Ο Χρήστος Γιανναράς στον ΣΚΑΪ 100,3 στις 19 Δεκεμβρίου 2008.

Διαβάστε το παρακάτω εκτεταμένο απόσπασμα ή

ακούστε εδώ ΟΛΗ τη συζήτηση

 


"...Θα πρέπει να δούμε με ψυχραιμία τα όσα συμβαίνουν τις τελευταίες ημέρες στην Ελλάδα που δεν είναι τίποτε άλλο παρά η φυσική εξέλιξη, το φυσικό αποτέλεσμα πολύ συγκεκριμένων πρακτικών πολιτικών που εφαρμόστηκαν στην Ελλάδα. Έχουμε φτάσει σε ένα σημείο όπου είναι ολοφάνερο ότι υπάρχει τεράστιο χάσμα ανάμεσα στην κοινωνία και στο κράτος. Υπάρχει, όμως, και ένα τεράστιο κενό στο κράτος και στην πολιτική. Δηλαδή, είναι φανερό ότι από δεκαετίες τώρα η πολιτική δεν υπηρετεί το κράτος, δεν χρησιμοποιεί το κράτος για να υπηρετήσει την κοινωνία, αλλά συνιστά εντελώς συντεταγμένες οργανωμένες ομάδες συμφερόντων οι οποίες επιδιώκουν την εξουσία για σκοπούς φανερά ιδιοτελείς, γι' αυτό και δεν μπορούν να λυθούν τα κεντρικά προβλήματα του κοινωνικού βίου".

"Η υγεία, η παιδεία, το ασφαλιστικό, η δημόσια τάξη.......... ο εκβιασμός του κοινωνικού συνόλου από το λεγόμενο "κρατικό συνδικαλισμό", ο συνδικαλισμός του δημόσιου τομέα. Αυτά τα πολύ βασικά, τα πελώρια, τα στοιχειώδη προβλήματα η πολιτική επί δεκαετίες και με διαφορετικές κυβερνήσεις δεν μπορεί να τα λύσει. Από εκεί και πέρα τα πράγματα παίρνουν έναν χαρακτήρα ανεξέλεγκτο. Θα πρέπει να σας ομολογήσω ότι αυτό που με πανικοβάλλει στην κυριολεξία δεν είναι τα όσα συμβαίνουν, είναι τα όσα λέγονται".

"Αυτό που γίνεται αυτό τον καιρό στα τηλεοπτικά κανάλια, στον Τύπο και γενικά στον δημόσιο λόγο είναι εφιαλτικό. Τέτοια σύγχυση, τέτοιες παρανοήσεις, τέτοιες διαστροφές της πραγματικότητας, τέτοια τέλεια απουσία αξιολογικών ιεραρχήσεων…. Ας πάρουμε ένα παράδειγμα, πιθανώς το πιο κραυγαλέο: Το πανό που ανέβηκε στον βράχο της Ακρόπολης έχει πολύ μεγαλύτερη σημασία από τη συνολική καταστροφή της οικονομίας που συνέβη στα αστικά κέντρα με τις πυρπολήσεις των καταστημάτων, διότι δείχνει πλέον ότι είμαστε εθελόδουλοι. Είμαστε έτοιμοι να δεχτούμε μια κατοχή οποιασδήποτε ιδεολογικής μειονότητας η οποία κατορθώνει να απαντλήθεί με την βία. Θυμίζει μέρες του 1933 στην Γερμανία".

Θα είμαστε έρμαια πλέον δυναμικής μειοψηφίας, η οποία έχει αποδείξει ότι έχει συμπεριφορές Ναζί.
"Υπάρχει συγκεκριμένο πολιτικό κόμμα και συγκεκριμένη ιδεολογική παράταξη που συμπεριφέρεται στην Ελλάδα σήμερα με νοοτροπία Ναζί, πρέπει να το πούμε έξω από τα δόντια. Πέστε μου ποιος άλλος θα τολμούσε να κρεμάσει αφίσες στο Βράχο της Ακρόπολης, να μπει μέσα στον σταθμό της τηλεόρασης και να βγάλει πανό την ώρα των ειδήσεων; Δεν υπάρχει πια τίποτα, καμία αντίσταση κοινωνική σε αυτά τα φαινόμενα".

"… Η παραποίηση και η αλλοτρίωση της πραγματικότητας τρομάζει. Λέμε (και βάζουμε στο μυαλό των παιδιών) ότι πρόκειται για εξέγερση της νεολαίας, πράγματα που τα παιδιά ούτε υποψιάζονται να τα σκεφτούν… Διαβάζουν άραγε σήμερα τα παιδιά των 15 και 16 χρονών εφημερίδα; Έχουν ιδέα από τη διάλυση του πολιτικού συστήματος, την κατάρρευση του; Έχουν επίγνωση της πραγματικότητας που συντελείται εδώ και μερικά χρόνια στον Ελλαδικό δημόσιο χώρο; Αλλά επιτέλους εάν ήταν εξέγερση - που πραγματικά θα την ευχόμουν με όλη μου την καρδιά-, αυτή η εξέγερση θα πήγαινε πριν από κάθε τι άλλο στα γραφεία των κομμάτων και θα τα θρυμμάτιζε. Θα έμπαινε μέσα στην Βουλή και θα την θρυμμάτιζε, όχι στα μαγαζιά των ανθρώπων οι οποίοι δουλεύουν να βγάλουν το ψωμί τους. Δεν είπε ούτε ένας άνθρωπος ότι πίσω από κάθε τέτοιο μαγαζί υπάρχουν δύο, πέντε, δέκα, σαράντα άνθρωποι βιοπαλαιστές όχι ιδιοκτήτες. Οι εργαζόμενοι, οι υπάλληλοι χάνουν το ψωμί τους και δε μιλάει κανείς. Συνεπώς για ποια εξέγερση μιλάμε; Ας πούμε για περίπατο να κάνουμε το χαβαλέ μας! Γιατί αυτή η ευκολία να σπάσουμε το κάθε τι; Το αυτοκίνητο του φουκαριάρη, του μεροκαματιάρη που το απέκτησε ποιος ξέρει πως, να του το κάψουμε και να θρυμματίσουμε την βιτρίνα και να λεηλατήσουμε το εμπόρευμά του;"

" Λέω το αυτονόητο: Εάν λειτουργούσε κράτος, θα έπρεπε να προστατευτεί η περιουσία των πολιτών και η δημόσια τάξη. Αλλά δεν υπάρχει κράτος. Η ανικανότητα της κυβέρνησης είναι ανατριχιαστική. Αλλά ας μη μιλάμε μόνο για ανικανότητα. Γιατί η ανικανότητα είναι το άλλο μισό της ασυνειδησίας της λεγόμενης αντιπολίτευσης. Όταν μπροστά σε μια τέτοια κοινωνική κατάσταση η αντιπολίτευση δεν κοιτάει τίποτα άλλο, δεν μπορεί να συζητήσει τίποτα άλλο παρά μόνο την επανεκλογή της, ή την άνοδό της στην εξουσία έμμεσα με εκλογικές συνεργασίες. Όταν ακόμα και μέσα σε αυτή την κατάσταση τα μικρά κόμματα προβάλουν ως Αριστερά την πλέον αντικοινωνική και ριζικά αντικοινωνική πολιτική. Εγώ ξέρω- αν δεν έχω παραφρονήσει-, ότι Αριστερά σημαίνει κοινωνιοκεντρικές προτεραιότητες, αντίσταση στην ατομική αυθαιρεσία του κέρδους της ιδιοτέλειας, αντίσταση στην πλεονεξία των οργανωμένων συμφερόντων των συνδικάτων του συμφέροντος".

