτομέρειες\", να παρατηρήσω ότι δεν βρίσκατε διόλου \"λεπτομέρειες που δεν οδηγούν πουθενά\" τα δικά σας αιχμηρά σχόλια για τα σκυλάδικα και τα παρόμοια ελληναράδικα. Ότι είναι \"λεπτομέρειες\" το ανακαλύψατε, δυστυχώς, αφού σας υπέδειξα ότι συμβαίνουν μαζικά παρόμοιες και χειρότερες βαρβαρότητες στην Δανία...

    Τα ρολόγια και οι τράπεζες είναι εφεύρεση των Ιταλών και σήμερα τα μεν ρολόγια τα κατασκευάζουν και τα πουλάνε οι Ιάπωνες μάλλον παρά οι Ελβετοί, όσο για τις τράπεζες είναι γνωστό ότι οι ελβετικές απολαμβάνουν ιδιαίτερων προνομίων, χάρη στα οποία ξεπλένουν και συγκαλύπτουν βρώμικο χρήμα από όλο τον πλανήτη. Φοβερή ... παραγωγή, αλήθεια!!!

    Αλήθεια, η Ιαπωνία, που παράγει και καταναλώνει τα πάντα, και κυρίως την πιο σύγχρονη τεχνολογία/τεχνογνωσία, είναι μια χώρα \"σύγχρονη\";

    ΥΓ Δεν είμαι ούτε αντιαμερικανός, ούτε αντιδυτικός γενικότερα. Εκτιμώ ιδιαίτερα πάρα πολλά πράγματα από αυτές τις χώρες. Πάρα πολλά! Πέραν τούτου προσπαθώ να σκέφτομαι και όχι να συνθηματολογώ.

    0 Like
  • Strindberg

    Chris, νομίζω πως έδειξα κάπως ότι δεν ισχύει η απόφανση του Ράμφου, σύμφωνα με την οποία \"Στην Ανατολή το πρόσωπο μόνον όσον αφορά τις υποστάσεις της Τριάδος ετέθη, δεν ετέθη ποτέ ζήτημα προσώπου όσον αφορά τον άνθρωπο ...\".

    Για να με βοηθήσεις, μήπως μπορείς να μου εξηγήσεις τι εννοείς όταν λες ότι στην καθ\' ημάς Ανατολή (και προ Γιανναρά και Ζηζιούλα) \"υπάρχει θεολογία με αναφορές στο πρόσωπο αλλά δεν υπάρχει σωτηριολογία του προσώπου καθ\' εαυτώ\";

    0 Like
  • Chris

    Bασικά με τους διανοούμενους της Ελλάδας τα βάζει..Το λέει ξεκάθαρα στο βίντεο \'\'ελληνικός μηδενισμός\'\'. Λέει ότι σκέφτονται με δεδομένα 8 αιώνων πίσω.

    0 Like
  • Παντελεημων

    Οσο πιο ξεκαθαρος μπορω...
    Δυστυχως για εμας που γραφουμε εδω ,αυτοι που ρυθμιζουν τις τυχες μας στην Ελλαδα ειναι αυτοι του \"Κολονακιου\".Εξου και τα χαλια μας ως χωρα. Εξου και οι παρατηρησεις του Ραμφου.....

    0 Like
  • Chris

    Μα εγώ δεν έχω πει πως δεν υπάρχει θεολογία με αναφορές στο πρόσωπο. Εννοείται πως υπάρχει. Δεν υπάρχει όμως σωτηριολογία του προσώπου καθ\' εαυτώ όπως λένε οι θεολόγοι που προανέφερα...Το ενυπόστατο λέει άλλα πράγματα.Όρισε το ενυπόστατο αν θες με βάση την Θειανθρωπινότητα όπως την όρισε ο Λεόντιος Βυζάντιος και μετά πήγαινε στον Δαμασκηνό που την επεξεργάστηκε...

    0 Like
  • Chris

    Κύριε Παντελεήμον προσπαθείστε να είστε πιο ξεκάθαρος, αν θέλετε φυσικά...Για τα περί κολονακίου νομίζω λάθος ανθρώπους βρήκες να συζητήσεις , ιδιαίτερα σε αυτό τον διαδικτυακό ιστό...Αλλιώς δεν θα γράφαμε τώρα αλλά θα την αράζαμε μες την λήθη και την ραθυμία μας..

    0 Like
  • Παντελεημων

    Τωρα εξηγηται μεσα στο μυαλο μου γιατι ενω ειμαστε η πιο αντιαμερικανικη χωρα στην ευρωπη ειμαστε συγχρονως και η πιο αμερικανοποιημενη (δηλ. ΟΛΑ ιδιοτικα και τα δημοσια να σαπιζουν). Στο μυαλο μας η ακεραια εικονα του \"συγχρονου\" ειναι η Αμερικη . Και οχι βεβαια η ...πχ Φιλανδια η η Δανια. (μικρα εθνη με πληθυσμιακη αναλογια παρομοια με της Ελλαδος).
    Παρατηρηση. Οι Σκανδιναβικες χωρες βρισκονται παντα σττις πρωτες 3-4 θεσεις οταν μετραμε την \"ποιοτητα ζωης\" .
    Τωρα βεβαια ολα αυτα ειναι στατιστικα και μονο στοιχεια αλλα ελα που η μεταναστευση απο Ελλαδα προς ολες αυτες τις χωρες (οχι εργατων αλλα πανεπιστημιακου επιπεδου) εχει φουντωσει τα τελευταια χρονια.....