"Δεν είναι θέμα δεοντολογίας τι πρέπει να κάνει η Αριστερά. Πρέπει να κάνει αυτό που είπε ο κ. Κύρκος. Να πάψει να λέγεται Αριστερά. Δεν έχει δικαίωμα να χρησιμοποιεί αυτό το όνομα. Αριστερά σημαίνει μια ανιδιοτέλεια, ακραία ανιδιοτέλεια που έφερε τους ανθρώπους μέχρι να στηθούν στον τοίχο για τα ιδανικά τους. Αριστερά δεν σημαίνει η προστασία κάθε γκρουπούσκουλου, το οποίο οργανώνεται για να υπερασπίσει τα συμφέροντά του ή για να κάνει επιτέλους το χαβαλέ του ή το κομμάτι του. Αριστερά δεν σημαίνει να χαϊδεύουμε τα αυτιά της βίας. Εδώ πέρα πρόκειται για ένα φαινόμενο για το οποίο δεν φταινε κάποιοι περιθωριακοί, το φαινόμενο αυτό εμπνέεται από τις δηλώσεις των πολιτικών, συγκεκριμένων πολιτικών, συγκεκριμένων κομμάτων και η κοινή γνώμη δεν τα αποδοκιμάζει".

Πόσο χλευάστηκε η κατάργηση της ομοιόμορφης ενδυμασίας
"Σήμερα η πλειοψηφία των ανθρώπων αισθάνεται ότι έχει μεταβληθεί σε μειοψηφία, ότι βρίσκεται υπό κατοχή. Υπάρχουν δυναμικές μειοψηφίες οι οποίες επιβάλλουν την θέλησή τους με το έτσι θέλω. Δεν λειτουργεί πουθενά όρος και αρχή δημοκρατίας, να μπορεί να εκφραστεί ο κόσμος. Βέβαια αυτά είναι το αποτέλεσμα της κατάρρευσης των δυο μεγάλων κομμάτων, δηλαδή ενός πολιτικού αδιεξόδου εμφανέστατου και αν αυτή τη στιγμή η κυβερνητική παράταξη δεν αφυπνιστεί να θέσει θέμα αρχηγού, να δηλώσει την ανικανότητα που επέδειξε μέχρι τώρα η κυβέρνηση και να αναζητήσει εσωτερική της ανασυγκρότηση στον ένα χρόνο που της μένει τότε αυτή η μειονότητα που σήμερα εμφανίζεται σαν στρατός κατοχής θα αποτελέσει την μόνη πρόταση. Εάν καταρρεύσει η σημερινή κυβέρνηση, που έχει ήδη καταρρεύσει, χωρίς δυνατότητα εναλλακτική, εσωτερική μέσα από αυτό το κόμμα που κυβερνά όποιο και αν είναι ας είναι σάπιο, εάν δεν δείξει ικανότητες εσωτερικής ανασυγκρότησης θέτοντας θέμα αρχηγού, τότε το παιχνίδι είναι χαμένο για πολλές δεκαετίες".

"Και τα δύο μεγάλα κόμματα κατέστρεψαν την παιδεία αυτού του τόπου. Σε αυτά που συμβαίνουν σήμερα με τα σχολιαρόπαιδα τα 10χρονα που πετροβολάνε "μπάτσους, γουρούνια δολοφόνους", αυτό είναι η κατάληξη μιας συγκεκριμένης εκπαιδευτικής πολιτικής η οποία ξεκίνησε από πολύ συγκεκριμένα μέτρα δήθεν εκσυγχρονισμού της παιδείας και κατέληξε σε αυτό το μπάχαλο που ζούνε σήμερα τα σχολειά. Το σχολείο έχασε πλέον τον ασκητικό του χαρακτήρα. Έμαθε αυτά τα παιδιά ότι στο σχολειό δεν ετοιμάζεσαι να γίνεις πολίτης, δεν μετέχεις ως άσκηση σε μια κοινότητα όπου εκπαιδεύεσαι να μετάσχεις αύριο κρίσεως και αρχής, αλλά είσαι αυτόνομος πολίτης ήδη, είσαι μαθητικό κίνημα. Ποιος αναλαμβάνει την ευθύνη για το έγκλημα να βιάζεις και να ασελγείς τις ψυχές των παιδιών, διαστρέφοντας τη συνείδησή τους ότι από τα δέκα τους χρόνια είναι συνδικαλισμένα σε κίνημα; Αυτά είναι εγκλήματα κοινωνικά πελώρια, ανατριχιαστικά".

"Να σας θυμίσω πόσο χλευάστηκε η κατάργηση της ομοιόμορφης ενδυμασίας… Και δεν εννοώ βέβαια ούτε κουρέματα, ούτε στολές, ούτε πηλίκια. Εννοώ ένα ίδιο πουλόβερ και ένα ίδιο παντελόνι... Είναι η ισχυρότερη εμφάνιση δημοκρατίας μέσα στα σχολειά. Το κατάργησαν το ΠΑΣΟΚ και άρχισαν αμέσως τα παιδιά να συναγωνίζονται ποιο θα φορέσει το τάδε σινιέ ρούχο και το τάδε σινιέ παπούτσι...".

"...Σήμερα το πλήθος των γονιών, η συντριπτική πλειοψηφία των γονιών δεν μπορεί να μιλήσει για τα σχολειά. Μιλάνε οι συνδικαλισμένες μειονότητες και επιβάλλουν ετσιθεληκά. Το παιδί να νιώθει ότι το σχολειό είναι αντίπαλος, εχθρός και να κάνει κατάληψη στο σχολειό του, στον χώρο της ζωής του κάθε μέρα. Και αυτό το ίδιο παιδί βγαίνει και κλείνει, αποκλείει τους κεντρικούς δρόμους και εκβιάζει βασανιστικά τους πολίτες για να πετύχει το αίτημά του".

"Χρειαζόμαστε έναν Πούτιν. Χρειαζόμαστε έναν άνθρωπο ο οποίος να είναι ηγέτης και να βγει να μιλήσει με πόνο σε αυτό τον λαό. Να καταλάβει ο λαός ότι υπάρχει επιτέλους ένας άνθρωπος ο οποίος πονάει αυτό τον τόπο, ο οποίος θέλει να υπηρετήσει αυτό τον τόπο από όπου και αν είναι, από όπου και αν προέρχεται αλλά να είναι ανιδιοτελής και να επιστρατεύσει κοινωνικές δυνάμεις και να στήσει μια κυβέρνηση για να διακονήσει το λαό...".

 

πηγή : Skairadio.gr & ventetta.blogspot.com

"κατεβάστε" εδώ ( δεξί "κλίκ" Save as...)

People in this conversation

  • Guest

    Συμφωνώ απόλυτα με τον κ. Γιανναρά.
    Δόξα τον Θεό που υπάρχουν ακόμη νοήμονες άνθρωποι σ’ αυτή την ταλαίπωρη χώρα.

    0 Like
  • calliope

    bravo!!!!!! epitelous i alithia!!!!!!!!!!!!!!

    0 Like
  • ANONYMOS

    EPITELOUS KAIOS MILAI SOSTA!!!!!!!!!!!!

    0 Like
  • sotiris

    Πάντως εἶναι τρομακτικὸ τὸ ὅτι μόνο ὁ Γιανναρᾶς βγῆκε νὰ πεῖ δυὸ ἀλήθειες. Αὔριο ποὺ δὲν θὰ ὑπάρχει Γιανναρᾶς, ποιὸς θὰ βγαίνει;;;

    0 Like
  • γιώργος

    χαρακτηριστικά της αλήθειας είναι 1)ότι κοινωνείται δηλ. τυγχάνει αποδοχής και 2)ότι παράγει πολιτισμό, ευγένεια,αξιοπρέπεια.Μην στεναχωριέσε φίλε sotiri κάποιοι άνθρωποι δεν πεθαίνουν ποτέ όχι φυσικά βιολογικά αλλά γιατί μεταλαμπαδεύουν το πνεύμα τους σε κριτικά αφυπνισμένους μαθητές!!

    0 Like
  • sotiris

    Μακάρι- ἐρώτημα:
    οἱ μαθητές, ἔστω οἱ καλύτεροι τῶν μαθητῶν, θὰ ἔχουν δημόσιο λόγο στὴν αὐριανὴ Ἑλλάδα;

    Ἕνα ἀπὸ τὰ πολλὰ πιθανὰ παραδείγματα: θὰ ἔχει αὔριο δυνατότητα δημόσιου λόγου ἕνας, ἂς ποῦμε, ἐκκλησιαζόμενος λόγιος; Ὅταν ἡ γενιά μου (εἰκοσάχρονοι) θὰ εἶναι 50, 60 ἐτῶν;;; Μακάρι! Ἴδωμεν...

    0 Like
  • γιώργος

    sotiri σου υπενθυμίζω ότι ο Γιανναράς είναι αποκλεισμένος ακόμη και από την ίδια του την εφημερίδα . Είναι άλλο ο δημόσιος λόγος και άλλο η πρόσβαση στην εξουσία .Από αρχαιοτάτων χρόνων οι φιλόσοφοι περπατούσαν στην αγορά και μιλούσαν με τους νέους.Ως εκ τούτου προκαλεί μεγαλύτερη δημόσια παρέμβαση μια επιφυλλίδα , μια συνέντευξη στην τηλεόραση ή ραδιόφωνο παρά μια συζήτηση στη Βουλή!! Παρεμπιπτόντως ο Γιανναράς δεν είναι εκκλησιαζόμενος λόγιος είναι ο "τελευταίος έλληνας χριστιανός φιλόσοφος".

    0 Like
  • sotiris

    Μωρὲ ἐκεῖνο τὸ \"ὁ τελευταῖος\" ποὺ σοῦ ξέφυγε εἶναι ποὺ μὲ τρομάζει! Γιὰ τὰ ὑπόλοιπα μακάρι, μακάρι. Ὅλοι αὐτοὶ κάτι γιὰ μιὰ \"μαγιὰ\" λένε ποὺ πάντα διασώζεται ἡ ἄτιμη.

    0 Like
  • Σταμάτης

    άλλος εστί ο σπείρων και άλλος ο θερίζων, ας μη γινόμαστε πεσιμιστές, αλλά να αναλάβουμε δράση όλοι μας.

    0 Like
  • Σταματης 2

    Ο Γιανναράς είναι και σπουδαίος φιλόσοφος ας μην το ξεχνάμε,και ως τέτοιον θα ήθελα να συμμετέχει περισσότερο,ίσως να αναλάβει και κάποιες πρωτοβουλίες τις οποίες να στηρίξουμε όλοι μαζί και να μην μένουμε στα λόγια.

    0 Like
  • γιώργος

    φίλε βαγγέλη πρώτον εγώ τουλάχιστον δε θεωρώ τον εαυτό μου καλλιεργημένο (αυτό ακόμα το παλεύω) ούτε κομίζουμε γλαύκας εις αθήνας λέμε μόνο ό,τι είναι κοινά διαπιστωμένο από τους περισσότερους.δεύτερον η σκέψη στην ελλάδα δεν φιμώνεται αλλά χειραγωγείται και το τελευταίο είναι πολύ χειρότερο.σήμερα δε διαμορφώνεις ελεύθερη άποψη αλλά αυτή που σου σερβίρουν ως εικόνα της πραγματικότητας τα ΜΜΕ.είναι τυχαίο ότι όλα τα κανάλια έδειχναν το ίδιο θέαμα και έλεγαν τα ίδια πράγματα; γιατί δεν έδωσαν βήμα και στην άλλη άποψη; μα πάνω από όλα ξέρουν καλά οι επαγγελματίες της επικοινωνιολογίας ότι αν προφτάσουν και "βομβαρδίσουν" με την "επιθυμητή" γνώμη άμμεσα όσο τα γεγονότα ακόμη διαρκούν, θα τη διαμορφώσουν κιόλας. Δεν συμφέρει να περιμένουν να δούνε τα γεγονότα και να προσπαθήσουν να τα ερμηνεύσουν μετά, με καθαρό μυαλό, ήσυχα, και με ψύχραιμη ματιά! Εξάλλου αυτό υπηρετεί την υποταγή τους και στο μαμωνά του κέρδους της τηλεθέασης . Γνωστός και σοβαρός παρουσιαστής στα έκτακτα δελτία ειδήσεων, που είχαν και ιδιαίτερο όνομα, με έκδηλη την αγωνία ακούγεται να λέει: ας περάσουμε τώρα και στη θεσσαλονίκη. Έχουμε επεισόδια, δεν έχουμε; και το πρόσωπό του ;φωτίστηκε,καθυσηχάστηκε μόλις είδε τη σύνδεση με τις φωτιές και τις μολότωφ.
    Όσο για το ονοματεπώνυμο άσε και κάτι για την παραπάνω γνωριμία!! Χαιρετίσματα στη ΧΊΟ

    0 Like
  • γιώργος

    Γνωστός και σοβαρός παρουσιαστής στα έκτακτα δελτία ειδήσεων, που είχαν και ιδιαίτερο όνομα, με έκδηλη την αγωνία ακούγεται να λέει: ας περάσουμε τώρα και στη θεσσαλονίκη. Έχουμε επεισόδια, δεν έχουμε; και το πρόσωπό του φωτίστηκε,καθυσηχάστηκε μόλις είδε τη σύνδεση με τις φωτιές και τις μολότωφ.
    Όσο για το ονοματεπώνυμο άσε και κάτι για την παραπάνω γνωριμία!! Χαιρετίσματα στη ΧΊΟ

    0 Like
  • Σταματης2

    Συμφωνώ και βάζω την διεύθυνση μου.

    0 Like
  • Α. ΒΑΡΒΕΡΗΣ

    Αγαπητέ κύριε καθηγητά και αγαπητοί συμφωνούντες,
    Θα συμφωνήσω και εγώ με μια σειρά ζητήματα που θίγονται στη συνέντευξη από τον Χ. Γιανναρά. Είμαι ωστόσο υποχρεωμένος να υπογραμμίσω και την έκδηλη αμηχανία του ομιλούντος μπροστά σε μια νέα κατάσταση που προέκυψε από τις δυναμικές αντιδράσεις των μαθητών, δηλαδή των πιο νέων από τους νέους. Αναλίσκεται και ο ίδιος, όπως όλο ο γνωστός δημοκρατικός συφερτός και το σκυλολόι των midia, στους τρόπους και στις μορφές που έλαβε αυτή η αντίδραση. Το γεγονός ότι στην πλειοψηφία τους οι εξεγερμένοι έθεσαν κυρίως αξιακά ζητήματα δεν τον συγκίνησε. Ζητήματα με τα οποία με την γραφίδα του υπηρετεί και παλεύει χρόνια και ο ίδιος. Δεν μπόρεσε να διακρίνει στον σχεδόν πρωτο-χριστιανικό λόγο τους την αντίθεσή τους με τον υποκριτικό ψευδο-προοδευτικό λόγο και την συνδικαλιστική αγυρτεία όλων των τελευταίων ετών. Ας ξαναδιαβάσει το κείμενο της εξέγερσης με τίτλο «Η ΟΡΓΗ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΑΓΑΠΗ ΓΙΑ ΤΗ ΖΩΗ.» που το υπογράφουν «Επιστολή φίλων του Αλέξη».
    Το παραθέτω προς διευκόλυνσή σας.