    Αφου συγκρινατε πλωτα βορειοευρωπαιων βακχων, τοτε να τα συγκρινουμε με τα πλωτα των 5ημερων εκδρομων των δικων μας βακχων....
    Νομιζω οτι οπως προανεφερα ο καθε λαος εχει τα δικα του. Οι λεπτομερειες δεν οδηγουν πουθενα.

    Οι Ελβετοι φτιαχνουν ρολογια και τραπεζες. Εμεις αγοραζουμε αυτα τα ρολογια και οι πολιτικοι μας στελνουν τα λεφτα τους στις τραπεζες τους.
    Μερικοι πανε και για σκι.....
    Υπαρχουν βεβαια και αλλες χωρες που φτιαχνουν κινητη τηλεφωνια, κατασκευαζουν ανεμομυλους,υψηλης τεχνογνωσιας εργαλεια, φαρμακα και εναλλακτικη ενεργεια...
    Αλλα βεβαια εχουν αυτα τα βασιλικα καθεστωτα που οταν πηγε ο λαος να αλλαξει τυπο ταυτοτητας βγηκαν οι φανατικοι τους να φανε τους υπολοιπους. Με το συμφωνα ελευθερης συμβιωσης να δεις τη εγινε....

    Το αστειακι βεβαια καλοπροαιρετο....Απλως ολοι εχουμε τους \"ευλαβικους Θεσμους\" μας.
    Αληθεια, στην Ελλαδα ποιος ειναι ο συμβολικος εγγυητης της εθνικης μας ενοτητας? (δηλ. ποιος θα σηκωθει απο τη καφετερια να παει να πολεμησει στα επομενα Ιμια...?)

    0 Like
  • Strindberg

    [quote=Παντελεημων]1. 2. 3. [/quote]

    1. Όταν μιλάμε για εκσυγχρονισμό, είναι υποκριτικό να αφήνουμε απέξω τον κατεξοχήν εκφραστή του ΟΛΟΥ ΠΑΚΕΤΟΥ και την κύρια χώρα όπου πραγματώνεται στο ακέραιο το \"σύγχρονο\" όπως το ορίσατε (\"να περνας τη καθημερινοτητα σου (οπου κι\'αν εισαι...) με αγαθα των οποιων η τεχνογνωσια ειναι γεννημα της πατριδας σου\"). Όχι λοιπόν, δεν θα αφήσουμε απέξω τις ΗΠΑ!

    2. Βεβαίως βεβαίως, πλην όμως συνέκρινα όμοια (\"μπαρ και τα καφέ της Γλυφάδας/διασκέδαση στα σκυλάδικα/κατανάλωση ουίσκι\" με \"πλωτά άσυλα βορειοευρωπαίων ... βάκχων\"), όχι ανόμοια (\"διασκέδαση\" με τροχαία). Αν πάντως θέλετε να συγκρίνουμε και αριθμούς και τρόπους βίαιων θανάτων, μπορούμε να το κάνουμε. Τι λέτε;

    3. Με βάση τον ορισμό σας του \"σύγχρονου\" (που είναι οξυδερκής αλλά ελλιπής), οι Ελβετοί είναι ελάχιστα σύγχρονοι, οι δε Αυστριακοί κάπως παραπάνω αλλά έχουν ακόμα πολύύύύύ δρόμο να ... κόψουν! Και για να εμπλουτίσουμε την απόπειρα ορισμού: Θα λέγατε \"σύγχρονο\" το θεσμό της βασιλείας και την ευλαβική προσήλωση σε αυτόν ως έστω και συμβολικό εγγυητή της εθνικής ενότητας;

    0 Like
  • Παντελεημων

    1. Δεν συγκρινομαστε με τεραστιες χωρες 350 εκατομμυριων και υπερδυναμεις του πλανητη μας. Ας αφησουμε την Αμερικη εξω απο τη συζητηση.

    2. Αν ειναι να μιλησουμε για \"θεαματα μαζικης φρικης\" ο καθε λαος εχει τα δικα του . Εχετε δει πχ το \"θεαμα\" απαριθμησης τροχαιων δυστυχηματων στις ειδησεις της Παρασκευης, Σαββατου και Κυριακης στην Ελλαδα.?Ο καταλογος μαζικης φρικης στο Ελλαδισταν μακρυς....

    3.\"Συγχρονο\" θα μπορουσαμε να ονομασουμε ετσι συμβολικα το γεγονος να περνας τη καθημερινοτητα σου (οπου κι\'αν εισαι...)με αγαθα των οποιων η τεχνογνωσια ειναι γεννημα της πατριδας σου.
    Εκτος κι\'αν καθεσαι σε στυλη ,καπου στα Μετεωρα και πινεις βροχη...

    0 Like
  • Strindberg

    [quote=Παντελεημων] Λοιπον. αυτους τους στιχους θα θυμηθω να τους απαγγειλω στον απεγνωσμενο ηλικιωμενο στην ουρα του ΙΚΑ, στη νεα κοπελια που της ζητανε 6000 ευρω για να ξεγεννησει [...]

    Εχετε παει μια βολτα προς τα καφε της Γλυφαδας και του Κολονακιου ? Εχετε δει ποτε πως διασκεδαζουν στα σκυλαδικα της καθε κομωπολης ?Εχετε δει στατιστιστικες πωλησεων γκλαμ αυτοκινητων στην Ευρωπη για νε δειτε που πουλανε πιο πολυ ? Εχετε παρατηρησει ποσο χρυσαφικο κουβαλανε πανω τους οι νεοελληνηδες σε σχεση με τισ βορειοευρωπαιες ?Πρωτοι σε καταναλωση ουισκι στην Ευρωπη !! Ο καταλαγος ατελιωτος...
    ΜΗΠΩΣ ΔΟΥΛΕΥΟΜΑΣΤΕ ???