    Η ΟΡΓΗ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΑΓΑΠΗ ΓΙΑ ΤΗ ΖΩΗ.
    ΘΕΛΟΥΜΕ ΕΝΑΝ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΚΟΣΜΟ. ΒΟΗΘΗΣΤΕ ΜΑΣ
    Δεν είμαστε τρομοκράτες, «κουκουλοφόροι», «γνωστοί-άγνωστοι».
    ΕΙΜΑΣΤΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΑΣ.
    Αυτοί, οι γνωστοί-άγνωστοι....
    Κάνουμε όνειρα - μη σκοτώνετε τα όνειρά μας.
    Έχουμε ορμή - μη σταματάτε την ορμή μας.
    ΘΥΜΗΘΕΙΤΕ. Κάποτε ήσασταν νέοι κι εσείς.
    Τώρα κυνηγάτε το χρήμα, νοιάζεστε μόνο για τη «βιτρίνα», παχύνατε, καραφλιάσατε,
    ΞΕΧΑΣΑΤΕ.
    Περιμέναμε να μας υποστηρίξετε. Περιμέναμε να ενδιαφερθείτε, να μας κάνετε μια φορά κι εσείς περήφανους. ΜΑΤΑΙΑ.
    Ζείτε ψεύτικες ζωές, έχετε σκύψει το κεφάλι, έχετε κατεβάσει τα παντελόνια και περιμένετε τη μέρα που θα πεθάνετε.
    Δε φαντάζεστε, δεν ερωτεύεστε, δε δημιουργείτε.
    Μόνο πουλάτε κι αγοράζετε.
    ΥΛΗ ΠΑΝΤΟΥ, ΑΓΑΠΗ ΠΟΥΘΕΝΑ – ΑΛΗΘΕΙΑ ΠΟΥΘΕΝΑ
    Πού είναι οι γονείς;
    Πού είναι οι καλλιτέχνες;
    Γιατί δε βγαίνουν έξω;
    ΒΟΗΘΗΣΤΕ ΜΑΣ
    ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ

    Υ.Γ.: Μη μας ρίχνετε άλλα δακρυγόνα. ΕΜΕΙΣ κλαίμε κι από μόνοι μας.\"
    Επιστολή φίλων του Αλέξη

    0 Like
  • γιώργος

    ΓΙΑ ΠΟΙΑ ΑΞΙΑΚΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΜΙΛΑΜΕ; ΚΑΙ ΠΟΙΟΝ ΠΡΩΤΟΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟ ΛΟΓΟ; ΦΙΛΕ Α. ΒΑΡΒΕΡΗ ΜΗΝ ΠΑΙΖΕΙΣ ΜΕ ΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ ΜΑΣ! ΑΠΟ ΤΟ \"ΚΑΤΕΒΑΣΑΤΕ ΤΑ ΠΑΝΤΕΛΟΝΙΑ ΣΑΣ\" ΔΕΙΓΜΑ ΣΕΒΑΣΜΟΥ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ, ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΥΦΛΗ ΒΙΑ, ΑΠΟ ΤΙΣ ΚΑΤΑΛΗΨΕΙΣ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΚΑΙ ΤΙΣ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΕΣ ,ΜΕΧΡΙ ΚΑΙ ΒΙΑΣΜΟΥΣ ΜΕΣΑ ΣΤΙΣ ΤΟΥΑΛΕΤΕΣ ΤΩΝ, ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΕΤΡΟΒΟΛΙΣΜΟΥΣ ΚΑΙ ΡΙΨΕΙΣ ΜΟΛΟΤΩΦ ΑΠΟ \"ΜΑΘΗΤΕΣ\" 10ΧΡΟΝΟΥΣ ΒΡΕΣΤΕ ΜΟΥ ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΜΙΑ ΑΞΙΑ ΠΟΥ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΤΗΚΑΝ Ή ΚΑΠΟΙΟΝ ΠΡΩΤΟΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟ ΛΟΓΟ. (ΣΗΜ. ΟΤΙ Ο ΠΡΩΤΟΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟΣ ΛΟΓΟΣ ΗΤΑΝ Η ΣΙΩΠΗ ΤΟΥ ΜΑΡΤΥΡΙΟΥ ΠΟΥ ΕΠΙΤΑΣΣΕΙ ΤΟ ΑΓΑΠΑΤΕ ΑΛΛΗΛΟΥΣ).

    0 Like
  • Σταματης 2

    ΤΟ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΑΠΟ ΤΟ ΤΜΗΜΑ ΤΗΣ ΟΜ. ΤΟΥ Χ. Γ. ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΥΡΙΟ A.BΡΒΕΡΗ [quote=Σταματης 2]… Η παραποίηση και η αλλοτρίωση της πραγματικότητας τρομάζει. Λέμε (και βάζουμε στο μυαλό των παιδιών) ότι πρόκειται για εξέγερση της νεολαίας, πράγματα που τα παιδιά ούτε υποψιάζονται να τα σκεφτούν… Διαβάζουν άραγε σήμερα τα παιδιά των 15 και 16 χρονών εφημερίδα; Έχουν ιδέα από τη διάλυση του πολιτικού συστήματος, την κατάρρευση του;[/quote]

    0 Like
  • Βαγγέλης

    Μπορεί να μη διαβάζουν εφημερίδες, διαισθάνονται όμως την τραγική έλλειψη νοήματος, ως αποτέλεσμα του δυτικού πολιτισμού των gadgets-lifting-money-business-jeep cherokee κλπ κλπ Απ\' την άλλη ο τρόπος αντίδρασης δε θα μπορούσε να είναι πιο λάθος ή πιο ά-λογος.Ο ενδεδειγμένος τρόπος όμως ποιος είναι; Και καλά στη θεωρία, εφαρμόσιμος όμως είναι;Τι να πει κανείς... Μεσαίωνας.

    0 Like
  • γιώργος

    φίλε Βαγγέλη η διαίσθηση είναι υποκείμενη σε προκαταλήψεις, δεισιδαιμονίες, a- priori δογματικές προτάσεις και πάντως είναι εύκολη και προσφέρεται για εκμετάλλευση. Ας βάλουμε σε συνεργασία και τη λογική με το θυμικό για να λειτουργήσουμε σαν άνθρωποι!
    Αν θέλεις πρόταση θα ήθελα μια κρίσιμη μάζα αριστούχων (και όχι μόνο) μαθητών να πιέσει τους καθηγητές για να μη χάνουν μαθήματα, για ποιότητα στο μάθημα, για προστασία του σχολείου από βανδαλισμούς και καταλήψεις! Πρόταση να αλλάξει αυτή η κρίσιμη μάζα τα πράγματα από \"μέσα προς τα έξω\" , όχι να περιμένουν τον απο μηχανής θεό!
    Να αναλάβουν προσωπική ευθύνη για τις επιλογές τους και το μέλλον τους όχι εκ του ασφαλούς που είναι πάντα εκ του \"πονηρού\". Εδώ κάνει η μειοψηφία κατάληψη και όχι μόνο δεν τους απομακρύνουν αλλά τους χαρίζουν και τις απουσίες!! Δεν έχουν το σθένος να αναλάβουν το \"κόστος \" του αγώνα τους. Λοιπόν προσωπική ανάληψη ευθυνών, όχι κρυφτούλι πίσω από συνδικαλισμένες φατρίες που εξυπηρετούν συμφέροντα, ούτε από ανεύθυνους \"χαβαλέδες\" που ψάχνουν ευκαιρία για τζερτζελέ!