    Η ισορροπια μεταξυ της πιστης μας και της αναγκης να εκσυνχρονιστουμε (τεραστιας σημασιας) ειναι πολυ λεπτη και χρειαζεται ΠΟΛΥ ΠΑΙΔΕΙΑ για να κρατιεται στα ισα της (αν ποτε αυτο ειναι δυνατο...)[/quote]

    Στις παραπάνω 3 παραγράφους, 3 παρατηρήσεις μου χωρίς να θέλω με τίποτα να υπερασπιστώ την καφρίλα των Ελληναράδων αλλά απλώς να μετριάσω τη μυθολογία περί της πολιτισμένης Δύσης.

    1. Φίλος μου αμερικανός κατέληξε άστεγος στο Σαν Φρανσίσκο όταν αρρώστησε σοβαρά στα 55 του και αναγκάστηκε να ξοδέψει μέχρι και την τελευταία του πεντάρα στα νοσοκομεία και τους γιατρούς της πατρίδας του.

    2. Έχετε ποτέ ταξιδέψει Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή στα τεράστια φέρι μποτ που συνδέουν τη Δανία με τη Γερμανία; Διάδρομοι και σαλόνια στρωμένα με εκατοντάδες αναίσθητα κορμιά μεθυσμένων, βουτηγμένων στους εμετούς, είναι το λιγότερο τραυματικό από τα θεάματα μαζικής φρίκης που συναντά κανείς εκεί.

    3. Μήπως θα πρέπει κάποια στιγμή να ορίσουμε τον όρο \"σύγχρονο\" και κατ\' επέκταση \"εκσυγχρονισμός\"; Διότι έχω την αίσθηση ότι αποτελεί απλώς ένα σύνθημα, όπως και ο όρος \"παράδοση\"...

    0 Like
  • Παντελεημων

    Ἂς ἔλθη τότε, ἂς ἔλθη , \'νά σᾶς περικυκλώση, μὲ σκοτεινά, βρονταία, πεπυκνωμένα συννεφα ἡ δυστυχία. Μία δύναμις οὐράνιος εἰς τὴν ψυχὴν σᾶς δίδει, πτερὰ ἐλαφρά, καὶ ὑψώνεται , λαμπρὸν τὸ μέτωπόν σας, ὑπὲρ τὴν νύκτα…….Εἷς ἐλευθερίαν……………. Ἀνδρέας Κάλβος 1792-1869


    Λοιπον. αυτους τους στιχους θα θυμηθω να τους απαγγειλω στον απεγνωσμενο ηλικιωμενο στην ουρα του ΙΚΑ, στη νεα κοπελια που της ζητανε 6000 ευρω για να ξεγεννησει, στους γονεις που νομιζουν οτι εχουν δωρεαν παιδεια ενω τους πνιγουν τα χρεη για τα φροντιστηρια, στο φακελακι που θελει ο γιατρος για να χειρουργησει, στα πολυνεκρα δυστυχηματα επειδη ο εργολαβος εφτιαξε τη φουρκετα του δρομου λαθος, στον καταχρεωμενο στις τραπεζες και στους χιλιαδες (τωρα πια εκαιονταδες χιλιαδες ) ανεργους. κτλ,κτλ,κτλ
    Νομιζω ταιριαζουν υπεροχα! Ευχαριστουμε που μας το υπενθυμισες....

    \"....γιὰ τὸ Δυτικὸ πνεῦμα τοῦ καθηστερημένου κινήματος τοῦ New Age(τί πράγμα αἰσχρὸ ἦταν αὐτὸ , ναρκωτικὰ , πορνεία, ἔκσταση καὶ ποτὰ καὶ piece…ἔλεος), τὸν ποζερισμὸ (τῆς πὸπ καὶ τῆς γκλὰμ κουλτούρας) καὶ τὶς νεολαῖες τῆς φυσιοκρατίας καὶ τοῦ μηδενισμοῦ ..\"

    Εχετε παει μια βολτα προς τα καφε της Γλυφαδας και του Κολονακιου ? Εχετε δει ποτε πως διασκεδαζουν στα σκυλαδικα της καθε κομωπολης ?Εχετε δει στατιστιστικες πωλησεων γκλαμ αυτοκινητων στην Ευρωπη για νε δειτε που πουλανε πιο πολυ ? Εχετε παρατηρησει ποσο χρυσαφικο κουβαλανε πανω τους οι νεοελληνηδες σε σχεση με τισ βορειοευρωπαιες ?Πρωτοι σε καταναλωση ουισκι στην Ευρωπη !! Ο καταλαγος ατελιωτος...
    ΜΗΠΩΣ ΔΟΥΛΕΥΟΜΑΣΤΕ ???

    \"Διότι σήμερα αὐτὸ ποὺ ἀντιλαμβανόμαστε ὡς Δύση δὲν εἶναι ὁ ποιητὴς Γκαῖτε, ὁ μουσικὸς Μότσαρντ καὶ ὁ Μπεττόβεν ἢ ὁ Μπάχ, ὁ Λ. Ν. Βίντσι, ὁ Wittgenstein..........Καταλαβαίνουμε ὅταν ἀκοῦμε Δύση μόνο τὸν Βολταῖρο καὶ τὸν Ρουσῶ, τὸν ψευτοκοινωνιολόγο Βέμπερ, τὸν Μὰρξ (συγχωρέστε μέ). Αὐτοὺς ποὺ ἦταν κοντὰ στὸ λαϊκὸ αἴσθημα. Αἴσθημα καταπτωτικὸ μετριοκρατίας καὶ μικροψυχίας...\"

    Εχετε ΑΠΟΛΥΤΟ δικιο!!! Και ακριβως οπως το ειπατε ...αυτα καταλαβαινουμε ΕΜΕΙΣ! ΕΜΕΙΣ που συνεχιζουμε να αναβιωνουμε (σε καθημερινη βαση) τον Μαι του 68 στα πανεπιστημια μας υστερα απο 40 χρονια!! Ελεος!
    Η βορεια Ευρωπη ομως εχει τους Μοτσαρντ και τους Βιτγκενσταιν μεσα στο πετσι της βαθια. Και καθε φορα οι αγωνες που δινονται ειναι μια ισοροπια μεταξυ αυτων και του ...\"λαικου αισθηματος\" οπως ειπατε που εκφραζουν ενδεχομενως οι καθε Μαρξ και Ρουσσω κτλ....

    Οπως ειπαμε οι δρομοι που μπορουμε να ακολουθησουμε στενοι. Οι επιλογες λιγες. Βλεπεται τη συμβαινει με εναν αλλο λαο που ζουσε παλαιοτερα σε κοινοτητες και τωρα εγινε εθνος (Ισραηλ). Ενα εθνος ultra θρησκηοποιημενο και ακραια δεξιο. Δεν συγκρινω απλως διαπιστωση κανω για το ποιο δρομο εχουν να διαλεξουν μικρα εθνη οπως το δικο μας.
    Η ισορροπια μεταξυ της πιστης μας και της αναγκης να εκσυνχρονιστουμε (τεραστιας σημασιας) ειναι πολυ λεπτη και χρειαζεται ΠΟΛΥ ΠΑΙΔΕΙΑ για να κρατιεται στα ισα της (αν ποτε αυτο ειναι δυνατο...)

    0 Like
  • Strindberg

    [quote=Chris]Να ακούσω γιατί τα περί προσώπου είναι ανυπόστατα...[/quote]

    Ράμφος: \"Στην Ανατολή το πρόσωπο μόνον όσον αφορά τις υποστάσεις της Τριάδος ετέθη, δεν ετέθη ποτέ ζήτημα προσώπου όσον αφορά τον άνθρωπο ...\".

    ενώ π.χ.

    Ιωάννης Δαμασκηνός: \"Περί ουσίας και φύσεως και μορφής, ατόμου και προσώπου και υποστάσως [...] Οι άγιοι πατέρες ωστόσο, αφήνοντας κατά μέρος τις πολλές φλυαρίες, το κοινό και αυτό που αποδίδεται σε πολλά πράγματα, δηλαδή το ειδικότατο είδος, το ονόμασαν ουσία και φύση και μορφή, λ.χ. τον άγγελο, τον άνθρωπο, τον ίππο [...] Το δε μερικό το ονόμασαν άτομο και πρόσωπο και υπόσταση, όπως Πέτρος, Παύλο. Η υπόσταση πρέπει να έχει ουσία με συβεβηκότα και να υφίσταται καθεαυτή και να γνωρίζεται με την αίσθηση, δηλαδή με ενέργειες [...] Περί προσώπου. Πρόσωπο είναι αυτό που με τις εκδηλώσεις και τις ιδιότητές του κάνει γύρω μας καταφανή και συγκεκριμένη την παρουσία του σε σχέση με όσα είναι της ίδιας ουσίας με αυτό [...] όπως ο Παύλος, όταν αγόρευε πάνω στα σκαλοπάτια, όντας ένας από τους ανθρώπους ξεχώρισε από τους υπόλοιπους με τις ιδιότητες και τις εκδηλώσεις του [...] Περί ενυποστάτου [...] Ωστόσο κυρίως ενυπόστατο είναι: είτε αυτό που συγκεκριμένα δεν υφίσταται αλλά θεωρείται στις υποστάσεις, όπως λ.χ. το είδος των ανθρώπων δεν θεωρείται σε ιδιαίτερη υπόσταση αλλά στον Πέτρο, τον Παύλο και τις υπόλοιπες υποστάσεις των ανθρώπων` είτε αυτό που συντίθεται με άλλο και διαφορετικό κατ\' ουσίαν καθώς απαρτίζεται μια ολότητα και αποτελεί σύνθετη υπόσταση, όπως ο άνθρωπος που σύγκειται από ψυχή και σώμα - μήτε μόνη η ψυχή λέγεται υπόσταση, μήτε μόνο το σώμα, αλλά ενυπόστατα, και αυτό που αποτελείται και από τα δύο, λέγεται υπόσταση\" (Διαλεκτικά).

    Ράμφος: \"... γι\' αυτό και δεν είχαμε και ανθρωπολογία στην Ανατολή, ποτέ\".

    ενώ π.χ. (όπου βλέπουμε και \"στροφή εις εαυτόν\" πλησίστια, που κατά τον Ράμφο δεν υπήρξε!)