    0 Like
  • γιώργος

    Να αναλάβουν προσωπική ευθύνη για τις επιλογές τους και το μέλλον τους όχι εκ του ασφαλούς που είναι πάντα εκ του \"πονηρού\". Εδώ κάνει η μειοψηφία κατάληψη και όχι μόνο δεν τους απομακρύνουν αλλά τους χαρίζουν και τις απουσίες!! Δεν έχουν το σθένος να αναλάβουν το \"κόστος \" του αγώνα τους. Λοιπόν προσωπική ανάληψη ευθυνών, όχι κρυφτούλι πίσω από συνδικαλισμένες φατρίες που εξυπηρετούν συμφέροντα, ούτε από ανεύθυνους \"χαβαλεδες\" που ψάχνουν ευκαιρία για τζερτζελέ!

    0 Like
  • γιώργος

    συγγνώμη το επίπεδό μου δε μου επιτρέπει να σχολιάσω τον πιο πλούσιο βουλευτή στην πιο αριστερή θέση, λυπάμαι δεν αξίζει ούτε για σχολιασμό!!!

    0 Like
  • Βαγγέλης

    Γιώργο αυτή τη στιγμή στην Παιδεία δεν υπάρχουν στελέχη ούτε μηχανισμός για να εφαρμόσει λογικές διεργασίες. Θα μου πεις και όλοι αυτοί που πληρώνονται τι κάνουν; Η απάντηση είναι τίποτα. Τα λέει ο Γιανναράς συχνά στα άρθρα του. Περί διαισθαντικότητας όμως γράφει ένα πολύ ωραίο άρθρο σήμερα ο Αρανίτσης στην Ελευθεροτυπία, μπορείς να το βρεις στο site είναι εκπληκτικό. Δίνει την ψυχολογική άποψη της άλλης πλευράς. Τα χρόνια της επιπόλαιης γονεϊκής ανατροφής ήρθε η ώρα να δώσουν \"καρπούς\"... Περί Αλαβάνου απαξιώ κι εγώ.

    0 Like
  • Guest

    φίλε Βαγγέλη αν εννοείς το άρθρο με τίτλο \"ΒΑΡΗΚΟΪΑ \" το διάβασα και συμφωνώ! Το είπα και παραπάνω :
    ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΑΝΑΛΗΨΗ ΕΥΘΥΝΗΣ (όχι προφορική) και τότε θα ξεχωρίσουν τα ερίφια από τα πρόβατα. Οι ανάξιοι να φεύγουν!!!
    Για την παιδεία νομίζω ότι υπάρχουν στελέχη αλλά είναι δέσμιοι του συστήματος. π.χ. φαντάσου τον πρύτανη που θα προέβαινε σε άρση του ασύλου για να επέμβουν τα ΜΑΤ να συλλάβουν κουκουλοφόρους! Αυτοστιγμή θα έχανε τους ψηφοφόρους του και την επομένη θα έδινε συνέντευξη από κανένα νοσοκομείο!!! Συμφωνώ λοιπόν αλλά μαζί με την τόλμη πρέπει να σπάσουν τα διαπλεκόμενα, οι εξαρτήσεις και να μπει ένα σύστημα ελέγχου, διάκρισης ποιοτήτων.

    0 Like
  • Guest

    βαγγέλη ξαναγράφω γιατί μόλις είδα το σημερινό άρθρο με τίτλο :\" ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΤΗΝ ΕΞΟΥΣΙΑ\" αλλά το βρήκα πολύ συγκεχυμένο και απροσδιόριστο σε σχέση με το προηγούμενο. Η διαπίστωση πάντως είναι ότι ο ηνίοχος νους έχασε τον έλεγχο του άρματος γιατί το κακό άλογο ( το αισθητικό ή θυμικό) ξέφυγε από το χαλινάρι! Απέμεινε μόνο του το καλό άλογο (το επιθυμητικό) που τελικά κι αυτό αυτονομημένο δε ξέρει τι θέλει- η παράφραση από το Φαίδρο.

    0 Like
  • γιώργος

    Συγνώμη που δεν εμφανίστηκε το όνομά μου στα δύο προηγούμενα σχόλια . Μάλλον κάποιο πρόβλημα!

    0 Like
  • g

    με όλο το σεβασμό στον κύριο Γιανναρά, να εκφράσω μια επιφύλαξη: δεν είμαι σίγουρος ότι οι ταραχές του δεκέμβρη που πέρασε μπορούν να θεωρηθούν συνέπεια του χάσματος ανάμεσα στην κοινωνία και το κράτος. Δεν δαφωνώ με τη διαπίστωση ότι ένα τέτοιο χάσμα υπάρχει, κάθε άλλο. Απλώς, υπάρχει μια σειρά ερωτημάτων που γεννώνται από μια αντίστοιχη σειρά συμπτώσεων, στα οποία, αν δε δοθεί απάντηση, δεν μπορούμε να καταλήξουμε σε συμπεράσματα περί των αιτίων της \"επανάστασης των μπαχαλάκηδων\".

    Φοβάμαι ότι ζούμε μια καινοφανή παγκόσμια πολιτική πραγματικότητα και ότι για να ερμηνεύσουμε τα γεγονότα του δεκ. 08 στην αθήνα δεν αρκεί να περιλάβουμε στη ματιά μας μόνον τα ελληνικά δεδομένα.

    0 Like
  • γιώργος

    ΓΙΑ ΠΟΙΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΠΟΙΑ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΗ ΣΕΙΡΑ ΣΥΜΠΤΩΣΕΩΝ ΜΙΛΑΣ κ. g; ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΤΑ ΑΝΑΦΕΡΕΙΣ;

    0 Like
  • g

    Τα ερωτήματα και οι συμπτώσεις έχουν δημοσιευτεί στον τύπο και σε blog. Επειδή μου φαίνεται άκομψο, όμως, να περιορίσω την απάντησή μου εδώ, πολύ ευχαρίστως να μεταφέρω μερικά...

    τα sms που κατέβασαν τους μαθητές στούς δρόμους, εστάλησαν μαζικά, λιγότερο από 1 ώρα μετά το συμβάν. Από όσο γνωρίζω, δεν έχει διερευνηθεί ποιοί έστειλαν μαζικά τα αρχικά sms παρά το ότι το ερώτημα έχει τεθεί.

    Πώς εξαπλώθηκαν οι ταραχές σε όλη την Ελλάδα; Αρκεί ο συντονισμός από το indymedia και τα sms που, πάντως, παραπέμπουν σε \"χρωματιστές\" επαναστάσεις; Είναι σύμπτωματική η μαζική μετακίνηση αλλοδαπών σε Αθήνα, Λάρισα και Πάτρα; Και, επίσης, ότι είχαν στην κατοχή τους και χρησιμοποίησαν εκρηκτικά «νέου τύπου» που προκάλεσαν κατάπληξη στους ειδικούς;

    Είναι αλήθεια ότι στους παραλήπτες των sms δεν περιλαμβάνονταν άτομα δεξιών πολιτικών πεποιθήσεων; Αν ναι, πού είναι καταγεγραμμένες οι πολιτικές πεποιθήσεις μας και ποιός έχει πρόσβαση σε αυτό τον κατάλογο;

    Την Πέμπτη, 11 Δεκ. έγιναν ταυτοχρόνως επιθέσεις σε σε 20 αστυνομικά τμήματα. Είναι σύμπτωση ή έγιναν συντονισμένα.