    Γρηγόριος Νύσσης: \"Αγνοώντας τα κοινά και τα πιο μικρά από όσα μας συμβαίνουν, αντιμετωπίζουμε τους εαυτούς μας με μεγάλη αδιαφορία [...] Δεν γνωρίζει ο καθένας τον εαυτό του ποιος ακριβώς είναι, γιατί είμαστε πιο πρόθυμοι να γνωρίσουμε τον ουρανό παρά τον εαυτό μας. Συνεπώς μην περιφρονείς το θαύμα που φέρεις μέσα σου. Γιατί νομίζεις πως είσαι μικρός, αλλά θα σε αποκαλύψει μέγα ο λόγος που ακολουθεί. Γι\' αυτό και ο σοφός Δαβίδ, που γνωρίζει να μελετάει προσεκτικά τον εαυτό του, λέγει: \'Αποδεικνύεται αξιοθαύμαστη η γνώση σου από εμέ\' (Ψαλ. 138,6). Με θαυμαστό τρόπο απόκτησα τη γνώση που αναφέρεται σε σένα. Από πού; Από τον ίδιο μου το εαυτό\" (Εις το \"Ποιήσωμεν άνθρωπον\").

    ΕΠΟΜΕΝΩΣ: Στην καθ΄ημάς Ανατολή, και ζήτημα προσώπου ετέθη όσον αφορά τον άνθρωπο, και (ορθόδοξη) ανθρωπολογία υπήρξε!

    Εκείνο που ίσως δεν καταλαβαίνει ο Ράμφος, είναι πως η ορθόδοξη ανθρωπολογία διαφοροποιείται τόσο από το \"Μέτρον του ανθρώπου είναι ο Θεός\" (που εξαφανίζει τον άνθρωπο μέσα στο θείο), όσο κι από το \"Μέτρον του ανθρώπου είναι ο Άνθρωπος\" (που εξαφανίζει τον άνθρωπο μέσα στο ιδεατό). Στην ορθόδοξη ανθρωπολογία, \"Μέτρον του ανθρώπου είναι ο Θεάνθρωπος, ο Χριστός, ο τέλειος Θεός και τέλειος άνθρωπος\".

    Τούτη η ανθρωπολογία αναδύεται ανάγλυφη ειδικότερα μέσα από όσα η ορθόδοξη θεολογία έχει καταθέσει στους στοχασμούς της περί της \"εικόνος\".

    Κι εδώ έχει ενδιαφέρον να ακούσουμε τι λέει, θεολογώντας ορθόδοξα, η νεκρώσιμη ακολουθία της Εκκλησίας μας: \"Θρηνώ και οδύρομαι, όταν εννοήσω τον θάνατον, και ίδω εν τοις τάφοις κειμένην την κατ\' εικόναν του θεού πλασθείσαν ημίν ωραιότητα\". Αν φέρουμε στο νου μας τι είναι αυτό που βλέπουμε να κείται μέσα στους τάφους, θα καταλάβουμε τον εκπληκτικό πλούτο της ορθόδοξης ανθρωπολογίας!

    0 Like
  • Chris

    Κύριε Παντελεήμονα συμφωνῶ μὲ αὐτὰ ποὺ γράφετε ὡς πρὸς τὴν νεολαία ἂν καὶ λίγο γενικευτικὸ τὸ πλαίσιο σᾶς ,ἀλλὰ γιὰ νὰ εἶμαι εἰλικρινὴς θὰ ἤθελα νὰ διαβάσω ὅλο τὸ βιβλίο του καὶ μετὰ νὰ τὸν κρίνω γιατί τὸ βιβλίο τοῦ «Νίτσε γιὰ καλὸ γοῦστο» κάτι ἀληθινὸ εἶχε νὰ πεῖ. Γιὰ τοὺς θανάτους τῶν συμπατριωτῶν μας δὲν θὰ ἤτανε ὑπερβολὴ νὰ ποῦμε ὅτι ἔβαλε ἡ Δύση τὸ χεράκι της. Ποτὲ ἕνας ἄνθρωπος ποὺ ἀγαπᾶ τὴν Ἑλλάδα δὲν θὰ ἔκανε κάτι τέτοιο. Τὸ ἐρώτημα ὅμως εἶναι ποιὰ ἀπὸ ὅλες τὶς Ἑσπέρες προτιμᾶ ὁ φονιάς. Μᾶλλον τὶς σκοταδιστικὲς Ἀναρχίες του, τὰ βρωμοέργα τοῦ Μπουκόβσκι καὶ τοῦ καθ’ ἐνῶς ποὺ κάνει τὰ καπρίτσια τοῦ τάχα μυθιστόρημα…(Ἀπὸ ἐδῶ καὶ πέρα δὲν ἀναφέρομαι στὸ σχόλιό σου – μὴν τὸ ἐκλάβετε προσωπικά).. Ὁ Ράμφος δὲν μιλᾶ γιὰ τὸ Δυτικὸ πνεῦμα τοῦ καθηστερημένου κινήματος τοῦ New Age(τί πράγμα αἰσχρὸ ἦταν αὐτὸ , ναρκωτικὰ , πορνεία, ἔκσταση καὶ ποτὰ καὶ piece…ἔλεος), τὸν ποζερισμὸ (τῆς πὸπ καὶ τῆς γκλὰμ κουλτούρας) καὶ τὶς νεολαῖες τῆς φυσιοκρατίας καὶ τοῦ μηδενισμοῦ ..Μᾶς μιλᾶ γιὰ τὸ ἐκλεπτυσμένο πνεῦμα τῶν διαλεκτῶν 7-8 φιλοσόφων καὶ 5-6 καλλιτεχνῶν τους… Διότι σήμερα αὐτὸ ποὺ ἀντιλαμβανόμαστε ὡς Δύση δὲν εἶναι ὁ ποιητὴς Γκαῖτε, ὁ μουσικὸς Μότσαρντ καὶ ὁ Μπεττόβεν ἢ ὁ Μπάχ, ὁ Λ. Ν. Βίντσι, ὁ Wittgenstein, o Καμύ, ὁ Φουκῶ , ὁ Νίτσε, ὁ Γιάσπερς, ὁ Κίρκεγκαρντ, ὁ Ντοστογιέφσκι (ἂν καὶ Ρῶσσος) ,ὁ πολὺς Χέγκελ καὶ ὁ Μανολιὸς ὁ Κὰντ κλπ…(τὸν Χάϊντεγκερ δὲν τὸν βάζω γιατί τὸν κάναμε κατάληψη ἐδῶ στὴν Ἑλλάδα).. Αὐτοὶ ἦταν δημιουργοὶ μὲ κίνηση ,αἴσθημα, δραματουργοί, στοχαστὲς μὲ ὁρίζοντα, περιπλέκανε καὶ σμηλέυανε τὸ περομένο μὲ τὴν βούληση..τραγωδίες(ἂν καὶ ὄχι σὰν τὶς δικές μας ) ὅπως καὶ ἡ ζωή… Μεγαλοφυΐες . Καταλαβαίνουμε ὅταν ἀκοῦμε Δύση μόνο τὸν Βολταῖρο καὶ τὸν Ρουσῶ, τὸν ψευτοκοινωνιολόγο Βέμπερ, τὸν Μὰρξ (συγχωρέστε μέ). Αὐτοὺς ποὺ ἦταν κοντὰ στὸ λαϊκὸ αἴσθημα. Αἴσθημα καταπτωτικὸ μετριοκρατίας καὶ μικροψυχίας. Γιὰ τὴν φιλοκαλία διαφωνῶ πλήρως μὲ τὸν Ράμφο. Ἀντίθετα ἂν τὴν γνωρίζαμε οἱ Ἕλληνες θὰ ἤμασταν σήμερα ἡ ἐξαίρεση ἀνὰ τὸ παγκόσμιο. Ἡ ἐκδυτίκευση τῆς Ἑλλάδος ἔχει γίνει μόνο στὰ ἐπιφανειακά. Στὰ αὐτοκίνητα, τὰ μετρό, τὰ ἀεροδρόμια, τὶς τράπεζες , τοὺς τζόγους…Ὅλα τὰ χρηστικὰ ποὺ ἂν τοὺς δώσεις περισσότερη ἀξία ἀπὸ αὐτὸ ποὺ τοὺς ἁρμόζει , μοιραία θὰ σὲ ἐξουσιάζουν…