    Μόνο από την οδό Μάρνη ο δήμος της Αθήνας μάζεψε, μετά τα επεισόδια, 27 αυτοκίνητα με πέτρες θαλάσσης. Πότε και πώς έφτασαν εκεί; Στις ώρες που μεσολάβησαν από το θάνατο του Αλέξη μέχρι την αρχή των επεισοδίων; Αν όχι, πού είχαν αποθηκευτεί;

    Πώς συνέβη και στις 15 Νοε. κατέφθασαν μεγάλα συνεργεία από το BBC και το Reuters, παρά το ότι έχουν ανταποκριτές εδώ; Αν ήταν για να καλύψουν το πολυτεχνείο στις 17 Νοε γιατί παρέμειναν μέχρι το Δεκέμβριο;

    Είναι σύμπτωση ότι όλα ελληνικά τηλεοπτικά κανάλια τις πρώτες μέρες έριχναν λάδι στη φωτιά;

    Γιατί η Αλέκα Παπαρήγα αναφέρθηκε επανειλημμένα σε \"ξένα κέντρα\" όταν αναφερόταν στις ταραχές του Δεκέμβρη που πέρασε; Δεν μας έχει συνηθίσει σε λόγια του αέρα.

    Τέλος, υπενθυμίζω ότι \"black flag operations\" και \"psyops\" έχουν συμβεί και στο παρελθόν. Γιατί να καταφύγουμε σε θεωρίες που προϋποθέτουν πρωτοφανή φαινόμενα, όταν θεωρίες με ιστορικό προηγούμενο ερμηνεύουν ικανοποιητικά τα στοιχεία που έχουμε στη διάθεσή μας; Μην ξεχνάμε ότι τα βραβεία στους κοινωνικούς ψυχολόγους της αμερικάνικης κοινωνικής ψυχολογίας, τα απένειμε το ΝΑΤΟ!

    0 Like
  • γιώργος

    η απάθεια της αστυνομίας ήταν κι αυτή γραμμή από διεθνές κέντρο; Eγώ πάντως δεν είδα δελτίο ή άλλο ΜΜΕ να δείχνει κάποιο από αυτά τα μηνύματα. νομίζω ότι πρέπει να εξετάζουμε πρώτα από όλα αν αυτά που ακούμε είναι αλήθεια.Έπειτα ακόμα και έτσι να έγινε δεν καταλαβαίνω γιατί η επανάσταση των μπαχαλάκηδων που γράφεις δεν μπορεί να στέλνει SMS ή μηνύματα στο διαδίκτυο; Χρειάζεται διεθνής συντονισμός για όλα αυτά; Δεν αρκεί μια δηλωμένη κομματική προτίμηση σε συγκεκριμένο αριστερό κόμμα; Αν συμβαίνει αυτό τότε εξηγείται πως είναι καταγεγραμμένοι , πως στέλνουν τα SMS κ.λ.π. Μα γι αυτό μίλησε και ο καθηγητής στη συνέντευξή του. ευχαριστώ!

    0 Like
  • g

    φίλε Γιώργο,
    Τα ερωτήματα που παρέθεσα τα συνέλεξα από διάφορα ΜΜΕ. Το ποιά από αυτά τα μηνύματα είδες ή δεν είδες εξαρτάται και από το σε ποιά ΜΜΕ περιορίστηκες για να ενημερωθείς. Από όσο μπορώ να καταλάβω, δεν μπήκες στον κόπο να εξετάσεις, αν τα ερωτήματα τα έβγαλα από την κοιλιά μου, ή αν έχουν δημοσιευτεί, και να τα απορρίψεις ως αστήριχτα, αν διαπίστωνες κάτι τέτοιο. Με βάζεις σε υποψίες για την ειλικρίνεια των προθέσεών σου .

    0 Like
  • γιώργος

    Αγνοείς μάλλον ότι όλα τα κανάλια τις ημέρες εκείνες έλεγαν και έδειχναν ακριβώς τα ίδια πράγματα!!! Αυτό καταγγέλει και ο καθηγητής Γιανναράς στη συνέντευξη που σχολιάζουμε. Είμαι κακοπροαίρετος αν εξετάζω τις πηγές μου και την αξιοπιστία τους; Σωστά λες ότι τα ΜΜΕ έλεγαν περί μηνυμάτων και \"ξένου δακτύλου\" πλην όμως δεν είδα επώνυμη καταγγελία ούτε αποστολέα και παραλήπτες μηνυμάτων. Κοντολογις δεν αμφισβητώ εσένα αλλά την αξιοπιστία της \"εμπορικής πληροφόρησης\". Π.χ. η κ. Παπαρήγα πρώτη φορά μιλάει για ξένη οργάνωση; Κάθε αποσταθεροποίηση για το ΚΚΕ είναι έξωθεν σχεδιασμένη. Η ένστασή μου δηλ. απευθύνεται στην αξιοπιστία των ΜΜΕ και όχι σε σένα που την αναπαρήγαγες. Συγνώμη αν νομίζεις ότι σε προσέβαλλα.

    0 Like
  • sotiris mitralexis

    Ὑπάρχει μιὰ ΠΟΛΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΣΑ 15λεπτη συνέντευξη ἀπὸ τὸν πρύτανη τοῦ Γεωπονικοῦ κ. Λουλούδη, βρίσκεται ἀνάμεσα στὸ 29ο καὶ στὸ 45ο λεπτὸ ΕΔΩ:[url] http://www.athina984.gr/audio/download/33789/Kanellis-Kasimatis+++++++++++08-01-09+++olo.mp3[/url]. Εἶναι ἀρκετὰ ἐνδιαφέρουσα ὥστε νὰ μπορῶ νὰ ἐλπίζω ὅτι ὁ φίλος Κωνσταντῖνος θὰ ἀπομονώσει τὸ κομμάτι τῆς συνέντευξης καὶ θὰ τὸ ἀνεβάσει ξεχωριστά, τώρα ποὺ γυρίζει (...ἡ Ἑλλάδα)!