    0 Like
  • Guest

    Ἂς ἔλθη τότε, ἂς ἔλθη , \'νά σᾶς περικυκλώση, μὲ σκοτεινά, βρονταία, πεπυκνωμένα συννεφα ἡ δυστυχία. Μία δύναμις οὐράνιος εἰς τὴν ψυχὴν σᾶς δίδει, πτερὰ ἐλαφρά, καὶ ὑψώνεται , λαμπρὸν τὸ μέτωπόν σας, ὑπὲρ τὴν νύκτα…….Εἷς ἐλευθερίαν……………. Ἀνδρέας Κάλβος 1792-1869

    0 Like
  • Παντελεημων

    Προσωπικη παντα αποψη, οτι ο Ραμφος εχει δικιο στις διαπιστωσεις του για τη καταντια της ελληνικης κοινωνιας. Οπωσδηποτε οι σημερινες αγκυλωσεις της σχεσης εκκλησιας -κρατους και η εντονη χρεια \"θρησκειας\" που εχει το εκκλησιαστικο γεγονος (που λεει κ ο Χρ Γιανναρας) στην Ελλαδα παιζουν τον...αναχρωνιστικο τους ρολο...(με ακριβως αποτελεσμα να εχουμε τους καγιενακηδες ανιδεους πρει ορθοδοξιας...).

    Τωρα :
    1. Αν η νεολαια μας ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΗΔΕΝΙΣΤΙΚΗ (δηλ πιστευει σε οραματα και αξιες και το δειχνει και στη πραξη) τοτε καλα θα κανει να ΜΕΤΟΝΟΜΑΣΕΙ και αλλα σοκακια των εξαρχειων στα εξεις ονοματα
    Αγγελική Παραθανασοπούλου, Βιβή Ζούλια, Νώντας Τσακάλης.
    Σας θυμιζουν τιποτα?

    2.\"και αποφασίσαμε να αντικαταστήσουμε την επαφή αυτή με το πρότυπο ζωής της δυτικής κοινωνίας. \"
    Το προτυπο της δυτικης κοινωνιας αρχισαμε να το αντικαταστουμε οταν ειδαμε τα πρωτα παιδομαζωματα λιγα χρονια μετα το 1453. Οταν αρχισαν να φευγουν οι λογιοι μας κοπαδιαστα για τη Βενετια και τη Ραβεννα. Οταν οι μονοι που ξεραν γραμματα -περαν του κληρου-ηταν οσοι εφευγαν για την εσπερια.
    Καλως -κακως ετσι τα εφερε η ιστορια. Αυτη ειναι η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ. Δηλ. οτι ΟΛΑ τα αγαθα που χρησημοποιουμε στη καθημερινοτητα μας ειναι της δυτικης κοινωνιας.

    Τωρα η επαφη με το Θεο ειναι προσωπικη υποθεση.
    Να ξαναβρουμε το δρομο προς τις παλιες κοινοτητες των Ελληνων (μεσα βεβαια στη Ρωμαικη και μετα Οθωμανικη αυτοκρατορια) και να εχουμε κοινωνιες με συλλογικη επαφη με το θειο (απως ψηλαφα κανεις στα λιγα εναπομειναντα μικρα χωριουδακια) μαλλον ουτοπικο.

    Ιδου λοιπον το προβλημα. Πως μια κοινωνια με κουλτουρα πιστης μετανεωτεριζεται χωρις να χασει αυτη τη κουλτουρα της ? (παιρνοντας βεβαια τα παραδειγματα ολων των μετανεωτερικων κοινωνιων που ουσιαστικα ειναι αθεες αλλα οπως και να το κανουμε πρωτοπορες του σημερινου τεχνο-καταναλωτικου πολιτισμου τον οποιο εχει ενστερνιστει οχι μονο η Ελλαδα αλλα ολη η υφηλιος).

    0 Like
  • Chris

    Να ακούσω γιατί τα περί προσώπου είναι ανυπόστατα...

    0 Like
  • Χρήστος

    Δύο ενδεχόμενα μπορεί να υφίστανται για τον κο Ράμφο :

    Α. Να έχει συγκεκριμένο στόχο να πλήξει την Ορθοδοξία και την ορθόδοξη παράδοση. Κάτι που απεύχομαι, δηλαδή να υπάρχουν τέτοιοι ανθρωποι στο χώρο της ορθόδοξης θεολογίας.

    Β. Να ισχύει αυτό που αναφέρει και ο \'\'Strindberg\'\', δηλαδή να έχει στόχο απλά να εντυπωσιάσει, αφήνοντας το δικό του στίγμα στο φιλοσοφικό στοχασμό και παρερμηνεύοντας την ορθόδοξη γραμματεία και την ησυχαστική παράδοση.

    Ο μηδενισμός είναι αποτέλεσμα της Δύσης, δηλαδή της υλιστικής και ατομιστικής αντίληψης των ιδεολογιών της, που έχουν αποτύχει. Ο Έλληνας παραδοσιακά έβαζε σε προτεραιότητα το πνεύμα από την ύλη. Όσο για το συναίσθημα, που επικαλείται ο κος Ράμφος, αυτό πάντοτε υπήρχε στην ψυχοσύνθεση του Έλληνα.
    Με την λογική, μπορείς να αντιμετωπίσεις την καθημερινότητα, αλλά δεν μπορείς να πλησιάσεις τον Θεό. Αυτό μπορεί να γίνει μόνο καρδιακά. Και η επαφή με τον Θεό, μπορεί να δημιουργήσει μόνο ενάρετα και όχι μηδενιστικά πρότυπα. Φθάσαμε σήμερα στον μηδενισμό ακριβώς γιατί χάσαμε αυτήν την επαφή και αποφασίσαμε να αντικαταστήσουμε την επαφή αυτή με το πρότυπο ζωής της δυτικής κοινωνίας.

    0 Like
  • Strindberg

    Έλεος πια με τον κ. Ράμφο! Για να κολλήσει την πραγματικότητα στις θεωρίες του, που βασικό τους κίνητρο είναι ο εντυπωσιασμός, έβγαλε \"μηδενιστική\" την αντίδραση της νεολαίας για την εν ψυχρώ δολοφονία ενός 15χρονου από ένα όργανο της τάξης (!!!) και στη συνέχεια έρριξε την ευθύνη για αυτό τον κατά φαντασία μηδενισμό στην ορθόδοξη παράδοση! Ναι, υπήρξαν και κάποιες μηδενιστικές εκδηλώσεις κατ\' αυτό τον ξεσηκωμό αλλά δεν χαρακτήρισαν επ\' ουδενί αυτές το σύνολό του - μόνο που για να το αντιληφθεί κανείς αυτό, θα έπρεπε να έχει βρεθεί ΚΟΝΤΑ στη νεολαία αυτή και στα γεγονότα εκείνα, και όχι να τα πληροφορείται απλώς ΑΠΟ ΤΙΣ ΤΗΛΕΟΡΑΣΕΙΣ αραγμένος στον ΚΑΝΑΠΕ, κε Ράμφο!!!!

    Μηδενισμός, επιτέλους, είναι η διάλυση της κοινωνικής συνοχής από τις εγωιστικές ορέξεις των μεγαλοχρηματιστών, των κερδοσκόπων και των golden boys, που φυσικα ΟΥΔΕΜΙΑ σχέση έχουν με την ορθόδοξη παράδοση αλλά συνδέονται απευθείας με την ΟΙΚΟΝΟΜΙΣΤΙΚΗ ΚΑΙ ΑΤΟΜΙΣΤΙΚΗ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ του ΟΦΕΛΙΜΙΣΜΟΥ.

    Όσο για τα περί προσώπου, και εδώ ο κ Ράμφος, στην αγωνιώδη προσπάθειά του να εντυπωσιάσει, λέει ανυπόστατα πράγματα.

    0 Like
  • Chris

    1ο λάθος: Όχι το πρόσωπο αλλά ο όλος άνθρωπος.Λάθος του κ. Σαββίδη εδώ..
    2ο : Ανθρωπολογιά έχουμε στην πατερική θεολογία...Οντολογία ανθρώπου είναι ανθρωπολογία.
    3ο : Σωστό ο Ράμφος - Τα μόνα πρόσωπα που υπάρχουν στην Ανατολή είναι ως προς τις υποστάσεις της Τριάδος. To πρόσωπο είναι θεολογική επεξεργασία του μητρ. Περγάμου και του Χ.Γιανναρά...Σεβαστές αλλά έχουν προβλήματα στην Θεολογική επιστήμη σήμερα.
    Ωραίος και βαθύς ο Ράμφος...
    4ο : Αυτοί που έχουν τα καγιέν βλέπουν Αλεξανδράτου και Ντούβλη και διαβάζουν μάλλον mens health και nitro παρά πατερικά κείμενα και φιλοσοφία . Δεν ξέρουν καν τι είναι η φιλοκαλλία και τον Πλάτωνα τον ξέρουν από το skai βιβλίο... Ρε παιδιά ποια παράδωση μας επηρέασε; Είμαστε γόνοι του φαστ φούντ και του tv star...Η επισύμανση του Ράμφου αφορά την ιντελλιγκέντσια ομάδα των διανοουμένων στην Ελλάδα...