    0 Like
  • ay8entikos

    Με κάθε σεβασμό προς τον κύριο καθηγητή -και με όλο το θράσος της νιότης :-) - θα έλεγα πως το να αναζητάμε έναν ηγέτη για να μας σώσει σαν κοινωνία είναι τελείως λάθος. Ο Ηγέτης δεν είναι η θεραπεία στη αρρώστια, είναι το φάρμακο που καταπραΰνει τα συμπτώματα της, η αρρώστια όμως υποβόσκει.
    Η θεραπεία θα έρθει από τον κάθε ένα μας ξεχωριστά αλλά και συνολικά μέσα από την κοινωνία.
    Δηλαδή ο εγωισμός του ανθρώπου είναι το πρόβλημα. Αυτός πρέπει να υποχωρήσει και οι άνθρωποι να καταφέρουν να συνυπάρξουν σε πιο αληθινή κοινωνία.
    Στην ομοιοπαθητική πιστεύουν πως ο οργανισμός που αποτελείται από αμέτρητα κομματάκια είναι ένα σύνολο και όταν νοσεί έστω ένα από αυτά τα κομμάτια και του δίνουμε ένα φάρμακο της γενικής ιατρικής με στόχο να λύσει το πρόβλημα μόνο στο σημείο αυτό τότε απλώς κουκουλώνουμε την ανισορροπία που δημιουργήθηκε στον όλο οργανισμό και θα βγει η ανισορροπία με κάποιο άλλο σύμπτωμα σε άλλο σημείο του συνόλου.
    Έτσι η ομοιοπαθητική σου δίνει έναν φάρμακο που σκοπό έχει να φέρει πίσω την ισορροπία στον οργανισμό.
    Στην ψυχολογία λένε πως ένας προστατευτικός γονιός που συνεχίζει να ελέγχει και να καθοδηγεί το παιδί του σε κάθε ηλικία του , δεν το αφήνει να ωριμάσει.
    Εντάξει να δεχτώ πως στη νεαρή ηλικία το παιδί χρειάζεται έναν καθοδηγητή έναν Πατέρα. Αλλά η κοινωνία μας δεν αποτελείται από ανήλικους πολίτες. Ανώριμους όμως ναι ,που έμαθαν από γενιά σε γενιά να λατρεύουν έναν ηγέτη. Είναι στη φύση του ανθρώπου άλλωστε να ψάχνει έναν προστάτη έναν μεγάλο Πατέρα και είναι πολλοί αυτοί που το εκμεταλλεύονται αυτό . Οι επίσημες εκκλησίες, πολιτικάντηδες, μεγαλογιατροί και τόσοι άλλοι...
    Όμως όπως άλλο πράγμα είναι η Πραγματική Ορθόδοξη θεολογία και άλλο είναι το σύστημα χειραγώγησης ανθρώπων της ελληνικής ορθόδοξης εκκλησίας σήμερα, έτσι και άλλο πράγμα είναι η αναζήτηση της λύσης των προβλημάτων της κοινωνίας σε έναν Ηγέτη-Πατερούλη.
    Το ανώριμο άτομο στην κοινωνία σήμερα πρέπει να γίνει ένας ώριμος πολίτης της. Η βασική αλλαγή πρέπει να συντελεστεί στον καθένα μας ατομικά όπως είπα στην αρχή .Ο εθελοντισμός και γενικά η ανιδιοτελής και εθελοντική δράση μπορεί να είναι το επόμενο βήμα για να πάει η κοινωνία μας λίγο παραπέρα. Ο εθελοντισμός οργανωμένος σε ομάδες ή ανοργάνωτα και ατομικά , πέρα από το ότι λύνει τοπικά επιμέρους προβλήματα δίνει πίσω στην κοινωνία το συναίσθημα πως είμαστε εδώ όλοι μαζί μια ομάδα και αυτό είναι ένας πολύ δυνατός πολλαπλασιαστικός παράγοντας . Δεν είναι η παράλια που είναι καθαρή το κέρδος . Το κέρδος είναι η αίσθηση πως είμαστε εδώ όλοι μαζί.
    Ο μόνος ρόλος που μπορεί να έχει ένας πρωθυπουργός στην Ελλάδα είναι να παίξει το ρόλο του καταλύτη σε ενέργειες που κάνουν την κοινωνία να ωριμάσει. Δηλαδή να μην έρθει και να δηλώσει σωτήρας μας, να μας πει ακουμπήστε πάνω μου και εγώ θα τα διορθώσω όλα . Αλλά να μας βάλει μπροστά στα πραγματικά προβλήματα και να ζητήσει από εμάς να δώσουμε τις λύσεις. Να είναι η μανά που σπρώχνει τα παιδείας της έξω από τη φωλιά τώρα που μεγάλωσαν . Ο κος Πούτιν σίγουρα δεν είναι κάτι τέτοιο.
    Και όπως λέει ο κύριος καθηγητής να γίνουμε πολίτες και να μετέχουμε στο άθλημα της κοινωνίας των σχέσεων . Τότε η κοινωνία που ζούμε θα γίνει κοινωνία μας .

    0 Like
  • ay8entikos

    Και κάτι ακόμα. Πάλι με όλο το θράσος* της νιότης .
    Οι δάσκαλοι μας με τι μέθοδο μας διδάσκουν συνήθως ;
    Μας παραθέτουν μια διάλεξη με συγκεκριμένη άποψη για ένα θέμα και μετά περιμένουν εμείς να αποκτήσουμε κριτική σκέψη και να κρίνουμε με τα δικά μας μέσα την άποψη αυτή.

    Έτσι θεωρούν ότι μας βοηθάνε να φτάσουμε στη γνώση;
    Για να καθησυχάσουν ίσος τον εαυτό τους μπορεί στην αρχή να πουν πως οι απόψεις που παραθέτω είναι απλός αφετηρία για συζήτηση και μετά αρχίζει η διάλεξη που καταλήγει τελικά σε κάποια συμπεράσματα. Όπως περίπου έκανα εγώ πριν. Μάλλον όπως θα ήθελα να είχα κάνει εγώ πριν  .
    Όμως τελικά η μέθοδος αυτή συνάγεται με το είδος ανθρώπου-πολίτη που θέλει ο δάσκαλος να ετοιμάσει για την κοινωνία μας;
    Υπάρχουν άλλοι τρόποι να φτάσει κάποιος στη γνώσης ;
    Ο Σωκράτης θα μπορούσε να είχε ανακαλύψει την μαιευτική του μέθοδο σε μια κοινωνία άλλη πέρα από την αθηναϊκή δημοκρατία;
    Και θα ήταν δυνατό να την εφαρμόσει και να φέρει αποτελέσματα σε μια άλλη κοινωνία; Βέβαια στο τέλος θέλησαν να τον φιμώσουν . Ίσως τελικά δεν τον άντεξαν.
    Μια διάλεξη μεταλαμπαδεύει γενική γνώση ή την ατομική γνώση του δασκάλου ;
    Σκοπός της εκπαίδευσης είναι ο μαθητής να λάβει συγκεκριμένες γνώσεις ή να μάθει πως μπορεί να φτάσει στη γνώση;
    Ο πολίτης σε μια κοινωνία πολιτών τι είδους διδασκαλία έχει ανάγκη;

    Ερωτήματα ξεκομμένα και ξερά ίσως από κάθε φιλολογική ομορφιά που έχει μια διάλεξη. Για να ζωντανέψουν χρειάζονται ίσος συνομιλητές .Ένα forum στο διαδίκτυο μπορεί να λειτουργήσει με αυτόν τον τρόπο ή μόνο μέσα από ανταλλαγή μακροσκελών διαλέξεων ;

    Και κάτι ακόμα. Ένας δάσκαλος που δίνει μια διάλεξη μαθαίνει εκείνη την ώρα στο μαθητή πώς να λατρεύει αυθεντίες . Ένας δάσκαλος εύκαμπτος, ευάλωτος που ανακαλύπτει κάθε στιγμή τη γνώση μαζί με το μαθητή , τον μαθαίνει ότι δεν υπάρχουν αυθεντίες και όλοι μαζί μπορούμε να πάμε παραπέρα σαν κοινωνία.
    Είμαστε όλοι μας άνθρωποι ,ο υπεράνθρωπος δεν υπάρχει και δεν θα υπάρξει ποτέ. Μπορεί όμως ίσος με πολύ κόπο να υπάρξει η πραγματική κοινωνία των ατόμων.

    0 Like
  • ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ

    ΕΧΕΙ ΔΙΑΒΑΣΕΙ ΚΑΙ ΕΧΕΙ ΑΚΟΥΣΕΙ Ο κ. ΓΙΑΝΝΑΡΑΣ ΤΗΝ ΠΑΡΑΤΑΞΗ \"ΚΟΙΝΩΝΙΑ\" ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΕΙ ΟΤΙ ΑΥΤΟΙ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΕΧΟΥΝ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΛΟΓΟ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΠΡΟΒΑΛΛΟΝΤΑΙ ΟΥΤΕ ΑΠΟ ΤΑ ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΑ ΜΕΣΑ ΑΛΛΑ ΟΥΤΕ ΚΑΙ ΑΠΟ ΝΟΣΤΑΛΓΟΥΣ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ, ΟΠΩΣ Ο ΓΙΑΝΝΑΡΑΣ; ΔΕΙΤΕ ΚΑΙ ΑΚΟΥΣΤΕ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ[koinwnia.com]και[kapodistrias.info]

    0 Like
  • Alexandros

    Νομίζω ότι ο κ. Γιανναράς θέλει τόσο απεγνωσμένα έναν Πούτιν και αυτός είναι ο λόγος που συγκινήθηκε με '' το σπάσιμο της φώνης '' του Τσίπρα στην πρώτη ομιλία του...στη βουλή των ελλήνων..