    0 Like

Leave your comments

Post comment as a guest

0
Your comments are subjected to administrator's moderation.
terms and condition.

Ἐτικέτες Συγγραφέων

Agamben   Alicin   Badiou   Barth   Bell   Berdyaef   Breck   Buntig   Chesterton   Clement Steiner   Dworkin   Elliot   Ellul   Evdokimov   Heidegger   Lacan   Lash   LeGoff   Lepeltier   Levinas   Losky   Malson   McGilchrist   Muse   Orwell   Pastoureau   Polony   Popper   Postman   Rawls   Rifkin   Sherrard   Skolimowski   Smith   Solzhenitsyn   Swartz   Szazs   Tarkofsky   Unger   Weil   Zirar   Zoja   Αγγελής Δ.   Αμάραντος Σ.   Ανδρουλιδάκης Α.   Ανδρουλιδάκης Κ.   Αρανίτσης Ε.   Βαμβουνάκη Μ.   Βαρδής Μ.   Βαρθαλίτης Γ.   Βιρβιδάκης Στ.   Βραχνός Κ.   Γεωργίου Θ.   Γρηγοράτος Μ.   Δανέζης Μ.   Διαμαντής Α.   Ζάχος Κ.   Ζιώγας Απ.   Ζουράρις Κ.   Ζώης Ι.   Ιωάννου Δ.   Ιωαννίδης Γ.   Καλογερόπουλος Α.   Καραμπελιάς Γ.   Καστρινάκης Γ.   Κατρούτσος Χρ.   Κιουρτσάκης Γ   Κομνηνός Στ.   Κονδύλης Π.   Κοσμόπουλος Δ.   Κουτρούλης Σ.   Κουτσουρέλης Κ.   Κούκος Σ.   Κυριαζόπουλος Σ.   Κωνσταντούδης Β.   Κόσσυβα Σ.   Λυγερός Ν.   Μαλεβίτσης Χ.   Μανουσέλης Σ.   Μαυρίδης Ν.   Μαυρόπουλος Δ.   Μητραλέξης Σ.   Μπάρλας Γ.   Μπαλτάς Δ.   Μπλάθρας Κ.   Ναξάκης Χ.   Νευροκοπλή B.   Ντόκος Γ.   Ξυδάκης Ν.   Παντούλας Θ.   Παπαγιάννης Α.   Παπαγιαννόπουλος H.   Παπαθανασίου Θ.   Παπαναγιώτου Ι.   Πρεβελάκης Γ.Σ.   Σακελλαρίου Μ.   Σαλεμής Γ.   Σκλήρης Δ.   Σουφλέρης Στ.   Σταματελόπουλος Λ.   Σταυρόπουλος Β.   Σχοινάς Φ.   Τάσης Θ.   Τσιρόπουλος Κ.   Τσιτσίγκος Σ.   Φαραντάκης Π.   Φεραίος Χ.   Χατζηαντωνίου Κ.   π. Γιάγκου Β.   π. Γκανάς Ε.   π. Γοντικάκης Β.   π. Ζηζιούλας Ι.   π. Θερμός Β.   π. Παπαδόπουλος Χ.   π. Φάρος Φ.   JoelLipman.Com

Εισάγετε έγκυρο email για την εβδομαδιαία ενημέρωση. (Ελέγχετε τα spam ή τα promotion emails σας)
Η εβδομαδιαία αντιφωνική επισκόπηση καταχωρείται συνήθως στα spam ή στα promotion emails σας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΙΩΑΝΝΟΥ
Κύριε Κρανιδιώτη, είναι απολύτως βέβαιο ότι πρέπει να προστρέχει κανείς στις ίδιες τις πηγές, εν προ...
Παύλος Κλιματσάκης
αγαπητέ κ. Ιωάννου, η διαφωνία μας δεν προκύπτει από το πώς προσεγγίζετε ερμηνευτικά τον Ορθοδοξία (...
Γιώργος Κρανιδιώτης
1. Είναι καλό, όταν κανείς επικαλείται συνεχώς τους Πατέρες ή αναφέρεται σε φιλοσόφους, να παραπέμπε...
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΙΩΑΝΝΟΥ
Κύριε Κλιματσάκη, έχουμε τελείως διαφορετική γνώμη για τον π. Ρωμανίδη και το έργο του. Φαίνεται να ...
Παύλος Κλιματσάκης
Ενδιαφέρον το κείμενο, αλλά βαρύνεται από προκαταλήψεις! Στόχος του συγγραφέα είναι η απόρριψη ενός ...
Γιώργος Καστρινάκης
Ο συγγραφέας αυτού του κειμένου, φροντίζει από την πρώτη γραμμή (κάτι περισσότερο: από τον ίδιο τον ...
cummulus
Mά....τόσο ὄμορφο, δροσερό κείμενο γιά ψυχοσάββατο καί κόλλυβα δέν ἔχω ξαναδιαβάσει.