    Νόμιζω πως με την εμπειρία του θα έπρεπε να ξέρει τι να περιμένει... από δαύτους...

    Το υποκείμενο αυτό που ψάχνει να ηγηθεί απλά δεν υπάρχει. Διότι η Ελλάδα δεν είναι Ρωσία!

    0 Like
  • Χωρίς ΟΝΟΜΑ

    Μία χαρά τα λέει ο Γιανναράς και αν μπορούσε (λόγω της θέσης του) θα τα έλεγε και ακόμα πιο ...χύμα. Ο Κικέρων στο De Legibus, έχει γράψει το πολύ σοφό “Ollis salus populi suprema lex esto”. Το οποίο σημαίνει “η ευημερία του λαού είναι ο υπέρτατος νόμος”.

    Tα πολιτεύματα "εφευρέθηκαν" για να υπηρετούν το λαό! Σημασία δεν έχει το είδος, ο τρόπος εφαρμογής ή και επιβολής των. Σημασία έχει το ισχύον πολίτευμα να εξυπηρετεί τις ανάγκες και να υπερασπίζεται τα δικαια συμφέροντα του λαού. Προφανώς στην Eλλάδα σήμερα ουδείς ισχυρίζεται ότι το τρέχον πολίτευμα υπηρετεί τον ελληνικό λαό, αλλά και ουδείς λέει θαρραλέα και φωναχτά ότι αυτό το …”πράγμα” δεν είναι Δημοκρατία αλλά “φέρνει περισσότερο προς την ...δικτατορία.

    Όλα τα άλλα αλλά και -πολύ φοβάμαι- το μεγαλύτερο ποσοστό των σχολίων εδώ μέσα είναι για να περνάμε την ώρα μας …”ευχάριστα”. Δήθεν ότι κάτι είπαμε και ενδιαφερόμαστε για το καλό της χώρας αλλά δυστυχώς "κάνουν" μόνον για εσωτερική κατανάλωση, χωρίς ιδιαίτερη εφαρμογή αλλά και σημασία για το μέλλον της Πατρίδας και του Έθνους μας.

    Συγνώμη αν σας χάλασα τη διάθεση αλλά η Αλήθεια πρέπει να λέγεται όσο αμείλικτα σκληρή και αν είναι.

    0 Like

Leave your comments

Post comment as a guest

0
Your comments are subjected to administrator's moderation.
terms and condition.

Ἐτικέτες Συγγραφέων

Agamben   Alicin   Badiou   Barth   Bell   Berdyaef   Breck   Buntig   Chesterton   Clement Steiner   Dworkin   Elliot   Ellul   Evdokimov   Heidegger   Lacan   Lash   LeGoff   Lepeltier   Levinas   Losky   Malson   McGilchrist   Muse   Orwell   Pastoureau   Polony   Popper   Postman   Rawls   Rifkin   Sherrard   Skolimowski   Smith   Solzhenitsyn   Swartz   Szazs   Tarkofsky   Unger   Weil   Zirar   Zoja   Αγγελής Δ.   Αμάραντος Σ.   Ανδρουλιδάκης Α.   Ανδρουλιδάκης Κ.   Αρανίτσης Ε.   Βαμβουνάκη Μ.   Βαρδής Μ.   Βαρθαλίτης Γ.   Βιρβιδάκης Στ.   Βραχνός Κ.   Γεωργίου Θ.   Γρηγοράτος Μ.   Δανέζης Μ.   Διαμαντής Α.   Ζάχος Κ.   Ζιώγας Απ.   Ζουράρις Κ.   Ζώης Ι.   Ιωάννου Δ.   Ιωαννίδης Γ.   Καλογερόπουλος Α.   Καραμπελιάς Γ.   Καστρινάκης Γ.   Κατρούτσος Χρ.   Κιουρτσάκης Γ   Κομνηνός Στ.   Κονδύλης Π.   Κοσμόπουλος Δ.   Κουτρούλης Σ.   Κουτσουρέλης Κ.   Κούκος Σ.   Κυριαζόπουλος Σ.   Κωνσταντούδης Β.   Κόσσυβα Σ.   Λυγερός Ν.   Μαλεβίτσης Χ.   Μανουσέλης Σ.   Μαυρίδης Ν.   Μαυρόπουλος Δ.   Μητραλέξης Σ.   Μπάρλας Γ.   Μπαλτάς Δ.   Μπλάθρας Κ.   Ναξάκης Χ.   Νευροκοπλή B.   Ντόκος Γ.   Ξυδάκης Ν.   Παντούλας Θ.   Παπαγιάννης Α.   Παπαθανασίου Θ.   Παπαναγιώτου Ι.   Πρεβελάκης Γ.Σ.   Προγκίδης Λ.   Σακελλαρίου Μ.   Σαλεμής Γ.   Σκλήρης Δ.   Σουφλέρης Στ.   Σταματελόπουλος Λ.   Σταυρόπουλος Β.   Σχοινάς Φ.   Τάσης Θ.   Τσιρόπουλος Κ.   Τσιτσίγκος Σ.   Φαραντάκης Π.   Φεραίος Χ.   Χαραλαμπίδης Κ.   Χατζηαντωνίου Κ.   π. Γιάγκου Β.   π. Γκανάς Ε.   π. Γοντικάκης Β.   π. Ζηζιούλας Ι.   π. Θερμός Β.   π. Παπαδόπουλος Χ.   π. Φάρος Φ.   JoelLipman.Com

Εισάγετε έγκυρο email για την εβδομαδιαία ενημέρωση. (Ελέγχετε τα spam ή τα promotion emails σας)
Η εβδομαδιαία αντιφωνική επισκόπηση καταχωρείται συνήθως στα spam ή στα promotion emails σας.
Παύλος Κλιματσάκης
Αγαπητέ Νίκο, πολύ ενδιαφέρουσα η ερώτησή σου. Πρώτα απ' όλα παραπέμπω στην απάντηση του κ. Σχοινά, ...
Φώτης Σχοινᾶς
Ἀγαπητέ Νίκο,
Τό ἐρώτημα πού θέτεις εἶναι εὔλογο και ἀπασχόλησε καί τόν ἱερό Δαμασκηνό. Καί βέβαια ...
Νίκος
Η πλάκα είναι (αν υπάρχει χιούμορ στην παρέα), ότι η ''one million dollar question'', ή διαμάχη αν ...
Παύλος
Γιατί παραμένει εξαντλημένη και δεν επανεκδίδεται Η Γραμμή του Ορίζοντος;
Παύλος Κλιματσάκης
Αφορμώμενος από τα σχόλια του φιλτάτου Φ. Σχοινά, θα ήθελα να παρατηρήσω ότι αυτό που ουσιαστικά μάς...
Φώτης Σχοινᾶς
Περί ἐλευθερίας
Τό πρόβλημα τῆς ἐλευθερίας τῶν λογικῶν καί αὐτεξουσίων ὄντων εἶναι ὄντως δύσληπτο σ...
Σχοινᾶς Φώτης
Περί κολάσεως
Ἀτυχές τό ἄρθρο τοῦ κ. Ιωάννη Πλεξίδα ἀπό θεολογικῆς, φιλοσοφικῆς καί λογικῆς ἀπόψεως...